| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=30061 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | bompa [ 30 nov 2010 1:03 ] |
Berichttitel: | 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? |
Forummers, Ik heb een 964 tiptronic op de "korrel"! Schakelen is lekker maar "Tippen" voor mij persoonlijk ook 100P. Zijn er specifiek nog zaken zie aandacht verdienen t.a.v. de Tip 964? Merci Bien Bompa. |
Auteur: | horn [ 30 nov 2010 7:18 ] |
Berichttitel: | Re: 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? |
tiptronic is bombenfest. eigenlijk zelden of nooit problemen mee gehoord. miste bij de mijne echter wel het gevoel dat ik in een schakel 964 wel had. stukkie minder snel (1 sec naar de 100 langer dan zijn schakelbroer), handmatig schakelen gebruik je amper, is natuurlijk wel een bak uit 1990... (4 versnellingen, 1e schakelt hij zelf niet in (trekt op in zijn 2)), dus ga er eerst een goed stuk mee rijden voor je beslist voor een tip. |
Auteur: | bompa [ 30 nov 2010 12:02 ] |
Berichttitel: | Re: 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? |
Dat was mijn punt; Specifieke problemen 964 Tip anders begin ik er niet aan? Mijn 997 tip bevalt me ook prima en handmatig schakelen met die "bak" gaat vlekkeloos. Ik ga hem eens uitgebreid testen. Horn, Merci! |
Auteur: | Targa 1977 [ 30 nov 2010 17:35 ] |
Berichttitel: | Re: 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? |
Eens met Horn. Ik heb destijds bij de aankoop van mijn 964 tip behoorlijk gezocht op problemen met de tiptronic. Ik ben 1 geval tegengekomen van volledige revisie van de tiptronic en dat was het. Ik ben heel tevreden met de tiptronic. Ik zou hem er niet om laten staan. Verder denk ik dat de tiptronic 964 rijders over het algemeen de wat rustigere rijders zijn (uitzonderingen daargelaten) en het risico van overtoeren is ook minimaal. |
Auteur: | mark996 [ 30 nov 2010 20:06 ] |
Berichttitel: | Re: 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? |
een tip kun je volgens mij ook niet overtoeren laten draaien (er zit bij mijn 996 volgens mij iig een beveiliging op, als je ver/tegen het eind in het rode gebied komt dan schakelt hij automatisch op).. Ervan uitgaande dat dat ook op een 964 zit, heb je dit risico dus niet (wat je bij een schakel dus wel hebt).. Maar dit zal vast geen nieuws zijn voor de tip rijders zoals degenen hierboven.. ![]() |
Auteur: | horn [ 30 nov 2010 20:11 ] |
Berichttitel: | Re: 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? |
zit ook op de 964. heb met mijn tip ooit een Eran racecursus op Zolder gedaan (met het PF). Dacht halverwege dat ik de bak had gesloopt. Op de punten waar ik eerder voor een bocht de tip handmatig van 3 naar 2 tikte (met de pook, uiteraard nog geen schakelflippers of knoppen op het stuur ![]() ![]() Als daily driver zou ik zo weer een 964 tip willen rijden. Als funauto miste ik de mogelijkheid om bijv in een tunneltje even met het schuifdak en/of raam open de koppeling in te trappen en een dot gas te geven. En ik vind dat je in een sportwagen moet kunnen schakelen. DSG en/of tip in 997 is wel een heel ander verhaal dan dit 20 jaar oude systeem. Maar ook de moderne tip in mijn A6 gebruik ik eigenlijk nooit... ![]() |
Auteur: | porsche964 [ 30 nov 2010 20:21 ] |
Berichttitel: | Re: 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? |
+! Horn: Daily driver A4 met multitronic, gebruik nooit handmatige stand, behalve keertje in bergen Een PDK bak is niet te vergelijken met de 20 jaar oude Tip. Die Tip roomt het koppel te veel af voor sportauto beetje saai |
Auteur: | dynamic [ 01 dec 2010 1:53 ] |
Berichttitel: | Re: 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? |
Met een beetje mazzel dat je een fitte treft kan de tip net zo snel zijn of sneller dan een schakelaar. Mijn 964Tip al een keer naast mijn 993 C2 gehad en C2 was maar fractie sneller. De chauffeur (ook forum lid) was daardoor gezien de 250 pk van de tip benieuwd wat het verschil zou zijn met een Golf GTI dsg met tuning naar 245PK. Omstandigheden koud (rond vriespunt en droog, twee man in de 964, één in de golfGTI) De bevindingen: 1-ste: Vanaf stilstand tip sneller en op snelheid aanmerkelijk sneller, golf had wielspin, tip niet. Daarna rollende start: tip sneller Bij 50 km/h: tip in begin trager, maar dat kwam omdat hij net in drie schakelde toen ik gas gaf, kon hem beter vastzetten in één. Opvallend was dat de tip t.o.v de dsg vooral vanaf 80-100 uitliep. Ook opvallend was dat de Golf met twee man erin minder spin had en daardoor sneller was bij de start, maar daarna ook niet meer. Overigens trekt de tip in eerste versnelling op als je hem in 3 zet ipv van D. Deze tip zit in ca. 5,7 seconden op de 100 (105 op teller), en dat klopt weer met bovenstaande vergelijkingen. Aanpassingen: g-bocht nog wat kleine zaken als luchttoevoer. Als ik bovenstaande anders mee heb gemaakt dan zal het betreffende forumlid (die overigens ook een 911 heeft) wel corrigeren. Overigens nooit problemen met de tip (doe ook niet dagelijks sprintjes natuurlijk). |
Auteur: | horn [ 01 dec 2010 8:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 964 tiptronic versus schakel minder motor/bak problems? | |||||||||
Volgens mij is de fabrieksopgave iets van 6,4 of 6,5 sec. Dus 5,7 zou wel extreem snel zijn. Handschakel fabrieksopgave is 5,5... Heb met mijn tip nooit kunnen winnen van een 964 handschakel, zowel C2 als C4. ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |