| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

prijs stelling 996 C2
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=33648
Pagina 1 van 1

Auteur:  Dreminee [ 11 dec 2011 14:32 ]
Berichttitel:  prijs stelling 996 C2

Hey,

Wat is eigelijk nog een realistische prijs om te vragen voor een 996 carrera 2 (02/2002) met 94.000km
Gt3-mk1 remmen+sportonderstel+sportuitlaat+ geoptimeerd motormanagement naar 350pk
Let wel is een belgische auto.

Grts Dreminee :D

Auteur:  brian951 [ 11 dec 2011 14:57 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

20k lijkt mij te doen :salut:

Auteur:  3AE '99 [ 11 dec 2011 15:22 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

Voor 20k ben je 'm volgens mij vanmiddag nog kwijt....
Simpelweg intikken op marktplaats/autotrack etc. geeft zo vanaf 30k, uitzonderingen daargelaten.

Auteur:  erwin996 [ 11 dec 2011 15:31 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

Kijk wat een Porsche dealer voor een dergelijke auto vraagt, ga daar 20% onder zitten en je moet 'm snel kwijt kunnen raken.

Voor een facelift 996 MkII met de specificaties die je noemt zou ik in NL minimaal 29.950 vragen.

Auteur:  Dreminee [ 11 dec 2011 18:16 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

erwin996 schreef:
Kijk wat een Porsche dealer voor een dergelijke auto vraagt, ga daar 20% onder zitten en je moet 'm snel kwijt kunnen raken.

Voor een facelift 996 MkII met de specificaties die je noemt zou ik in NL minimaal 29.950 vragen.



Prijzen in Belgie liggen iets lager he, heb em nu voor 27996 op autoscout staan maar blijft moeilijk vrees ik.

Auteur:  theo bakker [ 13 dec 2011 21:25 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

De c2 van mij 2000 goede kleurstelling handbak 105.ooo km nieuwe banden nieuwe remmen alle beurten bij PD bracht in voorjaar 2011 € 22k op. Nl kenteken.

Belgisch kenteken 2002 lijkt me idd rond 20k te liggen. Dan nog geluk hebben.

Mensen met geld kopen een nieuwere 997.

De doelgroep voor 10 jaar oude porsches is erg conjunctuur gevoelig.

Jammer, want het zijn gewoon rotprijzen.

Auteur:  Dreminee [ 13 dec 2011 21:53 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

theo bakker schreef:
De c2 van mij 2000 goede kleurstelling handbak 105.ooo km nieuwe banden nieuwe remmen alle beurten bij PD bracht in voorjaar 2011 € 22k op. Nl kenteken.

Belgisch kenteken 2002 lijkt me idd rond 20k te liggen. Dan nog geluk hebben.

Mensen met geld kopen een nieuwere 997.

De doelgroep voor 10 jaar oude porsches is erg conjunctuur gevoelig.

Jammer, want het zijn gewoon rotprijzen.


Heb vandaag navraag gedaan bij mijn garage. Gezien wat er allemaal op zit wat NIET op een standaard carrera zit vond hij de prijs een tikkeltje te laag maar hij zou het zeker moeten opbrengen. we zullen zien er hoeft er maar een te komen he

Auteur:  996Tom [ 13 dec 2011 22:10 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

Prijzen zijn inderdaad beroerd en een Belgische auto is voor Nederland wel een nadeel, aan de andere kant: onderschat het voordeel van een 3.6 (dus MK2) niet!. Verder: prima KM stand: < 100k. Zou de vermogensstijging echt NIET vermelden. Kopers willen doorgaans een zo origineel mogelijke motor. Veel foto's, waaronder die van een afgestempeld boekje zullen de verkoop wellicht bespoedigen.

Thomas :salut:

Auteur:  Dreminee [ 13 dec 2011 22:14 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

911Tom schreef:
Prijzen zijn inderdaad beroerd en een Belgische auto is voor Nederland wel een nadeel, aan de andere kant: onderschat het voordeel van een 3.6 (dus MK2) niet!. Verder: prima KM stand: < 100k. Zou de vermogensstijging echt NIET vermelden. Kopers willen doorgaans een zo origineel mogelijke motor. Veel foto's, waaronder die van een afgestempeld boekje zullen de verkoop wellicht bespoedigen.

Thomas :salut:


Ik woon in Belgie eh ;)

Auteur:  Erik997S [ 13 dec 2011 23:14 ]
Berichttitel:  Re: prijs stelling 996 C2

Hello,

Ik ben ook woonachtig in België en begrijp uw relaas goed, veel zorg en veel pret beleefd en graag zou uw prijs willen zien.

Maar,
Als verkoper zou het verstandig zijn om in de optiek van de koper de zaak eens te bekijken: (en niet van een 'would-be your next salesman')

Zelf ben ik al enkele jaren op zoek geweest welke P bij me zou passen.
De volgende vragen kwamen bij mij op:
- een jonge Porsche of een oudere
- weinig Km's(kunnen veel korte ritten zijn) of veel (kunnen veel lange ritten zijn)
- veel opties of zo kaal mogelijk
- ex-circuit-rijder of niet-ex
- garantie of geen garantie
- Bij aproved, bij P-dealer of particulier
- met vermogenstoename of zonder vermogenstoename
- een andere stroomlijn of origineel
- belang van de verkoper en bestuurder dezelfde zijn, kwestie ingesteldheid, waarom te koop, welke fun ze aan P-rijden hadden, wat hun vooruitzichten zijn e.a.
- motor vervangen of juist niet
- hogere wegenbelasting of juist niet.
- opties zoals sperdifferentieel, verlaagd, chiptuning en andere uitlaat mijden?
- opties zoals extra comfort wijzen die steeds naar een rustige bestuurder?
- contact eerdere bestuurders?
- belang onderhoudsboekje

Ik heb uiteindelijk de stap gezet en me er toch één gekocht wetende dat de verkoop van Porsches niet echt trekt, kon ik het toch niet laten.
Met verschillende Porsches heb ik test gereden steeds met het nodige respect naar de verkoper toe.(was dat maar wederzijds ook) Zowel particulier als bij professionele verkopers.

Bij de ene zag het interieur er niet uit, bij de andere was het de verkoper die me niet aanstond, anderen deden te weinig moeite (versleten banden, moest bijna op onderhoud) en bij één bestuurder had ik echt mijn twijfels of dat hij wel enig belang aan de Porsche schenkte. (was volledig afgeleefd)

In mijn begin periode was ik gestart met een budget van 25K€ voor een 911 model en 2 jaar nadien heb ik uiteindelijk besloten om zo goed als het dubbele te betalen. Het volk dat een Porsche koopt heeft meestal zijn eisen en is meestal bereid om zich aan te passen aan die eisen. Dus prijs is niet steeds een goed argument om een koper binnen te halen. Een verkoper met een verhaal en bijhorende foto-boeken, waar ander auto's staan te pronken op oprit, mooi gewassen een ordelijk huis, mooi gekleed en een goed voorkomen doen wonderen bij een verkoop. Geen enkele particuliere verkoper ben ik tegengekomen die zijn Porsche gewassen had voor de bezichtiging of zelfs zichzelf gewassen had :roll: . Een verkoper die geen belang hecht aan de koper moet ik zeker niet. Een vraag stellen waarop de verkoper weg draait is een afknapper van jewelste, dan mag hij nog garantie geven, want wat zou die garantie in hemelsnaam kunnen betekenen.

Zoals blijkt koopt niet iedereen zoals ik, maar wees gerust verkopen van een Porsche is niet simpel. Er loopt genoeg volk rond die eerst wel eens willen proberen en een soort 'instap Porsche' willen kopen vooraleer ze zich aan echte nieuwe wagen.( garages leren kennen, de kwaliteit of de fun willen ervaren, hoe hun directe omgeving reageert, enz.) Deze mensen willen niets liever dan origineel, en ja soms vinden ze een aproved net iets teveel en soms willen ze zelf voor de garantie instaan voor de eerste 2 jaar Porsche of zelf een verzekering afsluiten. Ja, het is mogelijk dat deze kopers na verloop van tijd ook particulieren afschuimen.

Stem uw verkoopsadvertentie af naar de meest veeleisende koper en zorg dat die minstens geïnterreseerd geraakt in jouw advertentie.
Dat wil niet zeggen dat uw advertentie niet goed is. Enkel het motto: 'alles kan beter'

Succes,

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/