Auteur |
Bericht |
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Contact met de eerste eigenaar van je Porsche
Mooi toch? Na een zondagmiddag speurwerk heb ik hem gevonden! De man die hem, met zeer veel gevoel voor smaak, heeft uitgezocht in de folder. Mooie verhalen gehoord over de auto en zelfs een paar mooie foto's uit 1987. Hij vond het ook erg leuk. Ik heb een lijst met al de navolgende eigenaren. Nog niet allemaal gevonden. Zou leuk zijn om van elke bezitter een foto te hebben. In elk geval een mooie toevoeging aan de toch al mooie historie die erbij zat
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
01 jul 2011 0:14 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Contact met de eerste eigenaar van je Porsche
Grappig idee
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
01 jul 2011 0:19 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Yep... Zo probeerde ik alleen maar te achterhalen uit welk land mijn porsche afkomstig was... Pon noch Porsche wilden daaraan meewerken
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
01 jul 2011 8:09 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Uit Duitsland
|
01 jul 2011 8:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kheb nog contact met de eigenaar van mijn eerste 911 in 1983 Zo leuk hij kocht wat jaren later een 3.2 bij Pon in Leusden van een paar maanden oud en heeft deze auto bijna 20 jaar gehad en toen stond er rond de 240 K op teller met alleen maar bougies, olie en remblokjes, mooi he. Zag deze auto later bij het lustrum staan van Porsche Gelderland van een paar maanden terug en hij was van Porsche Twente. Heb zelf ook de Porsche's wat langer, mijn eerste had ik 8 jaar en mijn huidige 993 heb ik ook alweer 6½ jaar en dat is een topper Kocht hem van Gaston Starreveld (Postcodeloterij).
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
01 jul 2011 8:43 |
|
|
JorisLoet
|
Erg mooi. Ik ken nu de eerste en de laatste en heb de adressen van allen ertussen in op een na. Ga binnenkort eens wat brieven sturen om foto's te verzamelen.
Mooi ook om Porsche langer te houden. Had mijn vorige eerste 3 jaar en wilde de volgende er eigenlijk naast zetten maar dat werd een beetje te veel van het goede. Ik houd hem wel in de gaten. Hij staat nog steeds te koop bij de Duitse handelaar waar ik hem aan heb verkocht.
Idee is toch wel om deze langer te houden. Wil vast wel weer eens iets anders, maar mijn Porsche liefde is toch begonnen bij de 3.2 dus er zal er altijd wel een blijven.
@ esgigt - je kunt toch gewoon een geboortecertificaat opvragen?
|
02 jul 2011 11:29 |
|
|
m.vanderweerd
porsche 924 targa 1981arnhem
|
ook ik heb contact gehad met 1ste eigenaar, foto's van toen hij nieuw was ook gekregen. heb de gehele history compleet.
|
02 jul 2011 18:33 |
|
|
marco angelo
|
dit http://www.renestaud.com/ was de eerste eigenaar van mijn boxster, in 2009 nog contact met hem gehad
_________________________________________ later is nu
|
02 jul 2011 19:39 |
|
|
twt
996Brabant
|
@ esgigt - je kunt toch gewoon een geboortecertificaat opvragen?
bij wie zou je dat kunnen opvragen ? via Pon ?
|
02 jul 2011 20:24 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
gewoon bij iedere porsche dealer.
op vertoon van legitimatie en kenteken papieren.
kosten van geboorte certificaat werd mij verteld 50 euro.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
02 jul 2011 20:29 |
|
|
twt
996Brabant
|
aha mooi dank je wel
|
02 jul 2011 20:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Bij mij staat de eerste eigenaar (gewoon) in het onderhoudsboekje vermeld -- maar of ik behoefte heb aan contact met hem/haar
|
02 jul 2011 22:11 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Ik heb wel een adres van de eerste eigenaar, maar hij woont er helaas niet meer, en om effen San Diego door te struinen om hem te achterhalen gaat mij wat te ver... De vorige (=2e) eigenaar kom ik nog regelmatig op porscheritjes tegen.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
03 jul 2011 1:14 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Krijg wat veel hits als ik zoek op Janssen in Groningen. Daar waag ik me dus maar niet aan. Heb de rekeningen dus daar neem ik wel genoegen mee.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
03 jul 2011 7:29 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Jan Janssen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 jul 2011 9:32 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Dus je hebt de eerste eigenaar van de Audi eindelijk gevonden. Nou gefeliciteerd...
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
03 jul 2011 11:50 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik meende dat je aan de sticker in het boekje / onder de voorklep kunt afleiden in welk land hij ooit is afgeleverd (C00 staat voor Duitsland uit mn hoofd).
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
03 jul 2011 12:04 |
|
|
JorisLoet
|
De eerste eigenaar van mijn Audi ben ik Ik ben begonnen in het boekje. Daar staat gewoon in aan wie de auto is afgeleverd. Indien niet voorhanden, dan geboortecertificaat. Staat op aan wie de auto is uitgeleverd. En dan googlen maar Ik heb ook contact opgenomen met de Porsche dealer die hem in Duitsland heeft afgeleverd, maar daar hadden ze geen gegevens meer van voor 2000. Wel heel erg blij met de 4 foto's uit 1987 van de eerste eigenaar. Zat ook een persoonlijke kentekenplaat op met 911. Heb de hele historie in een excel document gestopt als een soort logboek. Kon aan de hand van boekje en stapels rekeningen de hele levensloop verklaren. Mooi hoor.
|
03 jul 2011 15:32 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
De eerste eigenaar van mijn 964 was ook de laatste die er mee heeft gereden.... de auto is destijds overgeschreven naar de nabestaande (erfenis) maar die hebben er 0,0 km mee gereden, daarna heb ik hem dus over genomen! ben dus eigelijk de 2e eigenaar. Heb de auto gekocht met 181.00km en de teller staat nu inmiddels op de 185.000km na 1,5 jaar
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
03 jul 2011 19:49 |
|
|
JorisLoet
|
Mooi hoor. Als er maar zo weinig eigenaren zijn geweest Je hoort ook wel eens van die verhalen van mensen die hem indertijd nieuw hebben gekocht en hem dan nog streeds hebben. Dat je dan bijvoorbeeld 30 jaar een auto in bezit hebt. Dat was ik altjd van plan met mijn 3.2 coupe. Totdat ik me stierlijk begon te vervelen en tot de conclusie kwam dat 3 auto's in het centrum van Amsterdam een beetje te veel van het goede is. Maar 2e eigenaar is mighty close.... Wat had ik graag eind jaren 80 in. de dealership gezeten met de folder op schoot om een nieuwe 3.2 te specificeren. Helaas had ik nog geen rijbewijs
|
03 jul 2011 20:48 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
bijna ongelofelijk, als dat zelfs inclusief Italie is of heb je achteruit terug gereden
|
03 jul 2011 20:52 |
|
|
JorisLoet
|
Weinig kilometers.... De eerste eigenaar heeft er meer plezier mee gehad. Rijden met dat ding Daar zijn ze voor
|
03 jul 2011 21:09 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
He Joris, Ik heb al eens met dit idee in mijn hoofd gespeeld maar ben echter nooit tot actie gekomen.... Leuk dat je dit hebt gedaan op deze manier. Foto van mij staat in mijn album En dan na te gaan dat je op zoek was naar een 993
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
04 jul 2011 1:57 |
|
|
JorisLoet
|
Ja. Het kan raar lopen. Ik ben zeer beslissingsvaardig in het dagelijkse leven, maar wanneer het op Porsches aankomt Dit weekend een heerlijk lang stuk gereden en hij bevalt me uitstekend
|
04 jul 2011 8:36 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Ik zou ook heel graag de eigenaar willen berichten dat zijn Porsche ook nog rond rijdt.
Ik start maar bij de garage waar de eerste stempels in staan. PON kon en mocht mij niets vertellen.
Iemand nog suggesties?
Gr. Leander
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
15 nov 2011 20:04 |
|
|