Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:47



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1984, 964 coupe
Aalst
Bericht Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ??
Goedemorgen, zit met een vraag waar ik niet zo snel uit komt. :roll:
Zijn er forumlieden die met een amerikaanse 3.2 rijden. Ik twijfel of ik er een hiernaartoe wil halen, maar nu zag ik dat de US versie zwaarder is, en ook minder vermogen hebben. En is dit op te lossen?? Misschien is er iets met de motor gedaan wat ook (ik hoop simpel) weer ongedaan gemaakt kan worden. En waar komt het gewichtsverschil vandaan??

Groeten :ba:


10 maart 2010 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ??
Heeft volgens mij te maken met de milieuvoorschriften dat de Usa versies minder vermogen hebben. Waar het verschil in gewicht vandaan komt weet ik niet. Je hebt wel ander onderstel(geloof ik), stootblokken, miles tellers en de verlichting werkt iets anders.
De echte experts laten nog wel wat van zich horen
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


10 maart 2010 10:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ??
usa heeft minder compressie. weinig aan te doen. 930-21 motor iirc. google maar eens.

voila. geen dank. luie zak. :mrgreen: http://www.qv500.com/porsche9118489p1.php
_________________________________________
oud is beter


10 maart 2010 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ??
ralf996 schreef:
Waar het verschil in gewicht vandaan komt weet ik niet. Je hebt wel ander onderstel(geloof ik), stootblokken, miles tellers en de verlichting werkt iets anders.
De echte experts laten nog wel wat van zich horen

Expert No 1:

Plamuur ????? :mrgreen:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


10 maart 2010 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ??
haha dat schijnt de amerikaan zn grootste vriend te zijn ja, daar moet je dus goed letten
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


10 maart 2010 11:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1984, 964 coupe
Aalst
Bericht Re: Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ??
Thnxx so far

@wolf Ik had al gegoogled maar kwam teveel meuk tegen als ik mijn trefwoordenschat erop los liet. (wist niet dat het een 930-21 motor was :oops: ) Dit googled wat makkelijker :cheers:


10 maart 2010 11:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ??
Ik zou voor de Europese/ROW 231PK (930-20) motor gaan.
Mochten de Haagse mileuzeloten ooit nog een katalysator verplichten, dan kan je die altijd nog ombouwen zonder PK verlies.
http://www.lenz.de/fileadmin/user_uploa ... 1_AB_D.pdf
http://www.cartronic-motorsport.de/pors ... 32.php#kat
Kost wel een paar centen trouwens; en natuurlijk totaal contraproductief qua mileuwinst bij 5000-7500 km/jaar. :roll:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


10 maart 2010 19:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Verschil 911 3.2 USA versie met een Europesche ??
Milieutechnisch moest er voor de USA nog wel het nodige aan gebeuren; compressie is lager; sommige oude 911-s hebben een luchtpomp om lucht in de uitlaat te pompen voor betere emissie; dat ding kost ook pks maar kun je loskoppelen.

Mijn grootste issue met een 3.2 uit de USA zou zijn het risico op de slechtere Alusil cilinders; deze zijn slecht herbruikbaar na een revisie.
De Europese 3.2 met de 930/20 motor heeft de veel betere Nikasil cilinders.

Ik zou er persoonlik niet aan beginnen en een mooie EU auto zoeken; de USA oorsprong blijft altijd aan zo'n ding plakken mi.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


10 maart 2010 20:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.