Auteur |
Bericht |
Roet
Porsche 964 Carrera 4
|
Kunststof body delen
Hoi allen,
Ik ben van plan m'n 964 (bj '90) wat sportiever te maken. Dit wilde ik gaan doen door de auto eerst eens zo licht mogelijk te maken. Dus het interieur gaat er sowieso uit en verder dacht ik aan het vervangen van de bodydelen door lichtgewicht panelen. Heeft iemand daar ervaring mee? Zo ja, via welke leverancier dan? En kan ik dit zelf of is het verstandiger om uit te besteden?
De groeten!
|
17 maart 2010 17:04 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: Kunststof body delen
Welkom Roet, Heb je ook foto's van jou P ff. voorstellen is mss. ook wel handig Succes met jou project
_________________________________________ Less is more !
|
17 maart 2010 17:10 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Kunststof body delen
heb je onderstel en remmen al gedaan dan? ik zou naast race kuipen en gordels er dan lekker mee gaan rijden.. als het niets mag wegen; een caterham of lotus kopen..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
17 maart 2010 17:19 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Kunststof body delen
Gaaf om zo'n project te volgen, je zou een e-mail aan de forumtechniker (Renntech) kunnen wagen.
|
17 maart 2010 17:23 |
|
|
Roet
Porsche 964 Carrera 4
|
Re: Kunststof body delen
Hoi, Aan het onderstel wil ik eigelijk niet teveel doen. Dat lijkt me niet nodig, dit is origineel al prima. Verder dacht ik dat ik de remmen niet aan zou hoeven te passen omdat de auto al lichter wordt, dus al harder zal remmen met zijn originele remmen (deze zijn pas 4.000 km oud...). Of heb ik het mis? En een Caterham of Lotus is inderdaad altijd lichter als mijn auto waneer deze tot het uiterste is uitgekleed maar......Dat is dan nogaltijd geen Porsche waar ik in rijd hè?!
|
18 maart 2010 10:04 |
|
|
Patrick
|
Re: Kunststof body delen
As je op het circuit gaat rijden valt er veel winst te halen met een ander onderstel en andere remmen. Ik denk meer winst dan bij het gewichtsverlies dat jij in gedachte hebt.
|
18 maart 2010 10:29 |
|
|
911gt2
|
Re: Kunststof body delen
goed onderstel, remmen en banden leveren je veel en veel meer op dan die paar kilo die je bespaart door kunstof delen oe te passen. Je haalt al meer winst uit een halvolle tank
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
18 maart 2010 22:33 |
|
|
Roet
Porsche 964 Carrera 4
|
Re: Kunststof body delen
Ik wil eigelijk toch voor die kunststof bodydelen gaan, met een halfvolle tank kom ik natuurlijk niet heel ver Na een tik LV zal ik toch iets aan m'n voorbumper en scherm moeten laten doen dus denk dat ik dan meteen heel de neus al laat vervangen door kunststofdelen. Iemand nog advies over een leverancier? Of heeft er iemand echt slechte ervaringen met kunststof delen?
|
19 maart 2010 10:23 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Kunststof body delen
Neem eens contact op met Paul Geeris. Zij hebben veel circuitauto's en veel ervaring met kunstof body delen (van verschillende modellen Porsche). http://www.paulgeeris.nl/ Tel: +31(0)40 - 2853267
_________________________________________ Racefun events
|
19 maart 2010 11:37 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Re: Kunststof body delen
Ga dan in ieder geval ook eerst voor lichtgewicht racekuipjes. ik heb zelf twee kevlar kuipjes van 4,5 kilo per stuk. dat scheelt in totaal al snel 45-50 kilo t.o.v. de standaard stoelen. Dat tikt harder door dan een kunststof paneel.... Verder kan je nog denken aan: - Lexan achterruitje; - Lichtere accu; - reservewiel vervangen voor spuitbus (let op dat je voorkant niet te licht wordt ivm wegligging/ insturen); - Lichtgewicht velgen ($$$$), magnesium o.i.d. scheelt ook meteen onafgeveerd gewicht (=beter weggedrag) en wagen accelereert daardoor makkelijker (vliegwieleffect) - zware matten eruit; En als je het echt spartaans wil maken: - airco eruit (als je die hebt); - Stereoinstallatie eruit; - alle bekleding en isolatie eruit; - elektrissche raam en spiegelbediening eruit (carbon spiegels?!) ....eigenlijk gewoon strippen met uitzondering van motor, versnellingsbak, stuur en stoelen
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
19 maart 2010 13:19 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Re: Kunststof body delen
In mn eigen auto was gewichtsbesparing slechts marginaal van invloed op de rondetijd, Bremboset, instelbaar STD onderstel, Michelin slicks (+extra ervaring en durf per gereden ronde) scheelden 8 sec.
Als het voor het image is, dan rekening houden met pas-, meet- en schuurwerk want kunststof past niet altijd even goed
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
19 maart 2010 16:13 |
|
|
Roet
Porsche 964 Carrera 4
|
Re: Kunststof body delen
@Jay911, Bedankt voor je reactie. Is dat eigen ervaring? Bedoel het slecht passen van de kunststof. Zo ja, waar had je dit dan gehaald en ik begrijp dat ik daar dus niet moet zijn? Wat verder de technische tuning betreft, wil eerst mijn huidige schade oplossen, daarna gaan we wel weer verder op technisch gebied .
|
19 maart 2010 16:41 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Kunststof body delen
er zit verschil in de pas vorm waar je het haalt maar volgens mij passen de kunstof delen of carbon gewoon nooit net ze netjes als het plaatwerk. dat heeft ook niet de prioriteit.
de het gewicht en de prijs wel als je schade op het circuit rijdt
_________________________________________ remmen is angst
|
19 maart 2010 16:44 |
|
|
Roet
Porsche 964 Carrera 4
|
Re: Kunststof body delen
Was niet van plan om nog meer schade te rijden hoor...
|
19 maart 2010 16:50 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Kunststof body delen
jij niet maar die ander die je voorbij wilde gaan wel
_________________________________________ remmen is angst
|
19 maart 2010 16:56 |
|
|
Roet
Porsche 964 Carrera 4
|
Re: Kunststof body delen
mij voorbij rijden
|
19 maart 2010 17:18 |
|
|
Patrick
|
Re: Kunststof body delen
Ja, met je standaard onderstel en remmen moet dat geen probleem zijn.
|
19 maart 2010 20:15 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Re: Kunststof body delen
Een lichtgewicht accu, origineel van Porsche...10kg lichter dan origineel...alleen hij kan niet tegen temperaturen onder 0 graden en kost 2,500 Euro excl. BTW.
|
19 maart 2010 21:18 |
|
|
Roet
Porsche 964 Carrera 4
|
Re: Kunststof body delen
Zou je denken? Dat van dat onderstel heb je een punt, maar met andere remmen wordt mijn auto nog steeds niet sneller ... Die accu, dat is meer iets voor als ik echt wanhopig opzoek ben naar gewichtsbesparing
|
19 maart 2010 22:17 |
|
|
Patrick
|
Re: Kunststof body delen
Van betere remmen wordt je auto niet sneller, maar je rondetijden wel lager. Maar ik kan me voorstellen dat je het ook leuk vind om gewicht te besparen. En hou ons op de hoogte van de vorderingen. Altijd leuk om te lezen.
|
19 maart 2010 22:48 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Kunststof body delen
Erg mooi idee, enkel waarom met Carrera 4 als basis als je er zoveel in gaat steken(ik neem aan dat het een Carrera 4 betreft gezien het onderschrift van je avatar).
Ik heb hier ooit ook eens mijn gedachte over laten gaan. Enkel vond ik dat ik dan als basis met een C2 moest beginnen. Anders ben je straks met alle aanpassingen net zo licht als een standaard C2...
Misschien idee om Project draadje van aan te maken hier... Ben erg benieuwd. Ik wens je sowieso succes!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
20 maart 2010 23:01 |
|
|
Roet
Porsche 964 Carrera 4
|
Re: Kunststof body delen
Carrera 4 heeft in mijn ogen ook voordelen. Bijv. betere wegligging en beter bochtgedrag. Zeker bij nat wegdek!
|
23 maart 2010 11:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Kunststof body delen
ik heb een c4 en ben er blij mee, je kan er hard mee gaan maar een c2 is voor het circuit wel beter.
lichter, sneller en eventueel overstuurt en niet onderstuurt.
het onder stuur van een c4 is redelijk te verbeteren maar bij onder of overstuur grijpt de c4 in en zal dus langzamer zijn.
_________________________________________ remmen is angst
|
23 maart 2010 11:49 |
|
|