Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:21

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Porsche Boxster? Aanschaf? Tips? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche Boxster? Aanschaf? Tips?
Hallo,

ik ben in een voorbereidende fase van wellicht een aanschaf van een Porsche Boxster. Nu weet ik helemaal niets van dit model behalve dat er een gewone uitvoering bestaat en een S uitvoering. Ik zoek een model van 97 danwel 98 omdat het om een tweede auto gaat.

Waar moet ik op letten bij aanschaf? Hebben jullie tips??? Graag hoor ik van jullie... Op marktplaats worden er bijvoorbeeld talloze boxsters aangeboden maar hoe weet ik of ik een goed exemplaar te pakken heb???

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groeten,

Peter

08 apr 2011 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsche Boxster? Aanschaf? Tips?
welkom hier.. Ik zou de zoekfunctie even proberen, is al heel veel over de aankoop van een Boxster geschreven.. Paar algemene tips: laat een aankoopkeuring doen, als iets er te mooi uitziet voor de genoemde prijs, dan is het dat meestal ook (daarom is een aankoopkeuring ook erg belangrijk!)..

Succes!

Mocht je een linkje hebben van de P, dan kijken we graag mee. Oh ja, check ook even de te koop staande Boxsters hier op het forum, wie weet zit er wat tussen voor je..

08 apr 2011 10:11
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
pb Barolo , die heeft er 2 te koop ;-)

08 apr 2011 10:14
Profiel WWW Facebook 
ex 993 ex 996
veel succes en altijd AKK laten doen

ps zie even voorstellen kom deze net pas tegen staan een paar boxsters op)

08 apr 2011 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
ex boxster
wat is je budget?

08 apr 2011 11:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Peter1972 schreef:
Hallo,

Nu weet ik helemaal niets van dit model behalve dat er een gewone uitvoering bestaat en een S uitvoering. Ik zoek een model van 97 danwel 98 omdat het om een tweede auto gaat.

De S is er pas sinds '99 dus dat is vast een overweging minder :wink:

08 apr 2011 12:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo,

bedankt alvast voor jullie tips en antwoorden. Tja, budget, weet je....we rijden een vrij nieuwe M sport BMW en ja, de hemel reikt niet tot... bla bla.....
dus, de Peus 307cc moet het veld ruimen voor een Boxster en zit dan ook te denken aan budget van rond de 15. Of zeg ik nu heel verkeerde dingen op dit forum???

Overigens, het is nog erg voorbereidend en orienterend hoor.....dus, de aankoop hoeft niet binnen een maand of zo hoor...haha... maar....zou niet graag een kat in de zak kopen. Hoor ook al van mensen dat een NIET S geen echte Boxster is en dat die slecht zou zijn? Tja...kan ik me bijna niet voorstellen....

De voorkeur gaat gewoon uit naar een zwarte of blauwe met het liefst de witte verlichting al rondom en dan van bouwjaar 97 of 98....

Peter

08 apr 2011 15:46
Profiel
Hier een S van de 2de eigenaar voor een mooie prijs. klikhier.....Weinig km en originele ned auto....

08 apr 2011 18:16
Profiel
Moderator
PF #57
mooi ding goede prijs automaatje. da's dan weer jammer.

08 apr 2011 18:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Ja, had ik al gezien maar is te nieuw qua budget.......

08 apr 2011 18:41
Profiel
Doe die M weg :wink: Heb je foto van de M?...........

08 apr 2011 18:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Ja, doe weg die M? haha... die hebben we juist voor de km's. Die 307cc is puur voor de fun......en dat fun gehalte wil ik hoger hebben, vandaar de boxster... ze zeggen toch altijd...eenmaal Porsche, altijd.......

Hoe kan ik hier een foto plaatsen.....??

Peter

09 apr 2011 15:13
Profiel
foto plaatsen....beter iets meer betalen voor een goeie dan ...... :wink:

09 apr 2011 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.5 tiptronic
Zwolle
Hoi peter

ik ben hier ook net lid vanaf afgelopen dinsdag

ik heb net vrijdag de mijne op gehaald, en die was zeer scherp geprijsd 12.900 voor een '97 2.5 tiptronic, met net geen ton gelopen
Lak is wat minder mooi en de Lambda sonde is niet helemaal lekker, maar voor de rest technisch een goed auto,
ik heb nu dus 3000,- over om eventuele naar boven komende mankementen te verhelpen.

het is een beetje een zoek tocht, heb er ook 2 laten schieten en 3 waar bij ik net te laat was ivm de bedenk periode, deze een beetje impulsief gekocht na een proefrit van +100km

Maar als je een beetje het risico durft te lopen, en wat connecties hebt, kun je kijken, bij zo'n grote exporteur als Santing Eurocar e.d. dat scheelt enorm, Santing gaf bij mij namelijk ook nog een leuk bedrag terug voor mijn Astra, omdat er rest BPM op zat, toen ik hem vrijdag inleverde kon ik hem bijna meteen, bij een bulgaar op een auto trailer rijden

10 apr 2011 11:37
Profiel
PorscheForum Rookie
Heej Maksor!

Fijn om te lezen.....ja, zie er ook wel een aantal van tussen de 12 en 15 zeg maar maar soms twijfel ik...maar, moet ook eerlijk zeggen, ben echt in de orienterende fase hoor..... maar, interessant verhaal van je.....

Maar, de Peugeot 307cc moet eerst het veld ruimen en dan maar eens rustig verder kijken....lijkt mij zo leuk om met meer porsche boxster liefhebbers een soort van cabrio toertocht te rijden...haha... ja ja, cabrio rijden zit ons in het bloed hoor. De BMW staat al het hele weekend in de garage en de cabrio er voor...want die wordt nu volop gebruikt met het mooie weer! Maar, dat zou eigenlijk in een Boxster moeten!! haha...

Maarre, fijne kar joh......eentje uit 1997....ja, dat zijn de eersten en die zijn nu redelijk betaalbaar zeg maar.. heb je lang lopen zoeken?

Sommige advertenties op bijv. martkplaats komen bij mij erg vertrouwd over of denk je dat dat schijn bedriegt is in vele gevallen???

@foto plaatsen van de BMW... lukt me zo even niet maar heb op www.autoweek.nl een review geplaatst van mijn M sport 1 serie.....is geupdate op 25 maart 2010, BMW 120d high executive met km. stand 196.250. Dan vind je hem wel dus als je er een beetje moeite voor doet zijn daar de pica's.

Maksor, veel plezier met je Boxster en laat me weten hoe het gaat! LEUK!

Peter

11 apr 2011 20:04
Profiel
Moderator
PF #57
Afbeelding Afbeelding Afbeelding :salut:

11 apr 2011 20:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Hahaha, Horn.........top! dank je!!

Maar, detail....want ik hou van details....

Op deze foto rolt de auto nog op de winterset en dat zijn 17inch lichtmetalo's. Nu heb ik de M wielen er weer onder, de 5 spaaks 18 duimers!

Nogmaals, dank......

Peter

11 apr 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwolle
Nou peter de Boxster bevallt echt goed !!!!!!!!!!! het is een tijd geleden dat ik zo''n fijne auto heb gehad

er inmiddels al 1700km mee gereden in 4 dagen tijd 8) het is bijna net zo leuk als een motor op de files en sommige drempels na dan

12 apr 2011 22:14
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Peter en Maksor,
Gewoon leuk om te zien hoe dat jullie elkaar gevonden hebben.
Fijn forum, of niet soms?

13 apr 2011 0:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwolle
ja dit is van de vele fora's die ik volg

ik had eerlijk meer fora's / clubs verwacht maar als je googled vind je er niet zo veel

zo ben ik lid van 3 verschillende motorscooter clubs

13 apr 2011 0:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Citaat:
Hoor ook al van mensen dat een NIET S geen echte Boxster is en dat die slecht zou zijn? Tja...kan ik me bijna niet voorstellen....

Het zijn allemaal echte Boxsters. De S heeft een ander onderstel en iets straffer(nog beter) rijgedrag. Als je éénmaal met een S gereden hebt wil je geen 2,5 of 2,7 van voor bj 2000 meer. De 3,2 motor is echt een super fijne motor in de boxster. Erg soepel met veel trekkracht onderin. Maar dan kom je wel boven je budget. Want boven de 20/K betaal je voor een goed exemplaar.

13 apr 2011 10:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Goedenavond,

Top forum hier!!! En inderdaad leuk om elkaar zo te vinden. Dat sterkt me in de zoektocht naar een Boxster....ooit....ooit....zal ie er komen! haha.... Nee, Peugeot nog niet verkocht.......jammer.....

Enne, dan moet ik maar sparen voor een S begrijp ik....? ghehe.. leuk leuk!! Leuk avontuur hoor.....

Hou dit forum echt wel in de gaten.....

Maksor, veel plezier met je fijne rij machine.......stiekem al een beetje jaloers....is het je enige auto of ook een "bij-auto" ?

Peter

14 apr 2011 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwolle
Dit is mijn hoofd voertuig (althans was de bedoeling ik rij nu nog het meeste in de Boxster vandaag weer met de mp3 naar het werk geweest en die is traag :P )

Afbeelding

de Boxster is de boodschappen auto :mrgreen:

15 apr 2011 18:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Hahaha.... dat is vet lollig...........heeft ook wel wat he?

Nou ja...wie weet, wordt mijn BMW ooit de boodschappenauto? Of zal dat dan toch de Boxster worden? haha....

Groetjes,

Peter

18 apr 2011 20:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]