Volgens de RDW zijn donkerblauwe kentekenplaat bestemd voor historische voertuigen (personenauto's, bedrijfsauto's en motoren) met een "datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters. Nu zag een 911 uit 1981 te koop staan http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ckf3krfd2s31 met blauwe kientekenplaten. Hoe kan dat? Kan dat? Hoe krijg je die?
Alvast bedankt!
24 dec 2011 10:46
Sjeezerrr
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Re: Blauwe kenteken platen
De blauwe platen kun je op ieder hoek van de straat kopen.... wel even wisselen voor de gele GAIK plaat als je de auto APK laat keuren.
(ohw ja... ook handig om de GAIK platen bij je te hebben met een schroevendraaier áls je een oplettende agent treft... dat is mij in 5 jaar nog nooit gebeurd)
24 dec 2011 11:01
André
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Idd kun je ze overal kopen,zit alleen geen typegoedkeuring op dus de originele gele in het vooronder.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
Blauwe platen horen op een auto van voor 1978. Ik vind het niet mooi als een jongere auto blauwe platen heeft en al helemaal niet als het een modern kenteken heeft. Die SC in de advertentie vind ik dus door die zwarte platen niet compleet. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
24 dec 2011 13:41
Frank09
911 2.2 T Coupe
@917: eigenlijk heb je gelijk. Ik weet ook niet of ik het zelf doe, maar was meer verwonderd. Thanx to Olaf weet ik in ieder geval wat ze kosten
24 dec 2011 22:04
Pascal
‘64 Kever
Op een SC vind ik het nog net kunnen, maar moet wel passen bij de auto Die van mij had het niet, maar mijn huidige heeft het (natuurlijk) wel
29 dec 2011 18:41
917
3.0 SC 1983 Coupe
Mooie 356. Maar je had ook wel een prachtige SC. Mis je de SC niet?
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
29 dec 2011 22:23
912
@Pascal, ik was van de week bij PCG en zag daar een blad met dat hele stuk over je 356. Was leuk om te lezen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
30 dec 2011 0:15
Delnoy
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Nederland van vóór 1 januari 1978
Volgens mij alleen bouwjaar voor '78. Afkomst is verder niet van belang.
Fun Matters artikel was helemaal top
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum