Auteur |
Bericht |
RetroMan
997 4S
ex Boxster 3.2 S
|
Boxster Valmet productie
'lo,
Met enige regelmaat zie ik dealer-aanbiedingen van nagenoeg nieuwe Boxsters die in Finland zijn gebouwd (Valmet produktie) onder de 'Porsche approved' vlag (dus o.a. 12 maanden garantie), met weinig kilometers, tjokvol met opties en tegen een aantrekkelijke prijs.
Mijn vraag aan jullie is: Heeft die aantrekkelijke prijs iets met de Valmet-herkomst te maken? Zijn Valmet auto's "minder waard" dan Boxsters uit de Stuttgart produktie?
Wie weet hier meer over?
|\/|
|
27 dec 2011 23:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Boxster Valmet productie
staat dat er bij, dat ze uit Finland komen en niet uit D.?...
heb 2 x fabriek bezocht in S. en daar uitsluitend 911'jes gezien, dus zou best kunnen ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 dec 2011 23:30 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Veel Boxsters ( ook die van mij uit 2000) en Caymannen komen daar vandaan. Echter de productie gaat terug naar Duitsland binnenkort. Dus mogelijk schroeven ze de laatste exemplaren misschien vol met extra's om de voorraden daar af te bouwen.
In kwaliteit maakt het allemaal niets uit; de normen die gesteld worden liggen vast en worden strak nageleefd. Ik moet zeggen dat ik bij de dealers alleen ex-demo's zie staan en daarbij is het wel normaal dat er wat extra's op zitten.
Ik heb echter nog nooit gezien dat ze specifiek de fabriek van herkomst noemen. Is makkelijk te achterhalen uit het VIN.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 dec 2011 0:01 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Tijdens de werksführung vertelde de gids me dat er in Stuttgart 1 boxster per dag werd gebouwd . Alle andere komen uit Finland .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
28 dec 2011 1:08 |
|
|
RetroMan
997 4S
ex Boxster 3.2 S
|
Ik twijfel of wat jij daar van de band zag rollen representatief is voor de aanbiedingen die ik tegenkom...
|
28 dec 2011 11:06 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Het merendeel is in Finland gebouwd. Dat ze daarom minder waard zijn klopt niet. De prijzen staan natuurlijk wel onder druk. Bij de officiële dealert koop je al een 987 S rond de 30K.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
28 dec 2011 11:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 dec 2011 13:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
zie voor die prijs een 986 S, volgende maand 11 jaar oud, en met 85.000 km
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 dec 2011 13:24 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Dan zou ik toch het liefst eentje uit Stuttgart willen hebben. Puur emotioneel. Niet eentje met een dubbel paspoort
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
28 dec 2011 13:54 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
waar zie je die dan staan?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
28 dec 2011 14:29 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
De Boxster Spyder, Cayman R en Black editions kwamen c.q. komen sowieso allemaal al uit Zuffenhausen
|
28 dec 2011 15:17 |
|
|
RetroMan
997 4S
ex Boxster 3.2 S
|
Laatst (maandje terug) een bij PC A'Dam, nu een bij PC Twente....
|
28 dec 2011 23:02 |
|
|
RetroMan
997 4S
ex Boxster 3.2 S
|
En da's dus exact wat ik ook denk. Maar nog niet 'bewezen' heb gevonden:)
|
28 dec 2011 23:11 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Soms moeten we het allemaal een beetje relativeren. De Boxster Spyder, Cayman R en de Black Editions zijn de aantallen niet. Ik werk in België, waar ook de AUDI A1, Ford S-max en de Volvo V70 vandaam komen, dus niets Duits of Zweeds. In mijn beleving gaat het om de visie van de onderneming over kwaliteit, technische ontwikkeling en design en niet in welk europees land de auto's gemaakt worden. Net zoals Kia, komt uit uit Slowakije, niets Aziatich of toch wel in hun visie over kwaliteit en service. Kan mij niet goed voorstellen dat dat de keuze beïnvloed, tenzij je ook roept dat de enige echte Porsche de 911 is
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
29 dec 2011 20:03 |
|
|
Jous
987 Boxster S070
|
Valmet productie, dat is 'optie' 502 op de welbekende sticker. Ben nog nooit een 987 tegengekomen zónder die optie. Kan me niet voorstellen dat dit enig compromis betekent t.a.v. de Porsche kwaliteit. Overigens komt mijn Volvo uit België, voor zover ik heb gemerkt ook geen compromis
|
29 dec 2011 22:13 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Vanaf vandaag kun je dat niet meer zeggen : Ik ben het grotendeels met je eens maar toch maakt het land van herkomst toch ook wel degelijk iets uit. De toewijding van een japanner zul je in Europa niet vinden. Dat uit zich voor mijn gevoel in kleine dingen zoals bijvoorbeeld gereedschap dat strikter gekalibreerd wordt, een boutje in de motor of elders dat net iets losser zit dan gewenst merk je niet bij de eindcontrole. Ik heb eens gelezen dat het IMS-prob versterkt werd indien deze niet 100% precies werd ingepast tijdens de produktie. Maar goed zo zullen er veel factoren van invloed zijn. Maar wellicht dat de plaats van montage minder belangrijk is dan hoe men om gaat met toeleveranciers, de meeste onderdelen komen kant en klaar aan op lokatie en de fabrikant heeft tot op zekere hoogte maar invloed op de visie en kwaliteit van de toeleverancier (het kalf moet vaak eerst verdrinken...).
|
30 dec 2011 10:46 |
|
|
Jous
987 Boxster S070
|
Haha, leuk; ik was dan ook niet in de positie om te oriënteren op een Spyder
|
30 dec 2011 13:44 |
|