Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
964: dak niet open onder de 10 graden
Hmmmm. Vandaag een dilemma. Strak blauwe lucht, zonnetje op mijn bol, maar 3 graden vanochtend. Kan ik dus de 911 pakken, maar moet ik dicht rijden... Pak ik liever de smax, doet het minder pijn.
Waarom kan het dak van een 964 cabrio niet open onder de 10 graden? Breekt het ruitje dan? Meteen? Of slijt het sneller? Ik heb begrepen dat je er 'redelijk eenvoudig' een nieuw ruitje in kan laten zetten (Rovako?). Wat is het gevolg als ik bij 4 graden tóch het dak open doe? Als het ruitje 'alleen maar' sneller slijt, heb ik het er best voor over om om de 2 a 3 jaar een nieuw ruitje te laten plaatsen als ik dan lekker bij droog weer de hele winter open kan rijden...
Oja, ik heb geen verwarmbare garage, dus de garage 11 graden stoken en dan binnen het dak opendoen is helaas geen optie.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 okt 2007 13:58 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 964: dak niet open onder de 10 graden
Je kan de ruit toch openritsen, of kun je de elektrische kap uberhaupt niet open krijgen ?
Je kan natuurlijk ook gewoon de motor eerst een half uur laten draaien, wordt het binnen vanzelf warm waardoor je de kap kunt laten zakken
Laatst bijgewerkt door TD (zonder I) op 23 okt 2007 14:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 okt 2007 14:15 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
als hij open zou gaan door/met verwarmbare garage boven de 10 graden ,
gaat hij dan als je onder de 10 graden buiten rijd ook nog wel dicht in die kou, stel je voor dat je hem open maakt inje garage boven de 10 graden en je rijd buiten onder de 10 graden en het gaat regenen en je krijgt je kap dan niet dicht
kortom maby gaat die niet open onder de 10 maar ook niet dicht onder de 10
dat zou ik eerst proberen uit te vinden, voordatje een truck vind om het open te krijgen
maby de sensor vinden die aangeeft dat het onder de 10 graden is, die , dan fohnen tot boven de 10 graden .dat is maby een optie kweet niet ik verzin maar wat
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
23 okt 2007 14:41 |
|
|
horn
PF #57
|
volgens mij zit er geen sensor en kan je zelfs bij -10 gewoon je dak openen. alleen begreep ik dat je ruitje dan scheurt.
openritsen kan ook, maar dan heb ik a een probleem dat ik me achterin mijn eigen cabrio moet wurmen en b moet ik dan ipv het ruitje vaker een rits vervangen. Om nou te zeggen dat dat ding soepel loopt....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 okt 2007 14:49 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
Bij lage temperatuur is het ruitje niet flexibel genoeg, open én dicht doen zou dan schade kunnen geven... maar als je voorzichtig bent gaat het best hoor!
Ik doe het ook gewoon, met het dicht doen wel even choppen (zorgen dat de vouw mooi rond loopt).
Heb voorheen midden in de winter met een Aford roadster gereden, ook met een cabriodak, als de zon scheen altijd open... nooit een probleem.
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
23 okt 2007 15:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met de 968 heb ik vaak zat onder de 10 gr het dak open gedaan. Het ruitje zal ongetwijfeld van dezelfde kwaliteit zijn geweest en ik heb geen problemen gehad. Ook niet bij -3...
|
23 okt 2007 15:13 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Vóór het openen van de kap ruitje even verwarmen ( vele mogelijkheden) en netjes opvouwen. Zo deed ik het altijd. Nooit problemen mee gehad.
Laatst bijgewerkt door mike 93 op 23 okt 2007 15:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 okt 2007 15:15 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Ik hou het wel op de rits.
Oh ja mike 93, "nooit geen problemen" is altijd problemen.
|
23 okt 2007 15:26 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Het instructieboekje (blz60) geeft aan dat onder 0 het ruitje open geritst moet worden.Indien het ruitje zelf bevroren is zou het bij openen van de kap kunnen breken.Bij een niet bevroren ruitje heb ik bij kou nog nooit problemen gehad.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
23 okt 2007 15:28 |
|
|
mike 93
993 C2
|
|
23 okt 2007 15:30 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
(beetje een tik van me)
|
23 okt 2007 15:45 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
is het ruitje niet teverangen voor andermateriaal?iets wat soepeler is en minder temperatuur gevoelig.moet in deze tijd toch allemaal kunnen lijkt mij.
ik denk dat het vandaag ook niet echt lekker had geweest open met dat oosten windje.de targa rij ik onder 10 graden ook niet open omdat het dan gewoon niet lekker meer is.
anton964
|
23 okt 2007 15:48 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
heb er ook een 964 C2C gehad, 5 jaar, was geen probleem hoor, gewoon ruitje naar beneden ritsen en rijden !(met kaarsvet of ballistol loopt ie weer prima)
Ruitje kan je ook iets polijsten als hij wat minder wordt..
gr
Steef
|
23 okt 2007 16:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 964: dak niet open onder de 10 graden
Je gaat mij toch niet vertellen dat dat lekker is...open rijden met 3 gr ...
|
23 okt 2007 16:34 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Muts, skibril op en pak aan en gaaaaaaaaaaaaaannnnnnn
|
23 okt 2007 16:38 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Alleen voor keiharde kerels. Désnoods de verwarming erbij aan
|
23 okt 2007 16:51 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Ruitje
Zoals eerder aangegeven, ritsen en rijen. Maar boven de 11 hoef je niet te ritsen. En voor de zekerheid ff Rovako bellen.
ps. indien je het ruitje vervangt kan je net zo goed het hele dak vervangen omdat het qua kosten bijna niets meer uitmaakt
|
23 okt 2007 16:52 |
|
|
JorgoIJ
'93 964 C2 Cabrio
|
Alles gekheid op een stokki: een ruit redelijk eenvoudig vervangen bij (Rovako?) is een illusie.
Heb onlangs gebeld met Rovako: kosten voor ruitje 750 euro maar dit wordt afgeraden ivm verlijmde naden en het risico van scheuren van de kap! Vervanging kost 1500 euro.
Nu lees ik dat sommigen van jullie bij Halliburton werken of vermogensbeheerder zijn en dus zal die 750-1500 euro gelijk staan aan een avondje lekker eten. . Is dit bij jou ook het geval of bestel je vaak een Petrus bij dat lekkere eten: gewoon open dat dak!
Voor alle anderen, ruitje ritsen lijkt me het beste! Tegen de tijd dat de rits kapot gaat ben je ook toe aan een nieuw dak!
En natuulijk voorzichtig doen met het wegvouwen van de ruit.
|
23 okt 2007 16:55 |
|
|
cabrio wim
|
Werkt inderdaad perfect, en leve het handbediende dak.
En wie vandaag niet open reed met zijn cabrio, is geen cabrio waard.
Heerlijk kacheltje via onderkant laten blazen en rijden met die Porsche cabrio.
|
23 okt 2007 18:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 964: dak niet open onder de 10 graden
Jazeker en bij -3 ook. Wel is stoelverwarming dan een aan te bevelen optie.
Mijn vrouw is er minder van gecharmeerd bij die temperatuur.
|
23 okt 2007 18:28 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
kijk zo hoor en vooral ZIE ik het graag, was een heerlijke dag...!
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
23 okt 2007 18:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hans Ruitje van 'n 964 vouwt anders dan dat van 'n boxster
... 964 heeft 'n vervelende knik van boven naar beneden als je de rits niet losmaakt alvorens het dak te openen
Zelf heb ik ooit m'n ruitje kapot gedrukt - P kwam zelfs uit 'n 18 graden warme garage - en ik had ook de rits losgemaakt
Aangezien mijn dak toen nog in hele goede staat was - heb ik toen (door ABC - nu RoVaKo) alleen het ruitje laten vervangen kosten inderdaad voor 70% in de richting van 'n heel nieuw dak - omdat (bijna) het hele dak gedemonteerd moet worden om er 'n nieuw ruitje in te zetten
Mocht het nu weer gebeuren, dan zou het in mijn geval raadzaam zijn om het hele dak te vervangen ....
|
23 okt 2007 21:38 |
|
|
cabrio wim
|
Beetje lichaamsbeweging of acrobatiek kan geen kwaad, zeker niet als je daardoor de ruit heel laat.
@Harald, snap een ding niet, je wilde de perfecte cabrio en na lang zoeken gevonden, en dan nog te lui om een ritsje te openen of afdekhoes erop te doen.
|
23 okt 2007 21:45 |
|
|
horn
PF #57
|
niet te lui. wilde alleen graag van de experts weten of het ritsje het verschil zou maken. en wat nou eigenlijk de reden van die 10 graden was.
en laatst zowaar de afdekhoes eroverheen gedaan. was snel gebeurd. niet dat ik het erg mooi vond, maar het was snel gebeurd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2007 6:18 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Mijn Totmbo was ook nooit zo gecharmeerd om Topless te rijden ... Ik wel en dus ook onder de 10ºC, maar ik moet je gelijk geven... In een Targa (911 SC Targa) is dit niet altijd even fijn.... Ik denk dat het met een Cabrio toch anders is
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
24 okt 2007 7:29 |
|
|