Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 maart 2025 18:24

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Boordcomputer activeren en schakelaar inbouwen (Boxster) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
prov. Utrecht
Bericht Boordcomputer activeren en schakelaar inbouwen (Boxster)
Ik heb vandaag de boordcomputer van mijn Boxster aangesloten op een schakelaar.
Mijn Boxster (2001) is standaard geleverd zonder de optie "boordcomputer". Echter elke Boxster van 1997-2004 is geleverd met een boordcomputer of deze nu werkt of niet.
Als men voor deze optie betaald heeft, zit er een handeltje aan het stuur.

Nu kun je zelf dit handeltje ook inbouwen (zelfs de cruisecontrol is te activeren!!!), maar ik heb gekozen voor een schakelaar in het paneeltje rechts van het stuur. Ik had daar nog 3 blinde plekken zitten. Ik heb zo'n originele schakelaar gekocht voor tc-control.
Zo'n handeltje inbouwen is lastiger, stuur moet er dan af, airbag eruit etc.

Het is op zich goed te doen en als je de 3 kabeltjes van te voren al klaar maakt, ben je in een uurtje klaar. Het is niet moeilijk, gewoon de handleiding volgen. Deze is hier te vinden:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... bd_mod.htm
Ik wilde graag de buitentemperatuur zien, maar heb nu ook andere zaken als verbruik, hoeveel km naar de volgende tankbeurt etc.

Overigens staan er onder http://www.pelicanparts.com (kies Porsche en dan links je model / techarticles) voor alle Porsche modellen heel veel handige wetenswaardigheden ook reparaties en onderhoud.

20 jul 2010 21:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Boordcomputer activeren en schakelaar inbouwen (Boxster)
Interessante tip van Pelican :!:

20 jul 2010 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht Re: Boordcomputer activeren en schakelaar inbouwen (Boxster)
Even een oud topic oprakelen:

Ik wil graag de buitentemperatuur in mijn display en nu begrijp ik dat dit bij mijn type Boxster (986 uit 1998) mogelijk is door de On Board Computer, die latent aanwezig is (?), te activeren.

Bron Pelican: "The OBC can be added afterwards by installing the stalk (or just a bipolar rocker switch) and having the dealer enable OBC in the cars computer. On pre-2001 cars, many people just enabled the OBC without installing a stalk or switch. This brought up the temp display, though they couldn't cycle to any of the other functions. "

Het gaat mij dus om activeren zonder knopje.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe, waar kan ik dit laten doen en wat kost dit?

23 jan 2016 11:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]