Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2025 11:22

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
optiecodes 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht optiecodes 993
Weet dat er over betreffend onderwerp al veel informatie via dit forum is uitgewisseld, maar heb ondanks het bestuderen van desbetreffende links en het doornemen van de bijbel 'Porsche 993 the essential companion' nog steeds twee vraagjes over coderingen.
De eerste betreft optiecode 706 en de tweede vraag betreft het met de pen bijgeschreven 'WSL 022'. Laatste is wat duister, maar wellicht zijn er hier sherlock holmes op 't forum die me meer duidelijkheid kunnen geven.
Vast bedankt.

06 sep 2011 16:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: optiecodes 993
typ je chassisnummer eens in op deze webpagina (vin decoder) mss komt er dan meteen de volledige uitleg bij.

en als het bij de eerste poging niet lukt, kan je deze ook nog uitproberen.

06 sep 2011 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Hartstikke bedankt voor deze hanige links. Echter helaas worden mijn vragen hier niet beantwoord. De 2e link geeft aan dat code 706 onbekend is....Hoop dat iemand anders nog een andere suggestie heeft. mvrgr.

06 sep 2011 18:21
Profiel
Moderator
PF #57
kwam op mijn zoektocht naar een antwoord op je vraag deze site nog tegen die ik nog niet bij mijn favs had staan: http://www.pedrosgarage.com/Site/Porsch ... _List.html
jouw antwoord stond er overigens ook niet bij. Maar wel een foto waar ook een code bijgeschreven staat op de sticker.

06 sep 2011 18:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
de weinige bruikbare tips die ik kon vinden over 022 en 706 wijzen beide naar de zwarte tellerplaten.
en op de foto van pedrosgarage's site staat doodleuk de security code van de radio bijgeschreven :mrgreen:
kan iemand met een account op renntech mss even kijken of het over hun item " option code lookup " staat?

Afbeelding

06 sep 2011 19:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Sorry, maar ook op Renntech zijn deze codes niet te vinden.

07 sep 2011 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Haarlem
WSL022 zou een code van een "Werks Service Leistung" kunnen zijn. Mischien de inbouw van een optie buiten de productielijn om of een modificatie die al in de fabriek is uitgevoerd. Net zoiets als de "W301", de 993 terugroep actie voor de kabelboom.

07 sep 2011 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Ik bedenk me nu ineens wat het is.... De code van je Wielslot.... Bij de dealer hebben ze een doppendoos met ca50 doppen, en bij aflevering wordt handmatig genoteerd welk wielslot jouw auto heeft.... Als het niet genoteerd is (zoals bij mij het geval was) kun je bij de dealer langs gaan om de doppen te passen en daarna te bestellen (meen 60 eurootjes...).

07 sep 2011 20:44
Profiel
Moderator
PF #57
F*ck, da's een goeie! WSL = wielslot... :thumleft:

07 sep 2011 23:10
Profiel
Moderator
PF #57
kwam dit nog tegen mbt 706 en 993 (turbo weliswaar)

706 PAG Turbo Designation (http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... 706-a.html)

:salut:

je vindt wel vaker de vraag wat code 706 betekent, maar een antwoord vind je nergens. "Internal build codes, not options" heb ik ergens gelezen. Wellicht dat een mailtje naar Pon helpt :idea:

07 sep 2011 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Vraag dan ook meteen waar die 710 dop voor dient?

08 sep 2011 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Allen bedankt voor jullie hulp. WSL022 lijkt ontcijferd en heb een mailtje naar Pon gestuurd mbt '706'. Zodra ik antwoord heb laat ik dit jullie weten. Groet.

09 sep 2011 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
PAG is Porsche AG denk ik. Dan blijft over Turbo Designation. Turbo aanduiding? Lijkt mij inderdaad een interne code.

09 sep 2011 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoals beloofd een terugkoppeling vanuit PON mbt optiecode '706';

"Deze code is een interne code die alleen aangeeft dat er een technische wijziging is geweest vanaf 08-95
(Zie hieronder de officiële benaming)

706 TECHN. AENDERUNGEN AB 08.95 (TURBO)"

Alles duidelijk nu, bedankt voor de assistentie.

14 sep 2011 17:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]