Auteur |
Bericht |
mart
911 3.2 1983
Juni 2016 restauratie afgerond.Tilburg
|
 Porsche kopen met zijn drieen?
Wil klassieke P.kopen samen met mijn 2 Volwassen kinderen? Kan dit en hoe moet dit? (Ben benieuwd)Mart
|
15 apr 2010 19:56 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
 Re: Porsche kopen met zijn drieen?
Als je gezeik wilt wel... Ken jou en je kinderen niet, dus daar valt voor een buitenstaander lastig over te oordelen. Maar onthou dat er gezinnen zijn waar voor veel minder een heleboel gezeik is. Laatst bij het EO programma "sorry" een ruzie van 8 jaar tussen 2 broers om 25,= Ik denk dat het altijd verstandiger is om zo'n auto alleen te kopen, en hem bijv. samen op te knappen. Versterkt het "wij" gevoel, en dan genieten ze er na die tijd ook van. 
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
15 apr 2010 20:01 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Hebbie geld? Dan geen probleem Helaas Mart, klassieke P is een mijnenveld. Doe je huiswerk. A fool and his money are easily parted...
_________________________________________ oud is beter
|
15 apr 2010 20:03 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Wat is je vraag precies? Wat voor een P zoek je? Waar moet die aan voldoen? Gaat het over gedeelde eigendom? Is je vraag gericht of je met 3 volwassen personen in een klassieke P kan zitten? 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 apr 2010 20:03 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
+heel veel
samen een auto kopen zorgt geheid voor problemen, ook al maak je goede afspraken. Inderdaad kan je beter alleen een auto kopen en hem dan desnoods tegen een vergoeding aan de kinderen verhuren ofsow
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
15 apr 2010 20:04 |
|
 |
mart
911 3.2 1983
|
[quote="barolo"]Wat is je vraag precies? Wat voor een P zoek je? Waar moet die aan voldoen? Gaat het over gedeelde eigendom? Is je vraag gericht of je met 3 volwassen personen in een klassieke P kan zitten?  [/quote] Ja gaat eigenlijk ook over gedeeld eigendom?
|
15 apr 2010 20:08 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Probeer je iets duidelijker uit te drukken Mart. Dit is een vrij zinloze exercitie.
|
15 apr 2010 20:12 |
|
 |
horn
PF #57
|
tja, wat als jij verliefd wordt op die auto en je zoon ragt er een deuk in omdat hij het 'wel een leuk bakkie vindt'  Als je twee serieuze zoons hebt en je durft het aan, zou ik het doen. Maar dat kan alleen jij inschatten. Ik zou er wat huiverig voor zijn. Wat is de reden van het gedeeld eigendom? Financien? Of gewoon leuk? In het laatste geval - koop hem zelf en laat af en toe je zoons erin rijden. Dan is het pappa's auto en zijn ze er vast wat zuiniger op 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2010 20:18 |
|
 |
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Ik zeg: word familie drama !!! NIET DOEN !!!!! 
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
15 apr 2010 20:23 |
|
 |
mart
911 3.2 1983
|
[quote="wolf"]Probeer je iets duidelijker uit te drukken Mart. Dit is een vrij zinloze exercitie.[/quote] wil de aanschafkosten en gebruikskosten zo betaalbaar houden . Maar hoe is dit belastingtechnisch te doen?bv.wie is eigenaar .
|
15 apr 2010 20:26 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Belastingtechnisch? Je bedoelt de wegenbelasting? Iemand krijgt dat factuur en verrekent dat met de 2 anderen.
Vriendelijk verzoek: ik weet niet wat je met de 'quotes' doet maar zo werken ze niet meer!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 apr 2010 20:37 |
|
 |
bully
|
Kenteken kan maar op 1 naam.....op naar de notaris 
|
15 apr 2010 20:39 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Er is altijd op papier maar één eigenaar bij de koop. Je kan alles natuurlijk notarieel vast laten leggen als je wilt. Maar op je deeltje X staat maar één naam. Belasting technisch weet ik niet waar je precies heen wilt. Als je een GT3 op de zaak aan wilt schaffen wordt het een heel ander verhaal dan een P kopen van je eigen centen(en die van je kinderen). Dan geef je in eerste instantie je auto toch niet op bij de belastingdienst? Of bedoel je de wegenbelasting..ook maar op één naam. Verzekeringtechnisch zou je wellicht de auto kunnen verzekeren voor meerdere bestuurders. Heb ooit mijn auto meegegeven aan een vriendin voor haar vakantie naar Italië. Verzekering gebeld of dat mag, geen enkel probleem en in meerdere talen een brief bij de autopapieren gedaan waarin ik heb uitgelegd dat ze legaal in mijn auto rijdt. W.b.geld kan je natuurlijk alles kopen met meerdere mensen. In de praktijk gaat dat helaas lang niet altijd goed. Als het om een auto gaat, wie mag er dan wanneer in rijden, wie betaalt rekeningen voor reparaties, enz. Mijn voorkeur zou het niet hebben en persoonlijk zou ik het nooit doen. De auto die ik koop is van mij, mag door iedereen bestuurd worden, maar blijft mijn auto.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
15 apr 2010 20:42 |
|
 |
horn
PF #57
|
Vinkje uitzetten onder zijn posts bij Schakel BBCode uit. Of een van zijn zoons laten doen 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 apr 2010 20:48 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Sigrid, weet jij nu wat zijn vraag precies is?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 apr 2010 20:48 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Die van Maarten over het verquoten Edwin; de vraag lijkt mij...wijsheid en gemak om een P met z'n 3tjes aan te schaffen? Antwoord: nee. Kan het: natuurlijk, maar bespaar je zelf de ellende.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
15 apr 2010 20:52 |
|
 |
mart
911 3.2 1983
|
Zijn 2 dochters.
|
15 apr 2010 20:57 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
dit topic is waardeloos zonder foto's 
|
15 apr 2010 21:00 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
weinig gedefinieerd topic, dit, *zegt ajuus*
|
15 apr 2010 21:04 |
|
 |
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
15 apr 2010 21:08 |
|
 |
997carrera2
997 Carrera 2 2006Schinnen
|
Hoe oud zijn de dochters? Zijn zij P minded (of auto minded at all)?
|
15 apr 2010 21:17 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Een auto kopen met je twee dochters Zoals ik eerder al aangaf, je kan het zo regelen dat je de totale kosten per jaar berekend per gereden dag ofsow, en dat je dochters je per gereden dag een vergoeding betalen. Ik denk overigens dat we je van beter advies kunnen voorzien als je wat foto's post, daar zijn we hier dol op 
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
15 apr 2010 21:18 |
|
 |
997carrera2
997 Carrera 2 2006Schinnen
|
Heb ook twee dochtertjes, maar.... dit zou niet 1 2 3 bij mij opkomen! 
|
15 apr 2010 21:20 |
|
 |
Rodger that!
Veghel
|
En dan hebben we na de foto's wel over de Porsche 
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
15 apr 2010 21:21 |
|
 |
mart
911 3.2 1983
|
. Heb alleen niet genoeg geld maar met z n drieen wel dus dat is t idee erachter.Houden van PA en van P. Voor ralf996 eerst resutaat dan de beloning .hi hi
|
15 apr 2010 21:24 |
|
|