Auteur |
Bericht |
Ummie
|
Wel of niet kopen die 964
Hallo allemaal, Net nu ik besloten heb om naar een mooie 964 uit te gaan kijken, begint na een aantal dagen op her forum te lezen een enorme twijfel! Ik hoor meer spook verhalen dan goede verhalen. Risico's en kosten bij een 964 liggen hoger dan bij andere P's. Klopt dit. Zijn de onderhoudskosten van een 964 nou zoveel anders dan bij een ander model? Ik vind het echt geen punt om 25k of meer te betalen voor een mooie 964 maar als ik kleine beurtjes moet laten uitvoeren voor 2,500 euro gaat de lol er snel af. Heb ik het mis????
|
29 jul 2010 17:07 |
|
|
bully
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Ja zoek een goede onderhouden 964 en laat er een AKK op los door een specialist. Achterstallig onderhoud daar kan je idd behoorlijk op leeg lopen.
|
29 jul 2010 17:13 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Tja porsche rijden is duur. Ik denk dat je wel 2500 a 3000 per jaar kwijt bent aan beurt en vervangen van onderdelen. Ik rij ongeveer 7500 per jaar.
Maar of dat nou alleen voor een 964 geldt betwijfel ik. Ik ken diverse 993 die dat ook kwijt zijn. Blijven oude auto's waar wel eens wat stuk gaat. Maar desondanks ben ik echt super blij met mijn 964(cabrio)
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
29 jul 2010 17:20 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Wel of niet kopen die 964
+1.. zal het ene jaar misschien wat minder zijn en het andere jaar wat meer, maar 2-2,5K lijkt mij een mooi gemiddelde als uitgangspunt...
|
29 jul 2010 17:28 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Je praat over auto's van minimaal 16 jaar oud, dus daar gaat ook wel iets aan stuk, ja.
Koop een auto zonder achterstallig onderhoud en hou em bij. Laat het onderhoud niet versloffen, want de rekening wordt vanzelf een keer gepresenteerd.
Het is kicken, maar niet goedkoop. Afschrijven nihil, maar aan de andere kant hogere onderhoudskosten dan bijv een boxster S
Wil je dat niet, of ben je daar huiverig voor, niet kopen. Zoek dan een recenter exemplaar in dezelfde prijsklasse (boxster S) Meer afschrijven, maar minder onderhoud.
Succes !
|
29 jul 2010 17:31 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Wel of niet kopen die 964
+1 mijn specialist heeft me indicatief bij niet meer dan 7500km en niet in de winter gebruiken dat ik ca. 1500 per jaar kwijt ben.
|
29 jul 2010 18:45 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Re: Wel of niet kopen die 964
-1 die indicatieve prijs is leuk, maar niet reeel dat is de prijs voor regulier onderhoud aan de motor, zeg maar "een jaarbeurt" zodra je ook andere aan slijtage onderhevige onderdelen gaat meerekenenin je onderhoudskosten, dan ben je pas eerlijk bezig. eens in de paar jaar gaan nl ook (mogelijk) de remblokken, remschijven, koppelingsplaat, drukgroep, schokbrekers, uiltaat e.d. een keer kapot. Gelukkig niet allemaal tegelijkertijd MAAR, reken inderdaad met kosten van rond de 2500 Euro per jaar ( dus ook "apart zetten ") dan heb je na een paar jaar voldoende reserve voor het echte onderhoudswerk
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
29 jul 2010 18:59 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Mee eens kan ik uit ervaring zeggen. Maar des al niet te min wat blijven ze leuk die elfers !!!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
29 jul 2010 19:05 |
|
|
Ummie
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Bedankt voor alle reacties! De zoektocht naar en goede gaat gewoon verder. Ik zal maximaal 5.000km per jaar ermee rijden. Daardoor zal het ook allemaal wel meevallen. Zeker de slijtage..... Bij Wolbert hebben ze een mooie zilvergrijze cabrio binnen. Staan hun goed aangeschreven?
|
29 jul 2010 19:16 |
|
|
bully
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Ja, maar toch elders akk mooie bak.........
|
29 jul 2010 19:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wel of niet kopen die 964
elk jaar een jaarbeurt, ook bij weinig km's. 500 - 1000 euro voor een jaar met geen ellende, nieuwe banden of grote vervangingen. Toen ik mijn 964 cabrio - goed en regulier onderhouden bij de Waalgarage - na een jaar een grote beurt moest geven en aangaf dat alle andere onvolkomendheden (knopje dat mist, onderplaat die mist, raam dat niet lekker sluit, etc) maar meteen gedaan moest worden - 2400 euro. Tja, Porsche rijden is niet goedkoop. Maar wel gaaf. Ik denk dat dat bij een 3.2 of een 993 niet extreem anders zal zijn. Het verschil tussen een goed onderhouden auto of een auto met een zwik onderhoudsachterstand is groter dan het verschil tussen de modellen. Maar ook met een prima onderhouden auto kan je tegen een afgebroken tapeind aanlopen waardoor je 20 jaar oude motor open moet en het goedkoper is om hem maar meteen helemaal te laten doen. Ben je toch gauw 10K teruggezet. Als je dat risico niet wil moet je een nieuwe kopen... Maar 'alleen maar spookverhalen' over de 964 - dan lees je wel met de verkeerde bril op. Heb er vier gehad, waarvan alleen de eerste krom was (en dat was hij al bij aankoop... ) Met de rest nooit gezeur gehad.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jul 2010 19:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wel of niet kopen die 964
He, die bij Wolbert ken ik. Die is van dit forum afkomstig. Gert's auto...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jul 2010 19:26 |
|
|
Targa 1977
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7Hoogland
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Ik heb ook alle spookverhalen gelezen en mij verdiept in de gemiddelde onderhoudskosten. Ik heb mij laten vertellen door mijn Porsche specialist, dat je 2000-2500 EUR zou moeten aanhouden als gemiddelde. Voor dit jaar klopt dat. Als ik naar de rekeningen van de vorige eigenaar van mijn 964 kijk, dan lijkt dat ook te kloppen. Veel wijsheid en doe een AKK. Verder moet je geluk hebben.
_________________________________________ If you have everything under control you don't drive fast enough
|
29 jul 2010 20:33 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Wel of niet kopen die 964
zal ik dan toch maar een paar euro extra reserveren En inderdaad de lol die je eraan hebt is niet in euro's uit te drukken
|
29 jul 2010 21:10 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Mijn tip: staar je niet suf op de onderhoudskosten. Afschrijving, rentederving, financieringskosten, dat klinkt allemaal als boekhoudersterminologie; maar het is geen virtueel geld, het zijn dezelfde keiharde euros die alleen op een ander moment niet meer van jou zijn. De reparatie- en onderhoudskosten krijg je mooi helder in beeld op de facturen van de garagist. De andere kosten zitten verborgen in aan- en verkooptransacties waarvan je om redenen van cognitieve dissonantie maar niet uitrekent wat het je nou allemaal echt kost... Reken het wel integraal uit en je gaat in een Mercedes Benz op LPG van voor 31-12-1986 rijden. Van overheidswege gestimuleerd voorkom je op die manier een maatschappelijke desinvestering in solide techniek van 25 jaar (of meer) geleden. Althans, dat is mijn cognitieve dissonantie bij het 1 op 7 rijden in een 5,6 liter 8-cylinder van de zaak. (En pas volgend jaar op gas.)
|
30 jul 2010 0:24 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Wel of niet kopen die 964
+1 en als we allemaal echt heel reëel zijn dan komt er helemaal geen auto, maar is de fiets de beste optie. Maar ja aan die realiteit geef ik niet toe
|
30 jul 2010 8:04 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Als je echt reeel bent dan moet je de kinderbijslag afschaffen. Maar dat doen we nou juist niet. Dit soort dingen zijn er alleen maar om meer poen op te halen.
Back to topic: 2-2,5k per jaar lijkt mij redelijk. En je moet het zo zien: koop een Golfje van 25k en je brengt dat bedrag al weg aan afschrijving en dan moet je nog beginnen met je onderhoud....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 jul 2010 8:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Wolbert doet geen AKK's
|
30 jul 2010 8:30 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Wel of niet kopen die 964
@Maarten: schrijf voor kinderbijslag gerust verhuisboete (overdrachtsbelasting) en ik ben het 100% met je eens.
|
30 jul 2010 8:33 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Wel of niet kopen die 964
@Olaf: Je bedoelt Wolbert doet zelf geen AKK of staat niet toe dat de autos diie hij in verkoop heeft meegenomen worden voor een AKK?
|
30 jul 2010 9:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Hij doet zelf geen AKK's ... en als hij, om wat voor reden dan ook, geen AKK toe staat .. 'n deur verder gaan
|
30 jul 2010 9:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wel of niet kopen die 964
akk is bij Wolbert geen probleem. Je hebt diverse specialisten bij hem in de buurt: huizen, achterveld, hilversum, soest...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jul 2010 11:04 |
|
|
Rem
964 C2 cabrio, 997 CS
|
Re: Wel of niet kopen die 964
en Leusden is daar ook dichtbij.
|
30 jul 2010 11:27 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Wel of niet kopen die 964
Heb ergens een lijstje op het forum gezet betreffende jaarkosten van mijn 964 en 993. Maar eventjes ZOEKEN.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 jul 2010 16:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wel of niet kopen die 964
waar ik dus absoluut altijd een espresso zou nemen en absoluut nooit een 964 zou laten aankoopkeuren. en het betreffende lijstje van Jan A.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jul 2010 17:47 |
|
|