Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:44

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
alarm niet scm goedgekeurd 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht alarm niet scm goedgekeurd
Voor mijn verzekering heb ik een SCM goedgekeurd klasse 3 alarm nodig. Het is voor eigen administratie, mocht de auto worden gestolen moet ik dit certificaat kunnen overleggen.
Af fabriek zit er een klasse 3 alarm op mijn auto en deze is na verkoop geupgrade naar een alarm klasse 5. Sinds 2008 is het alarm niet meer gekeurd geweest en is er ook geen abonnement meer op het volgsysteem. Nu blijkt bij de keuring dat het alarm niet meer voldoet aan klasse 3 omdat de hellingproef en de startonderbreking niet meer zouden werken bij het alarm. De dealer geeft aan het op te willen lossen door nieuwe onderdelen te installeren ipv naar de storing te zoeken (omdat het een 11 jaar oude auto en alarm betreft).
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet nog een offerte ontvangen maar heb wel een donkerbruin vermoeden wat daar uit gaat komen :bang: Kan het niet iets van een zekering zijn? (wel apart dat een af fabriek systeem toendertijd niet afdoende was voor de verzekeraars, dat SCM systeem stinkt aan alle kanten als je het mij vraagt, maar daar zijn al genoeg draadjes over.)
Ik heb overigens nog garantie op de auto maar weet niet of dit binnen de garantie valt.

09 jun 2012 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: alarm niet scm goedgekeurd
Had mijn 997 ook met garantie gekocht, verz eis minimaal class 4, had geen abo, dus even bij pscm laten controleren,
alarm was nl 3 jaar oud. Sirene was defect en is binnen de garantie vervangen. Ik heb blijkbaar class 5 erin, abo afgesloten en
certificaat gekregen.

09 jun 2012 23:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Aan je verzekering vragen of een gelijkwaardig alarm ook geaccepteerd wordt - de falende onderdelen bij een SCM/TNO inbouwstation laten vervangen - en hun een briefje laten schrijven dat je alarm conform SCM/TNO klasse weet ik veel is ....

Of op zoek gaan naar een andere verzekering :popcorn:

09 jun 2012 23:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Je kunt hem zelfs zonder alarmeis verzekeren op basis van een klassiekerverzekering.

Wat wij wel eens doen is dat er zoals Olaf aangaf de dealer een verklaring laten maken dat het alarm werkt volgens klasse 3. Dit laten we dan ook vermelden in het taxatierapport.

10 jun 2012 11:41
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Je kunt een hobbyist zoeken die het kan repareren en dan het geheel opnieuw ter keuring aanbieden.

Die SCM procedure is ook wel een beetje boevenhandel (als hij te lang niet gekeurd is schijnen ze dat ook niet meer te willen doen....)

10 jun 2012 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c2 coupe 1991, ex 911 3.2coupe 1988
Had bij aanschaf van mijn 911 ook een defecte sirene, dus afkeur voor scm.

voor 25 euro sirene op internet gevonden bij een electronica zaak in de buurt.

:cheers: scm goedgekeurd

Die SCM procedure is ook wel een beetje boevenhandel (als hij te lang niet gekeurd is schijnen ze dat ook niet meer te willen doen....)[/quote]

Die van mij was al 15 jaar niet meer scm gekeurd en kreeg gewoon weer een scm certificaat.

10 jun 2012 12:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Het (opnieuw) verkrijgen van een SCM certificaat hangt er vanaf of het alarm nog aan de eisen daarvoor voldoet.

SCM/TNO alarm systemen met een verborgen schakelaar etc. krijgen inderdaad geen certificaat meer ...

10 jun 2012 17:33
Profiel WWW Facebook 
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Mijn alarm werkte ook niet naar behoren. Oud alarm maar voldeed nog steeds aan de norm. Alarm en sirene opgestuurd en laten herstellen. Is zeker niet gratis. Maar wel SCM nu.

10 jun 2012 17:58
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Neem is contact op met HOTO IN VLAARDINGEN die heeft heel vaak een oplossing voor dit soort gevallen .
Misschien kan hij je helpen , je moet dan vragen naar Herman

11 jun 2012 9:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
bedankt voor de tips :thumleft:

Zal toch de offerte even afwachten, wie weet valt het mee.... :popcorn:
Zo niet, gaan we verder kijken, een andere verzekeraar zal het ws niet worden, vind de verzekering verder in orde Jos.. :mrgreen: :thumleft:

11 jun 2012 14:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]