Auteur |
Bericht |
cabrioman
|
 964c2 op afslankdieet
De komende maanden wil ik weer een paar keer het circuit op. Het lijkt me een leuk projekt om mijn originele 964C2 ongeveer 60 kg lichter te maken om zo de rijeigenschappen te verbeteren. Het zou leuk zijn als deze gewichtsreduktie geen overdreven scheppen met geld kost. Ik zat te denken aan lichtere stoelen, lichtere deurpanelen, verder een aantal zaken thuislaten (reservewiel, gereedschap, vloermatten, etc) maar ik heb geen idee hoeveel gewichtsbesparing e.e.a. kan opleveren.
Wie heeft er ervaring met gewichtbesparing op een 964 ?
|
10 maart 2010 21:50 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
reservewiel is onderdeel van de kreukelzone van een 964, dus die zou ik laten zitten  Het goedkoopste is zelf 60 kg afvallen. verder zijn al die dingen natuurlijk erg leuk, maar niet allemaal goedkoop. Lichte stoelen etc zijn best aan de prijs. Ik denk dat je met een nieuw onderstel (tenzij natuurlijk al goed) groter voordeel behaalt op het circuit. Achterzitjes eruit, airco eruit, radio/nav eruit, etc etc. Hoe ver wil je gaan? Daily comfort behouden? Of ook isolatie, bekleding etc eruit? Succes, leuk project!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2010 21:53 |
|
 |
cabrioman
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Dat van die kreukelzone wist ik niet, toch belangrijk ! Zelf afvallen geen optie Sportstoelen ga ik zowiezo doen, ben aan het rondkijken. Dailiy comfort mag deels eruit maar alleen tijdens track day, daarna weer lekker terugklussen. Ik zoek naar de juiste balans tussen zin en onzin, onderstel Bilstein valt onder zinvol maar geeft helaas geen gewichtsbesparing
|
10 maart 2010 22:14 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
leuk project maar ga jij het merken?
lichtere accu ruiten wisser vloeistof tank verwijderen verkleinen (vol toch 8 kg) andere velgen eind demper en tussen demper verwijderen(cup pijp en g bocht zijn niet de wereld betreft prijs maar of je met beide nog op het circuit mag)
dit zijn enkele voorbeelden van opties die niet de wereld kosten. anders:
glas deuren kofferklep motorklep heb je al kunststof inlaat kleinere benzine tank
_________________________________________ remmen is angst
|
10 maart 2010 22:17 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
maar een goed onderstel met een goede afstelling brengt je op het circuit denk ik meer voordeel dan 40 kg gewichtsbesparing... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2010 22:19 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
ik persoonlijk heb meer aan een (circuit) cursus dan aan gewichts besparing
_________________________________________ remmen is angst
|
10 maart 2010 22:27 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
De eerste stap (en zeker de belangrijkste) is circuitervaring opdoen met je 964, of heb je dat al? volgende stap: onderstel en remmen optimaliseren daarna: gewicht besparen en auto verder optimaliseren voor circuitgebruik Een alternatief voor je stoel(en) is een racekuip. Is op de gewone weg ook goed mee te rijden en op het circuit zit je hierin vele malen beter. 
_________________________________________ Racefun events
|
10 maart 2010 22:28 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
* kunststof deuren * alu- of kunststof kofferklep * motorkap + vleugel (mechanisme) vervangen door vaste kunststof kap/vleugel * makrolan glas * geen electrische ramen en c.v. etc .etc. 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
10 maart 2010 22:34 |
|
 |
cabrioman
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Het hoeft echt geen RS te worden maar alle beetjes helpen. Onderstel wordt aangepast maar dan de gewichtsbesparing: besparingen (geschat): lichtere stoelen -10 kg per stoel = 20 kg glas + deuren - te duur denk ik accu - 4 kg radio - 2 kg RS deurpanelen - ?? ruitenvloeist.tank- 8 kg LW motor+kofferklep - 10 kg zitjes achter - 6 kg wielen - welke ? (kom niet aan met magnesium !) cuprohr ipv demper - 5 kg mattenset eruit + bekleding kofferruimte - 8kg moet toch ongeveer 60 kg reduktie kunnen opleveren ??? 
|
10 maart 2010 22:38 |
|
 |
cabrioman
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
@Gert circuitervaring heb ik  (vroeger veel met Alfa's en BMW's, nu met de P) onderstel wordt gedaan originele remmen met raceblokken bevallen best goed Waar zal ik gaan kijken voor racestoelen die inderdaad ook erin kunnen blijven voor op de weg ?
|
10 maart 2010 22:53 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Bij tirerack kun je eens kijken. Die zetten nl. het gewicht erbij. En onafgeveerd gewicht zet meer zoden aan de dijk dan afgeveerd gewicht. Zou echter sneller geld investeren in onderstel dan in gewicht. Onderstel van de 964 is voor het circuit fiks beter te maken. Setje H&R rood met koni kan ik je warm aanbevelen.
|
10 maart 2010 23:04 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
_________________________________________ Racefun events
|
10 maart 2010 23:22 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Deurpanelen eruit - RS panelen - of zelf iets maken van hardboard. Isolatiematten onder de bekleding eruit Hoedenplank er uit - evt. vervangen door 'n lapje stof achterzitjes er uit ... Zware verwarmde en electrisch bedienbare stoelen er uit .. 1 of 2 lichtgewicht kuipjes er voor terug zetten .. Radio, alarm. telefoon, radar-detector, etc. er uit. Krik en ander boordgereedschap er uit - evt het reservewiel, maar dan 'n 'kruis' laten lassen .. Zonneklep(pen) er uit - evt. alleen die bij de bijrijder .. Electrische raambediening vervangen voor handbediening - idem voor de spiegels ... Schuifdak er uit Airco er uit Dempingsplaten in de deuren er uit ... etc etc ... Hoe gek wil je het maken 
|
10 maart 2010 23:37 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
zou een rs kopen
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
11 maart 2010 10:11 |
|
 |
Martin K.
987Twente
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Hoezo RS Kopen? Alle hierboven genoemde maatregelen samen kosten nog geen 50% tov de meerprijs voor een RS, en die prijzen beginnen toch in de buurt van 100K Euro dus voor minder, meer lol, imho 
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
11 maart 2010 11:18 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Je kunt nog de ventilator uit het slakkehuis links naast de motor halen. (is ook een RS modificatie)
|
11 maart 2010 11:36 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Ik lever je met gemak RS-en met 20% korting tov de prijs die jij als vanaf ziet. Laat maar weten hoeveel je er wil hebben, ik verdien graag makkelijk geld.
|
11 maart 2010 11:49 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
_________________________________________ Racefun events
|
11 maart 2010 12:06 |
|
 |
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Klopt, Eric Wolbert heeft er afgelopen weken 1 verkocht voor rond de 60k, had al wel 135k gelopen, maar voor trackdays natuurlijk prima (en daarnaast trouwens ook...)
Als je zoiets zoekt dan zou ik het wel weten, en niet mijn eigen auto helemaal aanpassen en dan nog steeds niet het 'echte werk' in huis hebben.
|
11 maart 2010 12:32 |
|
 |
Martin K.
987Twente
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Je hebt RS-en met een zgn circuit ervaring, die kosten inderdaad stukken minder En een exemplaar in nieuw- staat, met weinig km op de teller, kost iets meer kijk zelf maar ff bij bv Lammertink 
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
11 maart 2010 13:14 |
|
 |
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Maar hij wil hem daar toch voornamelijk voor gaan gebruiken?
|
11 maart 2010 13:22 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Maar dat is niet de vanaf prijs... en dat las ik toch echt: prijzen beginnen in de buurt van 100K.
|
11 maart 2010 13:30 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp?Porsche964CarreraRS=&id=1096404Die RS bij Wolbert voor 58.900 euro leek me toch niet meteen een wrak. En onlangs stond er daar ook nog een RS met maar een 60.000 km in zéér goede staat voor midden van de 70k.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
11 maart 2010 16:02 |
|
 |
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
Ik heb wel eens gehoord dat wat betreft velgen je ook Design '90 (wieldoppen) kunt overwegen (voor een incidentele track day) voor een 964. Die zijn erg licht en kosten relatief weinig.
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
11 maart 2010 21:46 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: 964c2 op afslankdieet
964 RS voor 100K? Concoursstaat met < 40K km's...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 maart 2010 22:05 |
|
|