Auteur |
Bericht |
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Alles over een 911t
Ik zou graag alles willen weten, waar op je moet letten, als je bij een 911t gaat kijken. Bekende roest plekken, motorcodes in cominatie met chassisnummers en bouwjaren enz. Ik weet zeker dat hier mensen zijn die hier veel over weten. Hier nog een mooi sfeer plaatje
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
28 sep 2010 17:02 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Alles over een 911t
veel lezen en zoeken hier op het forum en koop een boek van morgan bijv.
|
28 sep 2010 17:08 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Alles over een 911t
Als je aspirant lid wort van de klassieke 911 en 912 club kun je via de site enorm veel lezen hierover. Daarnaast zijn er wat boeken de je kunt aanschaffen. Zoals Porsche Redbook voor de uitvoeringen en nummers en Porsche 911 buying and restauration guide van Peter Morgan en Lindsay Porter voor aandachts gebieden. Daarnaast natuurlijk lijstje van PaSCal hier op de site, veel auto's gaan bekijken en rijden en een AanKoopKeuring laten doen.
Succes, de zoektocht is al leuk!
|
28 sep 2010 17:14 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Alles over een 911t
Okee dan ga ik me maar eens aanmelden bij de club. Weet ook iemand wat ongeveer een ducktail zou mogen kosten en een RS voorbumper? En zijn dit soort delen ook als goede imitatie te koop? En hoe deze velgen heten
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
28 sep 2010 18:01 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Alles over een 911t
Ik herken ze niet direct als Porsche velgen, maar mijn aandachts gebeid is beperkt tot de pre-impacts. Hierbij linkje m.b.t. velgen behorende bij een 911T http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/pc_main.nsf/web/4FD9D0ACDCDED624C1256FB0004D2199Wat betreft de RS features kan Olaf je meer vertellen.
|
28 sep 2010 18:50 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Alles over een 911t
Zijn dat geen (imitatie) minilites? RS plastic is in alle soorten, maten, kwaliteiten en (vooral) prijzen te koop!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 sep 2010 19:13 |
|
|
Krimson
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966Zuidlaren
|
Re: Alles over een 911t
bij van Kessel in Deurne kun je hele plastic sets kopen (dus ducktail en bumpers) hij schijnt nieuwe soort ducktail te hebben die echt 100% past. ik meende dat deze ca. 200 euries koste. bumpers waren zelfde prijs ongeveer.
_________________________________________ Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!
|
28 sep 2010 19:37 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Alles over een 911t
www.elferhelfer.de voor alle serienummers
|
28 sep 2010 19:54 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Alles over een 911t
Dank jullie wel Ik wou in het begin een 3.2 of 964. Maar als ik op meetings kom en verschillende modellen naast elkaar zie staan, dan gaat mijn voorkeur toch wel sterk uit naar een ouder model 911. De 911 RS is dan het aller mooist maar deze zijn onbetaalbaar. De stijl R Gruppe spreekt mij heel erg veel aan. Waarschijnlijk gaat het dan een 911t worden.. Ik moet nog wel eerst mijn VW T2 Westfalia kwijt raken.
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
28 sep 2010 20:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Alles over een 911t
volgens mij idd (replica) minilites. Zie onder andere de oranje van 58GT.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 sep 2010 20:22 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Alles over een 911t
Passen deze brede velgen gewoon onder een 911t ? of moet dan de body worden uitgerold
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
28 sep 2010 20:39 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Alles over een 911t
Bij bovenstaande Oranje ST replica zijn de wielkasten compleet en profi vervangen voor de correcte bredere exemplaren. Het zijn overigens Minilites (volgens mij geen replica's).
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
28 sep 2010 20:59 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Alles over een 911t
Al een paar keer een foto van gezien, en dat ding is vreselijk bruut.... Wil ik graag een keer IRL zien!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
28 sep 2010 21:30 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Alles over een 911t
Dat zit er helaas voorlopig ff niet in. Maar wat is dat ding geweldig inderdaad.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
28 sep 2010 21:33 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Alles over een 911t
Wordt er niet mee gereden, staat de auto in het buitenland, wat is ermee dan dat hij niet IRL te bewonderen is??
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
28 sep 2010 22:03 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Alles over een 911t
Volg de R-Gruppe en je komt hem vast een keer tegen.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
28 sep 2010 22:13 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Alles over een 911t
Wat betreft de bekende plekken bij een klassieke 911: - Onder aan de slotplaat - Dorpel - Onderaan de A pilaar waar de dorpel aansluit - Onderkant deur - Onder de kofferklep het deel voor de benzinetank. Redelijk cruciaal deel voor de constructie - In de achterwiel kuip het steunpunt voor de dorpel. (Kidney bowl) En nog meer zaken die je niet makkelijk kan zien zoals de raam hoeken onder voor en achter. Qua ontcijfering chassis en motornummers, http://www.elferhelfer.de Kun je alles vinden hoe de codes zijn opgebouwd. Denk wel even goed na over de aanschaf van een klassieker. Is wel andere koek dan een 3.2. Vergt over het algemeen meer onderhoud en zijn zeker roest gevoeliger. Moeten ook in een garage staan IMHO. Ook een keer in rijden, is puurder qua gevoel, maar een 40 jaar oude wagen is naar huidige standaards niet sportwagensnel. Dus, goed rondkijken, rijden en een AKK is een must.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 sep 2010 22:33 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Alles over een 911t
Dank je wel. Het is inderdaad heel anders als een 3.2. Maar vergeleken met mijn Kever ga ik er 500% op vooruit kwa rijgedrag en vermogen. De auto kan gewoon in de loods waar mijn Kever nu ook staat. Hij is niet vrij van roest. Dit vind ik ook geen probleem. Al moet het wel binnen de perken blijven Ik zoek een auto waar van het zomer mee te rijden is en welke ik daarna uit ekaar wil halen en vrij maken van roest ed. Dus met de tips ga ik binnenkort nog maar eens kijken..
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
29 sep 2010 9:24 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: Alles over een 911t
Misschien moet je dan eens bij Joop Stolze gaan kijken...
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
29 sep 2010 9:36 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Alles over een 911t
Dan is het misschien handig om de site van european collectables in de gaten te houden die hebben nog wel eens een oude 911 te koop en dan kun je makkelijker inruilen. er heeft nog heel lang een zwarte 911T bij een vergelijkbare VW specialist gestaan. Ik kan deze alleen niet meer vinden en ik weet de naam van de specialist ook niet meer. Verders zijn de meeste goede adviezen al gegeven. Succes en houd ons op de hoogte
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
29 sep 2010 20:06 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Re: Alles over een 911t
http://www.frankys.nl/ volgens mij bedoel je deze deniS2.
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
29 sep 2010 20:57 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Alles over een 911t
Wederom bedank.
Maar deze mensen verkopen vooral Amerikaanse 911's. Zijn deze auto's niet minder waardevast?
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
29 sep 2010 21:24 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Alles over een 911t
nope, ik zal eens wat oude amk's doorkijken dan vind ik em waarschijnlijk wel. Wat betreft usa versie en waardevast. Een goede houd makkelijker zijn waarde dan een slechte, maakt niet uit of het usa of euro is. USA heeft vaak minder fraaie koplampen en bumpers, soms is het al verbouwd anders is het mogelijk dit te laten doen. Ook even rekening houden dat ze andere pk's hebben. Ergo ik heb liever een goede usa-er dan een matige euro en auto's koop ik niet als belegging
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
29 sep 2010 22:10 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Alles over een 911t
Niet bij de echte klassiekers. Als ze goed zijn, net zo waardevast als een europeaan. Alleen kunnen sommige mensen het echt NL auto meer waarderen, maar dit is wat mij betreft geen waardefactor, hooguit een sellingpoint.
Er wordt over het algemeen wel meer geklooid met US 911-jes. Veel plamuur en slechte(re) paintjobs, dus wel extra goed kijken bij een amerikaan.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
29 sep 2010 22:11 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Re: Alles over een 911t
Als je US import overweegt kun je ook eens kijken bij European Collectibles (NB dat is een andere club dan hierboven aangehaald) in California: http://www.europeancollectibles.com/cur ... ntory.aspx.
_________________________________________ Horses for courses....
|
29 sep 2010 23:23 |
|
|