Auteur |
Bericht |
uncels
Opel Tigra 2000Eindhoven
|
De zoektocht van uncels
Hallo beste mensen, eindelijk gaat mijn lang gekoesterde droom in vervulling, mijn eigen Porsche te bezitten & berijden. Dit gaat hij worden, alleen nu is hij nog niet zo flitsend als ik graag zou willen. De velgen vindt ik wat minder, maar dat is natuurlijk snel geregeld. Een rand in de kleur van de auto vindt ik erg mooi zoals ik al heb gezien op het forum hier. Maar wordt dat gespoten met de velg of is het een losse rand die je erin plaatst? Wat ik graag wil is dat het een eye catcher wordt, dus bedacht ik de kleur Geel, ik heb meerdere kleuren geel gezien inmiddels, is het een prijsvermindering als je een andere kleur kiest dan de orginele die voor dit model werd gemaakt? Een paar voorbeelden die mijn voorkeur hebben:
_________________________________________ De ultieme Porsche, uiteindelijk vind ik hem wel
Laatst bijgewerkt door uncels op 07 apr 2011 9:53, in totaal 2 keer bewerkt.
|
07 apr 2011 9:16 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Eindelijk aan de vooravond van mijn toekomstige 964
welkom en gave kleur
|
07 apr 2011 9:39 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
en dit is hem nu (en zoals op de foto van Richard moet ie worden), als ik het goed begrijp... Welkom overigens..
|
07 apr 2011 9:44 |
|
|
horn
PF #57
|
je bent hartstikke gek - schieffer is de bom! randentape kan je los kopen en op de velgrand plaatsen. Uiteraard kan je ook de velg rand laten spuiten. Jouw auto heeft de standaard D90 velgen (waren standaard gewoon lichtaluminium van kleur) en de flapoor spiegels. Later werden cup1 velgen en cup spiegels een optie en nog later standaard. Geniet ervan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 apr 2011 9:49 |
|
|
uncels
Opel Tigra 2000Eindhoven
|
Dank voor jullie reacties.
Ja de auto is nu grijs & ik wil hem mooi geel, lekker opvallend.
Oke de randen kan ik dus los kopen, bij elke bandenboer? of een bepaald adres?
Als de auto eenmaal gespoten is, kan ik eerst eens kijken met een rand in de velg hoe het staat, een set velgen is uiteindelijk nog snel genoeg gekocht.
Ja over smaak valt niet te twisten, maar geel is meer een eye-catcher voor mij dan grijs. Maar de kleur geel bepaald de uiteindelijke look.
Ik wil ook niet eindeloos gaan lopen pimpen met van alles, het is geen kermis, ik wil gewoon een strakke mooie vette 964.
De spiegels van de foto's van de gele zijn dus CupSpiegels, die er nu opzitten zijn niet zo mooi. Eens kijken waar ik die een set bemachtig, kunnen ze meteen in de kleur mee gespoten worden.
Waar ik nog over twijfel om er een ducktail op te plaatsen, die meegespoten dient te worden. (Puur voor de looks)
_________________________________________ De ultieme Porsche, uiteindelijk vind ik hem wel
Laatst bijgewerkt door uncels op 07 apr 2011 10:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 apr 2011 10:00 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Ik zou gewoon de velgen (die de originele zijn) ontdoen van hun laklaag en ze weer in originele staat herstellen. Dan heb je een prachtige wagen.
Als je de wagen toch wil herspuiten, was het dan niet beter geweest van een wagen te kopen met lichte koetswerkschade? Nu lijkt me dit een mooie wagen en vind ik het zonde van deze te gaan herspuiten.
|
07 apr 2011 10:01 |
|
|
horn
PF #57
|
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWAX:ITOf zo houden en als wintervelgen met winterbandjes erbij houden
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 apr 2011 10:10 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Je kan ook gewoon de mijne kopen Deze foto is een fotoshop van mijn 911.. Carrera striping heb ik liggen, velgen moeten zwart gespoten worden met gele striping en dan is 't em
Laatst bijgewerkt door Url op 07 apr 2011 10:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 apr 2011 10:11 |
|
|
uncels
Opel Tigra 2000Eindhoven
|
Is dit jouw auto Richard? de foto heb ik al een tijd op mijn pc staan, en vind hem erg mooi. Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik hem als voorbeeld gebruik.
Ik heb een goede aanbieding bij mijn nieuwe werkgever & weet dat deze auto goed is, dus durf ik de aanpassingen wel aan. Deze is Bouwjaar 1991 en 155.000 km lijkt het me een goede keuze.
|
07 apr 2011 10:20 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
nee is van url klik voor de mijne op klik
Laatst bijgewerkt door Richard op 07 apr 2011 10:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 apr 2011 10:26 |
|
|
mark996
|
vergeet de aankoopkeuring niet..
|
07 apr 2011 10:27 |
|
|
uncels
Opel Tigra 2000Eindhoven
|
Ik laat een keuring doen Mark, ik volg dit forum al een paar jaar & heb steeds gezocht maar nu gevonden.
Dan ga ik het forum in de gaten houden voor Cupspiegels, als die uberhaupt gebruikt langskomen.... & wie weet een set velgen voor een aantrekkelijke prijs.
Ik heb er al verschillende langs zien komen, maar kan mijn keuze niet echt maken, cup 1 of cup 2.
Welk type zijn de Velgen op de foto van url ???
Laatst bijgewerkt door uncels op 07 apr 2011 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 apr 2011 10:36 |
|
|
mark996
|
als je op album klikt hierboven (naast Home) en dan even zoeken naar Velgen, dan staat daar een mooi overzicht van de meeste P velgen.. Ik zal ff kijken of er een Cup I en II bij staat..
|
07 apr 2011 11:07 |
|
|
mark996
|
Cup I.. Cup II
|
07 apr 2011 11:10 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
|
07 apr 2011 11:16 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
| | | | uncels schreef: Dank voor jullie reacties.
Ja de auto is nu grijs & ik wil hem mooi geel, lekker opvallend.
Oke de randen kan ik dus los kopen, bij elke bandenboer? of een bepaald adres?
Als de auto eenmaal gespoten is, kan ik eerst eens kijken met een rand in de velg hoe het staat, een set velgen is uiteindelijk nog snel genoeg gekocht.
Ja over smaak valt niet te twisten, maar geel is meer een eye-catcher voor mij dan grijs. Maar de kleur geel bepaald de uiteindelijke look.
Ik wil ook niet eindeloos gaan lopen pimpen met van alles, het is geen kermis, ik wil gewoon een strakke mooie vette 964.
De spiegels van de foto's van de gele zijn dus CupSpiegels, die er nu opzitten zijn niet zo mooi. Eens kijken waar ik die een set bemachtig, kunnen ze meteen in de kleur mee gespoten worden.
Waar ik nog over twijfel om er een ducktail op te plaatsen, die meegespoten dient te worden. (Puur voor de looks) | | | | |
Kleur van de mijne is FLY yellow = Ferrari Light Yellow (964 RS kleur) Striping op de velgen wordt gedaan met tape (zoals bij moto's.)
|
07 apr 2011 11:18 |
|
|
uncels
Opel Tigra 2000Eindhoven
|
Dank je Url dat is info waar ik iets aan heb, zwerft er ergens op het web ook een videootje van jouw auto?
|
07 apr 2011 11:59 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Ik zal eens zoeken ...
|
07 apr 2011 12:12 |
|
|
bully
|
Gaaf project uncels
|
07 apr 2011 12:36 |
|
|
horn
PF #57
|
cup 1 was vanaf MY91 leverbaar op de 964. cup 2 was standaard op de 993. is standaard nooit op de 964 geleverd (behoudens naar ik ooit begreep op een paar allerlaatste productiemodellen). Velgen zijn persoonlijk. Ik vind 993 cup2 altijd erg mooi op een 964. maar cup 1 ook. Had op mijn laatste zwart geepoxeerde cup 1's met een gepolijste velgrand. vond ik ook erg mooi. maar zoveel mensen zoveel smaken. cup 2 (in donkergrijs): mijn cup 1's:
|
07 apr 2011 13:50 |
|
|
uncels
Opel Tigra 2000Eindhoven
|
Klopt zoveel mensen zoveel wensen, cup 1 & 2 ik vindt ze beide mooi Horn.
Het zal uiteindelijk een set worden waar ik tegenaan loop voor een leuke prijs lijkt me.
De velgrand of sticker zoals bij Url wordt die bij de montage van de band gemonteerd? of zit deze er los op?
Iemand een tip voor de aanschaf van cupsiegels? of moet ik dat gewoon treffen dat ik ze tegenkom? Ik zag een nieuwprijs van 398 euries.....
|
07 apr 2011 13:59 |
|
|
horn
PF #57
|
op ebay.de komen ze nogal eens voorbij. kosten gebruikt 225-300 euro en dan moet je ze nog spuiten. Let op - er zijn ook imi's die op het pootje van de flapoorspiegel gemonteerd moeten worden. Stuk minder mooi. Nieuwprijs 398 per set in de btw? dan zou ik die kopen. Volgens mij kosten ze dat echter ongeveer per stuk nieuw hier toevallig een setje, ook nog in geel http://cgi.ebay.de/porsche-964-993spieg ... 3f08cd1ace
|
07 apr 2011 14:09 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
beetje heiligenschennis is het wel, zo'n mooie schiefer geel maken. Maar iedere sjaak z'n smaak dus go for it...maar ik kan je zeker niet overhalen om het te laten bij: - BBS Lemans - Stukje verlagen - Cuprohr Dan heb je een beetje custom, en een beetje origineel
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
07 apr 2011 14:29 |
|
|
uncels
Opel Tigra 2000Eindhoven
|
Heiligschennis ja?
Zou een stuk voordeliger zijn natuurlijk, maar krijg ik er de eye catcher look mee? Daarom ging ik voor geel zoals die van Url, die is erg mooi.
|
07 apr 2011 14:49 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Zo is het toch ook een eye catcher
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
07 apr 2011 15:12 |
|
|