Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:52

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Oud model Boxster uit 2008? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porschûh
Bericht Oud model Boxster uit 2008?
Bij PCG te koop een Boxster uit 2008

Maar hoe kan het dat deze wagen uit 2008 nog het oude model is?

Afbeelding

Hier nog eentje, maar dan uit 2007.

19 jun 2010 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Bericht Re: Oud model Boxster uit 2008?
Het is inderdaad merkwaardig,
RDW zegt:

Datum aanvang laatste tenaamstelling 22-05-2010
Datum eerste afgifte Nederland 05-02-2008

19 jun 2010 16:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Omdat PCG de laatste serie van de eerste Boxsters heeft gekocht.
Deze auto is aleen wat langer blijven staan dan verwacht. :idea:

19 jun 2010 17:01
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Maar dan klopt de RDW data wel, maar de productiedatum in advertentie niet. Hij is wezenlijk eerder gefabriceerd, maar gewoon bij PCG gestald, toch?

19 jun 2010 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Dus bouwjaar 2005 en daarna 3 jaar stil gestaan?

19 jun 2010 17:51
Profiel
Lemmer (PF #48)
In Nederland ligt dat anders.
Eerste deel is altijd pas wanneer hij ten naam is gesteld.

De exacte datum van productie is op te vragen dmv het geboortecertificaat.

19 jun 2010 17:54
Profiel Twitter 
Lemmer (PF #48)
GerbenJ schreef:
Dus bouwjaar 2005 en daarna 3 jaar stil gestaan?

Zou inderdaad zo kunnen zijn.
Echter blijft dit een 2008 auto.
(maar hij is natuurlijk niet financieel ingeschaald als een 987)

19 jun 2010 17:56
Profiel Twitter 
M140i
Gebouwd in 2005, voor het eerst op kenteken gezet in 2008. Dat heet een "overjarig" model. Komt vaker voor. :wink:

19 jun 2010 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Betekent dat dan dat deze auto 3 jaar heeft stil gestaan, of slechts met groene kentekenplaten af en toe een stukje heeft gereden?

Los daarvan, voor de vraagprijs van deze auto plus een beetje koop je bij PCG een 987, die op papier ouder is (2006) maar in het echt niet. Dat lijkt mij toch een betere keus. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat deze 2008'er voor de vraagprijs weg zal gaan.

20 jun 2010 13:51
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
In Nederland wordt "bouwjaar" structureel fout gebruikt.

RDW registreert alleen de datum waarop voor de eerste keer een kenteken is afgegeven; dat wordt ten onrechte vaak "bouwjaar" genoemd.
Om die reden is het in NL nog steeds mode om auto's niet einde van het jaar op kenteken te zetten maar even te wachten tot januari, idioot vind ik.

In Duitsland hanteert men terecht Baujahr (jaar van productie) en Erstzulassung (datum afgifte eerste kenteken) op de autopapieren.

Het gekke is dat een dealer die een overjarige auto op kenteken laat zetten, 2005 auto gewoon op 2008 kenteken krijgt zonder aantekening van het echte bouwjaar. Als je als particulier een overjarige auto uit het buitenland haalt en op kenteken laat zetten, wordt wel een aantekening gemaakt op de kentekenpapieren met vermelding van het echte bouwjaar.

Dit lijkt dus inderdaad een auto uit 2005 die pas in 2008 een eerste (eigen) kenteken heeft gekregen. In de tussentijd kan hij op groene platen hebben gereden; misschien zelfs op export-platen buiten Nederland. Of stil hebben gestaan in de showroom.

Voor een reeele prijs moet je dus echt vergelijken met auto's uit 2005, niet 2008.

Ik heb er een mailtje aan gewaagd naar PCG, ze bieden hem aan als Bouwjaar 2-2008, ik vind dat (persoonlijke mening) misleidend.

20 jun 2010 14:15
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
lindemans schreef:
Het gekke is dat een dealer die een overjarige auto op kenteken laat zetten, 2005 auto gewoon op 2008 kenteken krijgt zonder aantekening van het echte bouwjaar. Als je als particulier een overjarige auto uit het buitenland haalt en op kenteken laat zetten, wordt wel een aantekening gemaakt op de kentekenpapieren met vermelding van het echte bouwjaar.

Dat laatste geldt toch niet als de auto nog nooit op kenteken heeft gestaan? Alleen als er al een toelating is geweest heeft men een 'bouwjaar', 1e toelating dus.

20 jun 2010 15:37
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik vind dat een Porschedealer dit ook niet te koop moet zetten als Bouwjaar 2008. Ik vind het zelfs twijfelachtig dat een auto 3 jaar ergens op voorraad staat. Bouwjaar 2005 is zelfs nog overschat, zal hooguit 2004 zijn.

Zou het niet kunnen dat er een type/leesfout gemaakt is en dat het 2003 moet zijn?? een 3 en een 8 wordt misschien verward zonder leesbril.

Bij PCG staat ook nog een 996 bouwjaar 2006.

20 jun 2010 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Dan hebben ze ook een typefout gemaakt bij de prijs.

20 jun 2010 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Zou deze nooit kopen, wat ga je er op afschrijven? Hoeveel krijg je hier nog tweedehands voor terug? Hoe ga je dat dan uitleggen als hier al zoveel onduidelijkheid bestaat?

Daarnaast, ik zou dan ook een recente kaart verwachten voor de navigatie, laten we zeggen van 2008. Kunnen ze toch niet leveren...

Laatst bijgewerkt door Jip op 21 jun 2010 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jun 2010 9:31
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Oordeel zelf:

Beste mede Porsche liefhebbers,
Op het Porscheforum wordt gediscussieerd over 2 Boxsters die jullie te koop hebben staan. Ik vind het ook niet erg correct als jullie inderdaad (als ik het goed zie) een oud model Boxster (Baujahr 2005) met een kenteken van 2008 aanbieden als "Bouwjaar 2-2008", ook al heeft de auto toen pas voor het eerst een kenteken gekregen.
Vriendelijke groeten,
....

Geachte heer ...,
Allereerst bedankt voor uw opmerking.
De betreffende Boxster is een origineel Nederlandse auto met datum deel 1 van 5-2-2008…. En het klopt is een boxster van het model 986. Echter zoals u op mijn site kan zien vragen we voor deze Boxster 986 automaat ook 12.000 euro MINDER dan voor een Boxster 987 handgeschakeld van bouwjaar 2008.
En uiteindelijk kan de klant bepalen wat hij kiest.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet
...

Ik vind eigenlijk dat zij mij en klanten daarmee niet voldoende informeert.
In de advertentie staat dat het bouwjaar van de auto 2008 is. Dat is feitelijk onjuist, de auto is niet in 2008 gebouwd maar in 2005 (of eerder).

21 jun 2010 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Jip schreef:
Zou deze nooit kopen, wat ga je er op afschrijven? Hoeveel krijg je hier nog tweedehands voor terug? Hou ga je dat dan uitleggen als hier al zoveel onduidelijkheid bestaat?

Daarnaast, ik zou dan ook een recente kaart verwachten voor de navigatie, laten we zeggen van 2008. Kunnen ze toch niet leveren...
Gezien de vraagprijs verwacht ik ook dat deze auto nog wel even te koop staat. Qua navigatie, als er een PCM I 16 bits systeem in zit, dan zijn er nog wel recente kaarten te verkrijgen (2008 o.i.d.). Als deze auto van 2005 is, dan zit er hoogst waarschijnlijk wel zo'n systeem in.

21 jun 2010 16:42
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Citaat:
In de advertentie staat dat het bouwjaar van de auto 2008 is. Dat is feitelijk onjuist, de auto is niet in 2008 gebouwd maar in 2005 (of eerder).

Hoeveel auto's staan er in de showroom met een kenteken van een nieuwer bouwjaar dan de productie? Heel veel waarschijnlijk en soms ook meer dan 1 jaar nieuwer.
Wat maakt het bovendien uit?...

De verantwoordelijkheid wordt door klagers hier volledig op de dealer/leverancier af geschoven; de klant moet alles precies te horen krijgen, hoeft zich niet te informeren.

Toevallig weet ik van een klant van deze dealer die voorjaar 2008 een 997 kocht die in de showroom stond en later erg kwaad was toen bleek dat de facelift korte tijd later leverbaar was. De dealer moet alles vertellen/toelichten/uitspellen; de klant heeft helemaal geen eigen verantwoordelijkheid om zaken te onderzoeken, maar mag klagen als hij 'in een opwelling', dus snel, een auto koopt :?: :x
Mijn idee dus.

Citaat:
In Nederland wordt "bouwjaar" structureel fout gebruikt.

Klopt helemaal :wink:

21 jun 2010 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Er zijn in NL diverse Mercedes Benz handelaren die in januari 2010 voorraad Benzen kopen bij Mercedes dealers in D.

In D moeten die verkocht worden als Jahreswagen (dus van 2009) in NL worden ze verkocht als nieuw 0 km bj 2010.

Dit gaat (wat ik ervan weet) al 20 jaar zo....

Dat er een groot prijsverschil in zit is duidelijk.

Wellicht dat P handelaren ook dit traject gebruiken!!

21 jun 2010 21:18
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Of je open bent is een keuze van de handelaar.
"Bouwjaar 2008" is gewoon feitelijk niet waar, ik vind een gat van minimaal ca. 3 jaar dermate ongebruikelijk dat je daar explicieter in zou mogen zijn.

Handelaren zijn andersom wel alert ("bouwjaar 1986 maar model 1987").
"Dan moet je als koper maar beter opletten" is een stelling waar een serieuze handelaar zich niet achter zou moeten verschuilen vind ik.

Ik heb trouwens begrepen van de betreffende verkoper dat ze de situatie aan potentiele klanten in alle openheid toelichten aan de hand van het relatief grote prijsverschil met andere Boxsters met kenteken 2008.
Als dat zo is, prima toch.

22 jun 2010 0:06
Profiel
M140i
lindemans schreef:

Als je een Porsche van 43K koopt, mag je best wel wat zelf nadenken. Je moet weten dat er overjarige auto's bestaan en dat die worden aangeboden met een later 'bouwjaar'. In Nederland is het heel gebruikelijk om de datum deel I aan te duiden als bouwjaar. Daar moet je dus maar op bedacht zijn. In Duitsland spreek je dan over Erstzulassung (EZ), zonder dat het echte bouwjaar duidelijk hoeft te zijn. Beetje eigenverantwoordelijkheid van de consument :idea:

groet,
erwin996 (eigenaar van een 996 bouwjaar januari 2006) :mrgreen:

22 jun 2010 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Porsche Centrum onwaardig deze actie van PCG!

22 jun 2010 6:52
Profiel
lindemans schreef:
"Dan moet je als koper maar beter opletten" is een stelling waar een serieuze handelaar zich niet achter zou moeten verschuilen vind ik.

Voor alle duidelijkheid, beweer niet dat men dat heeft gezegd, zeker niet.

Mijn mening is dat een dergelijke benadering (ook) een duidelijke rol mag spelen!

22 jun 2010 12:56
Profiel
Lemmer (PF #48)
Anton schreef:

BULLSHIT !!!!
Het antwoord welke PCG op de vraag van Lindemans geeft is toch duidelijk.
Mocht er iemand serieus geinteresseerd zijn in deze auto, dan wordt het echt wel door de verkopende partij gemeld.
De prijs is er ook naar.

22 jun 2010 13:54
Profiel Twitter 
Citaat:
Als je een Porsche van 43K koopt, mag je best wel wat zelf nadenken. Je moet weten dat er overjarige auto's bestaan en dat die worden aangeboden met een later 'bouwjaar'
Waarom moet je dat als koper weten Erwin? Denk dat heel weinig mensen dat weten. Die kijken naar het model.

22 jun 2010 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Erick schreef:
Anton schreef:

BULLSHIT !!!!
Het antwoord welke PCG op de vraag van Lindemans geeft is toch duidelijk.
Mocht er iemand serieus geinteresseerd zijn in deze auto, dan wordt het echt wel door de verkopende partij gemeld.
De prijs is er ook naar.

Je kletst zelf. Heeft het PCG antwoord gegeven wat de productiedatum/jaar is? NEEN.

22 jun 2010 16:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende