| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
kleppen stellen 3.2 (duits) http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=27637 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Danny [ 07 mei 2010 20:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | kleppen stellen 3.2 (duits) | |||||||||
Ik vond ergens op een Duitse site het volgende relaas over het stellen van de kleppen van een 3.2, en vond het een leuk verhaal.
|
Auteur: | André [ 07 mei 2010 20:25 ] |
Berichttitel: | Re: kleppen stellen 3.2 (duits) |
En hier de vertaling naar Nederlands, is idd grappig geschreven. Om het to the point, dit moet een les om het reeds zeer goede beschrijvingen van dit proces dat kan worden gevonden, zodat op het net (op pelikanparts.com of sportwagen-club.de). Dit moet eerder een aanvulling of een ervaring verslag van het proces dat de lezer zal helpen om de problemen die zich kunnen voordoen in gedachten te houden. Dus nu, die speelt met het idee, de klepspeling op zijn eigen 911 set, laat hem lezen door de volgende essay en beslist daarna. Het grote ding is de 3.2 voor de tijd geavanceerde en verfijnde techniek. Dit maakt de 911 onderhoud, helpt om brandstof te besparen en daardoor krijg zo omvangrijk dat de motor is echt vol voor nu. Hoewel het niet helemaal vol, zodat men kan hier en daar reinfassen niet eens een klein beetje, maar grad zo vol dat je gewoon niet moet worden gerepareerd of aangepast delen kan worden gevonden zonder de ontmanteling van andere onderdelen. Een ander groot punt op de 911 is de lage auto, de platte structuur van de motor en de lage bodemvrijheid. Dit geeft het geheel een 'frame' de mogelijkheid om prachtige Kurvengeschwindkeiten te produceren, maar kan voor een dag voor te bereiden in de motorruimte krasse rugpijn. Maar genoeg van tranen, hebben we niet anders gewild. Zodra het besluit tot het ventiel spel zelf heeft gerijpt te sluiten, krijg je een klepdeksel pakking ingesteld (met alle moeren en de afdichtingen voor de aftappluggen van de olietank en het motorhuis), een set van bougies, een voldoende hoeveelheid verse motorolie, een nieuw oliefilter, veel schone lappen en een paar patches. Het verversen van de olie moet worden gemaakt in geval van gelijke kansen bij ons, en de amateur-monteur om de klep open dekking entgegenschwappt toch een niet onaanzienlijk bedrag van olie. Zoiets noemen we het een "onvoorziene deel olie te veranderen." Wanneer is deze geplande olie verversen hoeveelheid olie vervolgens gecoördineerd en georganiseerd op ten minste een eerder bekend uit de opening, terwijl deze garanties, wanneer je de klepdeksel lift zou plaats waar de container niet is op dit moment te nemen. Voor de overige opmerkingen, ben ik ervan uit dat een instrument, een fatsoenlijke vloer jack of beter, en de rest van het spul dat is ontstaan uit de ervaring in een hobby werkplaats. Dan komt het leuke gedeelte van de actie: de warming-up. We vegen zodat onze curve weer kras door het gebied en legt zij dit door te hoge snelheid orgieën die de gehele achterzijde einde te maken aan de Targa ondersteunt en de voorkant in de oliekoeler is meer dan een zeer hete kleine verf, maar zonder de champagne. Bij deze gelegenheid kunnen we controleren of de juiste werking van dezelfde RPM te beperken. Zodra u bij de juiste werking van de olie en de komende werkzaamheden drain lang genoeg ontheemden welkom, maar eindelijk, om te werken. Wij bieden nog steeds de hete mooie intense knetterende Elfer met de wielen op de vier even grote blokken hout van ongeveer 15 cm hoog. Dit niveau is gebleken dat ik eerst, om te voorkomen dat er pijn en om de tweede plaats de opvangbak voor de olie onder de auto. Opgemerkt dient te worden, uiteraard, dat de auto is in de balans, dat wil zeggen, de denkbeeldige lijn tussen de voorste en achterste middelpunt van het wiel is loodrecht op deze lijn naar het centrum van de aarde neergeslagen Lot. Deze opvatting wordt gehouden zonder een liniaal en verzwaringslichaam, omdat anders de buren ineenkrimpen van het lachen. Ervaring gezond gevoel voor verhoudingen, indienen bij de directie van het voertuig ook. Daarna gaan we met een geschikte bak onder de auto en draai de aftapplug op het motorhuis en de olietank. Twee punten in acht worden genomen. Punt 1: We opgewarmd het apparaat zo grondig, dus de bouillon, die gelijk is aan ons een beetje warmer op de handen. Punt 2: Als u pas na het losdraaien van de schroef op de tankinhoud van gedachte maakt en moet daardoor ontdek de bedoelde lekbak, worden de woorden "capaciteit 5 liter" is een zeer korte tijd een probleem hebben en dient te worden op de lijst van benodigde gereedschappen en toebehoren met inbegrip van "olie bindmiddelen" hebben staan. Punt 3: Ook afvoerstoppen gehoorzamen aan de wetten van de zwaartekracht. Zoals bewezen door de doffe "Pflutsch", waardoor de schroef, wanneer het zinkt in de hete, licht klotsende bouillon. Let op: De gevolgen van de invloed van de zwaartekracht te nemen op bijzonder betrouwbare wanneer twee een punt dat reeds is aangekomen. Indien de ontwikkeling van het proces om dit ver gevorderd en zal niet Punt 2 heeft plaatsgevonden, kan veilig worden overgelaten aan de olie-jet zelf en laat de olie druppen en het motorhuis goed. Deze tijd kan gebruikt worden in de motorruimte van de top om voldoende ruimte te creëren om bij de kleppen. Op dit punt wil ik geen begeleiding reparaties op dit voertuig reeds in zijn voorwoord met de zin "In het beste geval u alles op te bouwen in de eerste plaats een aanvulling. Dus we verwijder alles dat de schade-vrije toegang tot het ventiel voorkomen dekt. Het hoeft niet allemaal worden verwijderd, die ik heb verwijderd deze Zon Maar het maakt het gemakkelijker om te werken enorm met normale handen. De omvang van de saneringen is dan ook rechtstreeks gerelateerd aan de grootte van de hand schroevendraaier. Wij demonteren: Verwarming ventilator Distributeur en Ignition Luchtfilter Omdat we grad mededeling omvat, en we hebben al een olie en oliefilter te hebben gepland, hebben we ook het oliefilter los te draaien. Zo, het gebied ziet er veel duidelijker en kan worden gezien van de laag in de motor heeft nu de mat zilveren glans van de bovenste kleppendeksel. De lagere kleppendeksels zijn lichter (maar alleen van onderen) toegankelijk zijn. Dit heeft bijna niets te verwijderen. Nou, de Kat-Dit model is al erg in de weg van de actie, maar dit helpt niets. Het verwijderen van de uitlaat is in ieder geval verboden. Aan de passagierszijde kan het leven een beetje als de slang die vanaf de oliekoeler naar het reservoir te verwijderen. Nu lossen we de moeren op de bouten van de onderste kleppendeksel. Dit helpt om te worden gespoten op de moeren uitstekende einden van de balken met roest verwijderaar en een korte borstel af met een staalborstel. Deze kan met een gerust geweten meerdere malen. Toch zal het waarschijnlijk niet worden vermeden, dat de ene of de andere bouten zijn gedraaid uit de cilinderkop met de moeder. Dit is waar, maar meestal alleen op de bouten van de onderste kleppendeksel. De bovenste studs verwennen met iets minder passie van de corrosie pits. Bij het openen van de klep te dekken wordt aanbevolen dat, wanneer de motor is enigszins afgekoeld, als het kan gemakkelijk de bouten los te draaien van de motor warm is, dan van een koude. Verschillende thermische uitzettingscoëfficiënt en ga zo maar door. (Bij het loslaten van de noten, het helpt ook niet los te draaien in een trein, maar soms een beetje terug en herzudrehen). Na het losdraaien van de moeren op de kleppendeksels zijn relatief makkelijk te onderscheiden. Het kan zijn dat u te overtuigen van een of andere cover en met een kunststof hamer, maar meestal zijn de covers gemakkelijk te onderscheiden. Nu is het vrij beperkte visie op de zakken waarin de tuimelaar plichtsgetrouw hun werk nastreven. Nichtgeübten zal wekken deze gezicht een beetje "Wow", omdat de hefboomwerking bieden reeds een höchttechnisch-looking zicht. Nu moeten we over de activiteiten van de kleptiming worden in het achterhoofd. De bovenste gelederen van de tuimelaars en kleppen zijn verantwoordelijk voor de inname openingen. De onderste (die verder gaan met de noppen) nodig zijn voor de uitlaat openingen van de cilinderkoppen. Aan gevoel, vervolgens naar de klepspeling te passen, moeten we de respectieve zuigers van de getroffen cilinder op het bovenste dode punt in te stellen. Wij doen dit door de krukas van de motor met de klok mee sleutelring. Wat is goed, maar waar. Nou, we draaien de krukas tot de distributeur vinger op de inkeping op huisvesting distributeur shows. Dit is de belangrijkste oriëntatie. De meer verfijnde optie is de inkeping in de katrol. Dit moet in overeenstemming zijn met het merk van de axiale ventilatorhuis naar beneden. Dan hebben we het BDP van cilinder nr. 1 En de ontsteking TDC, die nodig is om de klep spel aan te passen. Nu moeten zowel de game rockers merkbaar. Dit spel moet 0,1 mm. Deze 0,1 mm kolom met een gevoel, we doctrine. De leer moet mogelijk zijn met de 0,1 mm zaagblad stevig ingevoegd in het gat, maar hebben geen speling. Zeer gemakkelijk te zeggen, de smalle groeven van de behuizing, maar een baan om te ontsnappen kunstenaar. Op dit punt kan het best zijn dat wij de eerste patch nodig, want we kunnen opengesneden bij het duwen van de kloof theorie heel goed aan de rand van de plaat het voorjaar vingers. De begindatum van de schade moet UERIGE tijd zoveel mogelijk te verplaatsen naar de achterzijde, omdat de aanpassing met een verharde vingers zijn niet eenvoudig. Het spel is op de tuimelaar stud in de tuimelaar, die wordt tegengegaan met de platte moer op de tuimelaar. In feite is een onschuldig proces: Instellen van spelen te voelen, om weer te voelen, stel nieuwe, nieuwe uitstraling, nieuw decor, nieuwe uitstraling ....... Nu de tweede cilinder te draaien. Wij geven deze door te draaien aan de slinger op de ontsteking TDC en ga vóór de cilinder 1. De rotatie van de krukas, overigens, waarom zo gemakkelijk, omdat we gewoon de bougies verwijderd, zodat de zuiger en cilinder geen compressie kan de lucht in de cilinders te maken. Voor de TDC-positie van elke cilinder (de cilinder en de ontsteking volgnummers kan worden gevonden op het kleine stickers op de achterkant) de bijkomende merken zijn aangebracht op de poelie van de krukas. Indien, zoals hierboven beschreven, zijn de games van alle afsluiters zijn ingesteld, kunt u stoppen met denken over het, sluit de motor weer. De noppen moeten worden geschroefd bleek weer in de behuizing, de afdichtingsvlakken van de dekking en huisvesting worden gereinigd en nieuwe zegels hangen licht geolied. De deksels zijn geplaatst en met de moeren aangedraaid met de hand. Het is in de bovenste gaten gehouden om te verzekeren dat er geen vreemde voorwerpen kunnen vallen in de motor. En hoewel overblijft voor reparaties altijd klein, is het geruststellend om te weten waar ze vandaan kwamen precies. Dit geldt met name voor de moeren en ringen op de bouten. Zijn de moeren met een kleine ratel iets aangescherpt, is het nu tijd om de stoeterij met een momentsleutel om de juiste klemkracht te brengen. De gestelde termijn is aangegeven met 10 Nm, dus trekken we de moeren van binnen naar buiten en "naar" kruis met een momentsleutel. Het is hier heel belangrijk, geen