Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:32

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
ik wil weer een porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht ik wil weer een porsche
hallo allemaal,

ik ben joost en ben net nieuw op dit forum,

ik wil weer een porsche kopen.

ik heb in het verleden een porsche 924 s en een porsche 928 s gereden,
heb daarna een paar uitstapjes naar een ander merk gemaakt.

Toch verlang ik weer naar een porsche. :drive:
mijn gedachten gaan uit naar een cayenne,reden daarvan is dat ik toch een ruime auto wil waar ik wat in kwijt kan, en dat ik zo nu en dan wat kan trekken[dat zie ik met een boxster niet zo voor me,geen gezicht ook een trekhaak op een boxster of 911 enzo]

kan iemand mij het verschil vertellen tussen een porsche 928s[waar ik al ervaring mee heb] en een porsche cayenne qua rijgedrag?
en op welke punten moet ik letten bij het aanschaf van een cayenne s?

wacht in spanning op jullie antwoord

groetjes

05 sep 2010 23:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: ik wil weer een porsche
Ik wil ook weer een porsche :mrgreen:

Je vraagt naar het verschil in rijgedrag tussen een sportauto van circa 20-25 jaar oud t.o.v een terreinwagen van circa 5 jaar oud :scratch:

Cayenne zal meer overhellen, minder strak door bochten gaan etc etc (moet zeggen dat de cayenne best lekker door bochten gaat, maar het hoge gewicht merk je toch wel goed)

De cayenne tot en met(ik geloof) 2005 hebben wel eens electronische problemen. Motorisch kunnen ze wel aardig wat hebben, ook de automaatbak is redelijk onverwoestbaar.

Als je aangeeft wat je precies zoekt en wat je budget is kunnen we met je meezoeken

05 sep 2010 23:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
bedankt voor je reactie,

ik snap dat een 25 jaar oude 928 anders rijd dan een jonge tereinwagen alleen hoop ik dat het wat beter zal zijn dan een 928.al was het maar dat hij wat overzichtelijker is want dat is een 928 niet echt.
het bochtenwerk van een 928 is inderdaad erg goed,maar als ik de testverslagen van de cayenne lees schijnt dat ook geweldig te zijn.ik kom nu uit een jaguar xj8 stappen die is ook niet echt slecht in de bochten enzo maar verwacht wel dat een cayenne beter is.
verders ben ik benieuwd of er verschil is tussen 928 en de cayenne motor allebei een v8 tenslotte.
mijn budget is tussen 20000,- en 25000.- euro,word dus een cayenne van de begin serie.

overigens heb ik de 928 nog in mijn bezit,hij is enkele jaren geleden gestolen en gecrast terug gevonden in de berm van A13.dader is gelukkig gevonden,over zijn afkomst zal ik maar zwijgen!
ik was hier echt helemaal stuk van ,kan nog janken als ik hem zie :cry: ,stom he.
heb de wagen jaren lang vertroeteld en hij zag er dan ook geweldig uit.en dan gebeurd er zoiets.
ik heb de wagen in me garage gestald,en kon er niet toekomen om hem naar de sloop te brengen.nu 5 jaar later moet ik er maar aan geloven hem weg te doen.
motorisch is hij rijdend weggezet en heb hem zo nu en dan nog eens laten lopen,laaste keer was dat vorige maand dus voor onderdelen is hij nog wel geschikt.
wat is een normale prijs voor een 928 puur voor onderdelen?plaat werk is afgeschreven vol deuken en scheuren.

06 sep 2010 0:41
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
De cayenne is in het segment van de suv's wel een van de beter sturende wagens. Of je bochtenwerk van een (sport)sedan zoals een xj mag verwachten denk ik niet. Het rijdt gewoon heel anders. Mede door de hoge zit is de snelheidsbeleving heel anders.
De v8 die in de cayenne s ligt is gewoon een degelijk blok. Onderhoudskosten zijn heel goed te betalen (600 voor grote beurt, 500 voor kleine beurt (60dkm en 30dkm)
928 staat bekend als een moneypit als het op onderhoud aankomt, dus dan zal een cayenne je nog wel meevallen denk ik.
Het geluid vind ik wel lekker van de cayenne s, trekt op vlot op (7.6 seconden meen ik) en voor een suv stuurt het zeker niet slecht. Verbruik wordt je echter niet blij van (zal bij 928 zelfde laken een pak zijn)

Met budget van 20-25k zit je inderdaad met de 2003-2004 versies te kijken ja, opzich ook niks mis mee natuurlijk. ik ben niet zo bekend in de 928 scene, maar voor zover ik weet is de 928 een auto die vooral door liefhebbers van specifiek dat model gekocht worden, en dat zijn er niet al te veel meen ik (mede door het afschikkende effect dat uitgaat van de vermoeddelijk hoge onderhoudskosten)
Als de motor gewoon netjes is, en de versnellingsbak ook, interieur, velgen, nog wat klein spul eventueel. Denk dat je met een beetje geluk rond de 2-3k moet denken voor alles

06 sep 2010 1:21
Profiel Facebook 
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
beste tip lijkt me toch wel om eerst eens te gaan rijden in een KJN, daarna bezien of dit bevalt..

06 sep 2010 10:54
Profiel
Omg. Amsterdam
+1!

Sowiezo goed bericht dat je weer een P wilt :thumleft:

06 sep 2010 11:17
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Met allebei een keer rijden zou ik zeggen.

Aan vergelijkende testen van de KJN en 928 heb je niet zo veel denk ik.
Als ze de KJN goed vinden in de bochten, dan is dat ten opzichte van concurrenten in dat segment (Audi Q7, Range Rover, Peugeot 807).
Niet ten opzichte van de 928.

Verder lijkt me en trekhaak op een 928 eigenlijk wel stoer; Marco Bakker had er een op zn 944 in die film met Theo en Thea :-)

06 sep 2010 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche carrera 911 3,2l '87
Maastricht
Wat gaat er gebeuren met de Jaq XJ8 :?:
Blijft die dan naast de Cayenne dienst doen :?:
Zo niet, dan zou ik voor die 25K een sportievere Porsche kopen en de XJ8 inruilen op de Cayenne en heb je dus gewoon weer twee Porsches :mrgreen: :wink: :thumleft:

Maar ik vermoed dat de XJ8 zal moeten plaatsmaken voor de Cayenne :roll:

Annywho, welkom terug in de Porschescene :wink: :cheers:

06 sep 2010 20:20
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik zou je vooraleerst aanraden om eens in een cayenne te rijden.
Dit is een jeep, en heeft niets te maken met het rijgedrag van een 911 en gelijkaardige.

Natuurlijk zit de porsche kwaliteit er bij, en de hoge snelheden. Maar qua rijgedrag is dit een onderbroek met een appel vergelijken.

06 sep 2010 21:27
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik zou de schade 928 zo snel mogelijk wegdoen. Ik spreek uit ervaring. Ben met een 944 uit de bocht gevlogen op de snelweg. Wilde de auto zelf gaan restaureren, wat ondoenlijk was en elke keer zat ik weer naar mijn voormalig mooie porsche te kijken. Daar wordt je niet vrolijk van. Dus weg en kijk naar de toekomst!

06 sep 2010 21:44
Profiel
PorscheForum Rookie
hoi allemaal,
ten eerste allemaal bedankt voor jullie reactie.

ik ga zeker eerst maar een proefritje maken in een cayenne,als ik dit allemaal zo lees zou een cayenne dus vies tegen kunnen vallen.
[dit hoop ik niet]ik verwacht niet dat hij zo zal rijden als een 911,maar ik hoop wel dat hij zo lekker rijdt dat ik er lange comfortabele ritten mee kan maken

de 928 moet nu ook echt weg,want ik heb zijn plek dan hard nodig voor mijn eventuele cayenne,want de jaguar xj8 blijf ik erbij houden.

07 sep 2010 14:16
Profiel
als je de XJ8 erbij houdt (en die kan dus mooi als gezinsauto dienen), zou ik mooi voor een 911 gaan..maar das slechts mijn mening..

07 sep 2010 14:31
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
En de mijne.

07 sep 2010 14:42
Profiel
PorscheForum Rookie
haha,

een 911 is qua formaat geen optie voor mij[ook al is hij mooier],overigens moet hij een lange toercaravan van 8/5 meter en ruim 1900 kilo gaan trekken.[die schaf ik in het voorjaar aan]
dat zie ik een 911 niet doen.mijn huidige xj8 is een gelimiteerde uitvoering met een hogere waarde dan een gewone xj8 ,dus daarom komt er geen trekhaak op! en overigens is een jaguar geen goede trek auto.

het verschil tussen een cayenne en een 928 qua uiterlijk dat weet ik zelf ook wel hoor!
zo dom ben ik nou ook weer niet
ik doel natuurlijk op het rijgedrag,tussen beide

07 sep 2010 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Nu heb ik nooit in een 928 gezeten en blijf ik doorgaans ver bij de Cayenne uit de buurt, maar gezien de verschillen tussen deze auto's lijken me de verschillen in rijgedrag zo enorm dat het moeilijk is om een gemeenschappelijke basis te kunnen vinden waarop je de verschillen kan beschrijven.

07 sep 2010 15:18
Profiel
+2.. maar nogmaals, gewoon mee gaan rijden dan weet je het snel genoeg lijkt me...

07 sep 2010 15:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
@gast:
het is gokje, maar zit het verschil in de tint van de linkervoorportierruit? :mrgreen:

07 sep 2010 18:02
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Maar komaan zeg, hoe kan je het verschil niet zien?
Ze hebben toch overduidelijk verschillende velgen :shock:

Ontopic:
Ik denk niet dat het zo meteen zal tegenvallen het rijgedrag. Volgens mij is dit toch met grote voorsprong de meest comfortabele jeep op hoge snelheden?
Maar het is en zal nooit een sportwagen zijn. Ondanks dat er een Turbo S bestaat.

07 sep 2010 18:25
Profiel
PorscheForum Rookie
aha daar zit het verschil dus in!!! de velgen en de linkervoorportierruit :o :o

bedankt jongens,zonder jullie was ik er nooit uitgekomen :cheers:

07 sep 2010 20:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]