Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2025 0:58

Antwoord op onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Was er bijna geweest (geen grap) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Was er bijna geweest (geen grap)
Afgelopen zaterdag in mijn Skoda Octavia II RS wat meegemaakt waar je niet vrolijk van wordt. Er is door iemand een toppic over gestart op www.skodaforum.nl onder de naam Skodarijder versus Fordrijder o.i.d. Er zijn ook foto's op te zien. Ik heb er even over nagedacht of ik het verhaal op het Porscheforum zou vertellen of niet. Ik vond het echter ook raar om het alleen op het Skodaforum te laten staan terwijl ik normaal hier wel rondhang. Misschien ook omdat ik het gewoon even kwijt moet.
In het kort komt het erop neer dat iemand geprobeerd heeft mij opzettelijk plat te rijden en die nu in voorlopige hechtenis zit voor poging tot moord/doodslag.
Misschien dat iemand een link naar mijn verhaal kan plaatsen. Krijg dat zelf niet voor elkaar. Ik heb het verhaal op het Skodaforum geplaatst omdat er vanalles werd geroepen zonder dat men wist wat er gebeurd was.

Hebben jullie ook heftige ervaringen met agressie in het verkeer?

Groeten JosS6 (ja ook een Skoda, wel een RS :mrgreen: )

16 jul 2009 22:11
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht Re: Was er bijna geweest (geen grap)
klik hier

16 jul 2009 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veghel
klik hier

te laat :mrgreen:

16 jul 2009 22:16
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Citaat:
Sebaldeburen - Op de Woldweg in Sebaldeburen kregen zaterdagmorgen twee automobilisten het met elkaar aan de stok. Een bestuurder van een Skoda haalde een Ford in.

Na de inhaalactie van de Skoda-rijder, die op zich niet de schoonheidsprijs verdiende, is tussen een Fordrijder en de Skoda-rijder over en weer veel irritatie ontstaan.
De Ford-rijder heeft vervolgens de inhaalactie van de Skoda-rijder gekopiëerd en de heeft Skoda-rijder op dezelfde wijze ingehaald.
Daarna is de Fordrijder, op dat moment rijdend voor de Skoda-rijder, op zijn rijbaan gestopt waardoor de Skoda en al het verkeer achter de Skoda ook werden gedwongen te stoppen. De Fordrijder is uitgestapt en zocht een confrontatie, waarna de Skoda-rijder rustig om hem heen wilde rijden om een confrontatie te vermijden. Daardoor werd de Fordrijder kwaad en sloeg de voorruit van de Skoda-rijder, toen deze hem passeerde, met zijn vuist volledig kapot.

De Skoda-rijder heeft vervolgens op zo'n veertig meter afstand zijn auto geparkeerd en is terug gelopen naar auto van de Ford-rijder. Daarop heeft de Ford-rijder vol gas gegeven en is op de Skoda-rijder ingereden. De Skoda-rijder kon alleen ernstig letsel vermijden door omhoog te springen. De Skoda-rijder is net op tijd omhoog gesprongen, zodat hij niet door de voorkant werd geraakt, maar over de motorkap tegen de voorruit aan sloeg. De Skoda-rijder is vervolgens door de snelheid van de Ford op het dak terecht gekomen, waarna de Fordrijder gas gaf en de Skoda-rijder van het dak van de Ford is gevallen. De foto van de Ford laat duidelijk zien dat de Skoda-rijder niet voor een stilstaande Ford is gaan staan waarna deze gas zou hebben gegeven. De schade aan de voorruit is met aardige snelheid ontstaan.

Aan de foto valt te zien dat de Skoda-rijder over de voorkant van de Ford is gesprongen en met een behoorlijke snelheid tegen de voorruit ben geklapt. De VOA heeft een onderzoek ingesteld en de bestuurder vande Skoda is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht en de bestuurder(65) van de Ford is voor verhoor meegenomen naar het politiebureau. De twee kinderen van het slachtoffer kregen voor de schrik een Good bear van het ambulancepersoneel. Zij waren getuige van het hele gebeuren. De Ford is afgesleept door berger Collewijn.

Ik hoop dat het mag?
gr Diablo

16 jul 2009 22:19
Profiel
wat een verhaal zeg......maar een skodaforum dat verzin je toch niet :mrgreen: wel een rs..dat dan weer wel... :mrgreen:

16 jul 2009 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Beste Jos, een goede reactie van je op het skodaforum. Sterkte en het beste voor jou en je kinderen.

16 jul 2009 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Zou iemand mijn eigen post op het Skodaforum :oops: hier kunnen plaatsen? Ik ben helaas een beetje een digibeet.

JosS6

done :salut:

16 jul 2009 22:25
Profiel
Moderator
PF #57
We worden allemaal steeds asocialer...

Afbeelding

Als je nou ook al bang moet worden voor een bejaarde in een mondeo met zijn vrouw naast zich :bang:
Goed dat je het er levend afgebracht hebt. Ik weet niet wat ik in jouw situatie ná de impact met deze vriendelijke oude man had gedaan... :shock:
Sterkte met de verwerking door je dochtertjes. En voortaan netjes inhalen :idea: :wink:

16 jul 2009 22:26
Profiel
Moderator
PF #57
Jos993 schreef:
Zou iemand mijn eigen post op het Skodaforum :oops: hier kunnen plaatsen? Ik ben helaas een beetje een digibeet.

JosS6

jos, die op het skodaforum schreef:
Hallo allen.

De Skodarijder in het bericht meldt zich. Was hier al vaker maar had nog niet gepost.

Ik heb alle reacties gelezen en heb inmiddels wel de behoefte wat duidelijkheid te scheppen nu ik wel vaker op dit forum wil posten. De RS heb ik nog maar twee maanden. Mij is opgevallen dat er verstandige maar ook op z'n zachst gezegd nogal "ongenuanceerde" reacties zijn geplaatst.

Laat ik beginnen met te stellen dat het mij wonder boven wonder goed gaat en met mijn twee kleine dochtertjes van 7 en 9 idem dito.

Laat ik verder melden dat de Fordrijder in voorlopige hechtenis zit (in beginsel voor nog eens 14 dagen) op verdenking van poging tot moord Art 289 Sr cq poging tot doodslag Art 287 Sr. Wellicht dat dit wel wat zegt over de ernst van hetgeen zich heeft afgespeeld.

Ik heb inderdaad ingehaald. De wijze was niet "briljant" maar op geen enkele manier gevaarlijk. De fordrijder heeft zich hieraan in ieder geval wel geërgerd om welke reden dan ook. Je zou kunnen zeggen dat het verhaal in beginsel bij mij is begonnen. Het verdere vervolg was in ieder geval dat de Fordrijder mij vervolgens weer heeft ingehaald en voor mij is gaan rijden. Hij is gestopt op een 80 kilometerweg en is (met een serie auto's stilstaand achter zich) uitgestapt, op zoek naar de confrontatie. Ik heb toen besloten ruim om de Fordrijder en zijn auto (met zijn vrouw erin) heen te rijden. Toen ik hem stapvoets passeerde sloeg hij aan de zijde van mijn dochtertje met zijn vuist de voorruit compleet kapot. Ik heb daarna besloten de auto rustig in de berm te parkeren zo'n veertig meter verderop. Ik heb mijn dochtertjes een beetje gekalmeerd en ben in alle rust teruggelopen naar de Ford. Ik dacht dat ook de Fordrijder zelf wel geschrokken zou zijn. Deze heeft echter op enig moment vol gas gegeven, waarop ik mijn vege lijf alleen heb kunnen redden door vlak voor de impact omhoog te springen. Daardoor kwam ik via de motorkap tegen de voorruit terecht en via de voorruit op het dak. Daar heb ik even evenwicht gevonden maar weer verloren waardoor ik van het dak op de weg ben gevallen.
Mijn dochtertje van zeven heeft dit allemaal gezien en heeft mij in de berm zien liggen. Ga maar na wat dit voor een indruk op haar heeft gemaakt. Dit vind ik nog het ergst van alles. De foto maakt wel duidelijk dat ik een beste klapper heb gemaakt. Ik ben blij dat ik leef en heb het gevoel inmiddels in geleende tijd te leven.

Jullie kunnen je wellicht voorstellen dat ik mijn eerste post op dit forum wel wat anders had voorgesteld. Ik wilde eerst het verhaal op het forum laten passeren, maar heb toch wel de behoefte te reageren op iemand die vindt dat ik vanwege mijn "gedrag" een rijontzegging zou moeten krijgen, of mij als een "idioot" labelt. Als ik op basis van dit verhaal een idioot zou zijn, zou het forum waarschijnlijk leeg zijn als iedere zelfde "idioot" zou vertrekken.
Iedereen ergert zich wel eens in het verkeer. Hij ergerde zich aan mij, ik ergerde mij aan hem. Komt honderdduizend keer voor iedere dag. Het vervolg was echter bizar en volledig onverwacht.

Jullie zullen begrijpen dat ik en mijn gezin wel wat hebben meegemaakt. Dit moest ik daarom even kwijt.

Ik hoop in het vervolg aan meer vrolijke berichten kan bijdragen.

Saluut!

Jos968 (die ik inmiddels heb verkocht)

Jos, die even later op het skodaforum schreef:
Nog een toevoeging voor het geval daar discussie over zou bestaan. Getuigen waren er genoeg (gelukkig), reden waarom de Fordrijder dan ook voor 14 dagen de bewaring is "ingedraaid".

Gegroet,

Jos968

:salut:

16 jul 2009 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Jos schreef:
Citaat:
Jullie kunnen je wellicht voorstellen dat ik mijn eerste post op dit forum wel wat anders had voorgesteld
Foei had je je nog niet eens voorgesteld op het skodaforum?

16 jul 2009 22:29
Profiel
Moderator
PF #57
Afbeelding Afbeelding

16 jul 2009 22:30
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
De lontjes worden steeds korter. Agressie in het verkeer is niet meer bijzonder vrees ik, hoewel dit natuurlijk extreem is (en wat mij betreft gaat de mondeo rijder jarenlang de bak in).

Recent ook een apart geval meegemaakt. Reed over een buitenweg. Een vrij smalle. Ik reed ongeveer 60 km/u (80 toegestaan). Na een bocht komt een gezin met twee kleine kinderen op de fiets mij tegenmoet. Ik vertraag daarom ook naar 30 km/u. Kennelijk voor de vader nog niet traag genoeg, die probeerde nl. mijn auto een schop te geven.

Er is dus weinig nodig om agressie "uit te lokken". :evil:

16 jul 2009 22:41
Profiel
997 S
Loosdrecht
Pfoehhh... wat een verhaal.

Sterkte met de verwerking en ik hoop dat je kinderen het snel een beetje kunnen vergeten...

We kunnen een heel topic vullen met ergernissen over het gedrag van mede weggebruikers. Dat het daadwerkelijk tot dit soort vergeldingsacties komt is toch echt ongelooflijk. Ik hoop dat dit een incident blijft :(

16 jul 2009 22:43
Profiel
Devils son schreef:
en wat mij betreft gaat de mondeo rijder jarenlang de bak in.

je doet zeker geen strafrecht ds....in ned. is dit hooguit een paar uurtjes schoffelen.... :wink:

16 jul 2009 22:44
Profiel
997 S
Loosdrecht
soepkip 964 schreef:
Foei had je je nog niet eens voorgesteld op het skodaforum?

Ik wist niet eens dat het bestond, snel aanmelden met mijn TSI :!: :wink:

16 jul 2009 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt Horn! :wink:

16 jul 2009 22:47
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Het is erg gesteld tegenwoordig.

Rij zelf nog iets van een 80.000km per jaar en het gebeurt ook wel eens dat ik een situatie net iets anders inschat dan werkelijkheid. Soms word het onthaald op begrip soms ook niet.

Echter met deze gedachten in het achterhoofd, probeer ik me niet te druk te maken op de weg bij een foutive actie van een mede weggebruiker, probeer me steeds zelf ervan te overtuigen dat het niet opzettelijk is wat de tegenpartij deed, hoe absurd de actie soms was :roll:

In elk geval, maar ieder beestje reageerd anders, met mijn dochters in de wagen, had ik de wagen na zo'n actie niet geparkeerd maar met een gebroken ruit naar huis gereden en nadien aangifte gedaan. Een gek die met een blote vuist een raam inslaat, zou ik voor niets meer vertrouwen. :pale:

Al bij al, goed dat je er redelijk bent vanaf gekomen, en hopelijk komt het gauw goed met je dochters. Onderschat aub de inpact van deze gebeurtenis niet bij de meiden. Toen onze oudste dochter 9 was is getuige geweest van een gewapende home jacking bij ons, en moet zeggen nu ruim 10jaar later zit dit nog steeds in haar hoofd.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 jul 2009 22:53
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
bully schreef:
je doet zeker geen strafrecht ds....in ned. is dit hooguit een paar uurtjes schoffelen.... :wink:

Er is best jurisprudentie waar agressie in het verkeer tot fikse gevangenisstraffen heeft geleid. Maar ik gaf mijn mening als mens.

