Re: prijs stelling 996 C2
Hello,
Ik ben ook woonachtig in België en begrijp uw relaas goed, veel zorg en veel pret beleefd en graag zou uw prijs willen zien.
Maar,
Als verkoper zou het verstandig zijn om in de optiek van de koper de zaak eens te bekijken: (en niet van een 'would-be your next salesman')
Zelf ben ik al enkele jaren op zoek geweest welke P bij me zou passen.
De volgende vragen kwamen bij mij op:
- een jonge Porsche of een oudere
- weinig Km's(kunnen veel korte ritten zijn) of veel (kunnen veel lange ritten zijn)
- veel opties of zo kaal mogelijk
- ex-circuit-rijder of niet-ex
- garantie of geen garantie
- Bij aproved, bij P-dealer of particulier
- met vermogenstoename of zonder vermogenstoename
- een andere stroomlijn of origineel
- belang van de verkoper en bestuurder dezelfde zijn, kwestie ingesteldheid, waarom te koop, welke fun ze aan P-rijden hadden, wat hun vooruitzichten zijn e.a.
- motor vervangen of juist niet
- hogere wegenbelasting of juist niet.
- opties zoals sperdifferentieel, verlaagd, chiptuning en andere uitlaat mijden?
- opties zoals extra comfort wijzen die steeds naar een rustige bestuurder?
- contact eerdere bestuurders?
- belang onderhoudsboekje
Ik heb uiteindelijk de stap gezet en me er toch één gekocht wetende dat de verkoop van Porsches niet echt trekt, kon ik het toch niet laten.
Met verschillende Porsches heb ik test gereden steeds met het nodige respect naar de verkoper toe.(was dat maar wederzijds ook) Zowel particulier als bij professionele verkopers.
Bij de ene zag het interieur er niet uit, bij de andere was het de verkoper die me niet aanstond, anderen deden te weinig moeite (versleten banden, moest bijna op onderhoud) en bij één bestuurder had ik echt mijn twijfels of dat hij wel enig belang aan de Porsche schenkte. (was volledig afgeleefd)
In mijn begin periode was ik gestart met een budget van 25K€ voor een 911 model en 2 jaar nadien heb ik uiteindelijk besloten om zo goed als het dubbele te betalen. Het volk dat een Porsche koopt heeft meestal zijn eisen en is meestal bereid om zich aan te passen aan die eisen. Dus prijs is niet steeds een goed argument om een koper binnen te halen. Een verkoper met een verhaal en bijhorende foto-boeken, waar ander auto's staan te pronken op oprit, mooi gewassen een ordelijk huis, mooi gekleed en een goed voorkomen doen wonderen bij een verkoop. Geen enkele particuliere verkoper ben ik tegengekomen die zijn Porsche gewassen had voor de bezichtiging of zelfs zichzelf gewassen had
. Een verkoper die geen belang hecht aan de koper moet ik zeker niet. Een vraag stellen waarop de verkoper weg draait is een afknapper van jewelste, dan mag hij nog garantie geven, want wat zou die garantie in hemelsnaam kunnen betekenen.
Zoals blijkt koopt niet iedereen zoals ik, maar wees gerust verkopen van een Porsche is niet simpel. Er loopt genoeg volk rond die eerst wel eens willen proberen en een soort 'instap Porsche' willen kopen vooraleer ze zich aan echte nieuwe wagen.( garages leren kennen, de kwaliteit of de fun willen ervaren, hoe hun directe omgeving reageert, enz.) Deze mensen willen niets liever dan origineel, en ja soms vinden ze een aproved net iets teveel en soms willen ze zelf voor de garantie instaan voor de eerste 2 jaar Porsche of zelf een verzekering afsluiten. Ja, het is mogelijk dat deze kopers na verloop van tijd ook particulieren afschuimen.
Stem uw verkoopsadvertentie af naar de meest veeleisende koper en zorg dat die minstens geïnterreseerd geraakt in jouw advertentie.
Dat wil niet zeggen dat uw advertentie niet goed is. Enkel het motto: 'alles kan beter'
Succes,