| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
verlagen porsche 911 uit 1971 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=33847 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Lewis [ 03 jan 2012 16:48 ] |
Berichttitel: | verlagen porsche 911 uit 1971 |
He forumdeelnemers, Ik heb recent mijn fuchs 16 inc velgen vervangen door orginele 15 inc velgen en nu wil ik de auto verlagen/terugbrengen naar orginele hoogte. Tussen de wielkas en de band zit nu circa 6 cm ruimte. Geen potje. Op orginele fabrieksfoto's is dit verschil zo te zien ongeveer 1 a 2 vingers. Heeft iemand hier ervaring mee/ is dit veel werk want ik krijg van een garage door dat dit wel eens 10 uur werk kan gaan kosten terwijl het volgens mij toch alleen het een gaatje terugzetten van de torsie stang is. En weet iemand hier een goed adres voor? groet Lewis |
Auteur: | $TEEF [ 03 jan 2012 16:53 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
zit vaak muurvast.. k klusje... |
Auteur: | wolf [ 03 jan 2012 17:29 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
auto 24 uur in een cola-badje. |
Auteur: | Cloaca [ 03 jan 2012 17:31 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
Je kan ook mazzel hebben dat het inderdaad in 2 uurtjes te doen is..... |
Auteur: | felix bahama 912 [ 03 jan 2012 18:03 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
10 uur is wel aan de hoge kant, maar als het tegenzit wel realistisch....Vincent van VPR in Almere doet dit zeer regelmatig en heeft er een grote handigheid in, misschien hem even belllen? |
Auteur: | 912 [ 03 jan 2012 21:24 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
Wat Felix zegt!! |
Auteur: | Delnoy [ 03 jan 2012 21:35 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
4 zandzakken in het vooronder. Lekker cheap |
Auteur: | Hessel [ 05 jan 2012 18:28 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
Ik heb het vorige winter zelf gedaan. Het verlagen opzich is niet lastig, alleen het op goede hoogte krijgen achter kan even duren. Het is met name de staat van de torsie staven en veerbladen waar veel werk in kan gaan zitten. Vaak is dit redelijk verroest en zitten de torsie stave ngoed vast in de veerbladen en torsie buis. Ik heb uitendelijk mijn torsiestaven moeten doorslijpen en deze uit de veerplaten moeten persen. Verder ben je ook nog wel even bezig met roest ruimen en de torsiebuis weer roestvrij krijgen en behandelen. Al met al, prima te doen als DHZ, maar het kan tegenzitten wanneer je zaken los gaat halen. Mocht je dit gaan doen, doe jezelf een lol en koop een digitale waterpas om de wagen achter op hoogte te krijgen. Super handig. Kijk ook even op pelican parts naar de tech section. Staan een aantal artikelen hierover. Ook handig, de Spring plate angle calculator: http://rennlight.com/cgi-bin/spring.cgi suc6 |
Auteur: | Lewis [ 11 jan 2012 21:27 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
Heren porscheliefhebbers, Dank allen voor jullie tips. Ik heb de auto naar een garage gebracht en ben vandaag langsgeweest om te kijken hoe het allemaal verloopt. Achter een paar (3 a 4) centimeter verlagen om de auto op de goede hoogte krijgen blijkt niet mogelijk te zijn volgens de monteur. De stand een tandje lager gaat alleen met slagen van 7 cm. De wielkas komt dan een paar cm over het wiel te hangen. De garage heeft dit geprobeerd maar dus nu weer teruggezet. Verder staat 1 achterwiel (bestuurderszijde) niet meer waterpas maar zeker een paar graden naar binnen. Volgens de garage was dit al zo, maar ik weet zeker dat dit niet zo was toen ik hem bracht. De garage geeft aan dat door het lager zetten van de auto (horizontaal/vertikaal verstellen) het wiel nooit naar binnen kan gaan staan. Heeft hij gelijk??? Groet Lewis |
Auteur: | Hessel [ 11 jan 2012 21:47 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
Heel kort, NEE. Het verstellen van de torsiestaven achter gaat in veel kleinere gradaties door de verschillende vertanding van de torsiestaaf aan de binnen (40 tands) en buitenkant (44 tands). Ik geloof dat de stappen in 1,5 CM gaan. Lees even het volgende artikel: http://www.pelicanparts.com/techarticles/101_Projects_Porsche_911/55-Lowering_the_911/55-Lowering_the_911.htm In graden is dit 0.84 graad. Dus dat het alleen met 7cm lager kan is onzin. Als de garage dit niet weet kun je je afvragen of je het verlagen en uitlijnen van je 911 daar wilt laten doen. Qua de meer negatieve camber, dit is een normale verstel mogelijkheid bij een 911. Dit heb je nodig om je auto goed te laten uitlijnen. Bij een oude ( maar bijna elke) 911 staat het achterwiel nooit helemaal recht, maar licht schuin in de wielkast. Nogmaals, als zij je niet kunnen uitleggen hoe dit werkt, haal je auto daar weg en breng hem naar een echte specialist. Onze 911-jes zijn enorm gevoelig voor uitlijning en dit dient goed te gebeuren door iemand die weet hoe dit werkt. Is het het verschil tussen een goed sturende auto en een gedrocht in bochten. |
Auteur: | Lewis [ 11 jan 2012 22:24 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
Hoi Hessel, Je hebt helemaal gelijk. Een goede les. Volgens mij hebben ze alleen de radiusarm achter geprobeerd een gaatje lager te zetten. Kan dat?? Ik neem morgen het artikel even mee naar de monteur (kan ie van leren) en ga met de auto naar een erkend adres om het gelijk goed te laten doen. Wat de chamber betreft op de achterwielen; passagierszijde staat bijna waterpas maar bestuurderszijde achter staat behoorlijk (zichtbaar met het oog zeker een paar centimeter) naar binnen. Kan dit gekomen zijn door het gepruts aan de radiusarm?? Groet albert |
Auteur: | Hessel [ 11 jan 2012 23:13 ] |
Berichttitel: | Re: verlagen porsche 911 uit 1971 |
Ja, als je de radiusarm of veerplaat loshaalt, dan zijn ook je settings weg. Als er dan druk op dat wiel komt als alles losstaat, zakt het wiel naar binnen. Idd weghalen daar en naar een specialist ermee. Waar woon je? Wellicht kunnen we je dan een paar goede aanraden |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |