Auteur |
Bericht |
porschenot
ex 993 ex 996
|
 Oldtimer nieuwe melkkoe
|
16 jan 2011 10:48 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
 Re: Oldtimer nieuwe melkkoe
Dit keer een terechte actie van de overheid. De regel is eigenlijk heel simpel, 19% op gebruiksartikelen en 6% voor de verbruiksartikelen. Een auto, ook al is het een klassieker is gewoon een gebruiksartikel dus waarom zou daar voor een old-timer ineens maar 6% betaald hoeven worden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 jan 2011 10:58 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Was het maar zo simpel, Maurice. Dan zat er ook slechts 6% op de benzine.
Die 6% was overigens slechts in uitzonderingsgevallen toepasselijk en door de gestegen importkosten worden de reeds in bezit zijnde klassiekers (mogelijk) meer waard.
|
16 jan 2011 11:04 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Ik dacht dat 19% standaard was en dat 6% voor primaire levensbehoeften gerekend werd. In dat licht is het natuurlijk ook belachelijk dat er 6% voor concertkaartjes e.d. gerekend wordt en zou voor oldtimers ook 19% moeten gelden.
|
16 jan 2011 11:41 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Volgens mij is een belasingverhoging waar jezelf mee te maken hebt nooit leuk en daardoor veelal in je eigen ogen ook onterecht. Persoonlijk zie ik niet waarom op een jongere auto 19% zou moeten worden betaald en op een oudere 6%........ Cultuugoed en concert kaartjes 6% houdt het laagdrempelig voor iedereen. (Maar ja ik ga veel naar theater en concerten  , maar ga naar de verhoging echt niet minder vaak)
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
16 jan 2011 11:46 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
Douane Nederland berekent belastingen op basis van aankoop factuur + shipping costs. Daar de verkoper vaak niet in een land 'om-de-hoek' woont, en vaak ook particulier is. En fin, ik zal de daadwerkelijke tip niet opschrijven. Maar die 13% belasting toename bij import is te minimaliseren (niet dat ik dat iemand aanraadt  etc.)
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
16 jan 2011 12:07 |
|
 |
Rick
Haaglanden
|
Ben het met je eens wat betreft de concertkaartjes, maar waarom die f***ing overheid op een primaire levensbehoefte als gas voor het stoken van de woning 19% moet heffen is mij niet duidelijk.
|
16 jan 2011 12:12 |
|
 |
MY00
Cayman S
|
Begrijp dat ze willen dat dit terug gedraait wordt, maar het is natuurlijk wel erg krom. Voor auto's die nog geen enkele bijdrage hebben geleverd aan nederland, vervuilend zijn en dat deze dan met weinig kosten rond mogen rijden en de aanschaf ook lager ligt dan welke andere auto ook. Indien voor een auto in NL 25 jaar belasting is betaald, is het geheel terecht dat hier geen belastingen meer opgeheven worden. Je moet eens kijken wat er allemaal betaald moet worden in NL, vandaar dus.
_________________________________________ Mvg,
René
|
16 jan 2011 12:28 |
|
 |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
"Er moet flink bezuinigd worden en dat gaan we allemaal merken", aldus Rutte tijdens de verkiezingscampagne.
Deze verkiezingsbelofte wordt nu ingelost.
_________________________________________ Wim
|
16 jan 2011 12:35 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Dit is niet bezuinigen, maar meer binnen krijgen... Bezuinigen is minder uitgeven 
|
16 jan 2011 12:46 |
|
 |
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Op zich dus wel een logisch besluit van de regering. Helaas kunnen ze zich nog wel eens in de vingers gaan snijden, doordat er voor de import nu uitgeweken wordt naar andere landen. Over die auto's wordt dan in Nederland geen BTW meer geheven (vrij verkeer van goederen binnen Europa).
Overigens ben ik voor een absolute scheiding tussen verbruik(6%) en gebruik(19%). De argumentatie is dan voor iedereen duidelijk.
|
16 jan 2011 12:58 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik zie het probleem niet.... Had al veel langer zo moeten zijn.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
16 jan 2011 13:06 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Lijkt mij ook. Net als cultuur met 19% belasten overigens.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jan 2011 13:09 |
|
 |
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Oldtimers zijn luxeartikelen.. 19% is reëel dus. Wat ik wel snap, is de commotie rond de plotselinge overgang naar 19%.
Punt wat al genoemd werd met betrekking op gas en licht, dit zijn toch primaire levensbehoeften, hier zou redelijkerwijs 6% op geheven moeten worden. Snap ook wel dat de overheid dit niet doet en dit juist de 'makkelijkste' inkomsten zijn.
|
16 jan 2011 13:56 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik snap het niet maar in NL kom je er als overheid altijd mee weg. Net als bij het Moerdijkgebeuren: er is uiteraard nooit iets ergs aan de hand...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jan 2011 13:58 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dat gebeurde toch juist 'overal' in de wereld en NIET in NL Tot zover over Moerdijk 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jan 2011 14:07 |
|
 |
bully
|
Yep, windparken, Afghanistan, geen controle illegalen enz.....
|
16 jan 2011 14:10 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
In België is er maar 6% BTW op gas en licht. De diesel voor verwarming gebruikt is daarom ook rode diesel, zodat er toch controle kan zijn voor mensen die wel eens rode diesel zouden durven gebruiken in hun auto. Is namelijk ongelofelijk veel goedkoper.
|
16 jan 2011 14:19 |
|
|