Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:31



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Belgische oldtimer import naar Nederland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Belgische oldtimer import naar Nederland
Heb een vraagje hier voor de kenners

Stel ik heb een belgische oldtimer die te koop staat.
Nu wil iemand van Nederland de wagen kopen.

Doordat het om een oldtimer gaat heb ik dus ook geen belgische keuringskaart. (met een oldtimer moet je in belgie maar één maal naar de keuring als je hem beperkt gebruikt)

Kan de desbetreffende koper de wagen zo op een trailer zetten met alle andere documenten (inschrijvingsbewijs,gelijkvormigheidsattest,..) en hem zo invoeren naar Nederland?
Oldtimer wordt verkocht zoals hij erbij staat en wordt ook niet meer gekeurd voor verkoop.

Alle info is welkom

Mvg
Porscheke


05 okt 2008 14:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
voor import naar nederland heb je, volgens mij, alleen de autopapieren nodig en een bewijs dat je de nieuwe eigenaar bent. Zelfs zaken als gelijkvormigheidsattest etc wordt bij de rdw niet naar gevraagd (tenzij het een unieke auto is). En als hij oud genoeg is, hoeft degene die hem importeert ook geen bpm meer te betalen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 okt 2008 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Wagen is 38 jaar oud (dus bpm is gelijk aan 0%)

Wat is RDW en wat doen deze juist -> is dit te vergelijken met een autokeuring?

Welke documenten zouden er in orde gemaakt moeten worden voor het invoeren naar Nederland (ik heb ooit iets gelezen van vignet 705 bij de douane en nog een ander document)

Mvg

Porsheke


05 okt 2008 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Belgische keuringskaart is helemaal niet belangrijk voor een wagen die naar het buitenland gaat, gewoon door het feit dat zij deze keuring uniek is aan België.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


05 okt 2008 15:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
De RDW regelt alles m.b.t. kentekens, invoering en alle andere zaken daar om heen!

http://www.rdw.nl
_________________________________________
Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl


05 okt 2008 15:46
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Kan hij zo meenemen met alle papieren erbij, heb ik gisteren ook nog gedaan, daarna naar RDW keuring en klaar.


05 okt 2008 16:15
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hoi

Bedankt allemaal al voor de verdere info

Toch nog even een vraagje:

Heeft de koper voldoende dan aan;
-Verkoopsactie waarin hij staat vermeld als nieuwe eigenaar
-Inschrijvingsbewijs
-Gelijkvormigheidsatest


Mvg
Porscheke


05 okt 2008 20:15
Profiel
Bericht 
Yep. :wink:


05 okt 2008 21:43
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hoi Wim bedant voor de info.

Iemand nog enig idee wat de kosten (€) zijn bij RDW voor het importeren?
En hoe lang duurt het voor je er mee op de baan kan in nederland.


Geldt er in nederland ook trouwens zoiets als oldtimerkeuring :?:

Oldtimerkeuring Belgie:
-Lichten moeten branden
-Co wordt niet gecontroleerd
-Remmen mogen een afwijking van 50% t.o.v. de andere as hebben
-Brandblusser, verkeersdriehoek, fluovest moeten in wagen aanwezig zijn
-Claxon moet gaan

Verder is er een beperking voor het rijden:
Binnen een straal van 25 km t.o.v. de woonplaats
Enkel naar treffens
Niet rijden na zonsondergang

Jaja....ik weet het Belgie is een apenland... :wink:


07 okt 2008 7:31
Profiel
Bericht 
Je hebt kenteken keuring en algemene keuring inclusief APK.

Bij kenteken keuring gaan ze alleen kijken of chassisnummer e.d. kloppen, als dat goed is krijg je alle papieren mee en kun je met de auto later naar een door u gekozen garage voor APK, daar komen ze dan de stempel op het kenteken bewijs zetten en brengen de platen mee, en vanaf dat moment mag je rijden. (auto mag dan zelf niet rijden en moet op een ambulance staan voor naar RDW)

Andere keuring is met voorlopig kenteken of op trailer daarna toe gaan, volledige keuring en papieren, op het moment dat kentekenplaten dan binnen zijn mag je er met gaan rijden.

Hier moet de auto (oldtimer) aan precies hetzelfde voldoen als een moderne auto, alles moet perfect werken en functioneren.
Je mag dan ook verder rijden als een straal van 25 km, en je hoeft niks aan te vragen voor een ritje o.i.d. en mag ook 's nachts gereden worden.
Bij de verzekering kun je een oldtimer verkering afsluiten van 2500, 5000 en 7500 km, en je mag dan dagelijks met de auto rijden mits je de afgesproken km's niet overschrijd.


07 okt 2008 8:16
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Hoi Wim

Bedankt voor de snelle feedback

Wat kosten nu dergelijke keuringen:
-Kenteken keuring ?
-Voorlopig kenteken?

Grtz
Porscheke


07 okt 2008 8:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
www.rdw.nl


robert
_________________________________________
remmen is angst


07 okt 2008 8:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
BE
Bericht 
porscheke schreef:

Oldtimerkeuring Belgie:
-Lichten moeten branden
-Co wordt niet gecontroleerd
-Remmen mogen een afwijking van 50% t.o.v. de andere as hebben
-Brandblusser, verkeersdriehoek, fluovest moeten in wagen aanwezig zijn
-Claxon moet gaan

Verder is er een beperking voor het rijden:
Binnen een straal van 25 km t.o.v. de woonplaats
Enkel naar treffens
Niet rijden na zonsondergang

Jaja....ik weet het Belgie is een apenland... :wink:


Oldtimerkeuring Belgie :Lichten moet NIET branden, dat van de afwijking van 50% op de remmen zou ik maar mee opletten!, brandblusser NIET verplicht voor de oldtimerkeuring, claxon moet NIET werken bij een oldtimerkeuring.


07 okt 2008 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Dit staat op de site van GOCA:

OLDTIMERS

Vanaf zijn 25ste levensjaar kan een voertuig worden aangemeld als oldtimer.

Wanneer men een voertuig als oldtimer wenst in te schrijven, dient men met deze oldtimer bepaalde spelregels (lees: beperkingen) te respecteren: het is een voertuig dat slechts bij uitzondering op de openbare weg wordt aangewend, ofwel ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties, ofwel voor proefritten met het oog op die manifestaties uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km, ofwel om zich naar die manifestaties te begeven.

Bij een oldtimer wordt een gedeeltelijke keuring uitgevoerd, hierbij heeft men oog voor enkele minimale veiligheidsvoorwaarden:

de remmen worden gekeurd

het chassisnummer en de documenten worden nagekeken

de aanwezigheid van de gevarendriehoek wordt nagekeken

de staat van de stuurinrichting wordt nagekeken

controle van de sleepinrichting

Bij deze keuring wordt een keuringsbewijs met de vermelding ‘Dit document geldt niet als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien’ uitgereikt.

Indien het keuringsbewijs geen defect vermeld, die aanleiding geeft tot een beperking van de geldigheid, kan een aanvraag tot inschrijving als oldtimer gevalideerd worden.

Vanaf 01.01.99 rijdt u een oldtimer voor een specifieke keuring voor. Deze specifieke keuring gebeurt vóór de eerste inschrijving als oldtimer of vóór de herinschrijving van de oldtimer op naam van een nieuwe eigenaar. Deze keuring leidt bij inschrijving tot afgifte van een specifieke oldtimer kentekenplaat ("O"-plaat).

De keuring oldtimer wordt in de 76 keuringscentra uitgevoerd

Die afwijking van de remmen kan ik niet dadelijk terug vinden....


07 okt 2008 10:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
3.6rs schreef:
Oldtimerkeuring Belgie :Lichten moet NIET branden, claxon moet NIET werken bij een oldtimerkeuring.

taptaptap... rare jongens die belgen... :cheesy: lichten moeten niet branden, claxon moet niet werken... :? :shock: :wink:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


07 okt 2008 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
:lol: :lol:
_________________________________________
www.wkautomotive.com


07 okt 2008 21:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
JAja we weten het .... :D

Het is een apenland op sommige punten.. :oops:


08 okt 2008 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Belgische oldtimer import naar Nederland
beste allemaal,
ik las dit stukje over het invoeren van een oldtimer uit belgie.
ik heb 2 weken geleden een mooie 911 bj 1975 in belgie gekocht..wordt dus een trotse 911 eigenaar.
De koop moet nog afgehandeld worden.....welke papieren moet ik van de eigenaar krijgen om de 911 in Nederland in te voeren ?
Moeten de belgische kenteken platen ook eerst in Belgiie (DIV) ingeleverd worden voordat de auto in Nederland op kenteken kan worden gezet ?

groet, Hoesano
_________________________________________
914 2.0 L - bj '76
911 2.7 L - bj '75


14 feb 2012 2:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Toby


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.