| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=32321 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | cabrioman [ 14 jul 2011 19:27 ] |
Berichttitel: | kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Er is weer een kogeltje door de kerk ! De garage is eindelijk opgeruimd en er is zowaar plek ontstaan voor nog een 911.... Mijn 964 cabrio krijgt dus gezelschap van een vroege 911 coupé. De dure S-jes en andere exoten vallen af. 100 tot 130 PK is voor mij voldoende om lekker te toeren. De sfeer van de vroege modellen (dashbord, veel chroom delen, etc) spreekt me aan, dus tot ongeveer 1971. Nu komt de keuze waar ik wat advies bij kan gebruiken: 1) een 911T, 2.2 liter, bijvoorbeeld b.j. 1970/71 of 2) een 911 SWB, 2.0, bijvoorbeeld b.j. 1967/68 (Overigens heb nog geen specifieke auto's op het oog) Welke verschillen spelen een rol ? techniek, onderhoud, wegligging, prijsverschil, verwachte waardeontwikkeling, ga zo maar door. Het leven zit vol lastige keuzes.... Ik wil ben benieuwd wat P-forumers zouden kiezen en waarom. |
Auteur: | horn [ 14 jul 2011 20:01 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Heb altijd begrepen dat een LWB prettiger rijdt dan een SWB. Zou zelf graag nog een keer een '68er hebben omdat dat mijn eigen bouwjaar is. Ben ooit nog bezig geweest met een zwarte '68er, maar Erwin (Renntech) raadde me dat ten strengste af daar ik alleen een carport heb... Maar wat een mooi vooruitzicht man! |
Auteur: | Delnoy [ 14 jul 2011 20:03 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
2.2 maar ik ben dan ook bevooroordeeld. (Heb ik zelf alleen met S blok en is mijn bouwjaar) De T-tjes waren altijd een beetje de underdogs maar de laatste jaren zie je dat de vraag toeneemt en de waarde evenredig mee stijgt (mits orgineel natuurlijk). Overigens is de T qua performance geen straf ( '71 2.2 T heeft 140 PK). Hij rijdt een stuk minder nerveus dan de "S" en dat is precies wat je wilt met toeren. Daarbij heeft de T nog Carbs terwijl de E en S MFI aan boord hebben en die is toch wel een stuk storings gevoeliger. Krijg je daar problemen mee dan wordt het een aanslag op je bank rekening. Zoek maar eens op MFI. Deze wil nogal eens gaan "plakken" en revisie is geen pretje. Overigens is het onderhoud op alle oudjes geen goedkope aangelegenheid. |
Auteur: | JorisLoet [ 14 jul 2011 20:09 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
viewtopic.php?f=10&t=32257 Dit wat voor je? Wegligging van de LWB schijnt aanzienlijk beter te zijn - maar de SWB is volgens mij zeldzamer en is erg in trek bij liefhebbers - met name ook om er replica's van nog exotischere uitvoeringen van te maken (R-Gruppe etc.) Mooi wel - een oudje erbij |
Auteur: | Delnoy [ 14 jul 2011 20:18 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Is i.d.d. een mooie maar er is nogal een discussie over matching numbers. Volgens mij is dat namelijk niet het geval maar topic starter zou een geboorte certificaat gaan aanvragen daar er iets niet duidelijk is aan de nummering van het blok. Als het niet klopt is de prijs te hoog. |
Auteur: | cabrioman [ 14 jul 2011 20:30 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Dank voor de link naar de belgische SWB. Waarschijnlijk motor-en versnellingsbakrevisie nodig en geen matching numbers. Dan is deze echt te duur. Wel een leuke auto om een 3.2 motor in te leggen maar ik ga voor origineel. |
Auteur: | Hessel [ 15 jul 2011 13:10 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Ligt er aan wat je mooi vindt en wat je ermee gaat doen. Gaat het je om het toeren en lekker rijden en hoef je niet het circuit op, zou ik voor een 2.2 gaan. Deze hebben in euro spec 125 pk en in US spec 130 en dat is voldoende. Mijn 911 is best erg rap. Ook vind ik zelf de iets bredere wielkasten van een post 68-er mooier staan, de vroegere zijn wat smaller. Maar wil je er meer uithalen qua rijeigenschappen, dan zijn de SWB's weer wat geliefder daar deze wat listiger zijn om te rijden en dit schijnt wat meer voldoening te geven. Laatste, ik denk ook dat een 2.2 prijstechnisch intressanter is. Let er wel op dat je de beste auto koopt voor je budget. Liever een goede solide auto die er iets minder uitziet dan een nieuw gespoten probleem auto. Goed laten keuren voor aankoop en er rekening mee houden dat deze oudjes veel onderhoud vergen en dit is niet alleen technisch. Succes ermee! |
Auteur: | Delnoy [ 15 jul 2011 14:19 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Motor en bak revisie, geen matching numbers, km stand onbekend, history onbekend. staat van de lak niet bekend, staat interieur niet bekend etc. Zo vanaf topic en foto zou ik zeggen rond de 15K. Maar dit soort wagens moet je natuurlijk gaan bekijken om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. Misschien is dit wat http://www.matchingnumbers.nl/1967-porsche-911-2-0-swb-rare-original-color-golden-green/ Deze is bijzonder fraai maar daar is de prijs dan ook naar : http://www.autowereld.nl/porsche/911/2.2-t-coupe-70-1202758/foto.html |
Auteur: | Niels [ 15 jul 2011 14:39 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Goede beslissing Tip van Hessel is zeer zeker waar. Koop het beste wat je kan kopen. Projectwise loop je best wel leeg op zo'n kar. Je gewenste rijstijl bepaalt je keuze. Een SWB zal je met mooi weer en lekker rustig toeren niet echt gevaarlijk krijgen. De 2 liters rijden ook prima t.o.v de 2.2. Hoe jonger de auto echter is, des te meer kleine aanpassingen zijn er gedaan in de techniek. Veel van je keuze hangt dus af van je rijstijl. Bij mij is toeren niet rustig en ik vind de kick boven de 5000 toeren geweldig met name in de bochten. Iets wat mijn motor prima levert en mijn onderstel ook lekker vindt. Ik zou ook niet een 2.4 uitsluiten overigens. Zeker in T uitvoering ook een prima apparaat. De storingsgevoeligheid van MFI is IMHO overtrokken. Het is niet voor niets een brandstofpomp die nog steeds gebruikt wordt door racers. Enige nadeel van dit ding is dat hij mechanisch is, dus een keer onderhoud nodig heeft na 40 jaar. Ergo proefrijden. En AKK ! |
Auteur: | Niels [ 15 jul 2011 14:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? | |||||||||
Voordat je hiernaar gaat kijken, pb me even. |
Auteur: | Krimson [ 15 jul 2011 15:37 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Ik zou ook voor een 911T gaan lwb. ben zelf bezig met een uit 1970 mijn bouwjaar (alleen wil de verkoper nog niet aan mijn prijs komen...maar verkopen doet hij hem nu ook niet dus komt nog wel...) |
Auteur: | Hessel [ 15 jul 2011 18:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? | |||||||||
Zal je met normaal gebruik ook niet merken, alleen bij het wat snellere bochtenwerk en circuit. Dus in principe prima, maar let bij een SWB wel meer op daar het gewicht veel meer achter ligt en je wel meer je best moet doen deze in bedwang te houden. Niet voor niks zijn ze met een LWB gekomen. Enne, als je de auto beter kent ga je vanzelf die snellere bochten opzoeken, ook al ben je geen coureur. Ze vragen erom.... |
Auteur: | bully [ 16 jul 2011 0:02 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
68 er swb 2.0 |
Auteur: | cabrioman [ 16 jul 2011 14:58 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Dank voor de reakties tot nu toe ! Ik bespeur bij het PF een lichte voorkeur voor de 2.2 liter t.o.v. 2.0 liter SWB Betere wegligging en wat meer doorontwikkeling lijken de belangrijkste argumenten. Zelf heb ik de indruk dat er iets meer geld wordt gevraagd voor een goede SWB dan voor een goede LWB 2.2 Ik kan niet helemaal verklaren waar dit prijsverschil vandaan komt maar het zal wel te maken hebben met geproduceerde aantallen; er zijn minder SWB's. Een goede 911T (1969-1970-1971) is voor zover ik nu kan overzien voor mij een hele aardige optie. De 911T is betaalbaarder dan de E (en zeker de S) en worden regelmatig aangeboden. Ook de motorkarakteristiek van een T spreekt me als toerrijder aan. Ik blijf wel breed zoeken, uiteindelijk zal de auto zelf de doorslag moeten geven. Een AKK is een goede tip, dat gaat zeker gebeuren als het zover is. Wie is DE "early 911 man" als het gaat om de AKK ?? |
