Auteur |
Bericht |
MFH
Nog geen helaasPapendrecht
|
993 of 996
Hoi allemaal,
ik heb de zoek functie gebruikt......al enige dagen
Maar ik kan niet echt een antwoord vinden.
Je ziet op het net meer de 996 als de 993 te koop staan.
Ook is de 996 verhoudingsgewijs goedkoper.
Ik had al het verhaaltje gehoord dat de 3.4 slechter was maar dat werd hier ontkrachtigd, en de kwaliteitsbeleving blijkt echt een beleving te zijn.
De Porsche van voor de 993 hebben mij teveel onderhoud nodig, ik zou hem dagelijks gebruiken.
Zijn er mensen met ervaring met beiden, en welke heeft dan je voorkeur en waarom uiteraard.
Is er ook al een beeld welke in de toekomst het meeste waard blijven
Zijn er nog andere dingen die je absoluut niet moet hebben op aan je porsche haha (knalroze of zo )
Nou ik lees het graag.
Bedankt alvast Marcel.
|
07 maart 2005 11:52 |
|
|
912
|
Waarom de typen voor 1977 weggelaten?
Beperkte mindset?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 maart 2005 11:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik ga niet meedoen aan die Poll, als ik de moeglijkheid moest hebben, stond er van elk type een in mijn garage.
ik vind gewoon dat elk model zijn charmes heeft.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 maart 2005 12:22 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
denk dat erg afhgankelijk is van wat je zelf (wilt/kunt) rijden, idd van elk een aub....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 maart 2005 12:30 |
|
|
John
Cayenne
|
Ik denk ook dat ik bovengenoemde ga bijvallen, ieder type heeft zijn charme (en nadeel).
De 996 is dus idd. een type dat veel wordt aangeboden, vooral het feit dat er in 1998 een zeer toegankelijke (lees rijdbare) Porsche bij kwam, maakte dat veel zakelijke rijders indertijd ineens Porsche gingen rijden.
De 996 is ook de meest verkochte 911 aller tijden, dus daar zit het hem in.
De problemen van de 996 waren vooral de keering die lekte, dit probleem is bij de huidige generatie totaal opgelost.
Verder is het het gevoel wat meespreekt, mocht ik het ooit kunnen betalen dan neem ik een "echte 959", maar dat zal wel niet.
Heeft echt van alle types (het beste) iets in zich, zelfs de waterkoeling .
Mijn advies, en een beetje chauvinistisch tuurlijk.
Een Porsche voor dagelijks gebruik (zomer en winter).
Een Porsche met het relatief gezien minste onderhoud.
Een Porsche die makkelijk rijdt, tijdens ieder weer type.
Een Porsche waar je schoonmoeder ook een blokkie in weg kan.
Een Porsche die smoelt.
Een Porsche die later nog wat waard blijft
Een Porsche die op het Circuit met een amateur aan het stuur leuk meedoet.
Een Porsche die eigenlijk alles in zich heeft.
Tja. conclusie de 996 4S
Oke rakkers kommaar met de kritieken,
|
07 maart 2005 12:34 |
|
|
MFH
Nog geen helaasPapendrecht
|
Sorry dat ze van voor 1977 er niet bij staan.
Had nog een regel, eronder maar heb ik niet toegevoegd blijkbaar.
Logisch dat men er graag van elk wel ééntje wilt haha.....maarja dat is maar voor nekelen weg gelegd, voor mij zou hij/zij in de plaats van mijn huidige auto komen, dus zoals John4S zegt, klinkt de 996 dan wel goed
|
07 maart 2005 12:41 |
|
|
Sjonnie
|
HELEMAAL, MAAR DAN OOK HELEMAAL EENS MET JOHN
|
07 maart 2005 12:42 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
des te langer ik hier op het forum vertoef des te moeilijker de keuze wordt
om eerlijk te zijn
_________________________________________ Got coffee?
|
07 maart 2005 12:46 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Interessante discussie, ik heb zelf ook voor dezelfde keuze gestaan.
Naar mijn idee is de 993 een zeer goed compromis tussen het specifieke 911 "karakter" en het gebruik voor alle dag. De 996 is ontegenzeggelijk een auto die geschikt is voor alledaags gebruik , maar mist net die charme van de 993 , bovendien zijn er veel meer verkocht hetgeen consequenties heeft voor de prijzen van de occasions ( kan een voordeel zijn bij aanschaf , maar nadeel bij inruil).
Wat betreft onderhoud , ik ben geen expert maar heb wel gehoord dat je met een 996 (zeker tot 2000) echt niet goedkoper uit bent wat betreft onderhoud/reparaties ,zeker als het gaat om de vroege exemplaren. Tenslotte is het budget ook belangijk: een knappe 993 is goedkoper dan een 996 uit 2000 of jonger , soms wel net zo duur als een 996 uit 1998 of zo.
Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor een 993 4S , bij hetzelfde bedrijf stond ook een 996 uit 1998 voor een iets lagere prijs , maar die had toch veel minder uitstraling (vond ik tenminste).
|
07 maart 2005 13:00 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Tja, de keuze die aangegeven staat is vrij gevarieerd qua prijs. Alles is mogelijk, zelfs binnen één model kan de prijs sterk variëren : koop je bvb. een 1998 996 of een 2004 996 turbo ??
Je moet eerst je budget bepalen en dan kijken welke auto die in dat budget past, je het meest "aangrijpt". Porsche gaat om emoties, niet om inruilwaardes enz, althans niet in mijn ogen...
|
07 maart 2005 13:34 |
|
|
F@RGO
|
probleem is wanneer je iets leuks hebt, dat je toch steeds naar iets anders gaat lonken.
Nu ben ik heel tevreden met mijn 996 3.6 c2.
maar toch vind ik de 997S veel leuker, of de 996 4S of de 993 4S
En ik vind die oude porsches ook enorm mooi ,
als ze origineel staan in een speciaal kleurke
,
ik zou er één willen van ieder type
maar ja, luxeproblemen zijn dat eigenlijk nietwaar.
Veel plezier ermee, wat je keuze ook is.
|
07 maart 2005 14:13 |
|
|
Marjon & Berry
kampen
|
John4S schreef:
Daar sluit ik me bij aan.
Ooit in de file (Duitsland) naast een 959 gestaan, wat een brute bak.
Dat geluid en pfff, wat een plaatje... ( glibber.... ).
Maar helaas ver buiten mijn bereik...
|
07 maart 2005 15:32 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Als iki dan toch een keuze zou moeten maken dan
1. 997 - turbo (als ie er is)
2. 996 - turbo
3. 997 4s (als ier is)
4. 997
5. 993 turbo
6. 996 4s
7. 993 - 4s
8. 993 targa
aangezien 1 en 3 er nog niet zijn, 2 en 4 (nog) veel te duur zijn, ik voor 5 en 6 moet overwegen om dan toch maar de M5 in te ruilen voor iets goedkopers en dat niet wil, en 7 niet noodzakelijkerwijs wil ruilen voor mijn huidige targa heb ik dus de beste optie momenteel....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 maart 2005 16:52 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Ik mis de mooiste in de poll!
Waar zijn de porsches waar het allemaal mee begonnen is?
Periode 63-73? (en 912 natuurlijk )
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
07 maart 2005 18:30 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Op dit ogenblik nog niet 1 stem voor een 964! Ik kan me toch niet voorstellen dat (bijna al) hun eigenaren eigenlijk liever een ander model willen.. . Het is daarbij ook nog de meest voorkomende Porsche hier op 't forum. ??????????
|
07 maart 2005 18:41 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
dat wil nog niet zeggen de meest begeerlijke...."willen en kunnen" zijn twee heel verschillende dingen, desalniettemin zullen de meeste wel tevreden zijn met wat ze hebben...
ook al is het "maar" een 964
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 maart 2005 19:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... en zelfs met (de financiele) ruimte duurt het nog wel even voordat m'n 993 4S voor de deur staat
|
07 maart 2005 19:23 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nou hoe kan dat nou? Zo weinig gestemd op de 964??? Terwijl het toch 1 van de mooiere modellen is... Schande!
Maar ook ik heb niet op de 964 gestemd, maar op de 993.
|
07 maart 2005 23:38 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de Poll. Maar vermits ik geen keuze kan of wil maken, kan ik deze niet zien
Is er niemand die even de stand wil meedelen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 maart 2005 0:09 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
996 - 1998 t/m 2004 19% [ 8 ]
993 - 1993 t/m 1998 54% [ 23 ]
911 Carrera - 1989 t/m 1993 4% [ 2 ]
911 3.2 - 1984 t/m 1989 19% [ 8 ]
911 SC - 1977 t/m 1983 2% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 42
u vraagt, wij draaien
|
08 maart 2005 0:19 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Merci Jeff_911
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 maart 2005 0:22 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik heb zelf meerdere Porsche's waar ik gek van ben.
1. 996 GT 3 RS
2. 356 Speedster
3. 959
4. 965 3.6 Turbo
5. 2.7 RS
6. 964 RS
7. Carrera GT
8. 997 S
9. Cayenne Turbo
10. 911 2.2 coupe...
Dus mijn voorkeur is heel divers, en niet een bepaald modeljaar.
In het begin had ik er moeite mee dat de 911 watergekoeld werd. Maar dat is inmiddels wel voorbij.
Erick
.
|
08 maart 2005 8:42 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Met € 1.300.000 moet deze droom werkelijkheid kunnen worden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 maart 2005 8:50 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Dat is nou net het probleem.........
Toch maar weer een staatslot kopen.......
|
08 maart 2005 8:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
En weer een wat €'s van jouw saldo en dus verder weg van het benodigde bedrag.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 maart 2005 11:00 |
|
|