Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:40

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
weet herkent deze porsche (996) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht weet herkent deze porsche (996)
Ik heb bij toeval een 996 in handen gekregen (via een veiling). probleem is dat de historie van de auto volledig ontbreekt. Is er iemand die de blauwe TF-DP-43 996 uit 1998 herkent en mij hierover meer zou kunnen vertellen? De auto is momenteel voorzien van een aantal GT3 kenmerken zoals een spoiler en dorpels. De auto is destijds geleverd via de Porsche dealer in Eindhoven.

02 jun 2011 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: weet herkent deze porsche (996)
Ik ken de auto niet, maar zou als ik jou was Porsche Centrum Zuid bellen en anders de importeur, misschien weten die meer.

03 jun 2011 0:02
Profiel
3.2S
010
Volgens het kentekenregister is dit een PORSCHE 911 CARRERA (coupe) van het type COUPE uit het jaar 1998. De origineel nederlandse personenauto is voorzien van een 3387 cc benzine motor die 221 kW (300 pk) vermogen levert, en met een gewicht van 1295 kg verbruikt deze auto 11,8 liter per 100 km. De auto moet weer gekeurd worden op 20-5-2012.

Historie
Dit is mogelijk de uitvoering 'Carrera Coupe' van de Porsche 911 (2-deurs Coupé). Deze was tussen september 1997 en september 2001 verkrijgbaar voor een nieuwprijs van 103.235 euro. De opgegeven topsnelheid was 280 km/u, en de 100 km/u werd vanuit stilstand in 5,2 seconden bereikt.

Als occasion
Als occasion kost een Porsche 911 (Coupé) uit 1998 in de Benzine uitvoering nu ergens tussen de 13.950 en 39.950 euro met een gemiddelde van 24.188 euro.

Gegevens van: 3-6 14:07

Vind je deze informatie leuk en handig en wil je zelf ook auto gegevens kunnen opzoeken? Installeer dan de app 'Kenteken opzoeken' op je Android toestel

Als je hem voor 10K gekocht hebt, dan kan het iets leuks zijn. De 911 uit dat jaar kent veel motor problemen (het Mayo syndroom) en dat zijn dure grapjes, die hoger kunnen uitvallen dan je aanschafprijs.

03 jun 2011 14:23
Profiel WWW
Moderator
PF #57
barolo schreef:
Als je hem voor 10K gekocht hebt

20.700 euro :salut:

Had je dit ook zo exact willen weten? Installeer dan de grote horn-wat-kostte-dat-2ehands-barrel-app op je Android of Iphone :cheesy: :^:

03 jun 2011 15:30
Profiel
3.2S
010
Afbeelding :thumleft:

03 jun 2011 15:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
:lol: Yep... daar is ie: mijn glimlach van de dag!

03 jun 2011 15:41
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
:lol: :lol: :lol:

03 jun 2011 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C2
"Ik heb bij toeval een 996 in handen gekregen"

O verrek....das ook toevallig...zo maar ineens een Porsche gekocht ;-)

03 jun 2011 16:14
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
...kan inderdaad zomaar onverwacht gebeuren, als je stelselmatig (in je eigen ogen) te lage prijzen biedt op veilingen...

lees hier zijn verhaal 'Per ongeluk een 996'

03 jun 2011 16:25
Profiel
3.2S
010
Ik vind 21K de hoofdprijs voor zo'n RDW gebakkie. :idea:

04 jun 2011 7:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
:?: ...RDW gebakkie...

Alle Nederlandse auto's worden toch bij de RDW geregistreerd?

04 jun 2011 8:55
Profiel
Moderator
PF #57
Domeinen taartje bedoeltie... :wink:

04 jun 2011 9:22
Profiel
3.2S
010
Het Ministerie van Financiën heeft een aantal Directies. De Domeinen Roerende Zaken (DRZ) vertegenwoordigt de Staat als eigenaar van roerende zaken. Zodra een voertuig door het ministerie van Justitie in beslag genomen wordt, dan wordt deze in het RDW register geschorst en gaat dan naar DRZ. Redenen kunnen zijn afkomstig van een criminele organisatie, niet kunnen voldoen van belasting schuld, gestolen etcetc. Daarom zeg ik RDW gebakkie.

04 jun 2011 9:50
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
In het algemeen wordt in deze context met "gebakkie" "een auto van slechte(re) kwaliteit" bedoeld. Ik neem aan dat jij dat in dit geval ook bedoelt en dat je deze 996 niet live hebt bekeken. Kun je me uitleggen wat het Ministerie van Financiën in het algemeen, De Domeinen Roerende Zaken en het RDW in het bijzonder met de staat van een (deze) aangeboden auto te maken hebben? :scratch:

04 jun 2011 11:21
Profiel
3.2S
010
Waarom zijn de P liefhebbers zo gecharmeerd van een complete onderhoudshistorie? Zo'n auto staat daar vaak al 5 jaar ergens op een terrein te wachten totdat alle procedures achter de rug zijn. Je weet niets van de vorige eigenaar. Er zit een luchtje aan zo'n auto. Ik vind het een gebakkie, maar ik kan mij goed voorstellen, dat jij het wel een mooie en technisch een goede auto vind.

04 jun 2011 11:45
Profiel WWW
M140i
barolo schreef:
Ik vind 21K de hoofdprijs voor zo'n RDW gebakkie. :idea:

Vind ik ook. Maar wie betaalt, bepaalt.

04 jun 2011 14:00
Profiel
Moderator
PF #18
barolo schreef:
..... maar ik kan mij goed voorstellen, dat jij het wel een mooie en technisch een goede auto vind.

Ik zou het niet weten, want ken deze 996 net zo min en oordeel dus (daarentegen) niet.

04 jun 2011 14:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Als de bieder en nu de nieuwe eigenaar van de 996 heb ik natuurlijk een risico gelopen met een bieding op deze auto. Het bedrag dat ik geboden heb was dus (zelfs gerekend met de commissie) het bedrag dat ik er voor over had om een 996 in handen te krijgen. Als je op internet kijkt (www.mobile.de) is de prijs niet echt slecht voor een originele Nederlandse auto. Als ik een auto uit Duitsland of Italie ga halen moet er weer (rest) BPM bij. 300PK voor rond de Euro 20K is zoiezo prima.

Ik heb meteen APK laten doen en aankoopkeuring (bij Porsche Haaglanden). Auto is in goede staat. Motor ookLuchtmassameter was defect.

In principe ben ik tegen het pimpen van de carrosserie van een auto. Dus de GT3 look moet er af of de auto moet compleet om naar een GT3 uitvoering. Dat laatste lijkt mij in dit geval een beetje lastig. Dus gaan ik de auto terug brengen in de meer oorsponkelijke staat. Achterklep met spoiler gaat er af en er komt een gewone klep voor terug. Over het vervangen van de velgen twijfel ik nog. Het interieur van de auto is groen. Ik ben al in overleg met van Zweeden om het om te ruilen. Tenslotte moet ook de navigatie gewoon goed werken dus ook daarover ben ik al in contact met van Zweeden. Maar die vraagt naar de precieze onderdeelnummers en die heb ik nog niet gevonden.

05 jun 2011 15:16
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
WAP code voor de navigatielezer:
:arrow: viewtopic.php?p=686304#p686304 :salut:

05 jun 2011 15:49
Profiel WWW
M140i
romeintje schreef:
weet herkent deze porsche (996).

Wie is weet? :?

05 jun 2011 16:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
Dat is toch het spul waar de vorige eigenaar in handelt, Edwin? (Barolo)

05 jun 2011 18:36
Profiel
Moderator
PF #18
Afbeelding

05 jun 2011 22:33
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Wat een gesnurk zeg. Ik heb een 3.2 waar de afgelopen jaren veel in is geinvesteerd. Cabriodak, interieur, beginnende roest, remmen rondom, koppeling, uiitlaat RVS. Meest recent een complete revisie van de motor; deze heeft zich inmiddels een paar duizend kilometer bewezen als helemaal top.
Stel ik ga morgen failliet, Apeldoorn komt m ophalen en ik vertik het om de boekjes er bij te leveren ("sorry, nooit gehad").
Is het dan ineens een gebakkie ?

05 jun 2011 23:18
Profiel
Moderator
PF #57
nee. maar kijken-bieden-kopen ook niet zomaar een prima 911. daarom - je kan geluk hebben en je kan ook een auto treffen die al 6 jaar stilstaat in de krochten van de domeinen. dus het is een gok die goed kan uitpakken. of eentje waar je op leeg kan lopen.

06 jun 2011 6:12
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC cabrio 1983, 911 Turbo coupe 1988, Cayenne GTS 2008
Gefeliciteerd met je nieuw aanwinst romeintje! Persoonlijk houd ik -ook- wel van een gokje (al ben ik dan niet gokverslaafd), en het kan inderdaad goed of minder goed aflopen. Wat je in ieder geval weet is dat je het verschil in aankoopprijs op een veiling en op de reguliere markt in je zak kunt houden (en dat er daarvan hopelijk het grootste gedeelte ook in je zakken blijft).
Ik heb mijn turbo indertijd ook 'blind' op een veiling gekocht. De prijs was behoorlijk laag, wat achteraf ook maar goed was ook want de hele motor moest gereviseerd worden. Achteraf heb ik er totaal geen spijt van, want de wagen is verdert perfect in orde, geheel in originele staat, heeft de afgelopen 10 jaar binnen stil gestaan en rijdt nu als een tierelier.
Hopelijk ga jij er ook nog veel plezier aan beleven!

06 jun 2011 9:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende