| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=31314 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | de Fiscalist [ 05 apr 2011 21:00 ] |
Berichttitel: | vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Zoals de titel al aangeeft ben ik vandaag bij een 964 C4 gaan kijken, heb een stukje gereden en merkte een paar dingen op waar ik mijn vraagtekens bij heb. Zijn er kenners die over de volgende punten wat meer info kunnen geven - in de kofferbak was onder de tapijten een zwarte aanslag te zien, het lijkt op schimmel maar het stonk niet. Bak was verder wel droog maar wellicht dus een tijdje wel vochtig geweest. Iemand bekend mee?? - uit de bak kwam bij een koud motor tussen de 2000 en 2500 een beetje geluid, ergens in het midden tussen licht zoemen en brommen. Bij een warme motor was het nagenoeg weg. Verkoper gaf aan dat dit een veelvoorkomend geluid is bij de C4 en dat het normaal is/ geen kwaad kan. - Rechts achter in het interieur had de lijm van het tapijt losgelaten, ook de lijm onder de zitting was los. - en wat zijn precies de verschillen tussen een US versie en de EU versie van de 1990 964 C4? Zijn dit zaken die ik kan/mag verwachten of is er iets aan de hand?? Auto reed verder fijn, motor klinkt als een naaimachientje, schakelt stuurt remt veert en dempt goed. Bouwjaar is 1990 en heeft iets minder dan 200.000 km gereden. Auto is gespoten (erg netjes ook) en ik heb verder geen sporen van schade kunnen ontdekken (maar ik ben dan ook geen kenner) Voordat ik hem koop laat ik zowiezo een keuring uitvoeren (ws bij vd Gugten) of misschien wel twee keuringen (ook bij PSH) |
Auteur: | Targa 1977 [ 05 apr 2011 21:22 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
In mijn zoektocht heb ik er ook 1 aangetroffen met zwarte aanslag in de kofferbak. Waren opgedroogde schimmelplekken. Desbetreffende 964 was een buitenslaper. Bouwjaar 1990 heeft een behoorlijke kans op olielekkages als deze nog niet gemodificeerd is (zie de diverse topics). Met een kmstand van 200.000Km zou je ook binnenkort wel eens voor een revisie kunnen staan. Hoeft natuurlijk niet. De problemen met de versnellingsbak ken ik niet. AKK is dan wel nuttig. |
Auteur: | WillemB [ 05 apr 2011 21:31 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... | |||||||||||||||||||||||||||
Verder is idd de onderhoudshistorie/olielekkage/(kop)revisie belangrijke info bij de aanschaf van een 964. Succes |
Auteur: | de Fiscalist [ 05 apr 2011 21:36 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
het verhaal van de gemodificeerde motor is mij bekend en is duidelijk. Verkoper zegt overtuigd te zijn dat er een gemodificeerde motor in zit, maarja verkoper denkt ook dat de auto uit 1991 is terwijl de VIN verificatie 1990 zegt. De motor is volgens verkoper droog, ik heb er niet onder gelegen (had ik geen kleren voor aan) De aankoopkeuring zal uitsluitsel geven vermoed ik... Auto is amerikaanse uitvoering maar is in Duitsland geleverd (aan een militair??). Datum eerste toelating is wel 1991, auto heeft een airbag maar ook platte spiegels... Voor de vochtige kofferbak heb ik al een topic gevonden: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20477 |
Auteur: | Justin [ 05 apr 2011 22:16 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
lijm van achterzitjes en matten laat niet zomaar los. heb deze recent verwijderd en ik kan je zeggen dat die lijm na 20 jaar nog erger plakte dan elke lijmsoort die bij mij bekend was. Dit zal gevolg zijn van waterschade, of relatief 'recent' losgehaald en opnieuw vastgeplakt (of vervangen voor nieuwe delen en deze opgeplakt met minder goede lijm dan Porsche origineel gebruikt). zwarte aanslag in kofferbak zou ik mij niet zo aan kunnen ergeren. zolang er maar geen roest aanzit. wel even tegen verkoper vragen of hij dit wil schoonmaken voor de verkoop (schimmelreiniger o.i.d. die geen lak aantast) Zoemend geluid bij mijn bak nog nooit gehoord (C4). zou kunnen duiden op wat slijtage aan tandwielen in de bak, maar kan ook iets heel anders of niets zijn (specialist weet dit wel). als het een C4 is, check de keerring eens van het voor differentieel (tussen aandrijfas en differentieel voor), deze wil wel eens lekker, verder achter even bij motor alles nalopen op lekkages. usa versie mist vaak pinkers aan de zijkant (kan je zelf installeren) ook staat deze normaal op hogere hoogte (suv) dan eu-hoogte. |
Auteur: | de Fiscalist [ 05 apr 2011 22:18 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
thanks, auto staat idd wel aan de hoge kant, is dat gewoon een kwestie van afstellen (icm uitwegen) of andere veren/dempers? |
Auteur: | porsche964 [ 05 apr 2011 22:21 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Andere veren moeten er onder, de mijne had het ook. |
Auteur: | de Fiscalist [ 05 apr 2011 22:23 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
en hoe weet ik welk type differentieel er onder zit? M219 Differential M220 Locking differential (40%) M221 Porsche-locking differential M224 ABD (Active Brake Differential) ik kan geen van de codes terugvinden op de foto die ik van de sticker in het boekje heb gemaakt |
Auteur: | bully [ 05 apr 2011 22:25 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Deze fiscalist? Mooie auto. Akk en je weet meer. |
Auteur: | de Fiscalist [ 05 apr 2011 22:27 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
jij mag niet meer raden... |
Auteur: | Henk [ 05 apr 2011 22:29 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Wanneer het inderdaad deze auto betreft, dan is het de niet gemodificeerde motor want lichtmetalen inlaatspruitstuk ipv kunstof |
Auteur: | de Fiscalist [ 05 apr 2011 22:30 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
dat had ik idd ook al gezien... |
Auteur: | Paul II [ 05 apr 2011 22:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... | |||||||||
Ook maar een vaster dak boven je hoofd gewenst B. Is het ook haalbaar om 250 te rijden zonder dat je uit de P. waait
Verschil tussen productie en aflevering, zoals je vast al dacht |
Auteur: | de Fiscalist [ 05 apr 2011 22:51 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
samenvattend tot nu : Aandrijfsysteem hoort geen geluid te maken, onder geen enkele omstandigheid vocht in de kofferbak kan voorkomen kennelijk heeft de wagen ook vocht in het interieur gehad motor is niet gemodifceerd, althans niet af fabriek Iemand nog info over het diff?? en de verschillen tussen US en EU? |
Auteur: | Eric [ 06 apr 2011 0:20 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
US heeft geen knippers in de voorschermen en geen mistachterlicht. Wel stootblokken in de voorbumper en de achterbumper heeft een kleinere uitsparing voor de nummerplaat. Ook staat een US versie standaard in de Cayennestand. Aan de hand van het chassisnummer kun je zien of het een US of een ROW uitvoering is. Verder lekt elke 964 net zoals elke 3.4 ploft. |
Auteur: | RGJC4 [ 06 apr 2011 0:45 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Deze 964 heeft knipperlichten in de voorschermen, dus waarschijnljk geleverd met ROW specs? |
Auteur: | rob964.c4 [ 06 apr 2011 8:27 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Volgens mij mist er een stukje bekleding li ks voor bij de bestuurder bij de voet steun, Je ziet namelijk de buis van de verwarming. Tevens missen de afdek kapjes van de gordel moeren niet zo belangrijk zal wel niet veel kosten. Wel zie ik een schakelaar voor de achter mist lichten, die zou er eigenlijk niet zijn bij een usa uitvoering, Wellicht later weer gemonteerd. |
Auteur: | Ewout [ 06 apr 2011 8:49 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Komt er een 964 bij of in plaats van...? |
Auteur: | de Fiscalist [ 06 apr 2011 8:57 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
ja.... (althans, in plaats van de Volvo 850 T-5 die met een kapotte turbo en veel rook het veld heeft moeten ruimen. Niet dat ie het strijdtoneel heeft verlaten, hij rijdt nu in Limland rond bij een nieuwe handige eigenaar) |
Auteur: | Ewout [ 06 apr 2011 9:01 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Mooi man Hoef je nooit meer voortijdig naar huis tijdens een meeting omdat er een dikke bui valt. |
Auteur: | de Fiscalist [ 06 apr 2011 9:18 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
kan ik idd vooraf even checken op buienradar en dan kiezen welke auto ik meeneem... Maar het is nog niet zover, er is nog een andere kandidaat en we moeten het ook nog over de prijs eens kunnen worden... |
Auteur: | Nine-eleven [ 06 apr 2011 9:22 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
1x AKK bij v.d. Gugten is meer dan voldoende Johan is genoeg "Pietje Precies" om alle mitsen en maren van de auto te kunnen constateren, al kan ook hij niet in de motor of bak kijken. Mooie kleur trouwens voor een 964, zie je niet zoveel. |
Auteur: | MS964 [ 06 apr 2011 9:36 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Eindelijk een fatsoenlijke Porsche! Ben benieuwd! |
Auteur: | sanendave [ 06 apr 2011 9:47 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Auto van 20 jaar oud met bijna 200K: als hij nu niet lekt lijkt het mij niet waarschijnlijk dat hij dat alksnog gaat doen tengevolge van nog niet uitgevoerde modificatie. Mooie auto verder! Staat een soortgelijk exemplaar bij mij in de buurt. |
Auteur: | Carrera80 [ 06 apr 2011 10:15 ] |
Berichttitel: | Re: vandaag bij een 964 C4 gekeken, paar vragen... |
Mooie kleur inderdaad! Auto ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd. Prijs ook niet verkeerd.. Succes met de AKK! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |