Auteur |
Bericht |
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Ervaringen met Boxster Spyder? In plaats van een 964RS?
Soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan, ben stiekem er over aan het denken mijn belofte (verkoop haar nooit) te gaan breken door mijn 964RS toch te koop aan te bieden. Het is meer en meer een museumstuk (met 44K km op de teller) en ik wil met plezier km's maken.
Omdat ik het altijd fijn vind open te rijden, zit ik wel eens te denken aan een Boxster Spyder, volgend voorjaar via RN naar de OGP van Monaco, een paar flesjes wijn mee op de terugweg, dat soort dingen.
Hier mensen met ervaring met een Spyder? Is het rijden nu echt anders dan een normale Boxster S, of zijn het alleen de mooie looks?
Input graag!
|
06 nov 2011 18:55 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Ervaringen met Boxster Spyder? In plaats van een 964RS?
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
06 nov 2011 21:35 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
06 nov 2011 21:41 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
K - A - P - P - E - R - S - A - U - T - O Niks voor echte mannen
|
06 nov 2011 22:03 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Volgens mij is er niemand hier met een spyder op het forum. Ik kan me wel herinneren dat captain slow, erg enthousiast was over de auto ondanks de minimale wijzigingen. Ik vermoed dat de 964RS qua rouwheid en beleving het zal winnen van de spyder. Maar dat je met de spyder makkelijker snel rijd, mi zou het roesten hoeveel langzamer of sneller dit op een rondje zandvoort is. Bedenk waar je het meeste plezier aan denkt te beleven, het bezitten van een museumstuk of het rijden van een lekkere auto. Of koop een lotuse elise erbij
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
07 nov 2011 9:11 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Ruilen? Wat denk je van een 964 Cabrio C4 (Nachtblau) Kan je ook heerlijk mee open naar Monaco! Wil overigens best wat bijleggen hoor
_________________________________________ ......
|
07 nov 2011 9:26 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik denk laat ik die flauwe en voorspelbare opmerking van Apolo2 maar negeren, valt het me nu pas op: rijdt hij zelf een spyder Er zit er dus wel één op het forum, nou apolo2 vertel het eens:
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
07 nov 2011 9:31 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
@Denis2 : dat vermoeden had ik al Ik heb hem al een uitgebreide pm gestuurd. Mbt rauwheid de RS boven de Spyder? Vergis je niet, alhoewel geen RS heb ik een behoorlijk rauwe 964 als ref en geloof me de Spyder is rauwer tenzij je met rauw minder controleerbaar bedoelt. Ik hoef niemand te overtuigen van de Spyder, ik zelf ben het en dat is het belangrijkste, anderen moeten eerst zelf maar rijden want woorden zeggen zo weinig.
|
07 nov 2011 10:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als je de 964RS (eigenlijk) niet kwijt wilt dan zou ik er een leuk speeltje naast kopen voor de "plezierige km's". Mocht je er wel afscheid van kunnen nemen dan lijkt me de Boxster Spyder een leuk alternatief!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 nov 2011 11:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
...die Qual der Wahl!
wat een dilemma! Hoewel ik het wel snap. Als die RS meer km had gehad was het een heel ander verhaal geweest.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 nov 2011 13:04 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
En o ja, vind zo'n Boxster Spyder wel Schijnt zelfs super de super te rijden, daar heb ik het dan nog niet eens over gehad!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 nov 2011 13:05 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
wat zou die rs opbrengen?
_________________________________________ oud is beter
|
07 nov 2011 13:09 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
07 nov 2011 13:23 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Ach die beloftes van " die gaat nooit meer weg" zijn uiteindelijk ook alleen maar ingegeven door emotie van t moment, vroeg OF laat wordt elke auto weer verkocht maar kan mij voorstellen dat dit een lastige keuze is.. Denk niet na over restwaarde en afschrijving en dat soort onzin want daarom heb je geen Porsche.. laat de keuze bepalen door de funfactor! succes met je keuze
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
07 nov 2011 17:12 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mmm, ik zou nooit een Porker gekocht hebben als ik 50% zou afschrijven in een paar jaar.
|
07 nov 2011 17:43 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
als je dat niet wil dan kun je nooit een nieuwe of zeer jonge P kopen. dan moet je altijd voor een 'oldie' gaan
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
07 nov 2011 19:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
yep. balen.
|
07 nov 2011 19:41 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
idd...die beloftes ken ik ook, en telkens na 2 jaar had ik wel weer iets nieuws gezien en nog geen jaar later was het al lang en breed gebeurt Ik vindt persoonlijk de overgang van een 964 RS naar een Spyder ook opvallend meer omdat de luchtgekoelde Porsches normaliter toch een expliciet ander publiek aanspreken dan de aktuele modellen maar het principe achter de 964 RS komt wel sterk overeen met dat van de Spyder. Ik zou echter alle vooroordelen parkeren en het stuur vastpakken en kijken hoe groot de grijns is, een betere graatmeter is er niet. En mijn grijns hoeft niet die van een ander te zijn. Een 964 RS zou me waarschijnlijk ook gelukkig maken want ook mijn hart klopt voor de luchtkoelers maar mijn voorkeur licht uiteindelijk bij moderne techniek....maar dan wel met zo weinig mogelijk filters tussen de auto en mij.
|
07 nov 2011 19:43 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
lijkt me een heerlijke wagen die Spyder, als ik alles wat ik erover lees mag geloven maar dat dakje, gaat dat wel goed in de praktijk; het komt zo ielig op me over?
_________________________________________ Got coffee?
|
07 nov 2011 21:15 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Het dakje is beter dan het lijkt, roept geen enkele agressie op en je wordt niet blauw van de kou
|
07 nov 2011 21:49 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Leuke auto zo'n Spyder maar neem geen blauwe, niet vooruit te branden!
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 nov 2011 22:02 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Bedankt voor de reacties tot nu toe guys! De beslissing wordt er zeker niet makkelijker op. De RS is en blijft een fantastisch auto (elke keer als ik haar uit de stalling haal, de hoes ervan af haal, ben ik heel erg trots dat ik zo'n auto heb!). Maar ja, had eens in de km-administratie gekeken, met ca. 1200 km per jaar is het niet echt heel veel genieten....... Dat zou ik wel eens meer willen met de auto, de vraag is of de RS dan de juiste auto is. De RS moet gelukkig niet weg, dus ik ga mooi genieten van het nadenken en laat mijn gevoel zich verder ontwikkeling (= ook leuk
|
07 nov 2011 23:00 |
|
|
964HP
|
Ik zou gewoon eens gaan rijden in zo'n Boxster (of anders een cayman R) om te kijken wat voor gevoel dit bij je teweeg brengt.
Het leuke van een 964 RS vind ik het rauwe, je moet de auto echt in z'n nekvel pakken en dan komt ineens dat magische moment waarop alles tot leven komt. Bij overstap naar een GT3 mk1 had ik dit gevoel veel minder, veel sneller in rechte lijn maar ook veel softer in feedback. Bovendien met een bochtsnelheid die zo hoog ligt dat de grenzen eigenlijk niet goed op de openbare weg op te zoeken zijn....
.....vraag me ook af of je met een Boxster het RS gevoel moet willen zoeken, route napoleon is geweldig maar ook behoorlijk pokdalig, zoals trouwens veel secundaire wegen in (zuid) frankrijk. Een Boxster met minder stugge afstelling / hogere banden rijdt overall wellicht prettiger? Open rijden is daar heerlijk, maar soms ook gewoon echt te heet....heerlijk als je dan met een druk op de knop een 'petje' op kunt zetten.
Oftewel ga gewoon eens lekker proefrijden......my 2c; hou de RS en schaf een Boxster met ervaring aan voor je wederhelft;-)
|
08 nov 2011 0:37 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Cayman R is inderdaad ook een hele lekkere optie. Zie artikel in de nieuwe PSL. Of de RS voor heel mooi bedrag verkopen en een lekkere sportieve enigzins gemodificeerde 3.2 of nog ouder kopen voor de fun (liefst blue plates 3.0 RS replica achtig iets zou mijn voorkeur hebben, stond laatst een hele mooie in limoengroen op ebay usa, ging voor iets van $ 25K weg meen ik heb ik hier nog gepost, wie o wie kan heb vinden?) voor rond de 20K en een iets oudere boxster voor rond de 25K voor de mooi weer ritjes? Of een 993 cabrio? Wow, wat een lekkere mogelijkheden zijn er toch!
The size of their toys!
|
08 nov 2011 11:31 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik heb vrij vlot na de introductie van de Boxster Spyder met deze auto mogen rijden. Ik noemde het toen direct een GT3 cabriolet. DOEN !!! Geweldige rijdersauto. Een echte sportwagen. Zie je de auto als een belegging, dan is de 964 RS waarschijnlijk verstandiger om te houden. "Leef" je nu dan wist ik het wel.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
08 nov 2011 18:17 |
|
|