Auteur |
Bericht |
Tristan
993 Targa en
993 C4S
ex 964 C2Brussel
|
 Alarm klassieke 911
Dames, heren,
Uw mening over het volgende wordt op prijs gesteld:
Is het eenvoudig om een alarm te installeren op een klassieke 911 (1970). En zijn er grote nadelen?
Dank en groet, Tristan
|
10 jul 2012 21:32 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Alarm klassieke 911
... dat hangt er vanaf wat je wilt.
- met of zonder CV - met of zonder AB
Een SCM/TNO of soortgelijk alarm inbouwen heeft wel wat voeten in aarde ... maar een "gewoon" alarm dat reageert op het openen van deuren en kleppen en evt. beweging (hellingshoek etc.) is niet zo heel moeilijk in te bouwen.
Mocht je er interesse in hebben - ik heb nog 'n Cobra alarm systeem wat redelijk eenvoudig te installeren is - en waarbij je na het openen van 'n portier of klep 20 sec. de tijd hebt om je contactsleutel om te draaien en daarmee het alarm uit te schakelen.
Het alarm schakelt vanzelf aan - ik meen 1 minuut na het wegnemen van de sleutel en het sluiten van alle deuren en kleppen ..
Het enige dat je er extra bij zou kunnen kopen is 'n sirene - als je niet wilt dat je claxon het alarmsignaal geeft.
|
10 jul 2012 21:41 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Startonderbreker is vaak al voldoende om de snelle dief tegen te houden, zelfs een klasse 5 alarm met gps is te omzeilen......
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
10 jul 2012 21:43 |
|
 |
bully
|
Maar is vaak wel een verzekeringseis. Ik heb een digitaal klasse 3 alarm en er nog nooit problemen mee gehad.
|
10 jul 2012 21:59 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
In dat geval ... lekker verder gaan shoppen - naar een verz. mij. die niet in sprookjes gelooft - of hun klanten onnodig op kosten wil jagen (waar ze zelf weinig tot niks aan verdienen) (heb voor geen van de Porsche's een alarm-plicht * en ook geen nachtclausule - en betaal een gemiddelde premie)Ik ga er overigens vanuit dat TS de vraag heeft gesteld - omdat'ie voor z'n eigen gemoedsrust een alarm in wil (laten) bouwen 
|
10 jul 2012 22:09 |
|
 |
bully
|
Yep... 
|
10 jul 2012 22:11 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
De meest simpele maar helaas niet door de verzekeraars geaccepteerde methode is m.b.v. een kleine onopvallende schakelaar de massa van de brandstofpomp te onderbreken.
Inbraak zal je er niet mee kunnen voorkomen, maar een snelle c.q. geraffineerde gelegenheidsdief moet in ieder geval de auto laten staan.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
10 jul 2012 23:07 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Geen enkel (auto) alarm voorkomt inbraak (of breuk aan raam/deur) - - en zo'n verborgen schakelaar kan ze nog wel eens meer hoodbrekens bieden dan 'n alarm 
|
10 jul 2012 23:28 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik heb ook alleen een startonderbreking, zat er al in toen ik de auto kocht.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
11 jul 2012 13:24 |
|
 |
Niels
|
Ik heb klasse 1 startonderbreker en een verwijderbare hoofdschakelaarsleutel in de kofferklep. Is prima volgens verzekeringsmij en praktisch.
|
11 jul 2012 14:02 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Ieder alarmsysteem, ook klasse 1, moet sinds vorig jaar door nieuwe regelgeving jaarlijks gekeurd worden om geldig te blijven. Verzekeringen hangen dit niet graag aan de grote klok, als je auto gestolen wordt en er is geen geldig certificaat heb je grote problemen.
Een keuring is niet gratis, koost enkele tientjes, en je hebt het ongemak van je klasse 1 alarm dat geactiveerd moet worden elke keer als je het contact uitzet.
Ben overgestapt naar Kuiper verzekeringen omdat deze de alarmeis liet vallen, premie is gelijkwaardig aan andere aanbieders.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
11 jul 2012 14:20 |
|
 |
Niels
|
Dat wist ik niet, leuk weer. Haal ik het alarm eruit.
|
11 jul 2012 14:50 |
|
|