| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
912e ervaringen http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=27984 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | g.joosten [ 04 jun 2010 19:42 ] |
Berichttitel: | 912e ervaringen |
Ik heb mijn oog laten vallen op een 912e (1976-1977). Dit is een 911(harmonica)body met een 2l vw motor. Kosten zouden tegen de 15.000 zijn. Zijn dr voor deze auto en dit type4 vw blok genoeg betaalbare onderdelen te krijgen? Eventueel zou ik ook een 911 2.7 of 3.0 willen. Maar het hoeft van mij niet perse veel pk te hebben, een "zuinige" vw motor om mee te cruizen vind ik al super. Ik heb ook een passat 1.8t "als ik snel ergens moet zijn" zegmaar :p Iemand tips/ervaringen? Ik kan binnenkort een testrit maken. Eventueel iemand in de buurt van Arnhem die een 912e heeft? Cheers! |
Auteur: | Master Ken [ 04 jun 2010 19:53 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
ook al bekend met het 912 forum? |
Auteur: | g.joosten [ 04 jun 2010 20:23 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
deze: http://www.912bbs.org/ en deze doorgespit: http://forum.deklassieke912.nl/frm/default.asp en: http://912register.co.uk/phpBB2/index.php Zo iets als 912e lange mobile.de link Maar liever ergens iets uit nederland ![]() Weet iemand wat de import kosten zouden zijn? |
Auteur: | cabrio wim [ 04 jun 2010 21:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen | |||||||||
![]() |
Auteur: | Danny [ 04 jun 2010 21:57 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
lekker kopen en het blok aan wim verpatsen.Dan kijken voor een echt porsche blok. ![]() |
Auteur: | IPF [ 04 jun 2010 22:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen | |||||||||
NL is - afhankelijk van waar je woont en waar verkopers zitten - wel handig ivm bekijken, onderhandelen in je moerstaal etc. Kosten van import uit Duitsland zijn echter niet de wereld (met wat zoeken wel te vinden hier), is m.n. RDW-geëmmer en transport voor een paar honderd €. Amerika is een ander verhaal, zou ik niet aan beginnen, zeker niet met de huidige $-koers. |
Auteur: | Danny [ 05 jun 2010 11:30 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
Is het deze ? ![]() |
Auteur: | g.joosten [ 06 jun 2010 18:55 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
nee het is een witte! maar verder wel dat type. |
Auteur: | Anne 2.7 [ 06 jun 2010 19:20 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
Was aanvankelijk (9 jaar geleden) ook in de markt voor een 912. Zou goedkoper zijn dan een 911. Heb er een paar bekeken, en mooie (nou ja, redelijk mooie) exemplaren kostten toen ook al een heleboel geld. Liep toen tegen mijn 2.7 aan bij Theo Jansen. Kostte wel wat meer, maar had dan wel een 911. Geen moment spijt van gehad. |
Auteur: | g.joosten [ 06 jun 2010 19:45 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
een 912e heeft ook het uiterlijk van een 911. dat vind ik het leuke! |
Auteur: | Retep [ 06 jun 2010 20:25 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
Uit nieuwschierigheid ben ik ook wel benieuwd naar hoe een 912E rijdt. Wat zijn de prestaties? is er een leuk geluid uit te halen? etc. |
Auteur: | Jos Targa [ 06 jun 2010 20:58 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
Zuinige 912E. Is echt een utopie om te denken dat die motor zuiniger is. Ik zou voor een vroege 3.2 gaan. Is zuinig ( bij normaal gebruik rijdt ik met deze auto gemiddeld 1 op 10) |
Auteur: | de Fiscalist [ 06 jun 2010 21:03 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
er is zeker wel geluid uit te halen lijkt me. Het lukt mij met een 1.6 viercylinder ook aardig ![]() |
Auteur: | g.joosten [ 06 jun 2010 21:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen | |||||||||
Deze 2liter versie is voor zover ik weet op de markt gebracht omdat er een olie crisis was(en emissie beperkingen in de USA)? Dusch dan lijkt het me dat hij zuiniger is... |
Auteur: | bully [ 06 jun 2010 23:17 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
Ik zou sparen voor een 911. Nu ga je voor de 912 die er eruit ziet als de 911 met fuchsen maar het net niet is. Als je er vanaf wilt zit er ook niemand op te wachten. En zuinig vergeet het maar ![]() |
Auteur: | felix bahama 912 [ 07 jun 2010 11:57 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
Als je voor een 912 gaat voor de goedkoop, kom je bedrogen uit!!! Heb geen ervaring met de 912 E, maar de bus motor die erin zit staat niet bekend om zijn snelheid en zuinigheid. Verder zijn alle delen Porsche, dus duur... Deze is ook te koop http://forum.deklassieke912.nl/frm/topi ... erms=gasha Prijzen van een klassieke 912 (tot en met 1969), met Porsche motor, zijn nog steeds stijgend, en deze zijn al helemaal niet goedkoop te rijden... Val niet in de valkuil van een restauratie auto, deze gaat veel meer kosten dan begroot. Lees eerst eens goed in op het 912 register forum, allemaal vriendelijke mensen daar, stel eens wat vragen en de antwoorden die je zoekt komen zeker. |
Auteur: | Cloaca [ 07 jun 2010 14:31 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
Dit is hem denk ik..... http://link.marktplaats.nl/349745011 Wel een hoop geld.... |
Auteur: | g.joosten [ 07 jun 2010 14:49 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
klopt dat is hem! Zijn dr maar 2100 van gemaakt dus vrij uniek lijkt mij. Ik heb nooit gezegd dat ik een 912 koop omdat het goedkoper zou zijn. Maar een 912E leek mij wel aantrekkelijk, qua aankoop goedkoper.. en de motor hoeft van mij niet zuinig te zijn opzich. laat ik het zo zeggen, voor hetzelfde geld koop ik een mooiere 912e dan dat ik een 911 kan kopen (dan alleen met de helft aan pk's... maar daar koop ik persoonlijk geen porsche voor.) p.s wat kost die bruine?(niet echt mijn kleur) |
Auteur: | porsche964 [ 07 jun 2010 16:20 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
hoeveel Pks en koppel heeft een 912 eigenlijk? |
Auteur: | Jeroen914 [ 07 jun 2010 16:23 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen | |||||||||
Even uit m'n hoofd heeft een 912E een 2.0 914 motor (VW type 4), de laatste versie met USA emissie rommel (als ik het goed heb D-jet injectie, 88pk) De 912E is er tijdelijk geweest om het productie gat op te vullen tussen de laatste 914s en de eerste 924s (vandaar dus met 914 motor ipv de 356 motor zoals in de gewone 912) Buiten het gebruikelijke: Goed de kwaliteit van de warmtewisselaars (uitlaatsysteem) controleren, want die zijn uniek voor de 912E en niet/nauwelijk te krijgen... |
Auteur: | felix bahama 912 [ 07 jun 2010 16:46 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
86 PK. Zie: http://www.912registry.org/faqs/origspec.htm |
Auteur: | Danny [ 07 jun 2010 17:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen | |||||||||
Kijk hier voor verdere details |
Auteur: | bully [ 07 jun 2010 17:10 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
Auteur: | Anne 2.7 [ 07 jun 2010 19:25 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen | ||||||||||||||||||
![]()
Ga voor de lol eens in een willekeurige 911 rijden (even tot het rood doortrekken), en doe datzelfde eens in een 912. Dat is het mooie van een 911; hij ziet er niet alleen briljant uit, het rijdt ook nog eens buitengewoon plezierig (na 9 jaar hijs ik nog steeds met een permagrin uit de 911). |
Auteur: | bully [ 08 jun 2010 14:19 ] |
Berichttitel: | Re: 912e ervaringen |
912..... |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |