Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:24

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Overweging een 911 G model 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Overweging een 911 G model
Hallo,

Eigenlijk al een hele tijd, enkele jaren, op zoek naar een leuke klassieker. De 911 G model is een auto die ik persoonlijk zeer mooi vind en de luchtgekoelde motor is natuurlijk fantastisch, qua geluid en rijplezier :lol:

Al veel research gedaan betreffende het G model serie dus ben wel redelijk op de hoogte van de eventuele problemen enz. Ook heb ik al een proefrit gemaakt in een 2.7 en dit bevestigde mijn gevoel voor dit type klassieker., tevens een 3.0 SC bekeken maar dat was de proefrit niet waard.....

Ga een dezer dagen na nog een 3.0 sc kijken, echter dit zal hem niet gaan worden want ligt (nog) boven budget.

Zoals ik al aangaf ben ik al langer op zoek naar een klassieker, en heb ik er een aantal op het oog dus ook niet Porsche, en daar zit ook mijn probleem een beetje;

Waarom een Porsche 911 G model :?:

Concurrentie voor de Porsche zijn; Volvo P1800S en een Alfa Romeo GT Junior 2.0

Wie heeft hier voor een zelfde keuze gestaan.... :scratch:

03 mei 2012 11:03
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Overweging een 911 G model
Volvo zou ik laten staan ...

.. en dan kiezen tussen de Alfa GT Junior :thumleft: en 'n 911 Sc/Carrera 3.2 :popcorn:

Als je in beide gereden hebt - weet je het verschil :wink:

03 mei 2012 11:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
@Olaf, dank je.

Vind het lijnen spel/model van de Volvo errug mooi vandaar die keuze, qua rijden natuurlijk anders dan een 911. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een 3.0 of 3.2 sc daar deze motoren beter zijn dan de 2.7.

De Alfa GT Junior is qua rijden natuurlijk ook erg leuk en qua looks ook, maar de Porsche 911 blijft toch aan me trekken.......toch een beetje jeugd sentiment... :mrgreen:

03 mei 2012 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Ik weet niet wat je budget is maar op kapaza.be staan er regelmatig voor onder de 15K.

03 mei 2012 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
@ruud, heb ik gezien maar onder de 15k denk ik dat er behoorlijk bedrag zal bij komen qua achterstallig onderhoud enz.

Mijn budget ligt op 17K, en hoop hiervoor een redelijk nette 911 te kunnen aanschaffen hoef geen concourstaat te zijn.

03 mei 2012 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
De alfa en de 911 zijn twee verschillende auto's. Moeilijk te vergelijken (daarom heb ik ze allebei :D )

Een goede alfa rijdt echt fantastisch en erg snel. De wegligging is erg voorspelbaar en controleerbaar. Super voor rally's en IMHO erg mooi. De 911 (ik heb een 2.4), is echt een andere belevenis. Moeilijker te omschrijven. Karakteristiek geluid, de push van het blok achterin is fenomenaal en de auto straalt een kwaliteit uit die je bij dergelijke oudjes niet veel ziet. Iets veraderlijker rijgedrag zoals ikzelf helaas heb moeten ondervinden. Ook met de 911 heb ik rally's gereden en dat gaat ook prima.

Gaat er denk ik meer om waar je hart ligt. In mijn geval bij beiden. De alfa is meer een designstatement en leuke charmante auto. Je wordt vaak geconfronteerd met de Italiaanse "vindingrijkheid" wat betreft techniek en montage. De 911 is een engineering wonder, bijna alles zit goed in elkaar, klopt en is goed te demonteren. Geen kraakjes, geen uitvallende elektronica. Een ontsteking die voor die tijd fantastisch goed werkt. En zo kun je nog wel even doorgaan. Ik zou gewoon proefrijden en daarna keuze en AKK

03 mei 2012 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
@Niels, bedankt helaas voor beide geen budget. Maar het is precies hoe je het omschrijft...... Beide hebben hun charme.

03 mei 2012 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Budgettair liggen de auto's wel ver uit elkaar. Voor een 8000-10000 kun je wel een goede +71 Bertone krijgen. De vroegere brievenbusjes zijn iets duurder. Heb je een auto in goede staat en prima rijdbaar. Porsche is IMHO wel het verschil in geld waard. Unieker en degelijker.

03 mei 2012 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
@Niels, inderdaad qua prijs liggen ze wel uit elkaar, en dat maakt een Alfa dan ook weer iets interessanter maar je rijd dan ook geen 911 zoals jij al aangeeft.

Om het nog complexer te maken, denk ook wel eens aan een 944 Turbo :twisted:

03 mei 2012 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Ik heb ook voor dezelfde keuze gestaan...... of teruggaan naar de alfa of de 911....

Helemaal uit elkaar gehaald, opgeknapt en jaren in mijn bezit gehad, ook alle onderhoud zelf gedaan en uiteindelijk verkocht. Absoluut geen spijt van, gewoon omdat er toentertijd andere prioriteiten waren.

Dit was hem:

http://www.youtube.com/watch?v=0wSmkkczc4U

Een paar jaar geleden de keuze gemaakt voor een auto voor erbij... Alfa of Porsche (en Renault Alpine A110 maar die zijn buiten mijn bereik)....en het is uiteindelijk een mooie 3.2 geworden.

En waarom, jongensdroom om een Porsche te bezitten en wellicht heel banaal: het blikkerige 6-cilinder geluid met het Duitse zakelijke interieur en model.

Hier staat hij te wachten op de vernieuwde fuchs velgen en als het goed is volgende week klaar.. :cheers:

54591

03 mei 2012 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
@dial_888 errug mooie Alfa maar wat jezelf aangeeft een 911 is een 911 :)

03 mei 2012 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche carrera 911 3,2l '87
Maastricht
Ik heb geen ervaring met Alfa (wel erg mooie auto's zonder twijfel) maar mijn zwarte 87'er 3,2 geeft mij al het plezier dat ik wens in een auto :thumleft:
Heb weinig onkosten, het zijn vooral dingen die ik voortijdig zelf al vernieuw zonder dat het persé moet die mij het geld kosten :mrgreen:

Er staan wat foto's in mijn album.

Succes met de keuze :wink:

06 mei 2012 0:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]