Auteur |
Bericht |
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Hoe Origineel is Origineel.
Ik heb nog niet zo lang mijn 964 c2 cabrio en hoorde dat de schroefjes in de verstralers niet origineel zijn. Klein detail maar niet onbelangrijk want als de schroefjes al niet meer origineel zijn wat is er dan nog meer niet origineel. Nu valt het allemaal wel mee maar wat is origineel en wat is dat nu niet.Is er een een databank waar je precies kan zien hoe jouw Porsche de fabriek verliet of werd de Porsche in land van levering nog aangepast?
Vrolijk Pasen,
|
07 apr 2012 11:13 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
't is maar net hoe neurotisch je zelf bent . Als het er enigzins "normaal" uitziet en de schroefjes passen heb ik er geen problemen mee. Om nu op basis van een paar schroefjes al te veronderstellen dat je 964 niet origineel meer is, zal een specialist je waarschijnlijk helemaal gek kunnen krijgen. Ik denk dat er geen 964's meer rond rijden die tot 100% in detail origineel meer zijn.
|
07 apr 2012 11:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
k*t, ik zou nieuwe schroefjes kopen... Zou het origineel niet in PET te vinden zijn? Mij persoonlijk zou het roesten of die schroefjes origineel zijn. Wellicht als ik een 1973 RS had, dan wel. Of een 356 speedster. Maar een 964? Zolang het past, vastzit en niet detonneert prima! Zou persoonlijk alleen geen niet-originele dingen willen die niet goed passen of er goedkoop uitzien.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 apr 2012 11:53 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
N 013 943 8 Combination screw B 4,2x22 (6 stuks) Denk dat het goedkoper is bij de bouwmarkt 6 rvs schroefjes te halen van 4,2x22 mm Wel even op de diameter van het kopje letten
|
07 apr 2012 12:02 |
|
|
oer911
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Hoe origineel zou je 911 zijn na 47 jaar ? Volgens mij alleen de nummerplaten, en die zijn niet eens van Porsche.
|
07 apr 2012 12:34 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Nouja, origineel, of "exact zoals hij de fabriek verliet"... Als je bijvoorbeeld een koplamp vervangt, en wel netjes alle Porsche onderdelen gebruikt, is hij nog steeds origineel toch? Als je er een Mercedes koplamp (of in het geval hierboven bijvoorbeeld een koplamp van een 964 erin zou zetten), dan is hij niet meer origineel... Zo zie ik het... (en dan dan nog is de vraag of je soms dingen juist net "niet-origineel" moet maken, om het bijvoorbeeld veiliger te maken. Op mijn 356 zit bijvoorbeeld een gescheiden remsysteem. Niet origineel, maar wel met "correcte" onderdelen en vooral net even wat veiliger
|
07 apr 2012 12:39 |
|
|
knalpotprutser
had een 996 carrera 4
De Kempen
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
roesten ??. Maar voor de echte liefhebber maakt het wel uit. Ik ken zelfs Zündapp mannen die een schrootbrommer kopen en de boutjes "met een of ander teken" er af halen. Die worden ontroest en opnieuw gegavisiseerd/verchroomd. Het is maar net hoe ver je wil gaan. Een nieuw stuk plaat er in zetten met nieuwe lasdraad? Overspuiten met nieuwe lak? Toen de auto uit de fabriek kwam zat er ook geen lood op de spatborden om hem strak er uit te laten zien. Minimale hoeveelheden plamuur en spuitplamuur is in mijn ogen ook geen probleem. Liever netjes strak met een beetje plamuur dan een gegolfde zijkant.
|
07 apr 2012 12:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Origineel - zoals deze de fabriek heeft verlaten, zonder ooit een bandenwissel of enig ander onderhoud te hebben gehad .. en daar wordt dan nog vaak de hoofdprijs voor betaald ook MI is origineel met zo veel mogelijk onderdelen (al dan niet nieuw) die bij dat bouwjaar of model passen - en dan het liefst ook niet afwijken van wat er op het geboorte certificaat staat
|
07 apr 2012 13:27 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Ik wil ook weer niet te veel nadruk op een paar schroefjes leggen maar meer wat als origineel gezien wordt . En inderdaad origineel is niet altijd beter of veiliger.
|
07 apr 2012 14:55 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Vooral de Engelsen zijn goed in het vinden van betere oplossingen in de afftermarket handel, dus de TVR's e.d. worden alleen maar beter! Bij Porsches is dat minder het geval, de meeste zijn van oorsprong goed, dus is origineel ook wel vol te houden. Voor mij is origineel, de originele delen, dus plaatwerk, motor en bak. Maar bijvoorbeeld, uitlaat, schokdempers, filters e.d. mogen wel veranderen en dan is het in mijn ogen nog steeds origineel genoeg!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
07 apr 2012 16:15 |
|
|
oer911
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Hoe moet je dat anders doen dan ?
|
07 apr 2012 18:05 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Ik denk dat Jurgen bedoelt dat als je bijv je schokbrekers vervangt, je de originele van Porsche kunt kopen maar ook bijv een Bilstein set
|
07 apr 2012 18:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Daarom zeg ik ook altijd: Oude filters, bougies en olie netjes bewaren bij je boekjes ...
Gaaap, sorry hoor, niet originele schroefjes ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 apr 2012 19:41 |
|
|
912
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Gaat je niet lukken in een bouwmarkt...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 apr 2012 21:39 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
08 apr 2012 6:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
niet zo geirriteerd reageren, het is gewoon een vraag naar meningen. en uit de antwoorden blijkt al dat de meningen uiteenlopen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 apr 2012 7:28 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
jezus Horn wat ben je vroeg.....enge droom gehad?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
08 apr 2012 8:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Ja. Ik droomde dat ik 3 kinderen had die om 6.15u wakker waren en mij Vrolijk Pasen kwamen wensen. Nadat ik gisteren tot laat op het Kidsright Gala in Nijmegen was geweest... Goed dat morgen een vrije dag is - bijslapen... Nu eerst de Masters bijkijken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 apr 2012 9:43 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Heb jij 's ochtends vroeg ook nog eieren lopen verstoppen? Dat blijven ze hier geweldig vinden.
|
08 apr 2012 10:39 |
|
|
912
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Maar je krijgt er zo veel voor terug....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
08 apr 2012 18:59 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
en de orginele lucht dan in de banden, dan is is ook niet meer zoals ie de fabriek verliet....wat een topic, hoe gek wil je het hebben
|
08 apr 2012 19:36 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Hoe Origineel is Origineel.
Ach, zie het gewoon als een leuke hobby om een auto mooi origineel te houden incl boutjes en moertjes....het kan gewoon en is vaak een kleine moeite. Een ander haalt z'n boutjes bij de Praxis en/of verbouwt z'n wagen incl. interieur......iedere gek z'n gebrek.....
|
08 apr 2012 21:30 |
|
|