16 jul 2009 22:56
Profiel
Tja wat kan ik hier op zeggen?
Had mij eens moeten overkomen met mijn (zacht) karakter!! :bang: :bang:
Liever niet want ........
gr Diablo

16 jul 2009 23:02
Profiel
Moderator
PF #57
ik kan zelf toch moeilijk níet reageren op debielen in het verkeer. Vanmiddag reed ik in de audi van Apeldoorn naar Amersfoort op de A1. Druk, rechts vol en links reed een treintje met 130-140 km/u. Ik reed achteraan het treintje toen er een BMW 330i achterop kwam (belgische platen). Drukken, drukken, op mijn bumper hangen, links, rechts, links - rete irritant. Voor me reden er ook een stuk of 5. Toen ik kon ging ik naar rechts om die malloot er langs te laten. Terwijl hij me inhaalt, kijkt hij naar rechts en steekt zijn middelvinger op. Man van middelbare leeftijd in pak... :shock:

Ik ga achter hem naar links, haal een vrachtwagen in en ga weer naar rechts. Daar mijn kant leeg is en de linkerbaan even remt, kom ik een minuut later drie auto's voor hem uit. Is ruimte dus ik ga weer naar links. Hij drukt in een paar minuten die drie auto's aan de kant en zit weer op mijn bumper te duwen. Tja, toen kon ik het dus niet laten om eerst een paar keer mijn rem aan te tikken en toen hij steeds weer op mijn bumper kwam hangen uiteindelijk (toen ik zag dat er niemand achter hem reed) heel hard op mijn rem te gaan staan. De rook sloeg uit zijn banden. Eikel. Naderhand denk ik dan altijd 'laat toch gaan zo'n gek'. Op het moment zelf blijf ik dat moeilijk vinden. Hoop dat ik nooit zo'n malloot in een Mondeo tegenkom... :evil:

16 jul 2009 23:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
zo wat een verhaal :(

sterkte met de verwerking Jos, heb jij of je dochters er nog wat aan over gehouden?

zo'n heethoofd moeten ze kielhalen maar dan wel heeeeeel langzaam :evil:

16 jul 2009 23:08
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
horn schreef:
Ik reed achteraan het treintje toen er een BMW 330i achterop kwam (belgische platen).

Zal wel een Nederbelg geweest zijn en dan nog een BMW, wat wil je :mrgreen:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 jul 2009 23:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Mijn dochtertjes lijken het goed te verwerken. Er hangt ook veel af van hoe je er zelf mee omgaat. Ik ben zelf nogal nuchter en zie alleen maar het positieve. Ik heb gewoon geluk gehad en ben slechts één van mijn 7 levens kwijt. Ik heb er nu nog 4 :roll: Kinderen, zo heb ik begrepen van deskundigen, zijn veel gevoeliger voor veranderingen die een gebeurtenis bij hun ouders teweegbrengen, dan voor hetgeen ze zelf hebben meegemaakt en/of gezien.
Fysiek had ik alleen een stekende pijn aan mijn rechtervoet de eerste dag. Die is echter weg. Ik kan alleen nog niet steunen op mijn rechter hak. Voor de rest had ik alleen wat vleeswondjes in mijn linker elleboog. Die zijn al lang weer droog en leveren geen probleem op.

JosS6 en Octavia II Combi RS (ben nu toch al uit de kast gekomen :wink: )

16 jul 2009 23:26
Profiel
:thumleft: :thumleft: :res:

16 jul 2009 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Wel een heel heftig geval van "volg de Skoda-rijder" :shock:

Ik heb zelf tot een paar keer toe het geluk gehad dat ik op tijd weg kon springen voor een doorgedraaide stalkende dronken bestuurder en moet zeggen dat het rodeootje spelen met een auto een hele vreemde ervaring is die nog lang blijft hangen. :?

16 jul 2009 23:35
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende