Re: onderdelen 914 nog verkrijgbaar?
Persoonlijk denk ik niet dat er heel veel handel zit in de verkoop van zelf gerestoreerde 914s
Probleem is, zoals je zelf al zegt: ze staan (hier) weg te rotten

9 van de 10 keer moet je (serieus) gaan plaatwerken en dan wordt het snel een dure bedoeling (helemaal als je dat moet uitbesteden)
De restoratie van een 914 kost gewoon het zelfde als die van een 911 (met uitzondering van de revisie van een 4 cilinder blok)
In Nederland / europa is er niet heel veel animo voor, dus het liefhebberspubliek is redelijk beperkt, wat ook de prijzen drukt
Daar komt bij dat de meeste 914 kopers/bezitters meer knutselaars zijn die het zelf willen opknappen/rijdend houden en het meer als het vervolg op een kever zien.
Of het zijn liefhebbers die de resto uitbesteden omdat ze het wel leuk vinden om de 'regie' in handen te hebben, maar zelf het werk niet kunnen of willen doen.
Dus geen publiek dat in de rij staat om de hoofdprijs te betalen voor een kant-en-klaar gerestoreerde auto.
Uitzondering daarop is misschien een (originele) 914/6, hoewel daar ook niet hele volksstammen voor in de rij staan (meestal kopen ze voor het zelfde geld liever een 911je).
Als ik zelf nog een 914 zou kopen, zou ik 'm zelf in de VS halen. Hoewel je daar ook goed moet oppassen, zijn daar nog hele goeie 914s te vinden. Ik heb daar auto's gezien die voor onderdelen in stukken werden gezaagd waarvan je de puntlasjes op de kokerbalken nog kon tellen...
Beginnen met een hard chassis scheelt je minimaal de helft van het werk en de kosten.
Dus een 914 opknappen voor je eigen plezier: zeker doen

Als handel denk ik niet dat er veel muziek in zit...