Auteur |
Bericht |
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
Aangehouden ....
Ik heb nu 2 weken mijn nieuwe Carrera S (ik heb hem mijn avatar gemaakt; zal nog wel eens ergens een grotere foto plaatsen), ben er helemaal blij mee. Zojuist de kids even naar de sporthal gebracht; die kunnen nu samen mee (in de Cayman kon maar 1 iemand mee). Op een stukje vrij baan, waar de weg van 1 naar 2 banen gaat, gaf ik even vol gas. LEKKER !!! Totdat ik ineens bij het afremmen voor een rotonde, een 'gewone' BMW achter me zie, met blauwe lichten knipperend in de gril ... *($%*&^%#$ Ik schrok me helemaal ziek ... Nou, die gast rukte gewoon mijn portier open; of ik wel goed bij mijn hoofd was, echt asociaal rijgedrag en hij ging even door. En dat hij mijn rijbewijs innam ... Ik schrok me weer dood ... Hij met zijn collega weer in de BMW, ik zag ze druk overleggen met moeilijke gezichten. Na een paar minuten komt hij met drankmeter, of ik wilde blazen. Ik drink zowiezo al zelden, nu helemaal niet (was 19:15 of zo). Nou, kreeg weer een heel verhaal, over asociaal rijgedrag, dat dat toch niet kon met de kinderen in. Ik maar ja en amen; weinig zin om in discussie te gaan (en ik reed ook echt te hard). Nou, ze hadden me niet kunnen klokken, want het was een te kort stukje en ik reed veel te hard . Dus dit moest een waarschuwing zijn ... PPFFFFFTTTTTT ! Kreeg mijn rijbewijs weer terug en verder helemaal niets ! Echt 'asociaal' vond ik het persoonlijk niet. Ik gaf gewoon vol gas, maar ging niet rechts inhalen, afsnijden, bumperkleven, etc. Tja, gewoon hard wegrijden. En ik reed denk ik max 120, waar ik 70 mocht. Dus ook niet OVERDREVEN hard. Maar ik dacht echt even dat ik mijn rijbewijs kwijt was. Gelukkig niet dus. Moest ik even kwijt ....
|
28 apr 2010 22:34 |
|
|
bully
|
Re: Aangehouden ....
Mazzelaar, las vandaag een stuk in de krant dat ze je zo naar een cursus mogen sturen
|
28 apr 2010 22:36 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ach ja. Zure agent kon je niets maken
_________________________________________ oud is beter
|
28 apr 2010 22:37 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
En de agent? Die reed na zijn dienst in zijn Ford Fiesta weer naar huis
_________________________________________ rouge et noir
|
28 apr 2010 22:40 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
inderdaad geluk gehad, die maatregel maar Bully het over heeft, de EMA, kost je iets van 780 euro en 3 vrije dagen geloof ik
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
28 apr 2010 22:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
...En als je niet goed je best doet tijdens de EMA als het tegen zit.
Wel een hoop geluk gehad zo te zien. Er zijn mensen voor minder wandelend naar huis gegaan. Ze hadden je ook op de piek kunnen pakken. Traject meting is beslist niet noodzakelijk om je op snelheid te pakken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 apr 2010 22:49 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Bofbips!
|
28 apr 2010 23:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik hou de jurisprudentie aangaande niet perfect bij, maar volgens mij is er nog steeds een uitspraak van de HR die een minimumvolgperiode noodzakelijk acht voor een betrouwbare meting.
|
28 apr 2010 23:33 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Wss hebben die jutten thuis niks te vertellen Hebben ze zich wel netjes voorgesteld met identificatie? Kunnen je kinderen door dit brute gedrag van de heren nog wel slapen? Ik zou een klacht indienen.
|
28 apr 2010 23:37 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Wat voor BMW en welke regio? Volgens de lijst van flitsservice zijn er 2 BMW (330d) VROS wagens. Altijd goed om te weten waar die graaibrigade zich in verplaatst. In BMW's verwacht ik ze zowieso niet, oppassen dus.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
28 apr 2010 23:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Geen idee hoe snel die auto van jou optrekt, maar als ik even vol gas geef van waar ik 70 mag zit ik al in no time boven de 150... ik denk dus dat je wel wat harder ging dan 120... wat overigens niet wil zeggen dat het asociaal is. wel gemazzeld in ieder geval
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 apr 2010 0:02 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Voor een waarnemer op straat zal jouw gedrag ongetwijfeld een stuk heftiger zijn overgekomen dan je zelf denkt of ervaart. Ik denk echt dat je dat onderschat als ik dit zo lees.