moeder zuvergessen en de momentsleutel aan de kant van de bestuurder (dit is de kat in de weg vast te stellen) op alle kan zijn. Alles goed? Dan is de nieuwe motor olie worden gevuld. Hiervoor moeten we om te vissen alleen de stekkers uit de container met de afgewerkte olie, nieuwe (nee, we maken geen gebruik van degene die we net hebben gevist uit de olie bouillon) geschikt zeehonden de gereinigde stekkers en draad de schroef. Als dit wordt gedaan van de nieuwe olie zal worden opgevuld. Voorheen, natuurlijk, de nieuwe oliefilter gemonteerd en de oliekoeler slang aansluiten op de opslag container goed hersteld, anders kan het makkelijk zijn, op voorwaarde dat geen enkele hoeveelheid olie en bindmiddelen in voorraad voldoende. Bij het vullen van de olie, is bijna niets waargenomen. We moeten niet alleen de peilstok in de olie te laten vallen (benzinestation stewardessen zullen nu weten wat ik het over heb). Na zo vrolijk 12 liter van de olie spatte in de tank, dan kan men de rest van de onderdelen die eerder zijn verwijderd uit de motorruimte, terug te geven in omgekeerde volgorde. Als u zich de bestelling kan niet, dit is zeker een gelegenheid om te oefenen. Ondertussen zijn alle onderdelen terug in de motorruimte, goed zijn aangesloten en de hele look nog eens vrij behoorlijk. Dat moeten we hebben geïnstalleerd de eerste bougies en vooral moeten we weten nu dat we alleen opgevallen dat bij de montage van de bougiekabel. Maar voor de rest verliep alles soepel en we hebben voldaan aan onze visie op de vele nieuwe glimmende schroeven dwalen in de hoop, maar ook om eventuele lekkende olie te ontdekken. Als het al druipend, dan moeten we weer terug naar het begin van deze beschrijving. Dit hoeft echter om de operatie te straffen "warm laten vallen." Was niet zo, de auto opnieuw kan worden afgetapt en zijn voorlopig gestart. Tijdens de warming-up van het oliepeil moet worden gemeten door het instrument en de oliepeilstok. Indien nodig, het oliepeil correct is. Is dit uiteindelijk ook kan worden gemaakt een proefrit. Uiteraard vooraf goed gewassen, niemand mag worden als een vette varken in zijn olie straf. Kort voor aanvang van de reis hebben we de afgewerkte olietank, die we al eerder achter de auto kan worden weggeduwd met zijn voet, want we einsauen de vers gewassen handen willen niet weer verpest veel van afgewerkte olie niet vernachläsigende de straatstenen. Tijdens de proefrit, gaan we net als in de warm-up sectie, waar we bijzonder belang hechten aan het feit dat de buurt geïnformeerd door de ruis op de achtergrond met succes uitgevoerd kleinschalig onderhoud. Een definitief oordeel van de droge motor, zugesauten nog steeds verspreid over de binnenplaats en biedt ons de nodige gereedschap slingeren "hoog", maar uiteindelijk vond de zin van het leven te hebben. Happy Schraubing |
Auteur: | Danny [ 07 mei 2010 20:28 ] |
Berichttitel: | Re: kleppen stellen 3.2 (duits) |
vertaling is leuk geprobeerd andré , maar heb je het zelf al eens nagelezen ? Met google vertalen gaat niet , dan krijg je onlogische zinnen met niet bestaande woorden. Mocht er behoefte zijn naar een echte vertaling dan kan dat maar duurt wel even |
Auteur: | cabrio wim [ 07 mei 2010 20:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: kleppen stellen 3.2 (duits) | |||||||||
Deze onderstaande zin vond ik wel ![]()
|
Auteur: | Diablo [ 07 mei 2010 20:44 ] |
Berichttitel: | Re: kleppen stellen 3.2 (duits) |
Jongens , Tegen dat ik deze tekst gelezen heb , zijn mijn kleppen al gesteld ![]() |
Auteur: | André [ 07 mei 2010 21:15 ] |
Berichttitel: | Re: kleppen stellen 3.2 (duits) |
@ Dannyl - Woon vlak bij de duitse grens dus lees en spreek goed duits,wilde de "westerlingen" een beetje helpen ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |