Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Overzicht prijzen 964: laatste jaren gestegen?
Een aantal malen heb ik de 964-markt goed in de gaten gehouden omdat ik een 964 wilde kopen. De zilveren die we nu hebben, hebben we zo’n 2 jaar geleden gekocht. Als ik nu een rondje specialisten maak, dan krijg ik toch sterk de indruk dat de prijzen gestegen zijn. Hieronder heb ik ’s een klein overzichtje gemaakt van prijzen. Misschien interessant om dit over een paar jaar nog ’s erbij te pakken, om te zien hoe de prijsontwikkeling is geweest. En ik ben benieuwd naar jullie mening, zijn de prijzen van de 964’s gestegen de laatste jaren, en geldt dit ook voor bv. de 993’s en 3.2’s?
Ik ben uitgegaan van de 964 coupe, C2 of C4, en ik realiseer me dat er natuurlijk grote prijsverschillen kunnen zijn door verschillen in staat van onderhoud, geschiedenis (on-) bekend, opties, exterieur/interieur, handgeschakeld of tip, etc etc, maar het is gewoon bedoeld als dwarsdoorsnede:
Wolbert:
26k, 1991, donkerblauw, 181k gereden
26k, 1992, amethist, 193k gereden
27.5k, 1992, amazonegroen, 150k gereden
27k, 1990, zilver, 135k gereden
Luitink:
21k, 1990, zilver, 215k gereden
Witmer & Odijk
29.5k, 1991, nachtblauw, 130k gereden
29k, 1990, zilver, 125k gereden
26k, 1989, linen gry, 132k gereden
Carlo van Krey
28k, 1991, veneziaans blauw, 160k gereden
21k, 1990, tannegrün, 251k gereden
De Bock
28k, 1993, speedgelb, 118k gereden
20k, 1989, rood, 174k gereden
24k, 1990, amethist, 184k gereden
27k, 1991, zwart, 170k gereden
Wams
22k, 1990, groen, 195k gereden
Motron
25k, 1992, nachtblauw, 166k gereden
Waalgarage
22.5k, 1990, zwart, 204k gereden
Targa Florio, Hans Bos, Car Care, Reijnders, Erpa, Winfred van Dijk en J&S, hebben op dit moment geen 964 coupe te koop. Theo Jansen is mijns inziens de buitencategorie (en heeft zijn prijzen trouwens niet op de site staan, net als MH-Porsche).
Heb er ook even een polletje aangehangen. Ben benieuwd.
|
31 maart 2007 0:45 |
|
|
horn
PF #57
|
had hetzelfde gevoel. een jaar geleden kwam je zo nog wel eens onder de 20K tegen, nu met gem 20K km meer op de teller bijna niet meer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2007 8:04 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Same with me here! Zelfs de 964's met een kmstand van >200k zijn nog boven de EUR20.000,- geprijsd
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
31 maart 2007 8:45 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Yep mee eens, paar jaar geleden mijn 964 verkocht. Prijzen waren lager dan nu het geval is, zie je vooral bij carlo en bij witmerodijk
3.2 is stabiel qua prijs.
993 is nog steeds dalende. Carlo heeft een blauwe 993 uit 95 met 80k op de klok voor 35 staan. Vind ik t.o.v. een 964 met 170 op de klok een aantrekkelijke prijs.
|
31 maart 2007 8:56 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Ook enig idee waarom de prijzen stijgen? Naast vraag en aanbod is er meer aan de hand?
|
31 maart 2007 8:56 |
|
|
cabrio wim
|
Ik denk dat het te maken heeft met de laatste serie luchtkoelers, en nog een beetje het orginele 911 concept.
Niet dat de laatste geen echte Porsche's zijn, maar ik hoor toch geregeld de term vallen........dit zijn de echte Porsche's hé.
|
31 maart 2007 9:06 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Dat is inderdaad de vraag. Meer vraag? Minder aanbod? Economie die weer wat aangetrokken is? Ik kan niet echt iets verzinnen eerlijk gezegd...
|
31 maart 2007 9:32 |
|
|
horn
PF #57
|
dat zou dan de voornoemde daling van de 993 (laatste serie luchtkoelers) niet verklaren en evenmin de stijging van de 964.
Ik denk dat het komt omdat de 964 eigenlijk al gestabiliseerd is en de prijs onder invloed van de aantrekkende economie iets stijgt. Zal over een jaar of 2,3 wel weer teruglopen. Mensen willen nu gewoon weer wat extra's na wat moeilijke jaren. My 2 pennies.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2007 9:38 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik heb het idee dat de meeste handelaren/specialisten proberen de verkoopprijzen hoog te houden. Als je ziet wat een particulier vraagt en krijgt dan ligt dat toch een stuk lager. En dat zijn wel de wagens die vervolgens bij de specialisten opduiken.
Ok, bij de specialist krijg je wat garantie maar of dat opweegt tegen een (veel) hogere prijs?
|
31 maart 2007 9:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik denk dat je daar een schot in de roos doet Horn.
Het zijn een aantal factoren die hierin mee spelen. De 964 is natuurlijk een hoop Porsche voor een schappelijke prijs. En nu het wat beter gaat met de economie boort zich daarmee een nieuwe markt aan. Dus meer vraag en prijzen die stijgen.
De 993 ligt qua budget net boven wat veel mensen kwijt willen aan een prive auto.
Ik heb deze tendens ook bij andere automerken wel gezien en inderdaad is dat een tijdelijke opleving en na een aantal jaren zakken de prijzen weer terug. Maar ik denk wel dat de prijs van de 964 redelijk stabiel zal blijven zo en afhankelijk van de economie wat rond deze prijzen zal blijven fluctueren
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 maart 2007 9:49 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik heb daar toch een ander gevoel bij.De 993 prijzen zijn(al maar dan een jaar)naar mijn mening licht stijgende. Als je kijkt wat de specialisten ervoor vragen en de incidentele z.g. koopjes via marktplaats o.i.d. buiten beschouwing laat.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
31 maart 2007 10:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
31 maart 2007 10:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zie die tendens dus niet. Het afgelopen jaar misschien stabiel gebleven omdat de aantrekkende economie ook voor de 993 positief effect genereert, maar verder?
|
31 maart 2007 10:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik zie het voor de 964 inderdaad ook, terwijl ik het idee heb dat de 3.2s en 993's redelijk stabiel zijn. De 964 is m.i. de laatste 2 jaar in prijs net zo gestegen als de 'longhood' pre-74ers.
|
31 maart 2007 11:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Luchtgekoelde 6 cilinder boxer, laatste type met originele 911 vorm, voorzien van aangename zaken bij dagelijks verbruik (ABS, stuurbekrachtiging, verwarming/airco, ...)
..... en de mythische problemen blijken jaren later in de praktijk wel mee te vallen óf zijn in voorkomende gevallen bij huidige exemplaren reeds verholpen en/of blijken inmiddels (zeker) niet erger te zijn dan bij 911's van recenter type
Poll niet ingevuld, want mijn optie staat er niet bij : Ben al jaren niet meer "in de markt" en heb er dan ook niet op gelet. Dus
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 maart 2007 11:25 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Niet enkel de 964.
Als ik zie wat nu de 3.2's gaan en aan wat ik de mijne verkocht heb (en ik was zeker niet de goedkoopste , integendeel) dan zijn de prijzen in het algemeen flink aan het stijgen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
31 maart 2007 12:20 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat het steeds moeilijker begint te worden om een goed (onderhouden) exemplaar te vinden... dat drijft de prijs ook wat op. De economische stelling van Harald heeft er zeker ook mee te maken, mede doordat het prijsverschil tussen een 964 en een 993 al gauw 10k is
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
31 maart 2007 12:24 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Inderdaad de klassieke looks LUCHTGEKOELD en toch alle moderne facetten aanwezig .
Ik denk dat dit belangrijke zaken zijn welke de waarde van de 964 zullen stabiliseren en zelfs binnen een aantal jaren iets doen stijgen.
Ook de 3.2 zie je duidelijk wat stijgen op moment .
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
31 maart 2007 12:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Lijkt me ook komen omdat die 3.2's steeds meer de 'magische' grens van 200K km's overschrijden. Voor degene die daar nog onder zitten, wordt relatief meer betaald. Of dat terecht is, is de vraag.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2007 12:45 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Sorry maar ik zie geen noemenswaardige prijsstijging bij de 964. E.e.a is nog altijd afhankelijk van de staat van de auto. Ook de kleur, opties, en onderhoudshistorie spelen een grote rol, daarom ook de grote prijsverschillen. Ik kocht mijn eerste 964 in 2002 bij de Bock voor 23K, auto had toen ook al 230000 km gelopen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
31 maart 2007 14:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 maart 2007 14:38 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Eric, dat was bij de 2de 964 .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
31 maart 2007 14:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zou er niet ZO gestemd worden
Eigenaar 964: EENS
Potentieel koper 964: ONEENS
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
31 maart 2007 17:02 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad is het ook 'wishfull thinking' Paul.
Heb ik met mijn Jag E-type ook gedacht..
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 maart 2007 17:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ach, dergelijke ontwikkelingen omhoog-omlaag en de oorzaken ervan vind ik gewoon interessant. Maar het is voor mij totaal niet relevant, verkopen ga ik 'm voorlopig niet, mijn 964 is voor dit moment echt mijn droomauto.
Zelfs met meer budget, wat er eventueel best zou zijn, zou ik op dit moment niet direct een leukere auto weten. Ook gezien de gezinssamenstelling, anders zou ik eventueel een 964RS overwegen. Ik ben een tevreden mens dus. Het liefst zou ik 'm nooit meer verkopen, zo mooi vind ik mijn 964.
|
31 maart 2007 17:39 |
|
|