Auteur |
Bericht |
Arminius
Porsche Carrera S 911 997 CabrioAssen
|
Porsche assistance bied gelukkig uitkomst.
Toen ik in vorig jaar november mijn 997 (cabrio bj 2005) kocht in Duitsland bij een dealer heb ik gelukkig een jaar garantie en Porsche assistance erbij gekregen. Gisteren was ik een eindje aan het toeren en bij Utrecht knalde mijn versnelingsbak eruit toen ik aan het schakelen was van achteruit naar zijn eerste versnelling. Kon verder niks meer doen. Meteen het assistance nummer gebeld die ik in mijn telefoon had opgeslagen (was overig een Duits nummer dus dat moet ik even gaan veranderen). Tijdje later werd ik gebeld door een bergingsbedrijf en die kwamen de Porsche ophalen en gaven mij meteen een leen auto mee (BMW 320i station) Porsche zouden ze naar Pon in Leusden brengen. Werd netjes om de paar uur op de hoogte gehouden en vanochtend vertelde de Duitsers mij dat waarschijnlijk vrijdag de auto weer klaar is. Schijnbaar waren de Cable wires kapot gegaan en moesten vervangen worden (geen idee wat dit is?) Service was geweldig helaas was die wel de eerste keer in mijn "auto" leven dat ik langs de kant van de weg stond. In Novermber zal ik ongetwijfeld weer een verlening van deze assistance en garantie bijkopen. Hebben jullie wel eens langs de kant van de weg gestaan met jullie Porsche? Ik had in ieder geval wel veel bekijks
_________________________________________ I am happy
|
24 maart 2010 18:17 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Porsche assistance bied gelukkig uitkomst.
Netjes opgelost! hopen dat jeje auto weer snel terug hebt en lekker kunt
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
24 maart 2010 18:28 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Gelukkig blijft het uitzonderlijk. Goede service, verzacht de pijn...
|
24 maart 2010 18:30 |
|
|
Wimpie77
|
Bij Schiphol-oost stil gestaan in de spits toen mijn koppelingspedaaldraaddinges stuk ging... Heb Renntech gebeld en die konden mij telefonisch helpen om erachter te komen wat er mis was. Top! Vriend gebeld en die heeft mij toen weg gesleept naar een garage. Was in de spits, had haast en kwam niet aan kakketoe... Toch even snel naar het hoteltoilet gegaan!
_________________________________________ * * *
|
24 maart 2010 18:45 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Wim.... Bij schiphol was je al bijna thuis
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
24 maart 2010 19:28 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Als je moet, moet je en is bijna te laat......
|
24 maart 2010 19:31 |
|
|
cees
ex 997 4S
-ex 993C2-ex Cayenne S0165
|
Laat me raden...bij zo'n hotel met een kaketoe op het dak zeker
_________________________________________ Geluk is geen reisdoel, maar een manier van reizen.
|
24 maart 2010 20:12 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Zelf meegemaakt dat na een onderhoudsbeurt de dynamo niet meer werkte. Eerst viel mijn ABS uit, toen de radio, toen de dashbordverlichting waarna ik de auto maar aan de kant gezet had. De P Wilde daarna ook niet meer starten.
Eerst met het NL-se nummer gebeld, maar die konden de auto niet in behandeling nemen, omdat het de Duitse garantie betrof. Dus ik het Duitse nummer bellen om in mijn beste Duits uit te leggen dat ik stil stond in hartje Amsterdam. De ANWB is met een motor gekomen om er tijdelijk een nieuwe accu in te zetten, waarop ik naar de dealer heb kunnen rijden en direct een Golfje GTI mee kreeg.
Al met al was het na wat uitzoekwerk met een uurtje gedaan.
Prima garantie!
|
24 maart 2010 21:10 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Lijkt mij toch ook logisch, als je daar bijna 1900 euro (incl. BTW) per jaar voor betaald!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 maart 2010 21:16 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
dat betaal je voor de NL versie, maar niet voor de DE versie ...zit trouwens binnen duitse dealers ook nog behoorlijk wat verschil....
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
24 maart 2010 21:40 |
|
|
erwin996
M140i
|
Kun je die garantie dan niet beter gewoon in Duitsland kopen? Want geldt toch wereldwijd?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
24 maart 2010 21:51 |
|
|
wathr
BoxsterBetuwe
|
Voor een boxster/cayman is die garantie 1195 (ex.btw). Snap overigens niet hoe dat in De per dealer zou kunnen verschillen???
|
24 maart 2010 22:09 |
|
|
wathr
BoxsterBetuwe
|
Want op de duitse boxster-group site zie ik dat het daar zo'n 1300 euro kost.
|
24 maart 2010 22:28 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Deze kabels bedienen de versnellingsbak.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
24 maart 2010 22:42 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ja. Ik heb in DE meen ik 1300 euro betaald incl btw.
|
25 maart 2010 0:40 |
|
|
erwin996
M140i
|
Bij aankoop van de auto snap ik dat je Duitse Porsche garantie kunt krijgen. Maar kun je ook in Duitsland alleen de garantie verlengen? Of moet je dan een beurt bij een Duitse Porsche dealer laten uitvoeren?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
25 maart 2010 0:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Het is een toekan.... (vrij naar Youp)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 maart 2010 7:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat een klets! De garantie is helegaar niet Duits, maar gewoon van Porsche zelf en in heel Europa (en ook daarbuiten) geldig. Dit zal wel precies de reden zijn dat in Nederland de ANWB de mobiliteitsservice niet meer verleent: wegens slechte service. Waarbij opgemerkt dat ik met "Duitse" garantie in NL weldegelijk ben geholpen toen ik een akkefietje had... vanwege een accu die er geen zin meer in had.
|
25 maart 2010 8:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Verschil zit er volgens mij in dat men in Duitsland geen BTW rekent... Overigens, m.i. terecht, want het is een verzekeringsproduct.
|
25 maart 2010 8:32 |
|
|
Devils son
|
Kijk eens goed op de factuur...
|
25 maart 2010 8:41 |
|
|
Devils son
|
De beurten moeten door een Porsche Centrum zijn uitgevoerd. Verder kun je overal verlengen.
|
25 maart 2010 8:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ja .. maar niet veel bekijks ... ... was maar 'n oude 944 .. daarna prima 'op weg' geholpen door de ANWB wegenwacht
|
25 maart 2010 9:01 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
25 maart 2010 9:04 |
|
|
Arminius
Porsche Carrera S 911 997 CabrioAssen
|
Ben net weer gebeld door de Duitsers en door Pon zelf. Morgen middag is die weer gemaakt en kan ik hem ophalen en mijn leen wagen daar laten staan. De Duitse prijs voor deze verzekering was 1500e (bij Moers (D). Deze verzekering is dus inclusief assistance en materiaal en uurloon mocht er onderweg iets kapot gaan. Mocht er de volgende keer weer wat gebeuren kan ik dan wel het Nederlandse assistance bellen of moet het persee via Duitsland gaan (omdat ik hem daar aangekocht hebt?) Als de verzekering afloopt zal ik hem verlenen via PON in Groningen. Over 4 weken rij ik met de P. naar San Remo toe om mijn 2de EPT te spelen van dit jaar, hopelijk houdt de wagen het dan wel goed
_________________________________________ I am happy
|
25 maart 2010 12:05 |
|
|
Wimpie77
|
Koffie a.u.b! ZWART graag... Maar nee het was bij het hele mooie Dorint hotel waar je ook tot in de vroege uurtjes kan eten, poolen en tafelvoetballen!
_________________________________________ * * *
|
25 maart 2010 12:17 |
|
|