Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:32

Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Snelheidsovertreding Duitsland? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht Snelheidsovertreding Duitsland?
Goedenavond, net terug van de wintersport.Krijg ik via mijn werkgever(abnamro) een korte brief binnen van het Regierungsprasidium Kassel dat ik op 06/02 geflitst ben op de weg bij Elz richting Frankfurt/main auberhalb geschlossener ortschaften.Is overigens heel goed mogelijk.Toegestane snelheid 100km/h,mijn snelheid 121km/h,dus 21km/h te snel.Auto staat op naam van abnamro en ze willen graag de naam van de bestuurder weten(zodat ze die de boete kunnen toe sturen?)Staat overigens geen bedrag in de brief?Alleen een verzoek of de bestuurder zich met naam en etc etc zich wil melden, ze kunnen kennelijk niet veel met ABN Amro bank nv.Wat doe ik hiermee?Meld ik mezelf aan en zal ik waarschijnlijk de boete moeten betalen of doe ik alsof ik gek ben en reageer ik niet?Iemand ervaring hiermee?Hoe hoog is de boete evt?Of geeft de abnamro mijn naam als ze onder druk worder gezet?Of moet ik niet janken en gewoon betalen,haha.ik hoor het graag.Alvast bedankt.Grt Edwin

05 maart 2010 22:17
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Snelheidsovertreding Duitsland?
leaser of eigendom ABN AMRO? Bij leaser zullen zij de boete betalen en op jou verhalen. Ik zou gewoon even met HR/leaseafdeling bellen om te zien wat ze kunnen doen.

05 maart 2010 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Nee,het is een leasbak en in Nederland betalen ze de boetes eerst en houden ze het daarna inderdaad op je salaris in.Ik zal maandag idd wel ff bellen.Tks.Iemand anders nog ervaringen hiermee?Hoogte van de boete.Zat ff te zoeken op het internet.Kreeg het idee dat het in Duitsland een stuk minder duur is?

05 maart 2010 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bij niet betalen wordt jij als VERDACHTE beschouwd , en eventueel gearesteerd . :idea:

05 maart 2010 22:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bron van deze bewering?

05 maart 2010 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S 1997
alphen aan den rijn
Om de verstandhouding met de werkgever goed te houden zou ik zelf actie ondernemen, betalen en sluiten die zaak. Tenslotte is het je eigen schuld.

05 maart 2010 23:12
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Nou: straks arresteren ze Zalm nog :roll:

05 maart 2010 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
In Duitsland, om jou te kunnen bekeuren, moeten ze de bestuurder weten. Je kan zeggen dat je het niet was en dan kunnen ze de bekeuring niet sturen.

Ben geflitst in de bebouwde kom in Duitsland met 72 km/h waar 50 was toegestaan. Kreeg een Duitse CJIB briefje met een foto van mij...en indien ik op de foto was, of ik vriendelijk de boete kon betalen, anders als ik het niet was, moest ik het aangeven.

Maar, meestal als je met deze auto nog in Duitsland wil rijden, dan zal ik het gewoon betalen...

05 maart 2010 23:15
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Kijk nou gewoon ff op flitsservice. Is daar echt al 100x besproken. Geloof dat het advies is om een briefje in het Nederlands te sturen dat je geen interesse hebt in een afdruk van die foto 8)

05 maart 2010 23:19
Profiel
Wat een gedoe weer, als je weet dat je te hard rijd, niet zeuren dan als je geflitst bent en gewoon betalen, dan ben je pas een vent.
En niet als een klein kind gaan lopen zeuren. :idea:

05 maart 2010 23:28
Moderator
PF #57
Duitsland is inderdaad goedkoper dan NL. Ze hebben van snelheidsovertreding idd een foto van je, van voren gemaakt en duidelijk zichtbaar dat jij het bent. Zolang je je niet meldt zal er weinig gebeuren. Echter, ik weet niet hoe je werkgever daarop reageert. Mocht je met deze zelfde auto ooit aangehouden worden, heb je inderdaad kans dat ze een kentekencheck doen en op deze - minimale - snelheidsovertreding uitkomen. Je gaat niet gearresteerd worden (het is een overtreding, geen misdrijf) maar ze kunnen je wel meenemen, je kop vergelijken met de foto en als jij niet aannemelijk kan maken dat jij dat niet bent, moet je alsnog de boete plus verhoging betalen.

Ik denk dat dit iets van 50 euro is en zou het risico niet lopen met je werkgever voor dat bedrag. Zeker omdat je bij De bank werkt. Als je nou ondernemer in je eigen bedrijf was, zou ik het lekker laten lopen. Maar wie weet waar dit gezeur ooit nog eens zijn kop opsteekt in je zakelijke omgeving... :idea:

@ Wim: -1

05 maart 2010 23:32
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Recent dit meegemaakt, ook van Regierungspräsidium Kassel.
Kregen een duidelijke foto van een mij zéér bekende dame achter het stuur van een mooie 997 :wink: Had 155 of zo gereden op zo'n brug in de snelweg waar 100 de grens is. Er lijkt in dit geval ook een ontzegging - voor alleen Duitsland! - van een maand of 3 in de lucht te hangen plus een prentje van enkele honderdtjes.

Als je het hele verhaal leest dan staat er dat ze (uiteraard) vragen naar de bestuurder. Maar er staat ook dat je jezelf en de kring om je heen die je na staat niet hoeft te beschuldigen :idea: In geval van jezelf of je vrouw bijv. (..) kan je dus aankruisen dat je je onthoudt van een uitspraak in deze.
Dit moet je nog eens bevestigen, dat het geen vriendje is, bijvoorbeeld.
Zo gedaan.

Kreeg binnen 2-3 weken opnieuw een schrijven waarin gevraagd werd om mijn gegevens te bevestigen. En opnieuw de vraag naar de bestuurder. Heb toen geantwoord dat het mijn vrouw is maar ik dit niet hoef te zeggen(ja, ben een rare :mrgreen: ). En dat ze vaak niet oplet welke borden er voorbij schieten als ze met 295 over de Autobahn speert (grapje, niet geschreven) maar wel dat ik haar vaak waarschuw dat ze niet te hard moet rijden :cry: :cry: :twisted:

Nu meerdere weken geleden verstuurd. We zullen zien 8)

Laatst bijgewerkt door Paul II op 06 maart 2010 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.

05 maart 2010 23:45
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Maarten schreef:
Bron van deze bewering?

Ik heb in de vrachtwaggel wel eens te snel gereden :!: :oops:
En rijd regelmatig bij onze zuiderburen .
Ik ben gecontroleerd en bleek dat ik 14 km te snel reed .
Transactie gaat via mijn werkgever ,en die had netjes betaald .
De administratie van Belgie klopte niet , dus de gempo stond mij netjes op te wachten .En ik was officieel aangehouden als verdachte .
Werd overigens niet behandeld als een crimineel .

06 maart 2010 1:30
Profiel Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
In België is een snelheidsovertreding idd een misdaad :bang:

06 maart 2010 2:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Als je meer dan 50 te hard rijd ja . Ze hebben me daar namelijk al eens gematst door 169 op de boete te zetten ipv 195 , dan hoefde ik niet voor te komen zeiden de agenten .

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

06 maart 2010 3:38
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Zie topictitel. Belgen hebben daar erg weinig te vertellen :idea:

06 maart 2010 6:36
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
you have the right to remain silent.... toch?

06 maart 2010 9:26
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Ik zeg "ZAHLEN" sollst du ,
beste om verdere shit te voorkomen ,
heb het eens meegemaakt in Eindhoven ,
slecht parkeren , kostprijs 10 gulden ,
ik dacht in mijn eigen (jong 20jaar )
"F..CK YOU ",
Ongeveer 10/15 jaar later aan de grens Kerkrade voor controle aan de kant ,
papieren nazien en van die shit ,
komt amtenaar op mij af met de vraag !!
Ga je nou een openliggende boete betalen , of ga je mee in een fris kamertje ??
Ik betaal dan maar ,maar in plaats van 10 gulden was het opgelopen tot +-
50 gulden !! :scratch: :scratch:
gr Diablo

06 maart 2010 9:37
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
In Duitsland moet men binnen x maanden (ik meen 4) vastgesteld hebben wie de bestuurder is. Meestal is het negeren van de eerste brief al voldoende om er voor te zorgen dat men die termijn niet haalt.

Gevolg: je hoeft gewoon niets te betalen.

Echter, gelet op het feit dat het in de OP gaat om een leasebak zou ik zeggen: betaal gewoon. Zoveel kost het niet en het scheelt potentieel gezeik met de werkgever.

06 maart 2010 10:01
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
horn schreef:
Mocht je met deze zelfde auto ooit aangehouden worden, heb je inderdaad kans dat ze een kentekencheck doen en op deze - minimale - snelheidsovertreding uitkomen.

Niet buiten de 4 (?) maanden. Ik ben vorig jaar op een van mijn reisjes naar de Ring geflitst en later die dag staande gehouden bij het hotel. Ondanks het zeer uitgebreide onderzoek (het heeft mij zeker een uur gekost, als het niet meer is) is niets naar voren gekomen van de 4 (!) keren daarvoor dat ik geflitst ben in Duitsland in het jaar daar aan voorafgaand.

Ik moest echter wel de boete drievoudig betalen (maar mocht in ruil daarvoor mijn rijbewijs houden). Zuur geld (meer dan een jaarkaart...), maar uiteindelijk beter dan enkele maanden niet op de Ring mogen rijden (en de rest van Duitsland). :wink:

06 maart 2010 10:06
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
cabrio wim schreef:
Wat een gedoe weer, als je weet dat je te hard rijd, niet zeuren dan als je geflitst bent en gewoon betalen, dan ben je pas een vent.
En niet als een klein kind gaan lopen zeuren. :idea:

:thumleft:

06 maart 2010 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Edwin, gewoon betalen (je hebt immers te hard gereden ?).

De boete bedraagt Euro 70 excl. waarschijnllijk adm. kosten ad 23,50 en 1 strafpunt in Flensburg.

Overigens worden de adm. kosten niet in rekening gebracht als de boete onder de 40 Euro blijft. Heeft waarschijnlijk met verdere administratie in Flensburg te maken (je wordt daar dan geregistreerd blijkbaar). Moest laatst "slechts" 10 Euro boete betalen voor 8 km te snel.
En een collega had vorig jaar iets van 24 km te hard in D gereden en heeft teruggeschreven dat ie de snelheidsbeperking ter plekke flauwekul vond.
Tot op heden heeft hij niets meer gehoord...............

06 maart 2010 13:32
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Citaat:
En niet als een klein kind gaan lopen zeuren.

+2

06 maart 2010 14:17
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
horn schreef:
@ Wim: -1

@Wim+100

06 maart 2010 19:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Ik ga echt overstappen naar een andere bank, het moet toch niet gekker worden! Dat Dé Bank naast de lease-Porsches óók nog voor werknemers de snelheidsovertredingen op vakantie in het buitenland gaat betalen van mijn zuurverdiende centen gaat me echt te ver.

:wink:

06 maart 2010 19:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende