Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:53

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Porsche verzekeren in Duitsland, ervaringen?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Porsche verzekeren in Duitsland, ervaringen??
Dames en heren,

Ik verhuis over een aantal weken naar Duitsland en vraag me af of iemand ervaring heeft met verzekeren van een Porsche aldaar. Ik zie dat Porsche zelf verzekeringen aanbiedt via HDI Gerling maar ben eigenlijk op zoek naar net zo'n verzkering (en prijs :-)) als ik hier in NL heb.. Dus een klassieker verzekering met dito premie (en km begrenzing op 10k km)

Ik ga naar Dusseldorf en de auto komt daar binnen te staan.

Graag hoor ik,

gr. pieter

21 dec 2011 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Re: Porsche verzekeren in Duitsland, ervaringen??
Ik zou, als ik jou was, even een PB sturen naar "Lambiek" , althans, dat is zijn nick name, ( naam bij mij voluit bekend, maar alleen via PB)

Rene is zijn voornaam,

hij is je voorgegaan, en woont al zo'n 3 jaar net over de grens, en heeft enige ervaring opgedaan op het vlak van invoeren, registreren en ten naam stellen, belastingafdracht en verzekeren in Duitsland :wink:

Ik weet zeker dat hij je vragen wel wil beantwoorden, alleen kijkt hij niet zo vaak meer naar het nederlandse forum. Dus mss ff geduld ?

SUC-6 !!

PS: Leuke anekdote, je bent vrij om je kenteken te kiezen in Duistland, hij heeft *** - D 911
( plaatsnaam om bekende redenen weggelaten )

21 dec 2011 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Ik woon zelf als Nederlander ook in Duitsland, en heb flink wat verzekeraars gesproken en benaderd toen ik mijn P 3.2 moest verzekeren.
Kan je aanbevelen: http://www.versicherungsfundus.de

Succes,

Guido

21 dec 2011 22:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo Pieter,

ik woon ook in Duitsland en heb mijn 911 daar ook verzekerd, want de auto staat op Duits kenteken. In Duitsland is de verzekering duurder dan in Nederland. Men neemt ook niet zomaar de royementsverklaring van een Nederlandse verzekeraar over. Ik heb er lang voor moeten onderhandelen... daarna toch korting gekregen, maar slechts op een auto. Voor mijn Z4 betaal ik dus de volle pot (damn..) Ik heb de verzekering bij Ergo genomen. Heb ook nog bij Porsche zelf gekeken, zij hebben ook een verzekering (via HDI). Deze bleek in mijn geval net iets duurder, maar je weet nooit.
Wat ze belangrijk vinden in Duitsland is hoeveel mensen er met de auto rijden, of hij binnen staat (liefst in afgesloten garagebox). Het is voordeliger als je een seizoenskenteken neemt (dit zie je dan wel terug op de kentekenplaat: de maanden dat je niet de weg op gaat staan op de kentekenplaat vermeld); voor de maanden dat de auto overwintert betaal je dan minder verzekering.

Wellicht is dit een mooie ingang; ga even bij de Porsche dealer in Duesseldorf op de koffie en vraag ze om een offerte? Porsche Insurance heet de service, hebben alle officiële Porsche dealers.

Groeten en succes, Robert

21 dec 2011 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Grappig, die verschillende ervaringen met hetzelfde :!: :P

Heb de 997 nu 3 jaar verzekerd bij HDI-Gerling en ben heel happy!!
Dacht ook eerst aan hoger tarief toen de dealer dit aanbood: tegendeel is waar: ~ 1100 voor WA-Casco met max 15.000, kwam 100 bij voor 5000 extra.
No-claim werd zonder discussie overgenomen op basis van polis - geen no claim verklaring - van Centraal Beheer.
Aantal bestuurders werd volgens mij niet gevraagd, net als plaatsen in de garage.
Track en Trace is helemaal geen verplichting in D.!!!
Voorwaarde leuk: rijden op circuit is gedekt, behalve indien een wedstrijd (doe ik nooit).

Kan voor een klassieker met heel weinig kilometers natuurlijk anders uitpakken, maar ik ben héél tevreden.

(kenteken is KLE-RY 911; zonder plaatsnaam? geen bekende reden voor mij;, net als kentekens van foto's weglaten, doet men ook nauwelijks meer.)

22 dec 2011 10:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]