Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 21:37

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
volledig spuiten 944s2 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht volledig spuiten 944s2 cabrio
hallo,

ik ben van plan om mn 944s2cabrio geheel te laten spuiten, uiteraard in originele kleur.
nu lees ik hier geregeld de projecten en zit er hier natuurlijk veel kennis en ervaring.
ik ga zelf de auto demonteren, monteren wat weer eea scheelt en ik vind dat leuk werk dus snijt het mesje aan twee kanten.
ik heb een prijsopgaaf gekregen van 1500 ex btw; maw is spuiten met dupont lak, blanke lak, schuren plamuren(afwerken).
mocht er veel roestschade zijn en er moeten stukken worden gelast dan zijn er extra kosten aan verbonden.
nu lijkt mij dit een goeie deal, wat is jullie mening? en waar moet ik nog meer rekening mee houden.
graag jullie advies, evt adressen voor t spuiten.

gr richard

27 mei 2012 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: volledig spuiten 944s2 cabrio
Spuiten voor die prijs is prima te doen, zeker voor een cabrio, let wel dat als je volledig demonteert je ook transport van en naar de spuiter moet hebben.
Het zelf monteren van een vers gespoten auto kan best spannend zijn, er zijn ook DHZ bedrijven waar je met professionele hulp je wagen kan de-, en monteren en assisteren en/of zelf voorbereiden spuiten, dan kun je als het goed is er rijdend heen en weer terug in een paar weken.
Iig veel succes :thumleft:

27 mei 2012 21:48
Profiel
Moderator
911 Carrera S
richard911sc schreef:
1500 ex btw; maw is spuiten met dupont lak, blanke lak, schuren plamuren(afwerken).

Voor Nederlandse begrippen vind ik dit laag aan de prijs - Maar OK, bij een cabrio hoeft het dak niet gespoten te worden :popcorn:

28 mei 2012 9:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
heren dank voor jullie reactie.
transport komt goed, demonteren heb ik ook al eens met mn sc gedaan, dus dat moet ook geen probleem zijn.
mbt de kosten, viel t mij ook mee, gemiddeld nemen spuiters 150/200 euro per deel.dus 10 delen maal 150 is ook 1500 euro.
gezien de steenslagschade, blanke lak die los laat op een spatbord, kras op achterspatbord en nog een paar onvolkomenheden op voorklep
met een prijs van min 800 euro en kans op kleurverschil maar gekozen voor helemaal spuiten. kan ik er weer jaren mee vooruit.
uiteraard in originele kleur maritiem blauw.
gr richard

28 mei 2012 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Als dat de kleur is die je er nu op hebt zitten: :res: :thumleft: :cheers: prachtig!

28 mei 2012 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
it is...., nog nooit gezien in nederland, alleen een via 'autogespot' in enschede.
als ie klaar is , een nieuw kobalt blauw dak en zwarte velgen met een blauwe rand :cheers:
heb er nu al zin in.
heb wel iets met die apparte kleuren

gr richard

28 mei 2012 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Ik ben hetzelfde van plan met mijn 944 cabrio, maar zoals bij alle 944's die ik voorbij heb zien komen... moet er nog wat roestschade hersteld worden aan de dorpels links en rechts.

Dat kan best tegenvallen als je dat weer netjes wil hebben, althans dat heb ik bij mijn vorige 944 gezien. Het herstellen van het plaatwerk kvarieert tussen de 500 en de 1000 euro afhankelijk van de toestand waarin je de dorpel aantreft. Als dit niet goed aangepakt wordt, heb je op korte termijn het probleem weer terug.

Succes :thumleft:

Fotos van mijn 944 coupe die hetzelfde probleem had:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

28 mei 2012 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
hallo sjeezerrr,

de enige plekken waar bij mij een beetje roest zit is aan de randen van de spartborden, daar waar de dorpel begint.
ik heb verder nergens blaasjes, roestvorming oid zitten (gelukkig) heb ook de roosters uit de deurstijlen gehad en die waren ook mooi schoon.
uiteraard kan er eea naar voren komen, maar dat zie ik dan wel weer, iig bedankt voor je advies en gezien jou foto's moet ook dat goed komen.
op de dorpels wordt van dat gummi gespoten, zodat evt steenslag niet direct invloed heeft op de lak.
zal proberen eea bij te houden als het zover is
gr richard

28 mei 2012 21:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]