Auteur |
Bericht |
GoldenHands
911 SC, daarna 964 C4, daarna Cayenne S, Nu 996 4S
|
996 4s winterbanden? (Heb ze nu ook)
Hoeveel van de forummer die een 996 4s rijden heeft er een winterbandensetonder gezet? Welke maat en waar vandaan?
Ben benieuwd naar de reakties.
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
Laatst bijgewerkt door GoldenHands op 19 nov 2011 19:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 nov 2011 13:30 |
|
|
CRB
997 C2
958 Cayenne
970 Panamera 4
991 C4S X51
971 Panamera ST
|
Re: 996 4s winterbanden?
Heb je toch niet nodig?? In de winter zet je, net als ik, de P toch lekker met een dekentje in een verwarmde garage? En mocht het gaan sneeuwen en je wil de P gebruiken, dan heb je in ieder geval 4WD om je vooruit te helpen. Is de neus trouwens niet te laag om met de P door een echt pak verse sneeuw te rijden? Ongeacht of je winterbanden hebt. Nog niks gevonden? Of aan het twijfelen over de zin ervan?
_________________________________________ Wat is beter dan een Porsche? Twee Porsches...
|
04 nov 2011 15:29 |
|
|
GoldenHands
|
Eigenlijk al mijn Porsches dag in dag uit gereden. ook in de winter. Allen de eertse was niet 4 wiel aangedreven. Dus eigenlijk heb je gelijk. Maar met een lage neus door de sneeuw ploegen gaat prima hoor. Porsche horen op de weg te zittten. Vandaar weer voor de 4-wiel er gegaan
_________________________________________ "Happiness is a choice that requires effort at times"
|
04 nov 2011 15:44 |
|
|
Tilt!
|
Ik heb banden besteld voor op de originele velgen van m'n 996 4S. Ze moeten wel nog geleverd worden. Voor 225 en achter 265. 265 zal ietsje getrokken liggen op de 11x18 velg maar hey... livin' on the edge baby Ik heb Falken besteld en zal de wintervelgen er ten gepaste tijde zelf ondersteken (lees zo laat mogelijk en na de sneeuw zo snel mogelijk weer de zomerbanden erop)
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
04 nov 2011 15:44 |
|
|
GoldenHands
|
ok Falken.. Geen ervaring mee. N klassificatie heb ik gehoord zijn bijna/ niet eer te krijgen. Zij de Falken je eerste merk keuze?
|
04 nov 2011 15:47 |
|
|
Tilt!
|
Ook hier geldt : elke Sjaak... Ik heb 20" Falken onder m'n T5 gehad en reed met die zomerbanden (remember 20"= laagprofiel) gewoon in de winter en sneeuw rond zonder problemen. Nu heb ik op de Porsche 19" velgen met gepolierde rand en die kunnen niet goed tegen 't zout. Anders had ik waarschijnlijk nooit de moeite gedaan om winterbanden te bestellen. Ik pas dus ook mijn snelheid aan aan de omstandigheden en de Falken zullen hiervoor ruimschoots voldoen, ik ben sowieso al geen laagvlieger, behalve als we met 't forum of Rufie eens op stap zijn Als je hier eens de zoekfunctie gebruikt zal je nog niet zo lang geleden een thread over Falken terugvinden. Otoh... Nevermind, je had de believers en de non believers, een beetje zoals water- en luchtgekoeld
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
04 nov 2011 15:56 |
|
|
GoldenHands
|
Heeft iemand een plaatje van zijn / haar originele 4s 11 inch velgen met 265 band erom heen? Ben beniewd hoe dat er uit ziet
|
04 nov 2011 16:02 |
|
|
Toon
|
ik reed met al mijn porsches het hele jaar door als DD en dus ook mijn huidige 996 4S en nog nooit winterbanden gehad en gemist ...
kan heel goed gewoon kwestie van nadenken en met beleid rijden.
|
05 nov 2011 12:36 |
|
|
GoldenHands
|
Ok ik ben om. Ook ik heb tot nog toe nooit met winterbanden gereden....ging altijd goed.
|
05 nov 2011 12:59 |
|
|
Tilt!
|
Ik heb ook nog nooit met winterbanden gereden, ook nog nooit gemist. Maar zoals gezegd kan ik met m'n huidige velgen (gepolierde rand) echt niet in de winter rondrijden. Als je dan nog een set velgen liggen hebt die je alleen in de winter gaat gebruiken kan je d'r evengoed winterbanden om smijten
Laatst bijgewerkt door Tilt! op 05 nov 2011 13:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 nov 2011 13:04 |
|
|
GoldenHands
|
geef je groot gelijk
|
05 nov 2011 13:25 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik vind winterbanden anders toch wel een stuk zaliger rijden. Nu wel geen ervaring met winterbanden op de 4S, want dan bleef die gewoon binnen.
Maar we hebben een paar quattro's staan, en vorig jaar reden we eerst op zomerbanden, wegens late levering van de winterbanden. En dan overgeschakeld naar winterbanden, je merkt toch wel een heel serieus verschil hoor. Maar ja, als je rijdt zoals de rest van het verkeer die winterbanden een nutteloze bedoening vindt, dan heb je in veel gevallen genoeg aan zomerbanden (zeker als ze aan 10-20km/u vooruit gaan).
|
05 nov 2011 23:07 |
|
|
GoldenHands
|
Haha. Met een 4 wiel aangedreven Porsche kan je in de winter gerust normaal doorrijden hoor. Dwz. dat is hetgeen ik tot nog toe heb ondervonden. Inderdaad op de binnen wegen veel verkeer dat hinderlijk langzamer rijdt
|
06 nov 2011 0:01 |
|
|
erwin996
M140i
|
Je kunt wel lekker doorrijden, maar als er sneeuw of matsch op de weg ligt heb je met winterbanden veel meer grip en is je remweg véél korter
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
06 nov 2011 0:09 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
ik blijf het toch een leuke discussie vinden we karren lekker met een luxe auto, maar als het op de eigen veiligheid aankomt vallen we over de prijs van één set banden terwijl dit niks extra hoeft te kosten. wat maakt het nu uit of je 2 sets zomerbanden verslijt dan wel 1 zomer- en 1 winterset bij ons op het werk rijdt de ambulance gewoon 12 maanden op winterbanden! en als je erover nadenkt is het nog niet zo gek ook.
|
06 nov 2011 6:10 |
|
|
horn
PF #57
|
eigenschappen van winterbanden zijn boven de 7 graden heel duidelijk veel slechter. Denk dat de ambulance chauffeur ook wel moet merken dat winterbanden bij 20 graden celcius niet echt prettig rijden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 nov 2011 8:01 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
het punt dat ik maakte gaat om het beknibbelen op winterbanden en we discussiëren over .... beneden de 7 graden presteert de winterband beter, maar erboven niet "heel duidelijk veel slechter". die cut of ligt al boven de 20 graden. meer dan 50% van de 24h ('s nachts doen ze ook het meeste interventies) en meer dan de helft van de 4 seizoenen haal je geen 15 graden. dus bij meer dan driekwart van de interventies zijn ze beter af. bovendien is het hen te doen om snelheid op rechte stukken en gaan ze niet met een patiënt achterin G-tjes trekken in bochten waardoor de bandentemp extreem gaat klimmen.
|
06 nov 2011 8:50 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
De grens van 7 graden is al zeer discutabel. Maar je redenatie gaat helemaal scheef als je het over een grens van 15 graden hebt. Bij het grootste deel van de interventies zijn ze juist slechter af. Ah, wacht ik zie het, het gaat hier om een belgische ambulance....
|
06 nov 2011 8:59 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Maar niet zo veel slechter als zomerbanden met lage temperaturen,en al helemaal niet met sneeuw. En als je moet remmen heb je niet zo veel aan je 4 wiel aandrijving.
|
06 nov 2011 9:07 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
+1 Als je de extra moeite van winterbanden monteren niet wilt nemen dan is dat je eigen keuze. Moeite, want extra kosten zijn er nauwelijks. Maar maak dan ook de keus om van de weg af te blijven als het vriest en sneeuwt of hard regent. Mensen die nu nog steeds twijfelen over het nut van winterbanden hebben waarschijnlijk zelf nog nooit een winterseizoen op die banden gereden. Dat neemt namelijk alle twijfels weg. Eten is weten. Ik rij nu 10 seizoenen op winterbanden onder de DD en heb er meestal een vergelijkbare wagen op zomerbanden naast gehad. Wat een verschil...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
06 nov 2011 9:34 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Zowel horn als ik zijn overtuigd van het nut van winterbanden en hebben ze in de winter ook onder de DD. Het ging er hier om dat het niet zinvol is om het hele jaar op winterbanden rond te rijden zoals in België bij de ambulance.
|
06 nov 2011 9:42 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Persoonlijk vind ik het van de zotte.
|
06 nov 2011 10:25 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik vind dit altijd gevaarlijke uitspraken.... Dan moet ik altijd denken aan die mensen die "Ik heb toch winterbanden, dus kan gewoon rijden zoals ik altijd rij, hop, 140 over de snelweg die vol ligt met sneeuw en ijs".... (niet persoonlijk naar jou bedoelt overigens!) Ja, je hebt meer grip, maar nee, je hebt niet dezelfde grip als met je normale banden in de zomer! (plus dat je op ijs nergens mee kan remmen, maar da's mijn mening!)
|
06 nov 2011 10:36 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
@Ewout: Ik reageerde op de opmerking: en de conclusie die hierboven door de topicstarter leek te worden genomen op basis van een paar gebruikerservaringen om niet met winterbanden te gaan rijden.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
06 nov 2011 10:48 |
|
|
GoldenHands
|
Bedankt voor alle reakties.
Iedereen neemt een besluit op zijn eigen gronden. Ik heb geen mening over de keuze van een ander forumlid. Ben wel benieuwd naar zijn/haar overweging. Naar gedachtes als je bent een gevaar als of je moet niet rijden, daar ben ik niet naar op zoek. Voor hetzelfde geld heb je wel winterbanden, maar onderhoud je je auto slecht... ben je dan veiliger bezig? De keuze voor het een of het ander is dus daar ondegeschikt aan als je het over veiligheid hebt. De een rijdt zijn leven lang al, de ander ook, maar met een bril met veel sterkte en astigmatisme. Die ziet dus niets buiten zijn brilblik. met of zonder winterbanden, wie rijdt veiliger?
Veiligheid is denk ik een ander topic
Maar Plezier aan onze Porsche hebben we allemaal toch?
|
06 nov 2011 11:59 |
|
|