Auteur |
Bericht |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
 kan het zondag weer - zoutloos rijden?
Het schijnt zondag een mooie droge zonnige dag te worden. Wat is jullie mening, na veel regen vandaag en ook morgen nog veel regen, kan de P weer uit de schuur om weer een mooi rondje te rijden over zoutloze wegen? Is het al weggespoeld of moet ik langer wachten?
|
07 jan 2011 21:16 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
 Re: kan het zondag weer - zoutloos rijden?
weet niet welk weerbericht jij gezien hebt Volgens mij gaat het hier in het zuiden flink gieten..... 
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
07 jan 2011 21:21 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Je moet gewoon lekker gaan rijden en na het rijden je auto goed afspoelen.
|
07 jan 2011 21:23 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik ben een enorme angsthaas qua roest. Regen-droog-regen-droog moet het minimaal zijn voordat ik buiten ga kijken. Maar een 964 roest toch niet; kan dus gewoon as. zondag. voor de duidelijkheid: lijkt mij ietesiepietsie vroeg als je wat voorzichtig wilt zijn met je 964.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
07 jan 2011 21:25 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Vanmorgen vroeg werd er anders nog gewoon gestrooid op de A50 Arnhem-Apeldoorn...  . Ik gebruik trouwens de Porsche ook 's winters af en toe, heb blijft wel een auto hoor 
|
07 jan 2011 21:28 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik geniet teveel van het rijden om hem maanden lang binnen te zetten.
|
07 jan 2011 21:32 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
07 jan 2011 21:33 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Vandaag nog veelvuldig de RW sproeier nodig gehad met de DD, het zout is nog lang niet weg. Dat weerhou t mij er niet van om dit weekeinde de 964 weer eens op te starten.  Veel te lang niet meer gereden. 
Laatst bijgewerkt door WillemB op 07 jan 2011 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 jan 2011 21:46 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
amsterdam is aardig natgeplenst, dus heb hem vandaag in een wasbox schoongespoten.
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2011 21:55 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
 Als het nou spekglad is laat ik de P staan, maar verder is het zoals Jurgen zegt, een auto. Moet er niet aan denken dat je de hele winter niet zou kunnen rijden en de P in de garage wordt verstopt. Heb niet eens een garage. WillemB kan je nou nog niet spellen
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
07 jan 2011 22:02 |
|
 |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik ga ook wel weer toeren, heb ik echt even zin in!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
07 jan 2011 22:05 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
als het een mooie dag is, wil ik zelfs ook nog wel een ritje maken in de winter. Auto hoort niet hele winter stil te staan... Maarja, poly roest niet en alles wat kan roesten is kever dus spotgoedkoop 
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
07 jan 2011 22:07 |
|
 |
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Kwam vannacht tussen Hengelo (OV) en thuis nodige pekelwagens tegen op de snelwegen en in Arnhem/Oosterbeek/rest vd regio. Desalniettemin gewoon goed afspuiten na het rijden zou ik zeggen.
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
07 jan 2011 22:24 |
|
 |
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Afspuiten is ook weer niet alles, spuit je de rommel weer in de naden enz.....Ben vandaag weer eens wezen toeren met de P die ruim 2 maanden stil heeft gestaan. Zonder af te spuiten gaan morgen weer gewoon de hoes erom. Tsja, wat is wijs....
|
07 jan 2011 22:53 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Eens: afspoelen is cosmetisch, zout in de hoeken krijg je daarmee niet goed weg. En geloof me een 964 kan heel goed roesten. Mijn erg late 3.2, 1989 overgangsmodel, heeft al de voorschermen en voorruit van de 964. Vooral in de wielkasten, bijvoorbeeld achter de oliekoelerleidingen en de bevestigingsbeugels daarvan kan het lekker rommelen. Ook langs de lange naad waar het buitenscherm op het binnenscherm zit... De sporen van 2x wintersport waren goed merkbaar.
Los daarvan: RIJDEN MET DAT DING
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 jan 2011 23:10 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Voordat al het zout wat er in 5 weken tijd op en rond de wegen is gestrooid weg is gaat er nog wel een maandje met regen overheen. Vorig jaar had ik na ruim een maand dat het al dooide en er niet meer gestrooid werd nog steeds dagelijk pekelsporen op de DD. Daarnaast is wat men hier al aanhaalt waar, er word nog bijna iedere nacht gestrooid omdat we nog steeds met een bevroren ondergrond en nachtvorst te maken hebben. Zojuist ook nog achter zo'n rijdend zoutvat gezeten.
Maar dat weerhoud mij er niet van om gewoon de 996 de garage uit te trekken en te rijden. Gewoon weer goed afspoelen en wassen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jan 2011 23:22 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
beetje maf ,maar ik heb met de dd altijd als ik deze tijd een plas zie om er volledig doorheen te jekkeren (ja ik let op fietsers  ) is dat nu juist goed of niet om eventuele pekelresten te verwijderen ?
|
07 jan 2011 23:34 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Om het weg te proberen spoelen niet zo slecht lijkt me. Of je auto nat wordt of niet maakt echter niet uit. Het vervelende van zout is dat het hygroscopisch is en dus vocht aan trekt. Kan ik altijd goed zien. Mijn garage is onverwarmd en als je de auto droog maar met een mooi wit gepekeld achterkantje na een lange rit weg zet is ie na één a twee dagen gewoon nat alsof het geregend heeft op de plaatsen waar de pekel zit. En het droogt dan ook niet meer op.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jan 2011 23:39 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
Goed dat jullie allemaal rijden in die zoute drek. Ik verzamel al deze topics. Print ze uit en stop ze in een map. En dan vraag ik de hoofdprijs als ik 'm ooit ga verkopen.  NB. Denk dat er weer eens sprake is van een scheiding tussen "de klassiekers" en de wat nieuwere bakken. Alles t/m de 3.2 rot uiteindelijk onder je kont vandaan. Daarna roest het wat minder of boeit het niemand.  Wat doet pekel eigenlijk met aluminium (wielophanging-)onderdelen?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
07 jan 2011 23:46 |
|
 |
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Na het rijden langdurig afspuiten, niet van dichtbij, maar van veraf. Daarmee geef het (eventueel al opgedroogde) zout de kans om weer op te lossen en weg te spoelen. Natuurlijk nooit 100%, maar waar het dan nog zit, zie het roest toch niet n.b. @ airhead: ik kom nu echt niet buiten met mijn Porsche hoor ohja, ik heb er ff geen ...
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
07 jan 2011 23:57 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hoofdprijs.... een auto die maanden heeft stil gestaan wordt er niet beter op. Dat kost je geld bij de verkoop Zonder dollen trouwens, er zijn vooral in het echte klassieker circuit dus lieden die bijhouden wanneer ze hoeveel km met de auto rijden. Bij verhandel word er dan gekeken of de auto regelmatig heeft gereden en niet maanden of jaren heeft stilgestaan. Weet wel dat de Jags die ik heb gehad het niet fijn vonden als ze 4 of 5 maanden stil hadden gestaan. Dan had ik altijd een jaartje met dubbele onderhoudskosten Aluminium vreet ook aan door zout. Geeft zo'n mooie witte uitslag op het aluminium. Door de wielophanging goed te reinigen kan dat echter verder geen kwaad, behalve dat het er natuurlijk nooit meer als nieuw uit zal zien. Overigens is het vuil en stof wat normaal in een droge zomer op de weg ligt bijna net zo slecht. Dat hoopt zich ook op in allerlei kieren en naden en houdt vocht vast. Pekel is echt niet zo erg als je de auto maar goed wast. Ik reed met die oldtimers uit de jaren 60 ook altijd gewoon de winter door. En die hebben bij de verkoop zeker geen gevolgen van de pekel ondervonden, integendeel 
|
08 jan 2011 0:00 |
|
 |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
De meningen zijn weer lekker verdeeld 
|
08 jan 2011 0:10 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nee hoor, ik heb al jaren dezelfde mening. Lees maar na want deze discussie komt ieder jaar opnieuw terug 
|
08 jan 2011 0:16 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Dat is wat anders, dat jouw mening consistent is, dan dat de meningen over dit onderwerp verdeeld zijn. 
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
08 jan 2011 0:19 |
|
 |
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Die mening deel ik dan weer (geef je dus voor de helft gelijk) 
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
08 jan 2011 0:25 |
|
|