Auteur |
Bericht |
ppp
|
aanschaf 911 2.0
Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een 911 uit de beginjaren. Ik heb geen porsche , wel oldtimers, zoals een chrysler newyorker uit 1949, en een volvo P544. Beide niet geschikt voor dagelijks gebruik. k zoek eigenlijk een mooie geschikte auto voor dagelijks gebruik. Op de film the bridge( een aanrader trouwens ) reed de zweedse hoofdrolspeelster in een porsche. dat was de aanleiding hier eens wat meer over op te zoeken. Dus nog heel beginnend, maar alles moet een keer beginnen.
Is dagelijks gebruik voor korte afstanden 20-50 km. dag , dus 5-12000 km. per jaar voor een 911 wel realistich of mag je dat van een 45 jarige niet verwachten.
Moet ik bij verbruik denken aan 1 op 9?
De 912 was destijds veel goedkoper. Is dat nu nog zo of juist niet en wat zijn de nadelen. Vooral minder vermogen?
Ik lees verhalen over per jaar 2000 onderhoud , maar ook weer mensen die dat overdreven vinden.
Of moet ik dit vragen op te koop gezocht. Alvast bedankt voor de reacties.
|
12 dec 2011 23:13 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: aanschaf 911 2.0
Misschien kun je je wensen wat verder specificeren.... Dan kunnen de mensen je hier wat beter helpen..... Welkom overigens.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 dec 2011 23:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: aanschaf 911 2.0
911 uit de beginjaren is erg duur en niet geschikt voor dagelijks gebruik. zoek een eighties model.
_________________________________________ oud is beter
|
12 dec 2011 23:20 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: aanschaf 911 2.0
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 dec 2011 23:25 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: aanschaf 911 2.0
+1. T/m 73 te duur en te zeldzaam voor dagelijks gebruik. Koop er 1 vanaf g-model en dan na 76, die hebben roest protectie, hoewel ze natuurlijk ook roesten. Leuke Sc of 3.2 (78 t/m 89) beide technisch bullit proof mits goed onderhouden. Kan je makkelijk 10k per jaar mee rijden.
|
13 dec 2011 0:43 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: aanschaf 911 2.0
Het film topic al bekeken? Succes met je zoektocht
|
13 dec 2011 7:55 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: aanschaf 911 2.0
Tussen de 20 en de 30 km begint de sloot olie in een luchtkoeler pas een beetje op temperatuur te komen. Met deze afstanden bereikt de motor dus nooit een goede bedrijfstemperatuur, dat vind de techniek op de langere duur niet prettig. Dito je verbruik, 1 op 9 ga je dan ook niet halen. 5-12k kan een 911 best aan op jaarbasis, maar dan op basis van langere ritten. Later luchtkoelers kunnen met gemakt meer km's aan, maar ook die hebben 25km nodig om op temperatuur te komen.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
13 dec 2011 8:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: aanschaf 911 2.0
Als je vermogen wilt hebben, moet je een GT2 kopen Wat jouw verhaal betreft gaat het je MI om de looks en rijbeleving - en ik denk een 912 daar prima mee uit de verf komt, mede gezien de sumiere afstand die je per dag er mee gaat rijden In onderhoud is een 912 ook goedkoper - en wss qua gebruik Idem Dito ... Porsche 912 1966 - 2000 CC voor € 9.900,-Porsche 912 1966 - 1600 CC voor € 20.000,-Porsche 912 1969 - 1600 CC voor € 28.500,-Succes met de overpeinzingen
|
13 dec 2011 9:57 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: aanschaf 911 2.0
Ha die PPP, denk dat zo'n P 544 nog beter als dagelijkse auto gebruikt kan worden. De eerste 911 's blonken nou niet uit kwa degelijkheid. En inderdaad wat de voorgangers al melden een SC of een eerste Carrera zijn hele degelijke en goed te berijden auto's. Ook voor (nu nog) een best redelijk bedrag te koop. Bij Porsche Twente staat een vroege en mooie 911, maarja ook kostbaar Een kennis doet veel in vroege 911's en ik schrik steeds wat die dingen kosten en ook weer opbrengen, this niet mijn ding Suc6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
13 dec 2011 10:16 |
|
|
oer911
|
Re: aanschaf 911 2.0
Die vroege 911-jes zijn minstens zo betrouwbaar als de 80 er jaren modellen, maar dan wel de types met carburateurs ! Mijn eerste 911 die ik kocht in '73 en die ik nog steeds bezit, heb ik jaren lang dagelijks gebruikt zonder problemen. ( behalve roest ) Als ik het over moest doen, dan kocht ik een 912...... beproefde techniek,genoeg vermogen, lichter dus minder listig weggedrag. En ook nu nog steeds véél te goedkoop !
|
13 dec 2011 11:10 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: aanschaf 911 2.0
Voor vragen of info over de 912: http://www2.deklassieke912.nl/forum/. Let wel op met een 912 in de winter, een 912 heeft geen choke of handgas, geeft in de winter weleens een extra uitdaging als je de P ergens een paar uur hebt geparkeerd.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
13 dec 2011 11:48 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: aanschaf 911 2.0
Met flink pompen moet dat lukken toch..??
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
13 dec 2011 11:54 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: aanschaf 911 2.0
is vaak wel het beste
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
13 dec 2011 12:09 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: aanschaf 911 2.0
Ik had al een beetje het vermoeden dat we hier zouden aanbelanden....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
13 dec 2011 12:37 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: aanschaf 911 2.0
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
13 dec 2011 13:00 |
|
|
oer911
|
Re: aanschaf 911 2.0
2-trapjes op het gaspedaal, en iedere auto met Dellorto, Solex, Webers en Zenith carburateurs start direkt.
|
13 dec 2011 14:10 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: aanschaf 911 2.0
Starten is het probleem niet, maar een beetje soepel rijden met min 5 tot 8 zoals vorig jaar is in den beginne wel een uitdaging, eenmaal warm gereden is die koude lucht een zegen!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
13 dec 2011 14:27 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: aanschaf 911 2.0
De eerste eigenaar van deze auto heeft een goeie zet gedaan. Waar het tegenwoordig (ik vind t raar maar t is zo) "not done" is om je auto einde van het jaar op kenteken te laten zetten, is deze witte 911 op 31/12/1965 geregistreerd. Dat maakt m ook op papier nog net een echte 1965-er ipv 1966-er
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 dec 2011 14:44 |
|
|
912
|
Re: aanschaf 911 2.0
Kijk, betere reclame kunnen we niet maken...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
14 dec 2011 20:22 |
|
|
ppp
|
Re: aanschaf 911 2.0
bedankt voor de reacties tot nu toe. De meningen over de betrouwbaarheid van de vroege modellen verschillen kennelijk. Joop Stolze noemt ze oerbetrouwbaar. Als ik het zo lees dan is een 912 goedkoper en minder onderhoud.
Het argument dat ie pas na 25 km. een beetje op temparatuur is door de grote hoeveelheid olie vind ik wel van belang, want het zijn kleine stukjes waar ik hem vooral voor wil gebruiken. Geldt voor de 912 dat ook?
Ik zal ook eens kijken op de 912 website die genoemd wordt.
Wat is "listig" weggedrag?
|
14 dec 2011 22:17 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: aanschaf 911 2.0
Dat 'ie vanwege de zwaardere 6 cyl boxer nog wel eens wil gaan schuiven bij snellere bochten. Lees, zware kont
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
14 dec 2011 22:21 |
|
|
ppp
|
Re: aanschaf 911 2.0
aha, hetzelfde als staartlastig dus
|
14 dec 2011 23:35 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: aanschaf 911 2.0
Ja, ook wel staartlistig genoemd.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
14 dec 2011 23:59 |
|
|
912
|
Re: aanschaf 911 2.0
Betrouwbaarheid is recht evenredig aan goed onderhoud. Simpel. Probleem is dat iedereen een andere definitie heeft van goed onderhoud. Persoonlijk heb ik in ruim 10 jaar en dubbel 912 bezit nog maar één keer langs de kant van de weg gestaan en toen was het ook nog eens mijn eigen schuld: te lang doorgereden met een dynamo die niet bijlaadde... Vergis je echter niet in 912 onderhoud. Op de motor na zijn ze gelijk aan 911's, dus even prijzig. Minder onderdelen aan de motor, maar niet minder prijzig en daarnaast zitten de kosten veelal in het werkplaatstarief. Een 912 is dan wellicht iets minder werk, maar toch.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
15 dec 2011 0:12 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Re: aanschaf 911 2.0
"Heckschleuder"
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
15 dec 2011 2:12 |
|
|