Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:19



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Betrouwbaarheid 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Betrouwbaarheid 3.2
Mannen en enkele dames, ik moet dit even met jullie delen.
Door allerlei omstandigheden was ik niet in staat om mijn oude 3.2 regelmatig te berijden sinds september vorig jaar.
Heb uiteraard daardoor de accu eruit gehaald en op een goede druppellader gezet.
Vanmorgen de accu weer ingebouwd en hop starten maar en lopen....
Meteen even apk-tje geregeld en uiteraard goedgekeurd.
Binnenkort even langs Rob Goosen voor een beurtje.(Uithoorn).
Maar blijf het toch byzonder vinden hoor, dat ie het toch altijd maar weer doet met 272k op de teller zonder revisie.
:res:


16 maart 2011 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Vroeger werd er deuglijker materiaal gebruikt dan , nu merk ik zelf . En de 3.2 is de meest doorontwikkelde porsche ooit .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


16 maart 2011 19:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
dannyl schreef:
En de 3.2 is de meest doorontwikkelde porsche ooit .


Bijzondere stelling :roll: :roll:


16 maart 2011 19:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Welk ander model is er zo lang in productie geweest dan de G serie ? En is in de loop der jaren alsmaar verbeterd .
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


16 maart 2011 19:32
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
dannyl schreef:
Welk ander model is er zo lang in productie geweest dan de G serie ?


Nu neem je ze allemaal onder 1 loep, van '74 t/m '89 :arrow: daar zitten ook de 2.7's en de 3.0's tussen :idea: :roll:

Als je puur en alleen naar de Carrera 3.2 kijkt - is de 996 zelfs iets langer geproduceerd: van '98 :arrow: '05 :popcorn:


Ik ben het zeker met je eens dat de Carrera 3.2 een hele goeie was, voor z'n tijd, en nu nog is :thumleft:


16 maart 2011 19:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
:D heerlijk toch


16 maart 2011 20:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
alvin01 schreef:
Mannen en enkele dames, ik moet dit even met jullie delen.
Door allerlei omstandigheden was ik niet in staat om mijn oude 3.2 regelmatig te berijden sinds september vorig jaar.
Heb uiteraard daardoor de accu eruit gehaald en op een goede druppellader gezet.
Vanmorgen de accu weer ingebouwd en hop starten maar en lopen....

Ben er zeker van dat zo'n modern ding, watergekoelde nieuwerwedsigheid, bijv. 997, dat net zo probleemloos doet :!:
Ook na 272 k :wink:
Indien in de juiste handen :mrgreen:

Super P. overigens, een 3.2 :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 maart 2011 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
dannyl schreef:
En de 3.2 is de meest doorontwikkelde porsche ooit.


Wel een beetje een gewaagde stelling :roll:

Volgens mij stond de 911 modellijn toen op de nominatie het veld te moeten gaan ruimen, hetgeen naar wij allen nu weten gelukkig niet door is gegaan.

De 964 werd vervolgens ingezet en als je de doorontwikkeling in het kader van de luchtgekoelde modellen wilt zien, dan is de 993 natuurlijk de meest geevolueerde 911 ooit.
Redelijk moderne technieken in een min of meer klassiek jasje met natuurlijk de fabuleuze motor.

Of het daarna allemaal nog veel beter is geworden is een stelling die ik maar niet zal aangaan :wink: :D 8)
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


16 maart 2011 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Wel eens grondig kennis gemaakt met het watergekoelde tijdperk Nine-eleven, t/m de 997 MKII :?: 8)

Ik wel :drive:

en heb er geen seconde spijt van!

ook al zou ik mijn P. historie compleet terug kunnen draaien naar het 993 of 3.2 tijdperk, geen ogenblik twijfel.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 maart 2011 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Paul II schreef:
Wel eens grondig kennis gemaakt met het watergekoelde tijdperk Nine-eleven, t/m de 997 MKII :?: 8)


Eeh nee, maar als ik alle verhalen maar voor een klein beetje moet geloven . . . :roll:

En nee, dit wordt geen nieuw welles / nietes topic over de lucht- en watergekoelde modellen :wink:

Ik wil wel met eentje grondig kennismaken hoor, loop al lang om een GT3 te draaien. Maar ja, die heeft dan ook zijn motorische roots aan de onverwoestbare 993 motor te danken :cheers:

Er zit in huize nine-eleven wel enkele mitsen en maren aan als ik een GT3 ga halen, zowel mijn vriendin als dochter willen beiden een hond (en niet van die kleintjes ook). En ik vind honden erg leuk, maar dan van een ander . . .

De slimmerikken onder jullie zullen nu zeggen: Het zijn jouw honden dan ook niet maar van je vriendin en dochter . . .
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Yeh right.

Ei is dus nog niet gelegd en b.t.w. de 993 R krijgt weer wat extra's van mij.
Een lekker vers chippie en een mooie GT2 voorspoiler.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


16 maart 2011 23:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Een GT3 en (996-)Turbo hebben anders een 964 onderblok hoor, geen 993 ;) (of heeft een 993 ook een 964 onderblok? ;) )


16 maart 2011 23:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Denk ik van wel, ja :!:

En het antwoord van nine-11 dwaalt wel af van het onderwerp 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 maart 2011 23:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Paul II schreef:
Denk ik van wel, ja :!:



Volgens mij niet :!:

.. ha! toch nog 'n welles/nietes topic van gemaakt :popcorn:


17 maart 2011 9:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S Ex.996 C2 Ex.996 GT3 Ex.964 C2 Ex.996 C2
Leusden
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Tuurlijk niet! Onderblok komt van DE BESTE 911, nl. De 964!




Laat de discussie nu maar losbarsten :mrgreen:


17 maart 2011 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Eens met Alvin!

Hoewel ik nu zelf ga zwichten voor een 993 - maar mijn 3.2 heeft me nog nooit in de steek gelaten. Rijd er elk jaar mee naar Italië - geen enkel probleem.

Laat uiteraard wel regelmatig en preventief onderhoud uitvoeren - maar verbaas me er over hoe een auto van 25 jaar oud zó goed kan zijn!

Porsche kwaliteit is fantastisch! Ik geniet er iedere keer weer van!

Groet, Joris
_________________________________________
There is no try - just do or do not!


26 maart 2011 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Ik lees in het schitterende PCG jubileumboek dat ik gisteravond in Heteren mee kreeg:
"De carrera 3.2 deed Porsche bijna de das om. De in grote aantallen gebouwde 3.2 werd volgens te hoge en te dure standaarden gebouwd waarbij de winstmarge verdween."
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


26 maart 2011 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Nine-eleven schreef:
onverwoestbare 993 motor


Natuurlijk. Uit een verkooptopic van een onverwoestbare 993:

janjanssen schreef:
ik verkoop mijn 993 4S polarsilver 6 versnellingen met 144000 km op de teller.
De motor is op 140.000 volledig gereviseerd. (factuur ter inzage)
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


26 maart 2011 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Betrouwbaarheid 3.2
Wel complete info doorgeven please...

janjanssen schreef:
....omdat ik een freak ben!....
....was niet echt nodig...
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


27 maart 2011 0:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], quickstep


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.