Auteur |
Bericht |
petquesha
996 C4S
|
info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Heb de mogelijkheid om een 1976 targa carrera 3.0 an te kopen van 1976,destijds zijn er slechts 479 van gebouwd. Is dit een Porsche die aanzienlijk meer waard is dan een gewone 911 s of een sc 3.0 liter van 1978-1983? De wagen heef t wat optisch werk maar zou motorisch perfect zijn en heeft matching nrs. Ben erg benieuwd wat de waarde is van deze Carrera targa '76 en of de waarde min of meer gelijk is aan een gewone 3.0 ltr of dat deze 3.0 ltr 1976 met 200 pk toch een gewild model is en wegens het schaars zijn een hogere waarde vertegenwoordigd??
Alle info is zeer welkom.
|
16 sep 2011 14:06 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
16 sep 2011 14:16 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Dat is zeker geen koopje,wel een erg mooie Porsche! Het lijkt erop dat de Porsche Carrera 3.0 die mij is aangeboden wel degelijk een koopje is als ik deze prijs zie.......
Mocht iemand op dit forum meer info hebben over dit model ,dan lees ik dat graag...
|
16 sep 2011 15:10 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
ze zijn zker duurder als sc's. via google kun je een register vinden met alles wat er te koop staat. en nog veel meer belgske
_________________________________________ oud is beter
|
16 sep 2011 15:32 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Blankemeyer C-3.0 : steingrau was denk ik geen originele kleur in 1976.......... Opletten met goedkope 3.0 L (ook SC) : als je pech hebt een motorrevisie te moeten laten doen, is het snel geen koopje meer. Heeft mij destijds ruim 9.000 euro gekost op mijn C-3.0, door verschillende gebroken cilinderkopbouten. Check ook roest......
|
18 sep 2011 13:20 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Ik heb er zo eentje, en ze vliegt deze woensdag de studio by Classic Porsche voor eens op de vaste plaat te worden gelegd.
Nu, net zoals bij elke porsche, zit de waarde in: 1. De originaliteit van de onderdelen 2. Wie eraan gesleuteld heeft (I.e. zit er een benzine pomp van een 78 SC op of heeft ze nog steeds de duurdere. moeilijk te vinden '76 set-up) 3. De Carrera3's hebben last gehad van piston slap door de slappe tuimelaar veren. Dat is een officiele recall geweest van porsche- is dit gedaan? Door wie, wanneer en is dit gedocumenteerd? Je kan makkelijk maanden rijden, en dan in panne vallen op de top van de brennerpas tijdens die rit-van-je-leven. 4. Als de wagen een tijdje stilstond, dan budgetteer even alle olien/filters/uitspoelen benzinetank/vervangen zekeringen/contactpunten relays even mooi netjes maken/swepco olie in de gearbox en alle bushes van de 915 schakelpook vervangen/ zou met 15 inch fuchsen of ATS cookie cutters moeten komen => 195/65/15 voor en 215/70/15 achter alleen in pirelli p6 of Michelin Pilot en dan is $$- je kan 225/55 gaan maar dat ziet er niet uit koop twee bobines (braziliaanse zilveren zijn crap- en houd een zwarte in reserve die je bij de afbraak vind/ zoek op ebay een 3 pins CDI box voor de reserve/remklauwen demonteren, mooi netjes en correct in stand zetten, de 76 carrera 3 heeft geen rembekrachtiger dus je gevoel geeft eerst weinig remkracht en dan eindig je met "die nase gegen die frontscheibe". 5. gebrek aan ongeval schade en gebrek aan roest roest roest.
Good luck!
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
18 sep 2011 18:30 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Toch niks mis mee om een defecte '76 benzinepomp te vervangen door een nieuwer model (+ nodige aanpassingen op de leidingen) ? Trouwens de '77 Carrera 3.0 heeft al wel af fabriek de SC benzinepomp en heeft ook rembekrachtiging Meen ook ooit gelezen te hebben dat 16" fuchs een optie waren.
|
18 sep 2011 20:57 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Benzinepomp 1977 C3.0 (die ik heb) is anders dan de 76-er? Maar is duurder 76 ook beter dan de SC pomp? En zo ja, hoe/waarom?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
18 sep 2011 22:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
originaliteit is altijd besser bij dit soort autos.
_________________________________________ oud is beter
|
19 sep 2011 9:35 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Jeroen, de '76-er pomp past niet op jou '77. Aanslutingen zijn anders. het oud type pomp is duur omdat ze (enkele jaren terug toch) niet meer nieuw te krijgen zijn, dus enkel nog NOS, of gereviseerd (als dat al kan). Er is geen enkele reden om te denken dat een '76 pomp beter zou zijn, integendeel zou ik denken : waarom veranderen ze dan van pomp ?
|
19 sep 2011 9:38 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
OK, dat dacht ik dus ook. Nooit problemen gehad met de pomp. En als ie stuk gaat kan ik dus gelukkig nog een nieuwe krijgen!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
19 sep 2011 11:51 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Idd zijn de de échte Carrera's tot MJ 1976 gemaakt,daarna zijn het SC onderdelen Denk dat een C3 ongeveer 10K meer waard is dan een SC,mits in de zelfde staat.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
19 sep 2011 12:38 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
.....maar de '76-er C3.o heeft SSI nodig om een '77-er bij te houden....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
19 sep 2011 12:49 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
19 sep 2011 13:03 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
19 sep 2011 13:48 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Vraagprijzen,vraagprijzen en vraagprijzen...............volgens Flat6 moet een zeeeeer goede c3.0 40k opleveren en een concours wagen 50k. De meeste, zoniet bijna alle wagens op de markt komen lang niet aan zeeeer goed en concours wagens zijn er niet (de uitzondering etc..) dus.........
|
19 sep 2011 14:37 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
Die waardes die jij noemt kloppen denk ik ook wel aardig, zeker gezien de economische tijden.
Mijn auto is recent getaxeerd door Gratema (nu die jonge gast, Luxwolda of zoiets?) op € 47.500,- Mede zo hoog vanwege algehele staat van spuitwerk, recente restauratie waarbij veel rubbers etc. vervangen zijn. maar ja, we weten dat taxatiewaarde niet zoveel zegt, daar heb je alleen wat aan in geval van schade of diefstal. Verder betaal je er alleen maar verzekeringspremie over. In de vrije verkoop is 40K voor een Carrera 3.0 erg veel geld. Maar je ziet de laatste jaren de zeventiger jaren G-modellen wel hard in waarde stijgen. Vooral de specials zoals de carrera 2.7, de carrera 3.0 en de turbo 3.0.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
19 sep 2011 15:41 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: info Porsche 1976 Carerra 3.0 ltr
ik heb mijne 2 jaar terug verkocht voor 30k. Vraagprijs was 35k. Auto was super-origineel, geen roest, in heelgoede staat, oudere herschldering was niet perfect, voorde rest heel netjes. Minder dan 100.000 km sinds nieuw en een paar duizend kilomter op gereviseerde motor (bij Erpa, factuur van ruim 9k). Ik was derde eigenaar en tweede eigenaar was zoon van eerste eigenaar. Prijzen zullen sindsdien wel wat gestegen zijn en een C-3.0 is toch een auto waar je echt een liefhebber voor moet vinden, dus ok voor wie tijd heeft, maar aan die prijzen lopen ze je deur niet plat natuurlijk. Je vindt een even goede SC voor rond de 20k denk ik........ In die zin is een '76 C-3.0 denk ik iets waardevoller, want nog iets puurder : staat nog iets dichter bij de 2.7 Carrera : geen remservo, eenvoudigere bediening van de verwarming etc. ondertussen doet de nieuwe eigenaar er historische rallys mee in Duitsland : https://www.tw-sportsoft.de/TW_OnlineNennung/ZF_Sachs_Franken_Classic_2011/TW_ON_Teilnehmerliste.php?AUSWAHL_WERTUNGSGRUPPEN_ID=4Hij heeft ook de originele (zeldzame) rubber spoiler er terug opgezet en opnieuw de stickers gekleefd op de deuren (ik heb ze er een jaar opgehad, toen had ik het wel gezien).
|
19 sep 2011 18:58 |
|
|