Auteur |
Bericht |
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Ik ben op zoek naar een 993 cabriolet.
Waarschijnlijk wordt het een lage km stand, met veel historie en bij voorkeur een NL geleverd exemplaar - maar bekijk op dit moment een breed assortiment. Mijn voorkeur gaat uit naar hand schakel - maar ik heb besloten dat ik ga kopen op conditie en dat ik kan leven met een tip als ik er een tegen kom.
Ben nieuwsgierig naar wat - even los van import / kwaliteits/ economische overwegingen fabrieks af de verschillen zijn tussen een Europese 993 cabrio tip en een Amerikaanse. Gaat me niet om besparen door import maar om het vinden van het beste exemplaar en daarom beperk ik mijn zoektocht niet tot Europa.
Heb de zoekfunctie op het forum al gebruikt en Peter Morgan er op nagelslagen - maar nog geen duidelijkheid. Bij een hand is de overbrenging geloof ik iets anders tussen 993 USA en Europe, maar wat zijn de verschillen bij een 993 tip cabrio???
Bij voorbaat dank!
Joris
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
06 mei 2011 19:40 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Volgens mij uitsluitend verschillen in exterieur (o.a. ontbreken zij-clignoteurs, bumperrosetten en kleinere nummerplaatuitsparingen in bumpers ) en een mijlenteller ipv kilometerteller.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 mei 2011 19:46 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
er wordt er eentje aangeboden op het belgische PF in DEZE topic
|
06 mei 2011 19:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
misschien dat iemand hier de 993 bijbel van Adrian Streather in de kast heeft staan en dat even voor je wil opzoeken. In de 964 versie staat exact aangegeven wat de verschillen zijn. Zal in de 993 bijbel vast ook zo zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 mei 2011 20:18 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Dank alvast. Heb Belgische forum alvast een mail gestuurd. Ben heel benieuwd of iemand dit boek heeft - Joris
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
06 mei 2011 21:07 |
|
|
arjan
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Zal toch eerst maar eens rijden in een tip en een handgeschakelde! Tip van nu kan je niet vergelijke met een tip van 15 jaar terug
|
06 mei 2011 21:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
goede tip. als het een funauto is zou ik nooit (meer) een 964/993 met een tip willen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 mei 2011 21:54 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Tja... Zie mijn eerdere topic Ga zeker een goed stuk rijden voordat ik tot de aanschaf over ga en mijn voorkeur is ook handgeschakeld. Echter - zo breed is het aanbod niet en er zijn bijna net zoveel tip's gebouwd als handbakken - ik wil gewoon een goed exemplaar. Afgelopen 3 jaar 15 k in een hele goede 3.2 gestoken - dus stel je voor wat je kwijt bent aan een iets minder goede 993. Daarbij is hand natuurlijk briljant voor in de bergen en op de B wegen - maar heb met de 3.2 helaas ook vaak in de file gestaan (ook op de Stelvio pas ) en ik ben geen cirquit man. Ik heb veel liever een handbak - maar een hele mooie goede tip sluit ik niet uit. Zou mooie grap zijn - mij DD is een handbak (Audi A5 - rijdt op zich prima maar 00000000000000000000000 gevoel) en dan zou mijn weekend cruiser een automaat zijn We'll see.
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
06 mei 2011 22:38 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Ook ik vind het belangrijker een echt mooi en goed exemplaar te vinden dan de voorkeur voor handbak of tip te volgen. Kan me dan ook volledig in het standpunt van Joris vinden.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 mei 2011 22:45 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
topic ging toch over Amerikaan en niet tip, wat mij opvalt is dat bijvoorbeeld in Duitsland de prijs tussen een Duits en US exemplaar heel behoorlijk is voor soortgelijke spec's soms wel 10K Euro. Begrijp van bekende specialist dat een 97-er een goede koop is (meest doorontwikkeld)
|
06 mei 2011 22:57 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Ik zou zeker voor een "fun" 993 een handbak willen en beslist geen tip. Tiptronic van toen is absoluut geen hedendaagse PDK en weliswaar geheel subjectief, ik zou ook nog geen hedendaagse PDK willen. Met het ombouwen van een USA 993 naar Euro uitvoering is best wel wat "euri's" gemoeid, of je moet het zo willen laten . . . Daarnaast, en ik weet niet of dit bij de 993 modellen ook het geval is, hadden de USA uitvoeringen ook minder vermogen dan dezelfde Euro uitvoeringen. Persoonlijk zou ik dus voor een Euro 993 met handbak gaan . . . maar ja, ik ben dan ook bevooroordeeld
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
07 mei 2011 0:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
ik niet. ik heb me in dergelijke zoektochten nooit laten leiden door C2 of C4. Handbak of tip vind ik persoonlijk wel een te maken onderscheid. En ik geloof niet dat er weinig goede te vinden zijn. Ja, als je er in een week eentje wilt rijden. Maar als je er 6-8 maanden voor uittrekt? moet er zeker een goede naar je zin te vinden zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 mei 2011 0:46 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
USA en ROW 993's hebben allemaal hetzelfde vermogen.
USA zonder varioram heeft een bak met langere verhoudingen tov ROW 993's maar die verschillen zijn niet zo spectaculair. Vanaf de varioram zijn de versn.bakken en dus de hele auto hetzelfde.
_________________________________________ Boxer power.
|
07 mei 2011 0:55 |
|
|
mac_nl
993 C4S - Super 7- (ex) Cayman S
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Hey Hoi, Heb net een 993 C4S uit de VS gehaald, prachtige auto. Ze zijn daar stukken goedkoper, als je een beetje goed zoekt. De verschillen zijn minimaal. De zij knipperlichten zijn het meest opvallend samen met de andere bumpers. Beide makkelijk aan te passen. Daarnaast natuurlijk geen Km teller en mogelijk een touring suspension, is een iets hoger en wat zachter geveerd onderstel. Reken op een 3-4.000 euro voor alle aanpassingen en een 2000 euro voor het transport. Daarnaast 10% invoerbelasting over de aankoopprijs en de BTW. Lijkt allemaal moeilijk maar het valst best mee, in totaal ben je ongeveer het bedrag in Euro kwijt als wat hij je in USD kost. Ik heb SDL (Rotterdam) alles laten regelen, ging heel soepeltjes al duurde het ongeveer 2,5 maand voordat hij op kenteken stond (afgelopen donderdag de auto opgehaald in Rotterdam). Achteraf vond ik dat best lang. Kijk eens op de volgende sites, dit zijn de bekendste en erg betrouwbare dealers in aircooled Porsches. www.sloancars.com (komt de mijne vandaan) www.truspeedmotorcars.com Groeten, Marcel
_________________________________________ 993 C4S - Super 7 (RAW Striker 4AGE) - (Ex.) Cayman S
|
07 mei 2011 1:25 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Dank voor alle adviezen. Ga zeker even op deze websites kijken en hoef ook niet binnen een week geslaagd te zijn (hoewel voor mijn geplande zomertrip begin september zou wel mooi zijn ) Valt dus vanuit de techniek allemaal wel mee - en wat verwachten we van de waardeontwikkeling? Zijn ex USA's in aantoonbaar goede conditie (met boekjes erbij en zo) op termijn minder waard dan een Europees geleverd exemplaar? Groet, Joris
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
07 mei 2011 8:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
.. helaas niet bij 'n cabrio - die heeft achterzitjes met de halve chinese muur er tussen Sla inderdaad je slag - met 'n goedkope(re) amerikaan - maar kom niet uithuilen over 'n teleurstellende weder verkoop
|
07 mei 2011 22:35 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
@Olaf. .....leg eens uit, dat laatste snap ik niet helemaal, dalen die 993's dan meer in waarde of aanzien? en waarom? en waarop gebaseerd?
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
08 mei 2011 1:25 |
|
|
mivali
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Mooie site van Sloancars, echter ik verbaas me over de lage km-standen. Er staat een gele 993 C2 S met 26.000 miles en toch zit de kmteller al scheef (als je goed kijkt op de foto's). Nou ja, dit even off-topic maar wel apart.
|
08 mei 2011 9:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Als de volgende koper 'n beetje bijdehand is - weet hij dat de Amerikaanse Imports goedkoop naar Europa gehaald zijn - en zal deze daar naar mijn mening geen "europeesche" prijs voor willen betalen. En als je 'n "amerikaan" daadwerkelijk helemaal naar EU aanpast - is het MI geen koopje meer ...
|
08 mei 2011 9:44 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Ik denk daarentegen dat 't (extra) waardeverlies bij wederverkoop van een amerikaan slechts marginaal is. Het gaat er toch om hoe de auto op dat moment is.
|
08 mei 2011 10:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Daar ben ik het dan ook wel weer mee eens - ergo: compleet volgens EU spec. en niet alleen de bumperhuiden vervangen .. je staat namelijk wel gek te kijken als je achter dat EU dopje geen bevestiging tegen komt voor je sleepoog
|
08 mei 2011 11:04 |
|
|
Karmann123
Hilvarenbeek
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Hoi Marcel, Ben al even op zoek naar een betrouwbare 993 in bepaalde uitvoering. Zie toevallig jou links van de sites en ja hoor...daar staat er 1 precies zoals ik hem zocht (sloancars). Heb jij auto verder nog onafhankelijk laten keuren ? Verloopt communicatie vlot met dit bedrijf? Zijn genoemde prijzen onderhandelbaar? Waarom heeft het eigenlijk zo lang geduurd voordat je auto hier was. Was eigenlijk niet van plan auto uit US te halen en totaal onbekend hiermee. Maar ja, ze hebben wel staan wat ik zoek dus ga dit nu toch serieus overwegen. Paar tips zouden welkom zijn. Alvast bedankt. Groet, Ad
|
26 jun 2011 1:11 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
Die jongens van sloan hebben hele mooie spullen staan, wat een lage km standen, maar de prijzen zijn er ook naar!!
|
26 jun 2011 10:29 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Wat is het verschil met een Amerikaanse 993?
De motoren voor europa en de us beginnen met een verschillend nummer....maar wat deze verschillen inhouden? Het zal ongetwijfeld een emissie issue zijn.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
26 jun 2011 11:35 |
|
|