Auteur |
Bericht |
Jos993
|
 Was er bijna geweest (geen grap)
Afgelopen zaterdag in mijn Skoda Octavia II RS wat meegemaakt waar je niet vrolijk van wordt. Er is door iemand een toppic over gestart op www.skodaforum.nl onder de naam Skodarijder versus Fordrijder o.i.d. Er zijn ook foto's op te zien. Ik heb er even over nagedacht of ik het verhaal op het Porscheforum zou vertellen of niet. Ik vond het echter ook raar om het alleen op het Skodaforum te laten staan terwijl ik normaal hier wel rondhang. Misschien ook omdat ik het gewoon even kwijt moet. In het kort komt het erop neer dat iemand geprobeerd heeft mij opzettelijk plat te rijden en die nu in voorlopige hechtenis zit voor poging tot moord/doodslag. Misschien dat iemand een link naar mijn verhaal kan plaatsen. Krijg dat zelf niet voor elkaar. Ik heb het verhaal op het Skodaforum geplaatst omdat er vanalles werd geroepen zonder dat men wist wat er gebeurd was. Hebben jullie ook heftige ervaringen met agressie in het verkeer? Groeten JosS6 (ja ook een Skoda, wel een RS  )
|
16 jul 2009 22:11 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
 Re: Was er bijna geweest (geen grap)
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
16 jul 2009 22:16 |
|
 |
Rodger that!
Veghel
|
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
16 jul 2009 22:16 |
|
 |
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
 |  |  |  | Citaat: Sebaldeburen - Op de Woldweg in Sebaldeburen kregen zaterdagmorgen twee automobilisten het met elkaar aan de stok. Een bestuurder van een Skoda haalde een Ford in.
Na de inhaalactie van de Skoda-rijder, die op zich niet de schoonheidsprijs verdiende, is tussen een Fordrijder en de Skoda-rijder over en weer veel irritatie ontstaan. De Ford-rijder heeft vervolgens de inhaalactie van de Skoda-rijder gekopiëerd en de heeft Skoda-rijder op dezelfde wijze ingehaald. Daarna is de Fordrijder, op dat moment rijdend voor de Skoda-rijder, op zijn rijbaan gestopt waardoor de Skoda en al het verkeer achter de Skoda ook werden gedwongen te stoppen. De Fordrijder is uitgestapt en zocht een confrontatie, waarna de Skoda-rijder rustig om hem heen wilde rijden om een confrontatie te vermijden. Daardoor werd de Fordrijder kwaad en sloeg de voorruit van de Skoda-rijder, toen deze hem passeerde, met zijn vuist volledig kapot.
De Skoda-rijder heeft vervolgens op zo'n veertig meter afstand zijn auto geparkeerd en is terug gelopen naar auto van de Ford-rijder. Daarop heeft de Ford-rijder vol gas gegeven en is op de Skoda-rijder ingereden. De Skoda-rijder kon alleen ernstig letsel vermijden door omhoog te springen. De Skoda-rijder is net op tijd omhoog gesprongen, zodat hij niet door de voorkant werd geraakt, maar over de motorkap tegen de voorruit aan sloeg. De Skoda-rijder is vervolgens door de snelheid van de Ford op het dak terecht gekomen, waarna de Fordrijder gas gaf en de Skoda-rijder van het dak van de Ford is gevallen. De foto van de Ford laat duidelijk zien dat de Skoda-rijder niet voor een stilstaande Ford is gaan staan waarna deze gas zou hebben gegeven. De schade aan de voorruit is met aardige snelheid ontstaan.
Aan de foto valt te zien dat de Skoda-rijder over de voorkant van de Ford is gesprongen en met een behoorlijke snelheid tegen de voorruit ben geklapt. De VOA heeft een onderzoek ingesteld en de bestuurder vande Skoda is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht en de bestuurder(65) van de Ford is voor verhoor meegenomen naar het politiebureau. De twee kinderen van het slachtoffer kregen voor de schrik een Good bear van het ambulancepersoneel. Zij waren getuige van het hele gebeuren. De Ford is afgesleept door berger Collewijn.
|  |  |  |  |
Ik hoop dat het mag? gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
16 jul 2009 22:19 |
|
 |
bully
|
wat een verhaal zeg......maar een skodaforum dat verzin je toch niet  wel een rs..dat dan weer wel... 
|
16 jul 2009 22:22 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Beste Jos, een goede reactie van je op het skodaforum. Sterkte en het beste voor jou en je kinderen.
_________________________________________ Last Rat standing
|
16 jul 2009 22:22 |
|
 |
Jos993
|
Zou iemand mijn eigen post op het Skodaforum  hier kunnen plaatsen? Ik ben helaas een beetje een digibeet. JosS6 done 
|
16 jul 2009 22:25 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jul 2009 22:26 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jul 2009 22:26 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Jos schreef: Foei had je je nog niet eens voorgesteld op het skodaforum?
_________________________________________ Last Rat standing
|
16 jul 2009 22:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
|
16 jul 2009 22:30 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De lontjes worden steeds korter. Agressie in het verkeer is niet meer bijzonder vrees ik, hoewel dit natuurlijk extreem is (en wat mij betreft gaat de mondeo rijder jarenlang de bak in). Recent ook een apart geval meegemaakt. Reed over een buitenweg. Een vrij smalle. Ik reed ongeveer 60 km/u (80 toegestaan). Na een bocht komt een gezin met twee kleine kinderen op de fiets mij tegenmoet. Ik vertraag daarom ook naar 30 km/u. Kennelijk voor de vader nog niet traag genoeg, die probeerde nl. mijn auto een schop te geven. Er is dus weinig nodig om agressie "uit te lokken". 
|
16 jul 2009 22:41 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
Pfoehhh... wat een verhaal. Sterkte met de verwerking en ik hoop dat je kinderen het snel een beetje kunnen vergeten... We kunnen een heel topic vullen met ergernissen over het gedrag van mede weggebruikers. Dat het daadwerkelijk tot dit soort vergeldingsacties komt is toch echt ongelooflijk. Ik hoop dat dit een incident blijft 
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
16 jul 2009 22:43 |
|
 |
bully
|
je doet zeker geen strafrecht ds....in ned. is dit hooguit een paar uurtjes schoffelen.... 
|
16 jul 2009 22:44 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
Ik wist niet eens dat het bestond, snel aanmelden met mijn TSI 
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
16 jul 2009 22:45 |
|
 |
Jos993
|
Bedankt Horn! 
|
16 jul 2009 22:47 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Het is erg gesteld tegenwoordig. Rij zelf nog iets van een 80.000km per jaar en het gebeurt ook wel eens dat ik een situatie net iets anders inschat dan werkelijkheid. Soms word het onthaald op begrip soms ook niet. Echter met deze gedachten in het achterhoofd, probeer ik me niet te druk te maken op de weg bij een foutive actie van een mede weggebruiker, probeer me steeds zelf ervan te overtuigen dat het niet opzettelijk is wat de tegenpartij deed, hoe absurd de actie soms was In elk geval, maar ieder beestje reageerd anders, met mijn dochters in de wagen, had ik de wagen na zo'n actie niet geparkeerd maar met een gebroken ruit naar huis gereden en nadien aangifte gedaan. Een gek die met een blote vuist een raam inslaat, zou ik voor niets meer vertrouwen. Al bij al, goed dat je er redelijk bent vanaf gekomen, en hopelijk komt het gauw goed met je dochters. Onderschat aub de inpact van deze gebeurtenis niet bij de meiden. Toen onze oudste dochter 9 was is getuige geweest van een gewapende home jacking bij ons, en moet zeggen nu ruim 10jaar later zit dit nog steeds in haar hoofd.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jul 2009 22:53 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er is best jurisprudentie waar agressie in het verkeer tot fikse gevangenisstraffen heeft geleid. Maar ik gaf mijn mening als mens.
|
16 jul 2009 22:56 |
|
 |
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Tja wat kan ik hier op zeggen? Had mij eens moeten overkomen met mijn (zacht) karakter!! Liever niet want ........ gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
16 jul 2009 23:02 |
|
 |
horn
PF #57
|
ik kan zelf toch moeilijk níet reageren op debielen in het verkeer. Vanmiddag reed ik in de audi van Apeldoorn naar Amersfoort op de A1. Druk, rechts vol en links reed een treintje met 130-140 km/u. Ik reed achteraan het treintje toen er een BMW 330i achterop kwam (belgische platen). Drukken, drukken, op mijn bumper hangen, links, rechts, links - rete irritant. Voor me reden er ook een stuk of 5. Toen ik kon ging ik naar rechts om die malloot er langs te laten. Terwijl hij me inhaalt, kijkt hij naar rechts en steekt zijn middelvinger op. Man van middelbare leeftijd in pak... Ik ga achter hem naar links, haal een vrachtwagen in en ga weer naar rechts. Daar mijn kant leeg is en de linkerbaan even remt, kom ik een minuut later drie auto's voor hem uit. Is ruimte dus ik ga weer naar links. Hij drukt in een paar minuten die drie auto's aan de kant en zit weer op mijn bumper te duwen. Tja, toen kon ik het dus niet laten om eerst een paar keer mijn rem aan te tikken en toen hij steeds weer op mijn bumper kwam hangen uiteindelijk (toen ik zag dat er niemand achter hem reed) heel hard op mijn rem te gaan staan. De rook sloeg uit zijn banden. Eikel. Naderhand denk ik dan altijd 'laat toch gaan zo'n gek'. Op het moment zelf blijf ik dat moeilijk vinden. Hoop dat ik nooit zo'n malloot in een Mondeo tegenkom... 
|
16 jul 2009 23:05 |
|
 |
paere
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal graugenemuiden
|
zo wat een verhaal sterkte met de verwerking Jos, heb jij of je dochters er nog wat aan over gehouden? zo'n heethoofd moeten ze kielhalen maar dan wel heeeeeel langzaam 
_________________________________________ never drive faster than your angels can fly
|
16 jul 2009 23:08 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zal wel een Nederbelg geweest zijn en dan nog een BMW, wat wil je 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jul 2009 23:20 |
|
 |
Jos993
|
Mijn dochtertjes lijken het goed te verwerken. Er hangt ook veel af van hoe je er zelf mee omgaat. Ik ben zelf nogal nuchter en zie alleen maar het positieve. Ik heb gewoon geluk gehad en ben slechts één van mijn 7 levens kwijt. Ik heb er nu nog 4  Kinderen, zo heb ik begrepen van deskundigen, zijn veel gevoeliger voor veranderingen die een gebeurtenis bij hun ouders teweegbrengen, dan voor hetgeen ze zelf hebben meegemaakt en/of gezien. Fysiek had ik alleen een stekende pijn aan mijn rechtervoet de eerste dag. Die is echter weg. Ik kan alleen nog niet steunen op mijn rechter hak. Voor de rest had ik alleen wat vleeswondjes in mijn linker elleboog. Die zijn al lang weer droog en leveren geen probleem op. JosS6 en Octavia II Combi RS (ben nu toch al uit de kast gekomen  )
|
16 jul 2009 23:26 |
|
 |
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
|
16 jul 2009 23:32 |
|
 |
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
Wel een heel heftig geval van "volg de Skoda-rijder" Ik heb zelf tot een paar keer toe het geluk gehad dat ik op tijd weg kon springen voor een doorgedraaide stalkende dronken bestuurder en moet zeggen dat het rodeootje spelen met een auto een hele vreemde ervaring is die nog lang blijft hangen. 
_________________________________________ mijn snapshots
|
16 jul 2009 23:35 |
|
|