Ik vind het daarom erg flauw om, als je je misdraagt, je vervolgens te gaan beklagen over de MANIER waarop je wordt aangsproken. Je kunt beter eerlijk naar jezelf zijn en je afvragen WAAROM je uberhaupt wordt aangesproken. Dat is immers de aanleiding van je aanhouding. Neem de wijze waarop dat gebeurt tot je als een indicator van hoe je gedrag overkomt op je omgeving, niet wat je er zelf van vindt.
Er zijn maar weinig asociale rijders die zichzelf ook asociaal vinden; velen zouden zich anders niet zo gedragen. Dus, dat is mijn idee.
Als je hard rijdt ontneem je anderen marge om per ongeluk gemaakte fouten op te kunnen vangen. In feite kies jij ervoor dat een niet goed oplettend kind bijvoorbeeld keihard wordt afgestraft door jouw hoge snelheid. Het zal je kind maar zijn die oversteekt. Ja ik weet wel dat het goed ging hier, maar dat weet je altjd pas achteraf. Degenen waarbij het een keer fout gaat zullen ook zeggen "het ging altijd goed". Ging ja.
Ik ken iemand wiens kind plat is gereden door iemand die dacht dat het wel even kon; Kluivert was er ook zo een totdat hij de directeur van een schouwburg doodreed.
Ik ben het dus op basis van wat ik lees helemaal eens met deze veldwachter. Sorry.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 apr 2010 1:14 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 apr 2010 8:12 |
|
|
cabrio wim
|
Je hebt geluk gehad, en oom agent toch niet zo moeilijk blijkbaar. Maar schrijf het nogmaals. Als je te hard gaat, en dat doe je zelf en bewust, hier niet komen mauwen, maar gewoon betalen en de consequenties dragen.
|
29 apr 2010 8:20 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik kan mijzelf wel een klein beetje in de stelling van Lindemans vinden. Aan de andere kant moeten wij met z'n allen zeker niet roomser zijn dan de Paus. Tenslotte rijden wij in een door anderen vaak zo felbegeerde auto en kopen wij deze niet om nooit eens even lekker het gaspedaal in te trappen. Soms verantwoord, maar soms ook een klein beetje niet. Ik denk wel dat je redelijk veel geluk hebt gehad, maar ja, zonder geluk vaart niemand wel
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
29 apr 2010 8:43 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
+ 1 iets met kont en blaren zitten
|
29 apr 2010 8:47 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Eens, in woonwijken/straten in dorpen/steden dergelijke acties nooit doen. Kinderen, voetballen, onverwachte overstekers etc, veel te gevaarlijk Een oprit van een snelweg is daarentegen heel overzichtelijk, en mag je ook van 0 naar 120 legaal in 6 seconden Daarna wel je voetje snel weer liften
|
29 apr 2010 8:49 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
|
29 apr 2010 8:50 |
|
|
JP-S
|
Ik ben zónder meting gewoon veroordeeld tot voorwaardelijke rijontzegging. Oom agent had mijn snelheid afgelezen op zijn kmteller met twee autos tussen mij en hem in. Hij zat er dan ook minimaal 30 kmu naast ... ...
|
29 apr 2010 8:52 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
En hoe hard reed je dan volgens hem 210 terwijl je in werkelijkheid 'maar'180 reed
|
29 apr 2010 8:54 |
|
|
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
@ lindemans Een hele terechte opmerking, misschien sta je daar niet zo bij stil. Nogmaals, ik reed met name een kort stuk erg hard. Dat kan je asociaal noemen, maar daar heb ik ook zo'n auto voor natuurlijk. En ik had ook niets te zeuren gehad als ik een bekeuring of zo had gekregen. En ik ben hier ook niet om te klagen, over hoe iemand mij aanspraak; gaf gewoon een weergave van de feiten (overigens, waren beide in politie-uniform). Alleen, bij asociaal denk ik aan acties die ik vaak genoeg wel zie, en waar ik bij denk dat het asociaal gedrag is. Zoals afsnijden, bumperkleven, hard door een woonwijk scheuren, rechts inhalen, etc. Binnen bebouwde kom en zeker in woonwijken rijd ik altijd rustig. Op de snelweg rijd ik hard, en op plekjes waar ik denk dat het kan (maar daar kan je misschien over twisten). Dit was overigens op een stukje weg, waar geen ander verkeer is, weilanden en water aan beide kanten van de weg. Zie hier: Maar, concluderend, ik ben wel geschrokken, en besef terdege dat ik veel geluk heb gehad hier. Ik denk dat ze echt dachten dat ze hier weinig konden uitrichten, want ze hadden me met heel veel liefde voor ook maar iets een bekeuring gegeven ....
|
29 apr 2010 9:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat vind ik niet. De politie dient zich gewoon te gedragen. Wat is nu het nut van zo opgefokt iemand aanspreken? Kennelijk hoort dat bij het haantjesgedrag wat te veel agenten ten toon spreiden, ik heb het ook te vaak meegemaakt (met als uitschieter een agent die helemaal los ging omdat ik bijna een weg in had gereden waar je met de auto niet in mocht en die nadat ik hem fijntjes heb uitgelegd dat ik helemaal geen overtreding heb begaan begon te raaskallen over auto in beslag nemen voor technische keuring... over machtsmisbruik gesproken). Als het bijna een weg indraaien die gesloten is voor gemotoriseerd verkeer al tot een ontploffing leidt ben ik er niet van overtuigd dat het gedrag van een agent altijd te verklaren is door wat daaraan vooraf is gegaan. Nog afgezien dus van het feit dat een agent gewoon zelfbeheersing dient te tonen. Agressie lokt agressie uit en een agent dient wat mij betreft te hebben geleerd hoe je met emoties om moet gaan. Ik vind dat altijd zo'n drogreden. Er zijn zoveel wegen in NL waar helemaal nooit plotseling een kind over kan steken. Waarom dan toch altijd dit emoargument? Niet opletten in het verkeer (iets waar vrijwel iedereen zich geregeld schuldig aan maakt) zorgt voor 10x zoveel doden als hard rijden. Maar nee, kleppen in de auto, bellen in de auto, jezelf opmaken in de auto, enz. enz. daar hoor je niets over. Maar iemand die een keer bewust op een stukje waar dat kan een sprintje trekt, die is asociaal... Nou, nee. (niet dat ik uit wens te sluiten dat het in dit geval asociaal of gevaarlijk was, maar ik hanteer onschuldig totdat het tegendeel bewezen is).
|
29 apr 2010 9:04 |
|
|
Devils son
|
Ook ooit meegemaakt. Kerstavond, staande gehouden bij Utrecht. Ik had 200 km/u gereden (na stellige ontkenningen is dit afgewaardeerd naar 165 km/u en uiteindelijk zelfs nooit voorgekomen, maar dat was trukage mijnerzijds). Dat snapte de agent wel, want toen hij nog met een 911 reed, reed hij ook vaak 290 km/u (ja, ik stond ook met de oren te klapperen...). En ja, ze hadden mij vanaf Rotterdam moeten volgen om bij Utrecht mij te kunnen betrappen op een keertje doortrekken (prioriteiten!). Ergens ook wel jammer dat het niet voor is gekomen, want ik had die agent wel aan de tand willen voelen over zijn 290 km/u opmerking...
|
29 apr 2010 9:09 |
|
|
Devils son
|
Heb je dat niet voor laten komen dan?
|
29 apr 2010 9:09 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
@devil: Laat ze zich eens normaal gedragen en het goede voorbeeld geven. Dan eerst eens boeven gaan vangen. Kijken of ze tegen Willem H. ook zo'n grote bek hebben. Dan heb ik respect voor ze. Dit geldt overigens mn voor de regiokorpsen. Vind dat de KLPD wel goed werk doet. Respect.
|
29 apr 2010 9:14 |
|
|