Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:57

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Stinger DSI ervaringen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Stinger DSI ervaringen
Ben in mijn honger naar snelheid een Stinger DSI aan het overwegen. Mijn bezorgdheid zit hem hierin dat je onderweg meer met piepjes bezig bent dan met rijden.
Iemand ervaring met dit hulpmiddel?

In dank voor nuttige reacties,

Rob.

07 nov 2010 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Stinger DSI ervaringen
Zie zoekfunctie

08 nov 2010 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Zowel de DSI als de zoekfuntie werken perfect en kan ik je beide aanbevelen :wink:

08 nov 2010 10:45
Profiel
Is dit misschien iets voor je.
Schijnt nog legaal te zijn ook. :roll:

http://www.coyotesystems.be/nl/

08 nov 2010 10:53
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Volgens mij tot nu toe geen serieus alternatief, is hier op het forum ook al het eea over geschreven.

08 nov 2010 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Coyote zou perfect zijn mits we er allemaal één nemen. Maar als iedereen dat blijft denken gaat het nooit werken,
ik overweeg er al enig tijd één aan te schaffen voor de DD's. Ik rijd ook de nodige km's in Belgie (met de DD), daar zijn dacht ik al meer gebruikers.
In Frankrijk schijnt het door het grote aantal gebruikers prima te werken. Met de coyote blijf je altijd afhankelijk van de visuele observatie van je mede coyote gebruikers, mijn DSI-tje is daardoor toch betrouwbaarder. Voor de DD zou het een leuk en betaalbaar alternatief kunnen zijn.

En niet om je bang te maken maar er schijnt wetgeving in de maak te zijn om ook de DSI te verbieden. Puur uit financieel aspect heeft het meestal ook geen zin, app kost een kleine 3K (incl laser en bij de stealer ingebouwd). Je moet het wel heel bont maken om dat aan bekeuringen uit te sparen. Maar als er een keer een leeg stuk weg is op een mooie zonnige zondag ochtend, als alle andere weggebruikers nog op bed liggen of in de kerk zitten en je trap het gas eens lekker in dan geeft het net wat meer vrijheid.
(heb ik van horen zeggen, zou ik zelf nooit doen :mrgreen: )

Af en toe wat valse meldingen en loos gepiep krijg je er gewoon gratis bij :cry:

08 nov 2010 11:29
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bij honger naar snelheid zou ik je eerder adviseren om naar het circuit of onze oosterburen af te reizen dan zo'n Stinger in je auto te hangen en het pedaal onderin te duwen op de Nederlandse snelwegen. Met een beetje mazzel mogen we straks weer legaal 130 en zullen tevens de snelheidscontroles afnemen op de snelwegen dus heb je zo'n Stinger niet eens meer nodig. ( er vanuit gaande dat je je wel aan de snelheid houdt binnen de bebouwde kom natuurlijk)

08 nov 2010 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
wat een hoop onzin wordt er altijd geschreven als het over stingers gaat.
de nederlandse wegen staan vol met meet apparatuur waar het soms absoluut overbodig is
rijd je harder dan 50 kmh door een winkelstraat of centrum dan moeten ze gewoon je rijbewijs innemen. maar een max snelheid van 100 of 120 rond 03.00 uur op de snelweg of 70 op een provinciale weg is absurd terwijl heel nederland op dat moment ligt te slapen.
ik heb het dus niet over extreem te hard rijden
140 waar je 120 mag en 90 waar je 70 mag.
een stinger is daar absoluut een goed hulpmiddel voor
daarnaast voorkom je juist onveilige abrupte rem acties. geen geluid betekent geen gevaar.
als ik achter bereiders zit zonder hulpmiddelen dan rijden die gelijkmatig met me op en remmen ze eens in de zoveel tijd omdat daar dan ineens een kastje staat. de palen verminderen dus maar even de snelheid maar zorgen wel voor remacties
nerveus van piepjes of lichtjes komt alleen van mensen die er niet mee gereden hebben. het komt nl vaker voor dat je hem soms niet eens meer hoort (oeps) en, je kunt het geluid aanpassen
daarnaast is een stinger, mits goed in gebouwd, niet te detecteren.
heb hem ook in mn laro diesel gehad. gewoon voor het rustgevende gevoel. (ding kon niet eens veel harder dan 120)
rens

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.

Laatst bijgewerkt door rens914 op 08 nov 2010 14:55, in totaal 1 keer bewerkt.

08 nov 2010 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb zo'n stinger card: werkt fantantastisch!!!

Sinds kort hebben ze een software update waardoor het 'overspringen'van k naar ka band niet meer voorkomt. Die kleine band (geloof ik k) kun je ook rustig uitzetten. Sowieson wordt die op de snelweg niet gebruikt. Van constant peiepen bij tankstations of filedetectie is dan ook geen sprake meer. Hij piepet echt alleen nog maar bij een controle.

Vorige week van apeldoorn naar rotterdam:

- 3 busjes langs de weg (niet gezien-wel gedetecteerd)
- 2 trajectcontroles (geen idee van-wel gedetecteerd)
- 1 lasergun mt agent op motor bij afrit (niet gezien-welgedetecteerd)

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de dag daarna door een fort focus langs de kant be gezet met 37 km te hard... ...

08 nov 2010 14:47
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Ben het deels eens met Rens914, maar conclusie is tegenovergesteld.
Binnen bebouwde kom gewoon aan snelheid houden. In het woonerf waar ik woon,ben ik (met de snelste auto) een van de weinigen die dat doet...
Buiten bebouwde kom heb ik met een km of 10-20 te hard geen problemen. Als ik dan wordt geflitst: jammer, eigen schuld, weegt voor mij niet op tegen kosten Stinger en risico van detectie + boete. Ik zie die jippie boetes voor 10 km te hard als "afkoopsom" voor de keren dat ik iets :twisted: meer dan 10 te hard rijd.
Ik heb dus niets met Stingers. Heb m zelfs bij aankoop uit mijn auto laten halen.
Gevaar van Stinger is volgens mij juist dat die aanzet tot onverwacht remmen, nl bij detectie van een niet zichtbare controle. Is net zo gevaarlijk en irritant als remmen bij flitspaal.

08 nov 2010 15:51
Profiel
Noord-Brabant
rens914 schreef:

Welke onzin bedoel je dan?

08 nov 2010 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
JP-S schreef:
Ik heb zo'n stinger card: werkt fantantastisch!!!

Sinds kort hebben ze een software update waardoor het 'overspringen'van k naar ka band niet meer voorkomt. Die kleine band (geloof ik k) kun je ook rustig uitzetten. Sowieson wordt die op de snelweg niet gebruikt. Van constant peiepen bij tankstations of filedetectie is dan ook geen sprake meer. Hij piepet echt alleen nog maar bij een controle.

Vorige week van apeldoorn naar rotterdam:

- 3 busjes langs de weg (niet gezien-wel gedetecteerd)
- 2 trajectcontroles (geen idee van-wel gedetecteerd)
- 1 lasergun mt agent op motor bij afrit (niet gezien-welgedetecteerd)

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de dag daarna door een fort focus langs de kant be gezet met 37 km te hard... ...

Die update ga ik er dan snel opzetten,
had je de onopvallende-ford-focus-modus uit staan. :bang: :mrgreen:

08 nov 2010 18:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Franz schreef:
rens914 schreef:

Welke onzin bedoel je dan?

dat je nerveus wordt van de lampjes
nerveus wordt van de piepjes
stinger aanzet tot remacties
stinger aanzet tot harder rijden
stinger reageert op van alles en nog wat
ik kan nog wel even doorgaan

mits goed ingebouwd :
reageert hij bijna 400 m van te voren op een gedetecteerde straal. plenty tijd om rustig gas los te laten (dus niet abrupt remmen)
een schakelaar er tussen plaatsen en hij is bij een controle niet meer te detecteren
het kastje (ontvanger) verwijderen en het is een ondeugdelijk apparaat waardoor de antenne (achter bumper) niet in beslag genomen mag worden. er kan/mag ook geen bekeuring gegeven worden.
als je dan toch tegen een bekeuring aanloopt is dat € 250. na 1 jaar gebruik lach je daar om. bekeuringen voor te hard rijden waren in totaal in deze periode absoluut hoger geweest

dit zijn bijna altijd dezelfde non-discussies als het geven van extra vermogen aan je auto terwijl je
met veel te zware velgen rijdt (omdat je ze mooi vindt)
zelf 110 kg weegt (omdat het eten zo lekker is)
met 150 pk al onthand bent als de auto "vreemd" gaat doen
de oplossing wordt vrijwel nooit gezocht in gewichts besparing
rens

08 nov 2010 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Jongens even voor de goede orde, Waar ik naar op zoek ben is een gebruiker van de huidige geüpdatet Stinger DSI. Hoe gedraagt deze Stinger zich in de praktijk, is het rustig rijden of ben je voortdurend aan het werk om de Stinger in de gaten te houden? Wordt je moe van voortdurende fals alarms of rijd je rustig over een provinciale met 120 waar je 80 mag en is elke melding een rake? Heb je lang nodig aan het apparaat te wennen of valt er niets te wennen en werkt de Stinger DSI simpel smooth, in pas met zijn aanschafprijs?
Kortom geef je € 2.500,- uit en ben je echt zorgeloos comfortabel aan het rijden bevrijd van de terreur van onze middelmatige snelheidslimieten, of zadel jezelf op met een stuk electronica wat voortdurend aanleiding geeft tot weifel, twijfel en onnodig remgedrag?
Zijn er dagelijkse blije of teleurgestelde gebruikers onder ons? Laat je horen!

08 nov 2010 20:50
Profiel
Noord-Brabant
Rob, lees anders even dit topic door. http://www.flitsservice.nl/phpBB/detect ... 10151.html

08 nov 2010 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Luiter naar Rens, hij heeft aandelen of een stinger winkel :evil:

Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker van de nieuwste DSI met laser, maar je moet wel realistisch blijven.........

08 nov 2010 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Rob48 schreef:
Jongens even voor de goede orde, Waar ik naar op zoek ben is een gebruiker van de huidige geüpdatet Stinger DSI. Hoe gedraagt deze Stinger zich in de praktijk, is het rustig rijden of ben je voortdurend aan het werk om de Stinger in de gaten te houden? Wordt je moe van voortdurende fals alarms of rijd je rustig over een provinciale met 120 waar je 80 mag en is elke melding een rake? Heb je lang nodig aan het apparaat te wennen of valt er niets te wennen en werkt de Stinger DSI simpel smooth, in pas met zijn aanschafprijs?
Kortom geef je € 2.500,- uit en ben je echt zorgeloos comfortabel aan het rijden bevrijd van de terreur van onze middelmatige snelheidslimieten, of zadel jezelf op met een stuk electronica wat voortdurend aanleiding geeft tot weifel, twijfel en onnodig remgedrag?
Zijn er dagelijkse blije of teleurgestelde gebruikers onder ons? Laat je horen!

Ik heb een DSI in mijn leaser en ben niet louter enthousiast. Had hem eerst in mijn (vorige) P die ik niet veel gebruikte waardoor ik al blij was dat ik op een trajectcontrole werd gewezen als ik een keertje de snelweg op zocht. Reed toen mijn boetes gewoon bij elkaar met de leaser waardoor ik bij wisseling van auto's (zowel andere leaser als P) de DSI in de leaser heb laten inbouwen. Hoewel ik minder boetes rij word ik helemaal gek van de hoeveelheid 'false alarms'. Ook waneer je deze alarms opslaat in de zogenaamde 'false list' blijft het alarm afgaan als je een dag later met iets andere temperatuur (volgens Stinger helpdesk) of vanuit de andere kant dezelfde locatie benaderd. Zou de aanschaf niet meer overwegen :!:

08 nov 2010 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
@Rob48: volgens mij geef ik je toch de info waar je naar op zoek bent:

Nieuwe Stinger (DSI of kaart) piept niet meer de hele route op false alarms, maar alleen bij controles. Moet je alleen wel die k band uitzetten maar die wordt niet gebruikt op snelweg.

Verder controleert politie op b wegen bijna alleen nog maar met laserguns (en ook steeds meer op snelwegen icm agent op motor). Daar krijg je sowieso geen foutmeldingen.

Het rijden met een stinger is gewoon relaxed en je hoeft niet iedere seconden in de berm te zoeken naar een geblindeerd busje... ...

Als je het overweegt zal zo'n (nieuwe) stinger je zeker niet teleurstellen.

08 nov 2010 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
RB911 schreef:
Luiter naar Rens, hij heeft aandelen of een stinger winkel :evil:

Ik ben zelf een zeer tevreden gebruiker van de nieuwste DSI met laser, maar je moet wel realistisch blijven.........

geen van beide maar rijd elke dag 120 km en moet over een provinciale weg met 8 palen. dat is elke dag heen en terug erg veel kruim :bang:
Vind de DSI gewoon veel te duur. een ventura/bel koop je voor rond de € 350. effect is hetzelfde
voor mij een simpel verhaal maar koop gerust de DSI

08 nov 2010 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
cabrio wim schreef:
Is dit misschien iets voor je.
Schijnt nog legaal te zijn ook. :roll:

http://www.coyotesystems.be/nl/

Ze gaan binnenkort samenwerken met TomTom (of Garmin, ben niet zeker) en het abonnement zal amper 50€ per jaar kosten.
Dus je kan daarop wachten.
In België zijn er intussen al heel veel coyote gebruikers bijgekomen, dus ik ben zeker dat Nederland ook aan de beurt komt met een groot aantal gebruikers. Hoe langer jullie er mee wachten, hoe trager het proces natuurlijk :wink:

En er is ook een app van iPhone voor 5€, alleen weet ik naam niet, en die heeft tegenwoordig ook al veel gebruikers in België.

12 nov 2010 15:23
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
rens914 schreef:
mits goed ingebouwd :
reageert hij bijna 400 m van te voren op een gedetecteerde straal. plenty tijd om rustig gas los te laten

400 mtr is mss genoeg voor overtredingen die onder de 30 km/uur overschrijding liggen - op auto & snelwegen welteverstaan ..

Ik heb geen Stinger DSI, maar wel 'n Coyote .. die ingesteld staat op 2 km :oops:

Coyote is goedkoper, makkelijk verplaatsbaar naar 'n andere auto - en op Duitsland na, in alle europesche landen legaal :wink:

Nadeel van de Coyote is het maand-abbonement .. en de afhankelijkheid van andere gebruikers ..

De Coyote werkt uitstekend in Belgie en Frankrijk als het om mobiele controles gaat, maar dat komt natuurlijk door de grote gebruikersgroep aldaar ;)

Er is 'n apart topic hier op het forum, over de Coyote :idea:

12 nov 2010 15:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik heb tot mei dit jaar met een Stinger DSI gereden, 1 van de eerste die werd geleverd, daarvoor altijd Ventura's. Heb de laatste 15 jaar 1.500.000 km gereden met Stingers. Tot volle tevredenheid.

Heb mijn laatste Stinger mee verkocht met mijn A8 en rij sinds mei stingerloos omdat ik mezelf een onthaast auto heb aangeschaft (500 SEL)....en mijn vrouw in haar A8 wel boetevrij kan rijden!

Resultaat: iets meer dan 30.000 km gereden en de halve prijs van een Stingercard aan pietluttige bonnen binnengekregen (6-18 km te hard).

Weet wel wat ik onder de kerstboom leg!!

12 nov 2010 15:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Heb de laatste jaren geen bekeuringen meer gekregen voor te hard rijden en ik heb nimmer een stinger o.i.d. nodig gehad. Trajectcontroles worden keurig aangegeven. Vaste palen zie je gewoon staan, daar heb ik geen piepje of lampje bij nodig :ass:
Pas wel het Duitse systeem toe: hard waar het hard kan, en als er een bord is geplaatst even rustig aan (datzelfde geldt natuurlijk voor bebouwde kom). De winst die je haalt met korte stukjes 'blazen' is immers verwaarloosbaar en door mezelf wat discipline op te leggen, kan ik nu ook genieten van rustig rijden in mijn Porsche :drive:

12 nov 2010 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
gast schreef:
Wel eens iemand aangehouden met Stinger? (en probleemloos verder gereden of Stinger kwijt?)

Marcel, dat zou probleemloos moeten verlopen mits je tijdig de ilegale software delete waarvoor een speciale knop aanwezig is. JP-S vertel eens :?:

12 nov 2010 17:28
Profiel
Moderator
PF #57
dan blijft er volgens mij een ritregistratie systeem over. thuis je dsi aan de pc hangen en met je eigen code kan je de detectiesoftware weer herinstalleren. :idea: prima principe :thumleft: en niet illegaal.
vooralsnog weegt voor mij de aanschafprijs bij lange na niet op tegen de boetes die ik per jaar krijg... en dat ze niet in meerdere auto's kunnen vind ik ook niet handig. maar het is wel de mooiste oplossing.

12 nov 2010 17:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende