Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:34

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aanschaf Boxster S (2005 model), paar vragen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Aanschaf Boxster S (2005 model), paar vragen
Na eerst zeker te weten dat ik een A5 Coupe wilde, heb ik nu besloten om een Boxster te kopen. Reden hiervoor was dat ik optimaal van de auto wil genieten de komende jaren (voordat de tijd met kinderen aanbreekt ;)). Denk aan korte vakanties etc. Daarbij is een Boxster S uit '05 (mits geimporteerd uit DLD) nog altijd 10-15k. goedkoper dan een A5 ('07)

Ik heb nog wel enkele vragen die hopelijk beantwoord kunnen worden.

1. Een minpunt is dat ik geen garage heb. Daarom wil ik vragen aan de Boxster gebruikers op dit forum die ook geen garage hebben of dat erg bezwaarlijk is en de onderhoudskosten sterk verhogen?

2. Mijn budget is zo'n 35-38.000 (incl. BPM bij import). Ik neem aan dat ik een goede keus maak met het 2005-model van de Boxter S?
Of moet ik voor dit geld op zoek gaan naar een 2006 uitvoering van dit model? (Volgens mij alleen een kleine aanpassing in de motor??)

3. Ik ga op zoek naar een model met ingebouwde navigatie. Kan dit systeem mee met de hedendaagse navigatie (vergeleken bijv. met de MMI navigatie van de Audi A5)? Of is het Porsche systeem "gedateerd" in prestaties en wegenplan?

4. Ik heb nog geen testrit gemaakt, maar ga dat binnenkort uiteraard doen. Ik ben 1.93m, is dat een acceptabele lengte voor de Boxster? (niet dat ik er iets aan kan doen, maar toch....)

Alvast bedankt :o

23 aug 2010 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: Aanschaf Boxster S (2005 model), paar vragen
Persoonlijk vind ik dat zo'n Boxster in een garage opgeborgen moet worden. Buiten stallen kan natuurlijk wel. Dan moet je het niet vervelend vinden als er af en toe een poes op je dak met zijn nagels blijft hangen aan het canvas.
Met 38K moet je een goede uit DL kunnen halen. De Navigatie is niet van Porsche (die kopen ze ook ergens in) en die kan je vergelijken met die van Audi of BMW.
1.93 is wat aan de lange kant. Ik zou nog maar eens goed uitproberen of je er goed inpast.
Als laatste zijn de kosten een stuk hoger dan bij een Audi, maar dat kan de echte liefhebber niets schelen.

23 aug 2010 13:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
[offtopic]
barolo schreef:
Als laatste zijn de kosten een stuk hoger dan bij een Audi, maar dat kan de echte liefhebber niets schelen.
Wat een heerlijk pretentieus antwoord weer. Alsof de echte liefhebber ongelimiteerde resources heeft. Stel dat je een echte liefhebber van Bugatti Veyrons bent, betekent dat dan dat het je maar niets moet schelen dat je de eerst komende 20 jaar in dezelfde spijkerbroek rond moet lopen om die auto maar te kunnen betalen?

[/offtopic]

Met 1.93 moet het prima passen. Een vriend van me >2.00m had geen moeite met een 987, dus met minimaal 7 cm minder moet het ook geen probleem zijn lijkt me.

Mijn auto heeft vaak aan het water in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes gestaan, zonder enig probleem (afgezien van vogelpoep), dus geen garage lijkt me geen probleem

23 aug 2010 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Welkom :salut:

Met jouw budget ging ik lekker deze kopen :twisted: :arrow: http://autotelegraaf.nl/occasion/135296 ... hitelabel=

Meer vandalismeproof.
Schuifdak zit er in voor de zomerse momenten.
Rijdt als een tierelier, achterwielaandrijving en ruim 300 pk.
Toch iets praktischer.
Binnen je budget.

Maar dat was je vraag niet :mrgreen:

Voor de rest kan ik me bij barolo aansluiten.

23 aug 2010 14:16
Profiel
PorscheForum Rookie
135i coupe? Nee dank je, die ziet er naar mijn bescheiden mening echt niet uit, dan liever een 3 coupe of nog beter een Cayman :)

23 aug 2010 15:13
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
waarom niet gewoon gaan voor een 911? Een 996 MkII (dan heb je iig de modernere ingebouwde navi) moet wel te vinden zijn binnen jouw budget.. Overigens sluit ik me wel aan bij Barolo re het (niet) stallen op straat van een P, maar als je geen garage kunt huren oid, dan heb je weinig keus lijkt me (en het zou toch zonde om alleen daarom geen P te nemen).. :wink:

23 aug 2010 15:23
Profiel
PorscheForum Rookie
mark996 schreef:
waarom niet gewoon gaan voor een 911? Een 996 MkII (dan heb je iig de modernere ingebouwde navi) moet wel te vinden zijn binnen jouw budget.. Overigens sluit ik me wel aan bij Barolo re het (niet) stallen op straat van een P, maar als je geen garage kunt huren oid, dan heb je weinig keus lijkt me (en het zou toch zonde om alleen daarom geen P te nemen).. :wink:

Tja, een 911 is geen cabrio he :)
En als ik een Porsche coupe neem, zal het de Cayman worden, omdat die wat praktischer is (veel meer laadruimte ivm de geplande vakanties) en wat "relaxter" te rijden. Daarbij wat nieuwere technieken voor een lagere prijs. En ik vind de achterkant van de Cayman mooier dan die van de 996 (ik zal een van de weinigen zijn :))

Moet wel zeggen dat ik nog twijfel tussen een Boxster en een Cayman. Een 911 had ik al van mijn lijstje geschrapt.

Laatst bijgewerkt door Mctijn op 23 aug 2010 16:00, in totaal 1 keer bewerkt.

23 aug 2010 15:57
Profiel
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Om als Boxster S (bj 2006) rijdster eens in te springen op je vragen...

1) Mijn advies is de Boxster binnen te zetten, maar er zijn genoeg mensen met een cabrio die geen garage hebben. Veel wassen, poetsen en vooral niet langdurig onder een boom laten staan ;)

2) Je moet eerst eens bedenken welke opties je allemaal op de P wilt hebben...van daaruit gaan zoeken of dat haalbaar is met de bouwjaren die je overweegt en het budget dat je hebt.

3) Wij hebben een geintegreerd navi-systeem en zijn er zeer tevreden over. Over 3 weken weten we of deze ons ook zonder problemen door Zuid-Europa heeft kunnen loodsen :)

4) Zeker een testrit maken....ik waarschuw wel dat je dan helemaal verkocht bent ;)

Succes!

23 aug 2010 15:58
Profiel Facebook 
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
binnen stallen is voor elke auto beter dan buiten, maarja als dat er niet is....

Het dak kan er zowiezo tegen, je mag uitgaan van een levensduur van minimaal een jaar of 8. Elk jaar extra is mooi meegenomen.

Vogelpoep is de grootste dreiging maar meer voor de lak nog dan voor het dak. Let wel even op met de verzekering. Cabrio's hebben vaak aanvullende eisen mbt alarm, uitsluiten van dekking op het dak etc. Dat verschilt ook per maatschappij.

23 aug 2010 16:07
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Mctijn schreef:
ja, een 911 is geen cabrio he :)

:scratch: Alle modellen 911 worden ook als cabrio geleverd hoor :wink:
Je kunt uiteraard een voorkeur voor een Boxster of Cayman hebben. In dat geval zou ik een 911 ook lekker laten staan.

23 aug 2010 16:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Ewout schreef:
Mctijn schreef:
ja, een 911 is geen cabrio he :)

:scratch: Alle modellen 911 worden ook als cabrio geleverd hoor :wink:
Je kunt uiteraard een voorkeur voor een Boxster of Cayman hebben. In dat geval zou ik een 911 ook lekker laten staan.

Klopt, maar dan is het enkel geschikt als 2e, 3e of 4e auto :P

De auto die ik ga kopen wordt mijn enige auto, dus moet ik er ook boodschappen mee doen en bagage voor 3 weken vakantie mee kunnen nemen. Een 911 is al erg krap hiervoor en een 911 cabrio al helemaal.

23 aug 2010 16:38
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
911 heeft meer ruimte dan een boxster

23 aug 2010 16:40
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
je kunt immers de achterbank gebruiken voor je boodschapjes en vakantiebagage....

23 aug 2010 16:44
Profiel WWW
en als je echt zoveel bagage mee wilt nemen, dan zou ik voor een V70 gaan (en als 2e auto een 911..).. :wink:

23 aug 2010 16:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik probeer een middenweg te vinden in sportiviteit en praktisch gebruik, ik zoek geen familiebak.

Wellicht zijn er hier veel gebruikers die hun Porsche als 2e auto gebruiken, ik ben van plan het als enige auto te gebruiken.

23 aug 2010 16:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Marco schreef:

Volgens autoweek heeft de 911 135l bagageruimte, de Boxster heeft 260l. (De Cayman zelfs 410l.)
Ok, er past nog wel wat op de achterbank, maar erg praktisch is dat niet.

Nogmaals, ik ga kiezen tussen de Boxster en de Cayman, waarbij de Cayman misschien iets boven het budget is.

23 aug 2010 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Boxster is ideaal voor vakanties met de kofferruimte voor én achter, maar grote koffers ga je er nooit in krijgen. Weekendtassen zijn echter geen probleem.

23 aug 2010 17:01
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
ik ga ervan uit dat je in een 911 praktisch meer kwijt kan
ga ze maar eens in het echt bekijken ipv via websites

23 aug 2010 17:01
Profiel WWW Facebook 
Mctijn schreef:
Marco schreef:

Nogmaals, ik ga kiezen tussen de Boxster en de Cayman, waarbij de Cayman misschien iets boven het budget is.

ok, ieder zijn ding (ik zal dan maar ophouden met de 'in een 911 past best wel veel bagage' praat).. :wink:

23 aug 2010 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Afbeelding

Past precies! Koffersetvolume: 179 Ltr!

23 aug 2010 17:04
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
als je geen kinderen hebt heb je ook voor vakantiebagage zowel aan een boxster als aan een 911 genoeg. een 911 kan je idd ook als cabrio kopen. lengte is voor iedereen anders. zit het in de benen of in het bovenlijf. rij eens langs een porschedealer en ga er gewoon in zitten. weet je meteen of het past. een vriend van mij is 2 meter en kan niet lekker zitten in een 911. Komt er wel in maar kan geen fijne zithouding vinden. Even uitproberen zou ik zeggen.
Buiten stallen kan natuurlijk prima. Risico op vandalisme is bij een cabrio wat groter. Ook weer afhankelijk van waar je woont. Wat wel de moeite waard is om vooraf even te checken of je je auto verzekerd krijgt zonder nachtclausule. Je hebt vele verzekeringsmaatschappijen die verplicht stellen dat de auto, als je binnen een straal van - ik meen - een kilometer van je huis parkeert 's nachts, hij binnen staat. Maar het zijn moderne auto's dus kunnen ze eenvoudig buiten overnachten. Als ik geen kinderen had kocht ik ook een Boxster S als daily driver. Kan makkelijk en geeft je imho een hoop meer fun dan een A5, wat ik ook een erg mooie auto vind overigens. Rij zelf A6 automaat, heerlijke methode om van A naar B te komen. Zonder emotie. Dat wel.

Tja, en als je een Cayman kiest: Dat is ook geen cabrio. Waarom zou je een Cayman kiezen boven een A5 (zeker als je 1,93 bent)? Is wellicht meer rijdersauto, weet niet hoeveel km je per jaar rijdt en wat je allemaal mee wil nemen. Ik heb, hoewel ik maar een klein opneukertje ben, in een Cayman echt het gevoel dat ik ook in de eerste Audi TT had - alsof ik een vogelhuisje op wielen reed en door dat kleine ronde gaatje naar buiten keek. Soort brievenbus op wielen. Mooi, maar claustrofobisch... :mrgreen:

23 aug 2010 17:10
Profiel
definieer klein opneukertje.. :mrgreen: een nieuw woord geleerd vandaag.. :wink:

23 aug 2010 17:19
Profiel
Moderator
PF #57
Iemand van het mannelijk geslacht onder de 1.78m ... :lol:

23 aug 2010 17:29
Profiel
pfff, dan ben ik met een paar luttele centimeters meer een groot opneukertje.. scheelt weer.. :wink:

23 aug 2010 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
in de keuze van een boxster kan ik me helemaal vinden !!!!!!! en samen met de zeintop heb je in de winter ook een gayman :wink: ik heb ook een boxster met zo'n zeintop en dit is voor mij ook voor dagelijks gebruik ......ik loop toch tegen een paar tegenvallers op en dat is dat 1 je in de winter niet blij word met een achterwiel aandrijver en 2 dat je soms ook langere voorwerpen wil vervoeren en dit is dan best moeilijk in een boxster :roll:

dit is niet iets waar ik de boxster voor zou laten staan en dingen die op te lossen zijn

suc6 met je zoektocht
986
http://spaces.msn.com/john944s2

23 aug 2010 17:44
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende