Auteur |
Bericht |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?
Afgesplitst van "Point of no return" En andersom, als ik adres zoek die in een dak een mooi nearly origineel schuifdak kan maken? Enig idee wie dat kan en wat dit ongeveer zou moeten kosten?
|
26 maart 2012 21:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Point of no return...
Dan zal je MI op zoek moeten naar 'n compleet dak - met schuifdak -
Denk dat je beter af bent om je 911 in dat geval om/in te ruilen voor 1tje met schuifdak ...
|
26 maart 2012 21:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
In de jaren 70/80 werden er toch genoeg aftermarket daken gemonteerd?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 maart 2012 22:05 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
en de zaag erin is geen optie, gebeurd toch wel vaker, is trouwens niet voor een 964, die heeft hem al in targa vorm Gaat om een oer elfer.
|
26 maart 2012 22:05 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
zat al een antwoord te typen en was het bericht in eens verdwenen Zoals Olaf al zegt, een compleet dak (met schuifdak) van een sloper overzetten op je auto is 100x makkelijker dan alle schuifdak zooi in erin te fabrieken Inruilen tegen een exemplaar met schuifdak is dus waarschijnlijk een betere optie
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 maart 2012 22:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
Ja - van die lelijke Webasto dakjes ...
|
26 maart 2012 22:08 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
nee dat webasto dat wordt hem niet. Dan raampje maar open zetten
|
26 maart 2012 22:13 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
Waarom ueberhaupt een schuifdak?
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
26 maart 2012 22:58 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
In mijn 993 zat toevallig een schuifdak (had ik eigenlijk zelfs liever niet gehad), maar ik vind het eigenlijk toch wel prettig
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
26 maart 2012 23:05 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
Geef mij maar een klapdak
|
26 maart 2012 23:08 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
Omdat een oud elfje slechte ventilatie heeft.
|
26 maart 2012 23:18 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
Daar hebben wij dan weer geen last van
|
26 maart 2012 23:22 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
in mijn vorige 356 is achteraf een schuifdak gemonteerd, heerlijk!
ik had een donordak aangeleverd maar wide dat niet overgezet hebben op de wagen, er is een gat in gezaagd en alle onderdelen zijn overgezet, t is een hele klus maar lonend bij een klassieker, of het verstandig is bij een 964....
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
27 maart 2012 0:29 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
Mn enige auto met een schuifdak dateert van ca 25 jaar terug; een W123 (300D) uit 1980. Ik vond altijd een zalig ding; vooral in voor en najaar - schuifdakje open / verwarming aan.
Mijn eerste ingeving was ook een donordak zoeken met schuifdak, gat in je huidige dak knippen en het schuifdak laten overzetten. Is een flinke klus om t goed te doen maar als je de auto toch lang wilt houden - gewoon lekker doen.
Hele donor-dak laten inpassen / inlassen lijkt we wel erg rigoreus.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 maart 2012 0:52 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
Ik heb een schuifdak,maar gebruik het nooit! Maar ik zou het toch niet willen missen Stel je komt terecht in een ongeluk met meerdere voertuigen terecht,en je kunt je deuren niet openen! En er zal dan brand uitbreken,wat dan? P.S. ik kan nog wel door schuifdak naar buiten
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
27 maart 2012 0:56 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
dat heet gewoon paranoia back on topic: De opening in het 911 dak heeft origineel een felsrand, het is dus niet zomaar een gezaagd gat Alleen dat lijkt me (binnen het redelijke) al onmogelijk achteraf te maken Geen idee of bv. ook de afvoerleidingen naar voor en achter in een niet-schuifdak carrosserie zitten
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 maart 2012 2:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
lifehammer in je auto zodat je op dat moment een ruitje stuk kan slaan... ik vind schuifdaken idd juist bij een 964 coupe een heerlijke optie. als het je qua lengte niet in de weg zit (effectieve hoogte wordt volgens mij iets van 3-5 cm lager) zou ik het heel graag in willen. Of ik het erin zou laten bouwen als ik het niet had? denk het niet. Hangt ook weer af van hoe graag je het wil, hoe vaak je het gaat gebruiken en of je het geld ervoor over hebt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 maart 2012 4:48 |
|
|
arjan
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
Gebruik het schuifdak in de 993 heel vaak, zodra er maar iets van zon is gaat hij al open. Vind het één van de betere opties, hou wel van "kale" auto's, maar een coupe zonder schuifdak hoeft voor mij niet. Is met een beetje zon al gauw een benauwd hok.
|
27 maart 2012 8:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
'n coupe met schuifdak hoeft van mij niet .... zit niet graag met m'n klus tegen het dak .. en heb om die reden al 'n zeer fijne Porsche verkocht Om het goed te doen - en het minst arbeidsintensief te maken, zou je MI dan toch het oude dak bij de A, B en C stijl door moeten zagen - en het nieuwe dak (met schuifdak) daar weer op (laten) zetten .... .. foto uit eigen gallerij - die dubbele plaat (bak) heb ik dan ook eigenhandig uitgesloopt
|
27 maart 2012 8:23 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?
een goede plaatwerker kan de velsrand ook voor elkaar krijgen, het is alleen erg arbeidsintensief en daardoor prijzig, en de man moet weten wat hij doet, een keer een dakje gezien waarvan het gat iets te klein was uitgevallen waardoor het paneel niet lekker dichtging, echt zonde van het werk omdat je dat juist altijd blijft zien aan de buitenkant
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
27 maart 2012 8:50 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?
Zo'n compleet dak vervangen is denk nog het makkelijkst en per saldo het minst duur. Eerst maar eens het project binnen roeien wat ik op het oog heb.
|
27 maart 2012 8:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?
Jammer dat je er niet mee bent gekomen voordat ik (of Jeroen 914) besloot het schuifdak dicht te lassen - ergo: de hele santekraam aan de binnenzijde er uit te slopen Let wel dat, als je zo'n dak (gebruikt) gaat zoeken, je het dak neemt van 'n vroege(re) 911 en niet van de 964 - dat is namelijk anders bij de bovenzijde van de achterruit
|
27 maart 2012 9:54 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?
Ben zelf verknocht aan een schuifdak in de 911 Stap in en gelijk open dat ding heerlijk, zou niet anders willen Ben zelf begonnen bij Vermeulen Hollandia schuifdaken en dat was toen een leuke handel Ze zaten ook in Oudenbosch en Kampen naar ik meen en deden ook carrosseriebouw en schade. Zou altijd een compleet dak overzetten, dat kan net zo netjes doen dat je dit nooit meer kan zien. Heb dit al meerdere malen gedaan maar dan waren de auto's gaan rollen en moest er gewoon een vers dak op Vermeulen is geheel verdwenen uit Haarlem, de meeste merken leveren dit vanaf fabriek en dit is veel goedkoper. Ze hebben nog even die glazendaken verkocht en behoorlijk ingekrompen maar dit mocht niet baten. Je had hier ook Boonakker en die verlengde auto's meest Mercedessen maar dat gaat nu ook vanaf de fabriek
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 maart 2012 10:01 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?
Heb een 911 gehaqd met schuifdak maar zat met m'n knar tegen het dak. Had ook te maken met welke stoelen er in zaten. Dit keer geen schuifdak en wel hoofdruimte. Keuzes maken.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
27 maart 2012 17:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?
Hier is er een te koop. Voor weinig
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 apr 2012 17:41 |
|
|