Auteur: | horn [ 16 jul 2011 16:05 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Kraan in De Kwakel (Uithoorn) Erpa in Beneden Leeuwen (van horen zeggen) |
Auteur: | Niels [ 16 jul 2011 16:46 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Suc6 met zoeken. Neem als je bezig bent toch even de 2.4 T in carburatie en injectie versie mee (dus niet 2.4 E maar 2.4 T-E). Je weet nooit. Ze zijn doorgaans ook niet al te duur en vergroten je markt. |
Auteur: | Niels [ 16 jul 2011 16:55 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Oh ja, check even deze site geregeld: http://content.us.porsche-clubs.porsche ... 6400450FB4 |
Auteur: | Hessel [ 16 jul 2011 17:35 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Ik zou zeker een SWB niet uitsluiten. Als ik ooit nog eens wat geld win zou ik graag een 67' S willen hebben. Maar een 2.2 T loopt mooi rustig en is voor het toeren erg prettig. S kan al snel vervelen op langere stukken door de hetere nokkenassen. E is een mooi alternatief. Ook is het 2.2 blok uit de hele serie de meest betrouwbare, daar ze het minste vermogen uit de inhoud haalden. Houd zeker niet in dat de rest dat niet is. Gewoon even goed rond kijken en proberen rationeel te kiezen. Is genoeg op de markt. Staat nu ook een mooie op de website van de klassieke 911 912 club nederland. Een 69'er Targa in viper grun. Ook een 2.2 T coupe in rood. http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/pc_main.nsf/web/78EB94A1AADA0E69C125716400450FB4 |
Auteur: | aher [ 16 jul 2011 18:21 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Die vipergrune is zeker een bezoekje waard als je tenminste een targa wilt . |
Auteur: | bully [ 16 jul 2011 19:39 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
SWB Targa 68 |
Auteur: | 912 [ 16 jul 2011 19:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? | |||||||||
"originele Blaupunkt radio" en "5 originele gewilde 15 inch 4.5j fuchs velgen " en "diverse nieuwe originele delen zoals: ... roosters ..." Yeah, right!! Maar je bent auto handelaar of niet... |
Auteur: | Targa911S1967 [ 17 jul 2011 23:45 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? | ||||||||||||||||||
@912,...je kent ze of je kent ze niet... @Hessel, Wat betreft "toeren met een SWB 911 S"...dat gaat prima... |
Auteur: | cabrioman [ 18 jul 2011 19:49 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
Dank voor de links naar verschillende targa's maar ik zoek een coupé. de pure lijnen van de vroege 911 coupé daar ben ik helemaal weg van. Voor het open rijden ben ik de blije bezitter van een 964 cabrio. Wie kent de rode/oranje 911T die aangeboden wordt via de 911/912 club ? of onderstaande SWB http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =148397618 Ik heb volgende week vakantie en dan ga ik zoveel mogelijk bekijken |
Auteur: | Maarten [ 18 jul 2011 20:15 ] |
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? |
RDW kent hem in ieder geval niet |
Auteur: | Joepjohan [ 21 aug 2011 12:16 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: kiezen maar: 911 SWB of vroege LWB ? | ||||||||||||||||||
Ie Ik ben serieus aan het kijken voor een targa,. Deze heeft mijn intersesse gewekt, ziet er mooi uit. Ik ben geen expert dus daarom vraag ik even hier wat er mis in in jullie ogen ? Kennen jullie de wagen ? Gr joepjohan L |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |